Şimdi Ara

İnternetten ürün alımı (kredi kartı,havale,kargo) kısaca aklınıza gelecek her sorunun cevabı(ShifT7) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
58
Cevap
5
Favori
47.702
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: :]

    teşekkürler, uzun zamandır aradığım bilgiler.

    amacım faydalı olmaktı bu günden olduğumu düşünüyorum inş.herkez rahatça tüm sorularının yanıtını alarak alışveriş yapabilir..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sispanzer

    Çok güzel bir paylaşım. Ellerine saglık.

    Birde ornegin ben hesap kartimla işlemimi yaptim. Ancak kargolammadan yada ürün hazırlanmadan siparişimi iptal ettim. Bu para tekrardan hesabıma geri mı donüyor yoksa bir daga ki alışverişime cek olarak mı kalıyor?

    geri dönüyor diye biliyorum..

    isterseniz link verebilirim iade işlemleri başlığında yayımlı şu an hepsiburadada...
  • hocam yurtdışı siparişleri genel başlık konusunda arkadaşlar şunları demişte ondan panik yaptım ben: http://forum.donanimhaber.com/m_19940720/mpage_4/key_yurtdisi%2Csiparisleri/tm.htm

    quote:

    Orijinalden alıntı: .ZeuS.


    quote:

    Orjinalden alıntı: Blumania

    PTT dağıtıcıları evde bulamazlarsa ne yapıyorlar ? Yurdum kargo şirketleri gibi şubelerine geri mi götürüyorlar , yoksa allah ne verdiyse ortalığa bırakıp gidiyorlar mı ?


    Ben bir sitede oturduğum için, bir keresinde bir teslimatı yönetime bırakıp gitmiş postacı. Başka bir seferde kapının önüne bırakıp gitmiş ki sinir olduğum bir andı. Bir sefer de kapıya ihbar kağıdı bırakmışlar gidip almam için. Bunların ayrımı neye göre yapılıyor bilmiyorum ama postacının keyfine göre olduğunu düşünüyorum. Çünkü ürünler aynı değerlerdeydi yaklaşık olarak.

    --------

    quote:

    Orijinalden alıntı: owL ®

    Konuyla alakasız olabilir belki ama ben de bişey belirtmek istiyorum bu konuda. Canada'dan gelen bir saat siparişim vardı. Postacı üzerinde " Watch " yazılı ve içerisinde pahalı 2 adet saat bulunan kutuyu acımadan apartman kapısının önüne bırakıp gitmiş... Apartmanın dışında mektup konulan yere.. Daha sonra apartman görevlisi bu paket size gelmiş diyip getirmişti.. Sorumsuzluktan başka bişey değil ve elderzeus'un da dediği gibi postacının keyfine göre...




  • Çok emek vermişssin eline sağlık.
    Faydalı cevaplar vermişsisin ama kritik noktalarda bazı sorular eksik kalmış konu yeterince doyurucu olmamış.
    Şu soruların cevaplarını da ekler misin konuna?


    1. İnternet üzerinden sipşini verip ödemesini yaptığımız ürün söz konusu site tarafından bize gönderilmemişse ne yapmalıyırz? Söz konusu sitenin ürünü tarafımıza gönderme süresi kaç gündür?
    2. Satın aldığımız ürünü kargo görevlisinin yanında açalım tamam, ya satın aldığımız ürün mesela bir koşu bandı ise? Montajını kendimiz yapamayacağımız için ya da her gün aynı ürünün montajını yapmadığımız için eksik parçasının olup olmadığını nerden bileceğiz? Bu durumda ne yapacağız?
    3. İnternet üzerinden ürünü satın aldık. Ürünü evde denedik beğenmedik, iade etme hakkımız var mı, varsa kaç gün içinde iade hakkımızı kullanabiliriz? Yasal dayanağımız nedir?
    4. İnternet üzerinden satın aldığımız ürüne servis hizmeti veren firma iflas etmiş, servis hizmetini kimden talep edeceğiz?
    5. 4077 sayılı Tüketici kanunu ve Garanti Belgesi Uygulaması Yönetmeliği gereği ilk 30 gün içerisinde arıza veren cihazın onarım yapılmaksızın iade edilmesi hakkı mevcut, internet üzerinden satın alınmış ürünlerde bu iade hakkı var mı, varsa prosedür ne şekilde işler?
    6. Yasal olarak İade kargo ücreti kime aittir? İade kargo ücreti konusunda yasal dayanak/mantık nedir?(Gitti gidiyor tarzı aracılık hizmeti veren siteler hariç!)
    7. İade etmek üzere siteye geri gönderdiğimiz ürün için, site sahibi ürünün eksik yada hasarlı gönderildiğini iddia edebilir, bu durumda ne yapmalıyız, ya da önceden nasıl tedbir almalıyız?
    8. İnternet üzerinden satın aldığımız ürünle ilgili arıza vs konularda öncelikli sorumlu site midir, söz konusu ürünün servis hizmetini veren firma mıdır?
    9. İnternet üzerinden satın aldığımız ürünün garanti belgesini kim doldurmalıdır? Garanti belgesi yerine fatura yeterli midir?
    10. İnternet üzerinden satın aldığımız ürünlerde kredi kartı bilgilerimizi site sahibinin çalıp başka yerde kullanmayacağını nerden bileceğiz?
    11. Kredi kartı bilgilerimizin güvenliği için alış veriş yaptığımız sitede ne gibi güvenlik sertifikaları aramalıyız?
    12. İnternet üzerinden alış veriş yaptığımız esnada kullandığımız pc de ne gibi güvenlik önlemleri almalıyız?
    13. Mail order nedir?
    14. Sanal kart nedir, ne işe yarar, faydaları nelerdir?
    15. Kredi kartı ile internet üzerinden yapılan alışverişlerde bazı siteler banka kayıtlarındaki mevcut cep tel numaranızdan onay kodu alınması yönetimi ile çalışırken bazıları bu onay işlemini yapmamaktadır? Hangisi daha güvenlidir? Neden?




