Şimdi Ara

iPhone Cihaz Değişimi Nasıl Yapılır?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (3 Mobil) - 2 Masaüstü3 Mobil
5 sn
2
Cevap
4
Favori
21.786
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Garanti kapsamında iPhone değişimi nasıl yapılır? iPhone değişim sebepleri neler? iPhone kapalı kutu değişim ne zaman ve nasıl yapılır?


    iPhone Cihaz Değişimi Nasıl Yapılır?

    Garanti kapsamında iPhone cihaz değişimi nasıl yapılır? iPhone değişim sebepleri neler? Kapalı kutu iPhone değişimi ne zaman yapılır? Garantide iPhone değişimi ile ilgili merak ettiğiniz tüm soruların cevabı, bu dosya konusunda.


    Ürünü yalnızca fiziksel boyutlara sahip bir nesne olarak tanımlamak oldukça dar bir tanım olur. Öyle ki pazarlamada "Zenginleştirilmiş ürün" diye farklı bir ürün boyutu da vardır. Ürün ile birlikte sunulan garanti, bakım-onarım gibi ek yarar ve hizmetler; ürünün zenginleştirilmiş boyutunu oluşturur.


    Biz tüketiciler ürün satın alırken aynı zamanda fayda da satın alırız. Yani aslında ürünü zenginleştirilmiş olarak alıyoruz ve para cebimizden çıktığı an garanti süresi, bakım ve onarım gibi hizmetlerin ücretini de peşinen ödüyoruz. Peki firmalar aldıkları bu ücretin karşılığını gerçekten veriyor mu?


    Bu sorunun cevabı tartışılır ama dünyanın en değerli şirketlerinden olan Apple, müşteri memnuniyeti konusunda parmakla gösteriliyor. Peki Apple, bu işi nasıl başarıyor? Gelin hep birlikte Apple'ın iPhone özelinde cihaz değiştirme politikasına yakından bakalım.


    iPhone için Servis Süreci Nasıl İşliyor?


    Herhangi bir sorunla Apple yetkili servis sağlayıcılarına teslim edilen iPhone'lar, başta AST2 testi olmak üzere çeşitli testlere tabi tutulur. Bu testlerin sonucunda herhangi bir problemle karşılaşılması halinde onarım ilgili teknik serviste sağlanabiliyorsa, cihaz tamir görür. Ancak ön tanılama sonrası ayrıntılı inceleme gerektiren durumlarda ya da cihazın onarımı teknik serviste yapılamıyorsa, arızalı ürün Kocaeli'ndeki Apple Onarım Merkezi'ne yönlendiriliyor.


    Daha detaylı testlere tabi tutulan iPhone'lar Apple Onarım Merkezince yapılan incelemeler sonucu ya onarım görüyor ya da değiştiriliyor. Peki sıklıkla karşılaşılan arızalara karşı nasıl bir aksiyon alınıyor?


    iPhone Arızaları Nasıl Giderilir?


    Apple, arızalı iPhone modellerinde kesinlikle parça tamiri yapmamaktadır. Arıza hangi bileşenden kaynaklıysa direkt olarak parça değişimi yapılır. Ancak problem parça değişimi ile giderilemiyor, parça değişimine rağmen aynı sorun devam ediyor veya onarım için işçilik ve parça maliyetleri yüksekse birebir cihaz değişimine gidilir.


    Aşağıda sıklıkla karşılaşılan iPhone arızaları ve servis çözümleri listelenmiştir.


