Şimdi Ara

iptal edildi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
88
Cevap
0
Favori
7.536
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • mükemmel ibir çalışma ellerinize sağlık
  • daha öncesinde nasıl takılabildiğini söylemiştim(5 Haziran 2010) lakin reform yanlısı papazlar gibi dışlandım örnek istimişlerdi gerçekten teşekkürler şimdi sanırım bazı tezler çözüldü fakat bir iki sorum var bende pek anlamam ecu ünitesinde herhangi bir değişikliğe gidildi mi yoksa araç zaten bu donanıma uygun sadece parçamı eklendi edit cevabını blogda buldum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi grup vitamin -- 22 Kasım 2010; 17:37:05 >
  • ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sukru52 -- 6 Ocak 2011; 19:40:34 >
  • tekrar teşekkür ederim hayırlı olsun
  • tebrikler, ben de sonradan esp takılamaz diyenlerdendim, doğru sandığımızın yanlış olabileceğinin kanıtı oldu bu, elinize sağlık
  • ....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sukru52 -- 6 Ocak 2011; 19:40:10 >
  • çeşitli ayarlar gerektireceği kesindir orijinal esp kadar birebir etkiyi sağlamayacaktır ama işlev olarak aynı işlevi görecektir dergilerde büyük çevirme hataları oluyor acaba sorun öyle bir sorun mu zaten asıl gerçek veriler kendi sınadığımız testler oluyor
  • Vallahi helal olsun.Böyle birşeyin yapılabildiğini bilmiyordum.Ağzım açık izledim desem yeridir.
  • Öncelikle tebrikler. Araştırmışsınız, para, emek ve zaman harcamışsınız. Sonuç da kesinlikle çabalarınıza değmiş.

    Lakin yanlış anlamalara mahal vermemek lazım. Astra H gibi bir araçtan bahsediyoruz ki bu araçta sonradan hız sabitleyici de, lastik basınç kontrolü de, ESP de diğer araçlara nazaran çok daha kolay gerçekleştiriliyor. Çünkü elinizde tesisatı hazır bir araç ve bu araç için piyasadan kolaylıkla temin edilebilecek ESP'li fren merkezi, CIM ve ESP kontrol ünitesi var. Burada yapılan sıfırdan bir araca ESP sistemini kurmak değil ESP parçalarını takıp aktive etmektir.

    Bu başlığı okuyan ve aracında ESP olmayan herkes bu kadar rahat bir şekilde aracına sonradan ESP uygulayabileceğini zannetmesin. Bu şekilde dönüşüm yapılabilecek araç sayısı çok az. Çoğu araçta komple tesisatı bile değiştirmeniz gerekebiliyor. Bugün piyasada ESP'si olmamasına rağmen yaw rate soketi hazır araç sayısı bir elin parmakları kadar.

    Bir araca sıfırdan fren merkezi, fren hortumu, tekerlek dönüş sensörü, yaw rate sensörü, clock spring, açı sensörü, ECU, ESP kontrol ünitesi vs, vs... takmak çoğu zaman aracın yarı fiyatını bulacaktır. Tabi bu aksamlar piyasada varsa. Yani aracın orjinal ESP'lisi varsa. Aracınız için bu parçalar mevcut değilse uydurma çözümlere, oldurma sonuçlara başvurmak ve deneme yanılma yapmak zorundasınız. Malumunuz her araç için ESP'li fren merkezi yok. Başka markaların parçaları genellikle uyumsuz olacaktır. Örneğin kullanacağınız açı sensörünün voltaj değerini bile ECU'nuza kalibre etmek zorundasınız. Buna her ECU müsaade etmez.

    Bir de dönüşüm uygulayacağınız araç buna müsait değilse, örneğin direksiyon clock spring'i üzerine ilave bir açı sensörü montajına müsait değilse çok daha büyük masraflar sizi bekler.