  • Konuyu acman cok iyi olmus benimde aklimda bir iki soru vardi onlari sorayim bari, amazonda aradigim bir albumu bulmustum adam gorunurde Turkiyeye kargoluyor ama benim merak ettigim sitede yazan bir kargo ucreti var acaba ondan daha fazla tutar mi? Bir de su gumrukten gecmede sorun olusur mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeMETH_

    hocam yurtdışı siparişleri genel başlık konusunda arkadaşlar şunları demişte ondan panik yaptım ben: http://forum.donanimhaber.com/m_19940720/mpage_4/key_yurtdisi%2Csiparisleri/tm.htm

    quote:

    Orijinalden alıntı: .ZeuS.


    quote:

    Orjinalden alıntı: Blumania

    PTT dağıtıcıları evde bulamazlarsa ne yapıyorlar ? Yurdum kargo şirketleri gibi şubelerine geri mi götürüyorlar , yoksa allah ne verdiyse ortalığa bırakıp gidiyorlar mı ?


    Ben bir sitede oturduğum için, bir keresinde bir teslimatı yönetime bırakıp gitmiş postacı. Başka bir seferde kapının önüne bırakıp gitmiş ki sinir olduğum bir andı. Bir sefer de kapıya ihbar kağıdı bırakmışlar gidip almam için. Bunların ayrımı neye göre yapılıyor bilmiyorum ama postacının keyfine göre olduğunu düşünüyorum. Çünkü ürünler aynı değerlerdeydi yaklaşık olarak.

    --------

    quote:

    Orijinalden alıntı: owL ®

    Konuyla alakasız olabilir belki ama ben de bişey belirtmek istiyorum bu konuda. Canada'dan gelen bir saat siparişim vardı. Postacı üzerinde " Watch " yazılı ve içerisinde pahalı 2 adet saat bulunan kutuyu acımadan apartman kapısının önüne bırakıp gitmiş... Apartmanın dışında mektup konulan yere.. Daha sonra apartman görevlisi bu paket size gelmiş diyip getirmişti.. Sorumsuzluktan başka bişey değil ve elderzeus'un da dediği gibi postacının keyfine göre...





    Ups gibi kaliteli uluslararası firmalar kullanırsanız böyle şeyler başınıza asla gelmez.
    O şekilde bırakırsa suç olur bırakamaz zaten imza almasının bir amacıda ben bunu bu kişiye teslim ettim demesidir.
    Nasıl oluşmuş o olaylar anlam veremedim...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arama_Botu

    Çok emek vermişssin eline sağlık.
    Faydalı cevaplar vermişsisin ama kritik noktalarda bazı sorular eksik kalmış konu yeterince doyurucu olmamış.
    Şu soruların cevaplarını da ekler misin konuna?


    1. İnternet üzerinden sipşini verip ödemesini yaptığımız ürün söz konusu site tarafından bize gönderilmemişse ne yapmalıyırz? Söz konusu sitenin ürünü tarafımıza gönderme süresi kaç gündür?
    2. Satın aldığımız ürünü kargo görevlisinin yanında açalım tamam, ya satın aldığımız ürün mesela bir koşu bandı ise? Montajını kendimiz yapamayacağımız için ya da her gün aynı ürünün montajını yapmadığımız için eksik parçasının olup olmadığını nerden bileceğiz? Bu durumda ne yapacağız?
    3. İnternet üzerinden ürünü satın aldık. Ürünü evde denedik beğenmedik, iade etme hakkımız var mı, varsa kaç gün içinde iade hakkımızı kullanabiliriz? Yasal dayanağımız nedir?
    4. İnternet üzerinden satın aldığımız ürüne servis hizmeti veren firma iflas etmiş, servis hizmetini kimden talep edeceğiz?
    5. 4077 sayılı Tüketici kanunu ve Garanti Belgesi Uygulaması Yönetmeliği gereği ilk 30 gün içerisinde arıza veren cihazın onarım yapılmaksızın iade edilmesi hakkı mevcut, internet üzerinden satın alınmış ürünlerde bu iade hakkı var mı, varsa prosedür ne şekilde işler?
    6. Yasal olarak İade kargo ücreti kime aittir? İade kargo ücreti konusunda yasal dayanak/mantık nedir?(Gitti gidiyor tarzı aracılık hizmeti veren siteler hariç!)
    7. İade etmek üzere siteye geri gönderdiğimiz ürün için, site sahibi ürünün eksik yada hasarlı gönderildiğini iddia edebilir, bu durumda ne yapmalıyız, ya da önceden nasıl tedbir almalıyız?
    8. İnternet üzerinden satın aldığımız ürünle ilgili arıza vs konularda öncelikli sorumlu site midir, söz konusu ürünün servis hizmetini veren firma mıdır?
    9. İnternet üzerinden satın aldığımız ürünün garanti belgesini kim doldurmalıdır? Garanti belgesi yerine fatura yeterli midir?
    10. İnternet üzerinden satın aldığımız ürünlerde kredi kartı bilgilerimizi site sahibinin çalıp başka yerde kullanmayacağını nerden bileceğiz?
    11. Kredi kartı bilgilerimizin güvenliği için alış veriş yaptığımız sitede ne gibi güvenlik sertifikaları aramalıyız?
    12. İnternet üzerinden alış veriş yaptığımız esnada kullandığımız pc de ne gibi güvenlik önlemleri almalıyız?
    13. Mail order nedir?
    14. Sanal kart nedir, ne işe yarar, faydaları nelerdir?
    15. Kredi kartı ile internet üzerinden yapılan alışverişlerde bazı siteler banka kayıtlarındaki mevcut cep tel numaranızdan onay kodu alınması yönetimi ile çalışırken bazıları bu onay işlemini yapmamaktadır? Hangisi daha güvenlidir? Neden?