    • Ekranla ilgili problemler, ekran değişimi ile giderilir.
    • Touch ID ile ilgili problemler, ekran değişimi ile giderilir.
    • 3D Touch ile ilgili problemler ekran değişimi veya yazılım güncellemesi ile giderilir.
    • Kasa, ses açma/kısma, sessize alma ve güç tuşu ile ilgili problemler cihaz değişimi ile giderilir.
    • Ahizeden gelen patlak/cızırtılı ses problemleri öncelikli olarak ahizenin temizlenmesiyle giderilir. Aynı sorun devam ediyorsa ekran değişimi yapılır.
    • Görüşme esnasında sesin karşı tarafa az gitmesi durumunda öncelikli olarak mikrofonlar temizlenir, problem devam ediyorsa ekran değişimi veya cihaz değişimi yapılır.
    • Hoparlörden gelen patlak/cızırtılı ses problemleri hoparlörün temizlenmesiyle giderilir. Aynı sorun devam ediyorsa cihaz değişimi yapılır.
    • Bataryanın hızlı tükenmesiyle ilgili problemler, ilk olarak yazılım güncellemesi ile giderilmeye çalışılır. Aynı sorun devam ederse 500 şarj döngüsü aşılmadığı sürece batarya değişimi ile giderilir. (Apple, bataryaları tıpkı arabalardaki fren balatası gibi sarf malzeme olarak kabul eder ve iPhone bataryaları için 500 defa tam şarj garantisi verir. İki yıllık sınırlı Apple garantiniz devam ediyor olsa bile 500 şarj döngüsünü aşarsanız, telefonunuzun bataryası ile ilgili problemler; garanti kapsamı dışında değerlendirilir.)
    • Telefonun kendiliğinden açılıp kapanmasıyla ilgili problemler, yapılan testlerin sonucuna bağlı olarak batarya değişimi, cihaz değişimi veya yazılım güncellemesi ile giderilir.
    • Titreşimle ilgili problemler yazılım güncellemesi ile giderilmeye çalışılır. Aynı sorun devam ediyorsa cihaz değişimi yapılır.
    • Telefonun kasması/ağır çalışması ile ilgili problemler, öncelikli olarak yazılım güncellemesi ile giderilmeye çalışılır. Yapılan test ve incelemelerde donanımsal bir sorunla karşılaşılması halinde ise batarya veya cihaz değişimi yapılır.
    • Ön kamera ile ilgili problemler, yazılım güncellemesi veya ekran değişimi ile giderilir.
    • Face ID ile ilgili sorunlar ekran değişimi veya cihaz değişimi ile giderilir.
    • Arka kamera ile ilgili problemler yazılım güncellemesi veya cihaz değişimi ile giderilir.
    • Bluetooth ve Wi-Fi gibi bağlantı sorunları, yazılım güncellemesiyle giderilmeye çalışılır. Aynı sorun devam ediyorsa cihaz değişimi yapılır.
    • Tüm anakart kaynaklı problemler, cihaz değişimi ile giderilir.


    iPhone Cihaz Değişimi Ne Zaman Yapılır? iPhone Değişim Nedenleri


    Hangi arızalarda ücretsiz iPhone değişimi yapılır? Apple'ın iPhone değişim bahaneleri neler?


    Onarımın mümkün olmadığı durumlarda, parça değişimine rağmen aynı sorun devam ediyorsa, onarım için işçilik ve parça maliyetleri yüksek veya onarım süresinin 20 iş gününü aşacağı tahmin ediliyorsa; iPhone'lar garanti kapsamında değiştirilir.


    Özellikle anakarttan kaynaklı problemlerde direkt olarak iPhone değişimine gidilir. Önceden yetkili servis sağlayıcılarında olan değişim yetkisi, artık tamamen Apple Onarım Merkezi'nin üzerine geçmiş durumda.


    iPhone Cihaz Değişimi Ne Kadar Sürer?


    Apple Onarım Merkezi ile yetkili servis sağlayıcısının yoğunluğuna ve kargo teslimat süresine bağlı olarak, iPhone değişim işlemi ortalama bir hafta sürmektedir. Bu süre zarfında cihazınızın onarım durumu hakkında bilgi almak isterseniz buraya tıklayabilirsiniz.


    iPhone Değişim Cihazı Sıfır mı?


    Garanti kapsamında değiştirilen iPhone'lar, swap cihaz olarak tabir edilir. Model, renk ve kapasitesine göre birebir değiştirilen swap iPhone'lar, daha önce hiç kullanılmamış sıfır cihazlardır.


    Swap cihazlar; vergiden muaf tutulmak için içerisinde kulaklık, şarj adaptörü gibi aksesuarlar olmayan farklı bir kutulamayla gelir. Ayrıca swap cihazların ülkeye girişinde IMEI numarası BTK'ya bildirilmez. Hal böyle olunca değişim cihazı kullanılmaya başlandığında, BTK'dan telefonun kayıtlı olmadığına dair mesaj gelebilir. Bu mesajı dikkate almamakta fayda var zira Apple, ortalama bir ay sonra değişim cihazının IMEI numarasını BTK'ya bildiriyor.


    iPhone Değişimi Garanti Süresini Etkiliyor mu?


    Garanti kapsamında değiştirilen iPhone modelleri her ne kadar kullanılmamış sıfır ürünler de olsa, garanti süresi eski telefon üzeriden devam eder. Yani bir yıl garantisi kalan bir iPhone, garanti kapsamında değiştirilirse yeni iPhone cihazının garantisi de bir yıl ile sınırlı kalır.


