17 Şubat'ta yurtdışından iphone 5 getirmiştim. Cihazı kaydettirmeden önce bir müddet kullandık. Daha sonra Turkcell hattımıza cihazın kapanacağına dair bir mesaj geldi ve birkaç gün sonra cihaz kapandı. 8 Mart itibariyle Turkcell bayisinden pasaport kayıt işlemini gerçekleştirdim. 5 iş günü içerisinde cihaz açılacak dediler. Her gün kontrol ettik. Bugün de açılmayınca BTK'yı aradım. Keza BTK'nın sitesinde "IMEI numarası abone kayıt merkezince geçici olarak kayıt altına alınmış olup Kurum tarafından evrakları kontrol aşamasındadır" ibaresi yer alıyordu. BKM deki müşteri temsilcisi biz cihazınızı kara listeden çıkarttık, şu an cihazınız kayıtlı dedi. Ben halen sim yok hatası aldığımı söylence, 3 tane durum söyledi; 1- Cihaz arızalı: Bu ihtimalin imkan dahilinde olmayacağını düşünüyorum. Çünkü cihaz şebeke kapatılınca çalışıyordu. 2- Servis operatörü (Turkcell) listesinde halen kara listede gözüküyor olabilir. IMEI kaydının BTK'ya bildirilmesinden 2 yasal iş günü sonra servis operatörü tarafından cihazın açılması gerekir dedi. 3- Cihaz sim kilitli olabilir. Bu durumda teknik servise gitmelisiniz.
1.nci ve 3.ncü ihtimalleri direk gözardı ettim. iphone'u Paris'te Apple'dan almıştım ve iphone'u zaten store simkilitsiz olarak aldım.
2.nci durumu sorgulamak üzere Turkcell müşteri temsilcisini aradım. İki kez aramamda da herhangi bir sonuca ulaşamadım. Turkcell'e göre bu konuda BTK'yı aramalıymışım. iphone sistemde kayıtlı gözüküyormuş ve Turkcell'in yapabileceği herhangi bir işlem söz konusu değilmiş.
Bunun üzerine BTK'yı tekrar aradım ve yine aynı şeyleri söylediler. Turkcell'i arayın dediler.
Ne yapabilirim sizce?
Apple destek sayfasında bu konu ile ilgili bir başlık da var. Ancak ben bu işlemler ile sorunun düzeleceğine inanmıyorum.