    Bir de bu işin verim kısmı var. Sizin kullandığınız ESP'li kontrol ünitesinde tüm parametreler yüklüydü. Peki ya sıfırdan ESP uygulanacak araçlarda bu parametreleri kim nasıl ve neye göre belirleyecek? Veya sonradan takılan yaw rate sensörün pozisyonu ne kadar verimli seçilmiş olacak? Orjinal ESP'li gibi veya sizde olduğu gibi ESP tesisatı hazır bir araçtaki gibi verimli çalışacak mı?

    Astra H'ı olanlar için güzel bir DIY olmuş. Astra H'ım olsaydı ben de denerdim. Ama bir iki istisna daha hariç diğer araçlar için bu hiç de kolay olmayacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 22 Kasım 2010; 21:43:25 >




  • Helal olsun tebrikler, muhteşem olmuş
  • ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sukru52 -- 6 Ocak 2011; 19:41:56 >
  • Şükrü Bey,

    Her türlü olumsuzluğa rağmen yaptığınız iş çok çok güzel.
    Böyle güzel işler başaran insanları gördükçe bir vida sıkmaktan öteye geçemeyen teknik becerime kızmışımdır hep.

    Gün gelip de ülkemizde ESP'nin kıymeti anlaşıldığında emek ve çalışmalarınızın karşılığını almanızı dilerim.

    İyi günler.
  •  iptal edildi


    Sonradan ESP'li ikinci araç sahibi benim Şükrü52 ile beraber yaptık.

    @O.B.K

    Astra H araçta ESP kolay mı?

    Hız sabitleyici ve TPMS veya Mercekli far takmadık araca. ESP taktık. Zaten ESP icat ettikte demiyoruz.

    Hız sabitleyici örnek vermek gerekirse dizel araçta debriyaj müşürü var ve sadece sinyal kolunu değiştirip tech2 ile tanıtım yapılırken. Benzinli araçta devriyaj müşürü ekleniyor. Herşey sök tak gibi değil.

    Ve ESP ile ilgili teknik olarak herşeyi okuduğunuzda yapılması kolay gibi gözüksede cok dikkat edilmesi gereken durumlar söz konusu.

    Fren merkezi al + 2tane boru ESP tak + yawrate şeklinde olmuyor.

    ESP'nin 5-6tane farklı kod ve özelliğe sahip beyni var.

    Araca uygun fren merkezi iki tip var ESP li ve ESP'siz fakat gene iki ayrı model var. Fren merkezinin 2004-2006 yıllarında kullanılan ile 2007den sonra kullanılan farklı.
    Aynı şekilde yawrate sensörü 2007kadar farklı soket tipi 2008 ve sonrası farklı. Aynı soketi içinde 2tane modeli var.

    Cim modülü gene ESPli ESPsiz + tek li ve çifli airbag li gene ayrı.

    Şimdi burda Astra H için ESP konusunda sayfalarca yazarım. En ince ayrıntısına kadar araştırdım.

    Verimli olmaz orjinali gibi olmaz yorumlarını görünce çok şaşırdım. Bu yorum yapılması için takılan parçaların ne olduğunun bilinmesi gerek.

    Takılan parçaların hepsi orjinal kullanılan parça zaten başka birşey takmak mümkün değil.

    ESP ile ilgili araştırmam 1yılı geçti parça temini inanılmaz zor. Sadece 1parça için 6ay bekledik.

    Düz 6 ileri enjoy aacımda ek olarak Yokuş kalkış desteğin esp sayesinde geldi. Orjinali nasılsa benim aracımda aynı.

    Verim konusunda çok denedim. Bana göre çok çok verimli. :D

    Sonuç olarak parçaları al tak olayı göründüğü kadar basit değil.




  • Vay be kıskandım gerçekten :) Helal olsun , kazasız belasız kullanın araçlarınızı :)
  • Esp Maliyet Ve Uzun Vadede Stabilite Olarak Vasat Olacagını Düşünmekteyim.

    Ayrıca Araç Göstergelerindede Düzensizlik Olabilir Yada İlerde olabilir.