    şimdi şöyle başlıyayım:

    kritik noktalar denmiş ben örnek olarak kritik noktaları zaten örneğin içinde bir alım yapar gibi anlattım ama ayrıyetten aklımdaki soruları yazdığım için herkezin aklındaki soruları okuma gibi bir yeteneğim yok dolayısıyla aklında sorusu kalanlarda yazsın diye belirtmiş oldum.


    1. İnternet üzerinden sipşini verip ödemesini yaptığımız ürün söz konusu site tarafından bize gönderilmemişse ne yapmalıyırz? Söz konusu sitenin ürünü tarafımıza gönderme süresi kaç gündür?

    Sitenin şartlarına bağlıdır bu yüzden bu sorunun cevabını yayımlamadım.Sitede yazar ona göre.Örnek olarak gittigidiyorun 3 gündür.

    2. Satın aldığımız ürünü kargo görevlisinin yanında açalım tamam, ya satın aldığımız ürün mesela bir koşu bandı ise? Montajını kendimiz yapamayacağımız için ya da her gün aynı ürünün montajını yapmadığımız için eksik parçasının olup olmadığını nerden bileceğiz? Bu durumda ne yapacağız?

    Satışı yapılan ürünü zaten siz alıyorsunuz.Dolayısıyla iyi incelemiş olmanız lazım.Satılan siteden ürün içeriği kutusundaki parçalar yazar üstüne internetteki sitelerden araştırma yapılır ve bir + daha gelen üründe mutlaka %95 kullanma klavuzu olup paket içeriği yazar.

    3. İnternet üzerinden ürünü satın aldık. Ürünü evde denedik beğenmedik, iade etme hakkımız var mı, varsa kaç gün içinde iade hakkımızı kullanabiliriz? Yasal dayanağımız nedir?
    Yasal dayanağınız vardır.Siteden siteye genelde değişir fakat güvenilirliği onaylı sitelerin gittigidiyor sahibinden hemalhemsat ve internet sitelerindede satışı olan vatanbilgisayar teknosa hepsiburada gibi sitelerde tüketici hakları geçerlidir.


    4. İnternet üzerinden satın aldığımız ürüne servis hizmeti veren firma iflas etmiş, servis hizmetini kimden talep edeceğiz?
    Alınan ürünün sitesinden.Ürünü kargolayarak açıklamasınıda yazarak.
    Örnek vereyim 2 tane:
    gittigidiyor olsun burdan bir ürün aldık 3 gün denedik beğenmedik tekrar iade edebiliriz.
    Çünkü get sistemi uygulanmaktadır.3 gün denersiniz para gittigidiyor havuz hesabında durur alıcı onay verir para satıcıya aktarılır.

    5. 4077 sayılı Tüketici kanunu ve Garanti Belgesi Uygulaması Yönetmeliği gereği ilk 30 gün içerisinde arıza veren cihazın onarım yapılmaksızın iade edilmesi hakkı mevcut, internet üzerinden satın alınmış ürünlerde bu iade hakkı var mı, varsa prosedür ne şekilde işler?

    Tüm tüketici hakları normal satıştaki gibi işler.Prosedür işleyişi ürünün sitesinde verilmiştir.

    6. Yasal olarak İade kargo ücreti kime aittir? İade kargo ücreti konusunda yasal dayanak/mantık nedir?(Gitti gidiyor tarzı aracılık hizmeti veren siteler hariç!)
    hepsi gittigidiyor tarzını örnek alır çünkü keyfi iade yapılmaması için bu yüzden alıcıya aittir.Fakat istisnalarda kargo ücreti düşülebilir.