    Apple Destek Hattının iPhone Değişimindeki Rolü


    Servis sürecini Apple destek hattı üzerinden de devam ettirebilmek mümkün. Bunun için naçizane tavsiyem; 0216 282 15 11 numaralı destek hattıyla iletişime geçtiğinizde, kıdemli departman ile görüşme sağlamak istediğinizi belirtin. Kıdemli departmana aktarıldığınızda telefonun diğer ucunda, sizlerle gerçekten ilgilenen ve sorunlarınızı çözmek için elinden geleni yapacak olan kıdemli bir danışman bekliyor olacak.


    iPhone'unuz ile ilgili problemleri dikkatle dinleyen ve bunları dosyanıza not düşen kıdemli danışman, süreç içerisindeki tüm işlemlerinizi takip edecek ve yeri geldiğinde sizleri bilgilendirecektir.


    Apple danışmanınız, yeri geldiğinde sorununuzun çözülmesi ve problemin net bir şekilde tespiti adına; cihazınızı kapsamlı bir teste tabi tutulması için Apple Onarım Merkezi'ne yönlendirebilir veya cihazla ilgili gözle görülür fiziksel şikayetler için teknik servisten detaylı ve mikroskobik resimler isteyebilir.


    Apple danışmanı, tüm bu incelemeler sonucu cihaz değişimine gerek duyarsa servise geri bildirimde bulunup iPhone cihaz değişimi talep edebilir.


    Az Bilinen Kapalı Kutu iPhone Değişimi


    Apple, daha iyi bir müşteri deneyimi sunmak adına belirli şartlar altında kutulu değişim işlemi yapıyor. Peki iPhone kutulu cihaz değişimi ne zaman yapılır?


    Birçok kez iPhone cihaz değişimi yapılmasına rağmen kullanıcı yeni cihazlarda da sorun yaşamaya devam ediyor ya da uzun ve olumsuz deneyimlerle dolu bir servis süreci yaşanmışsa Apple kutulu iPhone değişimi yaparak, müşteri deneyimini yeniden başlatıyor. Kapalı kutu iPhone değişimi, yalnızca Apple destek hattı aracılığıyla yapılmaktadır. Buradaki kıdemli veya müşteri ilişkileri departmanındaki danışmanların inisiyatif kullanmasıyla birlikte gerekli işlemler başlatılır. Peki kapalı kutu iPhone değişim işlemi nasıl yapılır?


    Kapalı Kutu Sıfır iPhone Değişimi Nasıl Yapılır?


    Kıdemli danışmanlar öncelikle Apple Türkiye ofisinin bağlı bulunduğu İrlanda'daki genel merkezle iletişime geçerler. Gerekli yazışmalar yapıldıktan sonra iPhone değişim işleminin İrlanda tarafından onaylanması beklenir. 3-4 gün içerisinde alınan onayla birlikte resmi olarak kutulu iPhone değişim işlemi başlamış olur.


    iPhone kapalı kutu cihaz değişimi yapılan kullanıcılara, Apple tarafından değişim sürecini anlatan bir mail gönderilir. Sürecin nasıl olacağını anlatan mail aynen şu şekildedir:


    Ürün değiştirme işlemini başlatmak için gider fişi evrakını imzalamanız gerekir.

    Bu gider fişi evrakı size posta yoluyla gönderilecek ve önümüzdeki 7 gün içinde bu belgeyi almalısınız.
    Bu gider fişi formunu doldurup imzaladıktan sonra ana danışmanınıza e-postayla imzalı bir kopya (fotoğraf veya tarama) gönderin. İmzalı bir belge 14 gün içinde iade edilmezse, işleme başlayamayız.

    Apple, gider fişi evrakını aldıktan ve onayladıktan sonra, ürün değiştirme işlemi başlar ve eski ürününüzün Apple'a ulaştırılması için TNT Kargo'ya toplama emri verir.

    Ürününüzü nasıl iade edersiniz?

    TNT, orijinal ürününüz ve aksesuarlarınız için teslimat randevusunu ayarlamak için telefonla veya e-postayla 1 ile 5 iş günü içinde için sizinle iletişime geçecektir.

    Lütfen mesai saatleri içerisinde müsait olduğunuzdan emin olun.
    Ünitenizi alırken, kurye size kargoyu teslim aldığına dair form sağlayacaktır. Sürücünün bunu imzaladığından emin olun.

    Ürünü orijinal ambalajında veya uygun bir alternatifle paketlemenizi öneririz. Paketleme Apple veya kurye tarafından sağlanmayacaktır. Lütfen orijinal gider fişi evrakını pakete eklediğinizden emin olun.

    Apple orijinal ürününüzü aldıktan sonra, yeni değişim cihazı için sipariş verecek ve yeni cihazınız, UPS kargo aracılığıyla tarafınıza teslim edilecektir.
    Apple


    Peki tüm bu işlemler ne kadar sürüyor? Yeni iPhone değişim cihazı ne zaman teslim edilir?