    7. İade etmek üzere siteye geri gönderdiğimiz ürün için, site sahibi ürünün eksik yada hasarlı gönderildiğini iddia edebilir, bu durumda ne yapmalıyız, ya da önceden nasıl tedbir almalıyız?
    Fotoğraflarını olabilirse videosunu çekebiliriz.gittigidyor da ürünleri normal her kez satabildiği için yaşanabilir.Satıcıyla alıcı çözmek zorunda diye bir madde var gittigidiyor da dolayısıyla benim bir yorumda bulunmam mantıksız olur.

    8. İnternet üzerinden satın aldığımız ürünle ilgili arıza vs konularda öncelikli sorumlu site midir, söz konusu ürünün servis hizmetini veren firma mıdır?
    Sorumlu sitedir sitenin adresine ulaştırısınız sorunlu ürünü onlar kargoya verip kendileri ilgilenirler servisiyle.Fakat sizde ürününüz hakkında direkt servisinizden destek alabilirsiniz.

    Bu şuna benzer normal teknosadan bir pc aldım servise benmi teslim ediyim teknosaya verim onlarmı?

    9. İnternet üzerinden satın aldığımız ürünün garanti belgesini kim doldurmalıdır? Garanti belgesi yerine fatura yeterli midir?
    Faturada garanti yerine geçer bunu sitesinden araştırın.Bazı siteler için geçer..

    10. İnternet üzerinden satın aldığımız ürünlerde kredi kartı bilgilerimizi site sahibinin çalıp başka yerde kullanmayacağını nerden bileceğiz?
    Alışveriş yapacağınız siteye sorabilirsiniz bu soruyu mesajlarınız biraz sert tepkili olduğundan size karşı yanıtlamasamda internetten gören herkezin bu konuda bu sorudan mahrum bırakmamak için yanıtlıyorum:

    1.Böyle bir şey olması saçmadır.Böyle bir şey normal dükkanlardada yaşanabilir.Dolayısıyla bir fark yoktur vede dolayısıyla böyle bir sorun olmaz.
    2.Güvenilir yerden alışverişinizi yapın.
    3.Siteye sorun size yol göstersin.

    Benim verceğim cevaplar size yol göstermek içindir genede sorun derim içinize sinmezsede havaleyle alın.(Benim düşüncemdir)

    11. Kredi kartı bilgilerimizin güvenliği için alış veriş yaptığımız sitede ne gibi güvenlik sertifikaları aramalıyız?
    Kuruluşun tam adı sertifikası olması gerekir internet sitesinde kimlik bilgisinde görülmesi lazımdır.
    12. İnternet üzerinden alış veriş yaptığımız esnada kullandığımız pc de ne gibi güvenlik önlemleri almalıyız?
    Herhangi bir güvenlik önlemi almamızı gerektircek bir durum yoktur.Çünkü alışveriş yapılırken internete zaten bağlanırsınız.Ama onun dışında pcnizde keylogger virüs tarzı yazdığınızı kaydeden programlar varsa 3.şahısların eline geçebilir dolayısıyla tek bu şekilde sorun teşkil eder.

    13. Mail order nedir?
    Mail Order, kredi kartınız ile ödeme yapmanızı sağlayan bir " Kredi Kartı Ödeme Talimatı "dır.
    google da bir çok döküman bulabilirsiniz.
    14. Sanal kart nedir, ne işe yarar, faydaları nelerdir?
    kullanmadığım için yorum yapamıyorum kullananlar yapsın fakat inernette araştırdığıma göre limitinizi belirleyerek daha güvenli alışveriş yapılabilirmiş.
    http://www.hsbc.com.tr/tr/bireysel/hsbc_advantage/sanal_kart.asp
    bakınız.
    15. Kredi kartı ile internet üzerinden yapılan alışverişlerde bazı siteler banka kayıtlarındaki mevcut cep tel numaranızdan onay kodu alınması yönetimi ile çalışırken bazıları bu onay işlemini yapmamaktadır? Hangisi daha güvenlidir? Neden?
    şimdi...
    forumdonanımhaber dede benzer bir uygulama vardır.
    Çaylak üyelik tam üyelik gibi..
    Çaylakta rahatça kaydolunur fakat tam da cep telefonu onayı lazımdır neden?
    forumdaki kötü kişilerin önüne geçmek.
    bu sorulardaki 15.madde size bağlıdır herhangi bir yorum yapsamda kendimcedir dolayısıyla size kalmıştır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ---CnR---

    Konuyu acman cok iyi olmus benimde aklimda bir iki soru vardi onlari sorayim bari, amazonda aradigim bir albumu bulmustum adam gorunurde Turkiyeye kargoluyor ama benim merak ettigim sitede yazan bir kargo ucreti var acaba ondan daha fazla tutar mi? Bir de su gumrukten gecmede sorun olusur mu?

    gümrük meselesini yaşayan bir arkadaşımız cevaplarsa daha sağlam olur.
    Kargo hesaplaması kg ve ebatlara göre yapılır hangi kargo şirketiyse internetten resmi sitesini bulup neye göre fiyatlandırma yapılır bir araştırırsanız miktarı öğrenebilirsiniz.
  • GittiGidiyor gibi kişiden kişiye alım yaparsanız güvenli olmayacağı tek nokta ürün aldığınız kişinin sizi kandırmasıdır.Eğer oyun,program lisansı veya bir şirketten bir şey alacaksanız tamamen güvenlidir.Abimin kartıyla Mount & Blade almıştım.Kendi kartım olunca da korkmadan gayet rahat alışveriş yapabilirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: UR

    GittiGidiyor gibi kişiden kişiye alım yaparsanız güvenli olmayacağı tek nokta ürün aldığınız kişinin sizi kandırmasıdır.Eğer oyun,program lisansı veya bir şirketten bir şey alacaksanız tamamen güvenlidir.Abimin kartıyla Mount & Blade almıştım.Kendi kartım olunca da korkmadan gayet rahat alışveriş yapabilirim.

    sizi kandırması olayı pek yaşanması zor bir olayda olsa yaşansada çözülebiliyor ama doğru söylüyorsunuz...

    birde kredi kartı şart değil bankadan siteye parayı yükleyip istenilen üründe alınabilir..
    hatta kredi kartından daha kolay olmasada güvenli..Kendinizi kaptırıp çok ürün almayabilirisiniz :))
  • canım kardeşim konuma mesaj atmanı istemiyorum gerçekten yapıştın kaldın resmen lütfen yazma kolay gelsin ben yardımcı olmaya çalışıyorum bir şey bilmeden önüne gelen buraya mesaj atıp konumu kirletmesin...


    Konu günceldir bazı karamsar kötü niyetliler konuyu kirletmeye çalışsada...

    tüm sorularınızı yorum olarak sorabilirsiniz.
  • hangi bankada eft ücreti 1.5-3tl?

    2 sene önce gg'den aldığım ürün için 20tl havale ücreti ödemiştim


    diğerleri $öyle:
    i$ bankası: internetten 1 ytl, telefonla yapınca (binde 4 oranında, en az da) 6 ytl, atm'den yapınca 3 ytl
    not: ileri tarihli düzenli eft talimatlarında, sadece ilk eft için ücret alınır.

    ziraat bankası: internetten 0,11 ytl, telefon ve atm'den yapılmıyor
    akbank: internetten (sabit) 2,5 ytl, telefon (binde 4 oranında, en az da) 10 ytl, atm'den yapılmıyor

    yapı kredi: internetten (sabit) 1,5 ytl, telefon (sabit) 7 ytl, $ubeden (binde 4 oranında, en az da) 29 ytl
    30 ocak 2010 güncelleme: internetten 3 tl.

    garanti: internetten (sabit) 2,2 ytl, telefon (binde 3 oranında, en az da) 10 ytl, atm'den yapılmıyor, $ubeden (binde 4 oranında, en az da) 26 ytl

    vakıfbank: internetten 2,5 ytl (bsmv dahil), $ubeden (binde 4 oranında, en az da) 30 ytl+bsmv

    finansbank: internetten 2 ytl, telefonda 3 ytl, $ubeden (binde 4 oranında, en az da) 30 ytl


    ekşi sözlükten alıntı bu da

    acaba değişiklik mi yaptılar eft ücretlerinde?


    quote:

    Orijinalden alıntı: ---CnR---

    Konuyu acman cok iyi olmus benimde aklimda bir iki soru vardi onlari sorayim bari, amazonda aradigim bir albumu bulmustum adam gorunurde Turkiyeye kargoluyor ama benim merak ettigim sitede yazan bir kargo ucreti var acaba ondan daha fazla tutar mi? Bir de su gumrukten gecmede sorun olusur mu?


    sitede ne yazıyorsa o kadar tutar kargo ücreti
    zaten kargo ücretini ürünü alırken ödersin, ayrıyetten kapına kargo şirketi geldiği zaman para ödemezsin

    gümrük kısmı işin karışık kısmı
    gelen üründen ürüne değişiklik gösterir geçip geçmeyeceği



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 12henry14 -- 14 Haziran 2010; 3:14:39 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 12henry14

    hangi bankada eft ücreti 1.5-3tl?

    2 sene önce gg'den aldığım ürün için 20tl havale ücreti ödemiştim


    diğerleri $öyle:
    i$ bankası: internetten 1 ytl, telefonla yapınca (binde 4 oranında, en az da) 6 ytl, atm'den yapınca 3 ytl
    not: ileri tarihli düzenli eft talimatlarında, sadece ilk eft için ücret alınır.

    ziraat bankası: internetten 0,11 ytl, telefon ve atm'den yapılmıyor
    akbank: internetten (sabit) 2,5 ytl, telefon (binde 4 oranında, en az da) 10 ytl, atm'den yapılmıyor

    yapı kredi: internetten (sabit) 1,5 ytl, telefon (sabit) 7 ytl, $ubeden (binde 4 oranında, en az da) 29 ytl
    30 ocak 2010 güncelleme: internetten 3 tl.

    garanti: internetten (sabit) 2,2 ytl, telefon (binde 3 oranında, en az da) 10 ytl, atm'den yapılmıyor, $ubeden (binde 4 oranında, en az da) 26 ytl

    vakıfbank: internetten 2,5 ytl (bsmv dahil), $ubeden (binde 4 oranında, en az da) 30 ytl+bsmv

    finansbank: internetten 2 ytl, telefonda 3 ytl, $ubeden (binde 4 oranında, en az da) 30 ytl


    ekşi sözlükten alıntı bu da

    acaba değişiklik mi yaptılar eft ücretlerinde?


    evet artı eft yapmana gerek yok havalede yeterli olur ürün alman için ama akbank eft 3 tlymiş.

    birde zaten bankadaki atmden kartsız işlem parası sabittir.
    hem havale için hem eft için.

    ziraat bankası ücretsizdir.

    ptt 1,50 TL' dir
    İşbankası 3 TL
    Akbank 5 TL
    Garanti Bankası 5 TL ATM Masraf Alır.