    Kapalı kutu iPhone değişim işlemi, teslimat sürelerine bağlı olarak ortalama 30 gün sürmektedir.


    İade işlemi gerçekleştirilirken, değiştirilecek olan iPhone'un kutu içeriğiyle (şarj adaptörü, Lightning kablo, EarPods kulaklıklar) birlikte iade edilmesi istenir. Ancak aksesuarlardan bir veya birkaçının; kullanıma bağlı olarak kaybolması veya bozulması gibi sebeplerden dolayı olmayışı, değişim işlemini sekteye uğratmaz.


    Kutulu iPhone Değişimi Sonrası Garanti Yeniden Başlıyor

    Apple, daha iyi bir müşteri deneyimi sunabilmek adına kapalı kutu cihaz değişimiyle birlikte iki yıllık sınırlı Apple garantisini de yeniden başlatır. Yeni cihazın faturası, değişim işleminin tamamlanmasından ortalama 10 gün sonra kullanıcının adresine posta yoluyla iletilmektedir.


    Kutulu iPhone Değişim Cihazı İade Edilebilir mi?


    Değişimi yapılacak iPhone modelinin, fatura kesim tarihindeki Apple Store resmi satış fiyatı ne kadar ise fatura da o tutar üzerinden düzenlenir.

    Ancak her ne kadar faturası yeni kesilmiş kapalı kutu bir iPhone gönderilmiş olsa da değişim cihazı için Apple'dan para iadesi talebinde bulunulamaz. Bu durum tüm Apple kapalı kutu cihaz değişimi işlemleri için geçerlidir.


    Kutulu Değişim İşleminin, Swap iPhone Değişiminden Farkı Nedir?


    Aradaki temel fark, kutulu değişim işleminde garantinin sıfırdan başlıyor oluşu ve değişimin kapalı kutu bir cihaz ile yapılıyor olması. Yani kullanıcıya mağazadan yeni bir iPhone almış gibi deneyim yaşatılıyor.

    Diğer değişim işleminde ise yalnızca iPhone değişiyor (kutusu ve kulaklık, şarj kablosu gibi aksesuarları olmayan sıfır bir iPhone veriliyor) ve yeni cihazın garantisi, eski telefon üzerinden devam ediyor.

    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    iPhone Cihaz Değişimi Nasıl Yapılır?

    iPhone cihazınızda bir sorunla karşılaşıyorsanız veya yükseltme yapmak istiyorsanız, cihazınızı değiştirmeniz gerekebilir. İşte iPhone cihazı değiştirme süreci hakkında bilmeniz gerekenler:

    Apple'ın garanti kapsamında cihaz değişimi yapması için belirli koşulların karşılanması gerekir. Cihazınızda üretim hatasından kaynaklanan bir sorun varsa veya cihazınız garanti kapsamındaysa, Apple ücretsiz olarak değiştirebilir.

    Garanti kapsamı dışında kalan cihazlar için Apple, ücret karşılığında cihaz değişimi yapabilir. Cihazınızın değişimi için ödemeniz gereken ücret, cihazın modeline ve hasarın türüne bağlı olarak değişir.

    Apple cihaz değişimini yalnızca yetkili servis sağlayıcıları aracılığıyla gerçekleştirir. En yakın yetkili servis sağlayıcısını Apple'ın web sitesinden bulabilirsiniz.

    Cihazınızı değiştirmek üzere bir yetkili servis sağlayıcısına götürmeden önce, cihazınızdaki tüm verileri yedeklediğinizden emin olun. Cihazınız değiştirildiğinde, tüm verileriniz silinecektir.

    Cihaz değişiminiz için randevu alırken, cihazınızla ilgili sorunu açıkça belirtin. Bu, servis sağlayıcının cihazınızı doğru şekilde teşhis etmesine ve en uygun çözümü sunmasına yardımcı olacaktır.

    Cihazınızın değişimini talep etmek için Apple'ın web sitesini ziyaret edebilir veya Apple Destek ile iletişime geçebilirsiniz.

    Önemli İpuçları:

    • Cihazınızı değiştirirken, cihazınızın orijinal kutusunu ve tüm aksesuarlarını bulundurmanız faydalı olacaktır.
    • Cihazınızın garanti durumunu önceden kontrol edin.
    • Cihazınızın değişimini talep ederken, sorunla ilgili ayrıntılı bilgi verin.
    • Cihazınızı yetkili bir servis sağlayıcısına götürün.
    • Cihazınızı değiştirmeden önce verilerinizi yedekleyin.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.