  • yanlız atm için şubede hesap ve kart olması gerekiyor

    eğer hiçbirisi yoksa mecbur şubeden yapılıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeMETH_
    arkadaşlar yurt dışından saat sipariş ettim. kargo takip kodu falan yok airmail ile gelecek yani posta ile. şimdi ben adıma posta olup olmadığnı sorsam söylerlermi yada ne yapabilirim çünkü 2 gün sonra şehir dışına çıkma ihtimalim var, çıkarsam kargo kaybolurmu kapıyamı bırakırlar nolur? lütfen yardımcı olun

    Yurt dışından hicbirsey takip numarası olmadan yola çıkamaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 12henry14

    yanlız atm için şubede hesap ve kart olması gerekiyor

    eğer hiçbirisi yoksa mecbur şubeden yapılıyor


    dediğim bankalar ptt ziraat garanti akbank gibi tc isim soyisim ya da banka hesabınızın olmasına gerek duymadan kartsız işlem yapılabilir.

    Daha net olayım:

    hesap numaralarını aldınız.havale yapcaksınız bankaya gidiyorsunuz atmden kartsız işlem para yatırma bölümüne gidip numaraları tuşluyorsunuz ardından parayı bölmeye koyup para onaylanıyor ve faturayı alıp gidebilirsiniz.

    Not:Ziraat bankası ücretsizdir.Bu işlem..
  • hepsiburada'dan ürün alcam fakat havalede belirteceğim isim ?
    çok sorulmuş bir soru olduğundan paylaşmak istedim..

    hepsiburadada kayıt olduğunuz isme göre yatırsanız da yeterli olur fatura adresindeki isme görede havalenizi işleminizi yapsanız yeterli olur.

    örneğin siteye kayıtta Armut diye kayıt olduğunuz halde fatura adında Elme yazsa bile
    siz havale kağıdına ister armut yazın ister elma bir sorun çıkmaz...

    NOT:mutlaka sipariş nosunu girin.

    Zaten ufak bir sorunda bile çözüme kavuştururlar...
    o yüzden gönlünüz rahat olsun..
    Siz birine siparişi veriyormuş onun yerine parasını siparişi verdiğiniz kişi ödüyor gibi olur..

    Genede hepsiburadaya soru olarak aynı soruyu sordum onlardan gelecek cevabıda paylaşacağım(aynı mesajı güncelleyerek)

    Ama isterseniz sitede hesap bilgilerini güncellenin yanısıra üyelik bilgilerini güncelle seçeneğide vardır.Gerçek isminizi ya da yatırmak için kullancağınız ismi yazmanız yeterlidir.
    (postahanedeki gibi havale kağıdı örneğiyle sorulmuş sorudur..Normal dışardaki atm de isim yazılmaz zaten sadece fiş verir o fişle sitelerden işleminizi yaparsınız örneğin oyun için premium alırken...)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ShifT7 -- 14 Haziran 2010; 11:30:26 >




  • kredi kartı yerine hesap kartı ile alışveriş yapabiliyormuyuz? Ayrıca paypal a kredi kartı yerine banka kartı ekliyebiliyormuyuz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: By_Neo_34

    kredi kartı yerine hesap kartı ile alışveriş yapabiliyormuyuz? Ayrıca paypal a kredi kartı yerine banka kartı ekliyebiliyormuyuz?


    http://www.hepsiburada.com/musteri.aspx?id=38&type=0

    ''Hangi Kredi Kartları ile Taksitli Alışveriş Yapabilirim ?
    Sitemizde sipariş oluştururken peşin alışverişlerinizde tüm bankaların kredi kartlarını kullanabilirsiniz.
    Taksitle yapacağınız alışverişlerde ise sadece aşağıdaki kredi kartlarınızı kullanabilmektesiniz:

    # Yapı Kredi Bankası : World Kart
    # İş Bankası: Maximum Kart
    # Fortis: İdeal Kart
    # Garanti Bankası: Bonus Kart
    # Garanti Bankası: Shop & Miles Kart
    # Deniz Bank: Bonus Kart
    # Finans Bank: Card Finans
    # Akbank: Axess Kart
    # HSBC: HSBC Advantage Kredi Kartı
    # Koçbank: Koçbank Kredi Kartı
    # Bank Asya : Asya Bank
    ''

    normal hsbc bir katın içinde nakit varsa olabilir ama ayrıyetten hepsiburada destek vermiyor diye gördüm.


    ''Nasıl ve Hangi Yöntemler ile Ödeme Yapabilirim ?
    Sitemizden vereceğiniz siparişlerinizi iki şekilde ödeyerek oluşturabilmektesiniz:

    1-) Kredi Kartınız ile peşin ya da taksitli olarak,

    2-) Havale ile ödeme seçeneğimizi kullanarak ayrıca ürün sayfasında belirtilen havale indiriminden yararlanarak. ''



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ShifT7 -- 14 Haziran 2010; 17:27:56 >




  • Konu içerisinde düzeltilmesi gerekli bilgiler aşağıdaki gibidir...
    Siz yine de her ihtimale karşılık konu içerisindeki tüm bilgileri (benim düzelttiklerim de dahil) başka kaynaklardan teyit ediniz.







    Siparişim ne zaman elime ulaşır?

    Bulunduğunuz il/ilçedeki konumunuza göre değişir. Genelde ürürün kargoya tesliminden itibaren 1-3 iş günü (gün değil, iş günü!) içerisinde teslimatının yapılması normaldir.

    Ürünümü kargodan teslim aldığım sırada ya da teslim aldıktan sonra yapmam gereken nedir? Neye dikkat etmeliyim.

    Eğer ürünü gitti gidiyor türünden aracı site vasıtası ile aldıysak paketi kargo görevlisi eşliğinde açıyoruz, kontrol ediyoruz üründe bir kusur yoksa aracı sitenin ilgili bölümüne girip onay verip paramızın satıcıya aktarılmasını sağlıyoruz.

    Eğer ürünü hepsiburada türü sıfır ürünlerin satışını kendisi yapan bir firmadan aldıysak;

    a. Tek parça gelen bir ürünse kargo görevlisinin yanında ürünü kontrol edebiliriz, ya da kutuyu hiç açmadan teslim alır, ürünün servisine haber vererek ürünün servis tarafından açılmasını sağlarız.
    b. Koşu bandı, bisiklet gibi montaj yapılmasını müteakip çalıştırıp kullanarak kusur olup olmadığını görebileceğimiz ürünleri teslim aldıktan sonra hiç açmadan direkt servise başvurmalıyız. Servis ambalajı açıp montajı yapar, eğer ürün kusurlu gelmişsse biz de mağdur olmayız.


    Site hesabım için bankaya ürünün ücretini yatıracağım herhangi bir yaş sınırlandırması var mı?

    Siz 18 yaşından küçükseniz ve siparişi ödeme yaptıktan sonra iptal/aide ederseniz, reşit olmadığınız için para iadesini için bankadan alamazsınız. Buna dikkat! İşin sadece para yatırmak kısmını değil, parayı iade alma ihtimali kısmını da düşünmek gerek.

    Kargomu almam için yaş kısıtlaması varmı?
    Evet var. Yasal olaral kargo teslim almak için reşit olmanız gerekir. Yani 18 yaşından büyük olmanız gerekir. İstisnai uygulamalar olabilir, bu kargoyu teslim eden personelin hatası ya da dikkatsizliğidir. Hele ki 15 yaşından küçükseniz kimliğinizde fotoğraf olmayacağı için ürürünü kargodan almanız imkansızdır.


    Kapıda ödeme
    Kapıda ödeme için her sitenin kendince belirlediği limitler var. Kimi sitede 100 tl, kiminde 200, kiminde 300 lira.. Belli bir sınır yok.

    Kargo sizi evde bulamazsa?
    Kargo sizi evde bulamadığı zaman normalde haber kağıdı bırakması gereklidir. Fakat bazı kargo firmalarının personeli insiyatif kullanarak kargonuzu komşunuza vs bırakabiliyor.. Dikkat!

    Sipariş iptali
    Sipariş kargoya verilmeden iptal edilebilir. İptal sonrası para iadesi prosedürü her sitede farklıdır, kimi hemen para iadesi yaparken, kimi siteler de hediye çeki teklif eder, siz hediye çekini ret ederseniz hesabınıza para iadesi yapılır.

    İnternet üzerinden ürünü satın aldık. Ürünü evde denedik beğenmedik, iade etme hakkımız var mı, varsa kaç gün içinde iade hakkımızı kullanabiliriz? Yasal dayanağımız nedir?

    4077 sayılı Tüketici kanununa göre mesafeli satışlarda hiç bir gerekçe göstermeksizin iade hakkı vardır. Süre 7 gündür. Yani 7 gün içinde hiç bir gerekçe göstermeksizin ürünü iade edebilirsiniz. (Bazı firmalar Müşteri çekmek için bu sürei 10 gün 15 gün vs. uzatabiliyor, Tüketicinin faydasına süre uzatılabilir) 4077 sayılı Tüketici kanununa göre mesafeli satışlarda hiç bir gerekçe göstermeksizin iade hakkı vardır. 7 gün içinde hiç bir gerekçe göstermeksizin ürünü iade edebilirsiniz. Yalnız bunun için ürürün hasarsız olması, kutu, ambalaj ve nylonlarının eksiksiz teslim edilmesi gerekir.


    İnternet üzerinden sipşini verip ödemesini yaptığımız ürün söz konusu site tarafından bize gönderilmemişse ne yapmalıyırz? Söz konusu sitenin ürünü tarafımıza gönderme süresi kaç gündür?
    Satıcı ve sağlayıcı, tüketicinin siparişi kendisine ulaştığı andan itibaren otuz gün içerisinde edimini yerine getirir. Bu süre, tüketiciye daha önceden yazılı olarak bildirilmek koşuluyla en fazla on gün uzatılabilir.
    Tabi bu alıcının sipraşi bu kadar süre beklemesini mecbur kılmaz. Alıcı isterse kendince ürünün teslim edilmesi için kendince makul olan süre kadar bekler, ürün kendisine yollanmazsa siparişi iptal edebilir.


    İnternet üzerinden ürünü satın aldık. Ürünü evde denedik beğenmedik, iade etme hakkımız var mı, varsa kaç gün içinde iade hakkımızı kullanabiliriz? Yasal dayanağımız nedir?

    4077 sayılı Tüketici kanununa göre mesafeli satışlarda hiç bir gerekçe göstermeksizin iade hakkı vardır. Süre 7 gündür. Yani 7 gün içinde hiç bir gerekçe göstermeksizin ürünü iade edebilirsiniz.


    İnternet üzerinden satın aldığımız ürüne servis hizmeti veren firma iflas etmiş, servis hizmetini kimden talep edeceğiz?

    Satıcı, bayii, acente, imalatçı- üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludurlar. Yani siz bu sıralamadan hangisini bulur, hangisine ulaşırsanız...


    4077 sayılı Tüketici kanunu ve Garanti Belgesi Uygulaması Yönetmeliği gereği ilk 30 gün içerisinde arıza veren cihazın onarım yapılmaksızın iade edilmesi hakkı mevcut, internet üzerinden satın alınmış ürünlerde bu iade hakkı var mı, varsa prosedür ne şekilde işler?

    Bu hak vardır. İlk 30 gün içerisinde arıza yapan ürün için yetkili servise başvurulur, servisten ürün için arıza tespit formu düzenlenmesi istenir. Bu form ile birlikte satın aldığınız firmaya başvurarak ürünü iade edersiniz. İşte bu iade ihtimaline karşılık söz konusu satıcı işletmelerin size zorluk çıkarmamaları için ürünün kutu ve ambalajını 1 ay süre ile saklamanız faydalı olacaktır.



    Yasal olarak İade kargo ücreti kime aittir? İade kargo ücreti konusunda yasal dayanak/mantık nedir?(Gitti gidiyor tarzı aracılık hizmeti veren siteler hariç!)


    İade kargo ücretleri satıcıya aittir. Satıcı satttığı ürün maliyetlerine iade kargo ücreti riskinide dahil ederek fiyat belirlemek durumundadır. Gitti gidiyor tarzı siteler satıcı değil aracı firmalardır, bunu ayırt etmek gereklidir.



    İnternet üzerinden satın aldığımız ürünle ilgili arıza vs konularda öncelikli sorumlu site midir, söz konusu ürünün servis hizmetini veren firma mıdır?

    Tercihinize kalmış bir durumdur. garanti süresince arıza yapan bir ürünü ister satın aldığınız firma aracılığı ile isterseniz direkt servise gönderebilirsiniz.


    İnternet üzerinden satın aldığımız ürünlerde kredi kartı bilgilerimizi site sahibinin çalıp başka yerde kullanmayacağını nerden bileceğiz?
    En güzel çözüm sanal kart kullanımıdır.


    Kredi kartı bilgilerimizin güvenliği için alış veriş yaptığımız sitede ne gibi güvenlik sertifikaları aramalıyız?
    EV SSL Güvenlik Sertifikası, 3D Secure, PCI Compliance gibi güvenlik sertifakaları olmalıdır.

    İnternet üzerinden alış veriş yaptığımız esnada kullandığımız pc de ne gibi güvenlik önlemleri almalıyız?
    Güncel bir antivirüs, frewall, İnternet Security kullanmalıyız.

    Mail order nedir?
    Eğer kartınız mail order harcamalarına açık ise; kartın ön yüzündeki 16 haneli rakam + kartın son kullanım tarihi + kartınız arka yüzündeki imza bandındaki rakamların son 3 hanesi... İşte bu 3 bilgiyi bilen kartınız üzerinden limitiniz ne kadarsa o kadar harcama yapabilir. Dİkkat! Şahsen tüm kartlarım mail order harcamalarına kapalıdır. Sadece ihtiyaç duyduğumda açtırırım.

    Sanal kart nedir, ne işe yarar, faydaları nelerdir?
    İnternetten alışveriş yapmak istiyor ama kendinizi güvende hissetmiyorsanız Sanal Kredi Kartları’nı kullanabilirsiniz. Bankanızın internet bankacılığı ile ya da telefon bankacılığı ile yeni bir sanal kart oluşturabilirsiniz. Bu sanal kartın cebinizdeki asıl kartınızdan ayrı olarak bütün numaraları farklı olacaktır. Sanal Kredi Kartları'nın limitini kendiniz belirler ve telefon veya internet üzerinden risksiz alışveriş yaparsınız. Sanal kart bilgileriniz birinin eline dahi geçse kartın limitini harcama tutarınız kadar belirlediğiniz için sanal kart bilgileri ile 3. kişinin harcama yapması imkansızdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arama_Botu -- 14 Haziran 2010; 19:24:48 >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.