    Ki Umarım Olmaz Hayırlı Olsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Playas

    Esp Maliyet Ve Uzun Vadede Stabilite Olarak Vasat Olacagını Düşünmekteyim.

    Ayrıca Araç Göstergelerindede Düzensizlik Olabilir Yada İlerde olabilir.

    Ki Umarım Olmaz Hayırlı Olsun



    Maliyet konusunda hem fikirim biraz maliyeti var. Araçlarda opsiyon değil standart olması gereken hayati önem taşıyan parça.

    ESP zaten stabilte olmaması gerekir araç stabilete dışına çıktığında zaten devreye giren bir olaydır.

    Vasat olacağı konusunda özgür düşünceniz.

    Aracın göstergelerinde ESP yüzünden bi düzensizlik olma ihtimali nedir diye araştırmak lazım.


    Bakın sayın D.H üyeleri. Konu hakkında yorum yapmak için biraz araştırmak gerekir.

    Olmaz, çalışmaz, orjinali gibi olmaz, herhangi bir katkısı olmaz vs vs gibi yorumlar ciddi anlamda çok komik geliyor.

    Satın aldığınız bilgisayarının ekranı kartını değiştirdiğinizde eğer anakartınız destekliyorsa sorun olmuyor.

    Ve ya sorun oluyorsa güç kaynağı yetmiyor değiştirisiniz. Ve en son güncel driverı indirip istediğinizi yaparsınız.

    Şimdi o zaman olmaz çalışmaz maliyeti fazla orjinali gibi olmaz dersem size ne dersiniz.

    Vidyo aceleye geldi daha profosyonel bir şekilde çekimim olacak ozaman ESP OFF ve ESP ON şeklide aradaki farkı görüp yorumlarsınız. Hatta orjinalide ESP olan aracıda aynı şekilde test edeceğiz.

    Tşk.




  • Yahu orjinalinde esp olup osiyonel olarak sunlan bir donanımı sonradan araca yapmak zaten mantıksızlık değil olabilirliktir. Ama çıkma parça sıkıntısı var işte orjinal alsanız 4000 -5000 demiş zaten arkadaş. Arabayı satıp esplisini almak aynı fiyata geliyor. Ama imkansız değil bencede. Sonuçta beyin değişiyor, fren sistemi değişiyor hepsi esp ye uygun hale getirliyor. Araçta zaten abs altyapısı olması şart. Bende birde 4 adet disk fren abs var. Keşke bende yaptırabilsem ama maliyet konusunda sıkıntılı olacağı kesin :)
  • ESP yapmak isteyenlere parça temini konusunda yardımcı oluruz. Yeter ki istek olsun.
  • Şimdi uzun uzun anlatır, ESP'nin neyini ne kadar bilip bilmediğimizi gün yüzüne çıkarırdık. Ama önceki yazdıklarımı ne kadar anladığınıza bakarak şimdiki yazacaklarımı da ne derece anlayabileceğinizi öngörebiliyorum. O yüzden uzatmıyorum.

    Ben kendi aracıma(focus II - c-max) hız sabitleyici yaptım. Devresini, dirençlerini, boardunu, hatta butonları da dahil herşeyini kendim yaptım. Sonra bunu aracın GEM modülüne bağlayıp aktive ettim. Göstergeyi de yeniden programlayıp çalıştırdım. Ama ben çıkıp da "tüm araçlarda sonradan hız sabitleyici mümkün ve opsiyon maliyetinden daha düşük maliyetle" diye konu açmıyorum. Açsam açsam "Focus II'ye düşük maliyetle hız sabitleyici eklemek" diye başlık açarım. Çünkü benim aracımın ECU'su da, altyapısı da buna müsait. Ama bunu okuyan bir şahin sahibinin işi hiç de benim kadar kolay olmayacaktır. Benim basit birkaç devre, birkaç direnç ve birkaç buton ile çözdüğüm olayı onun şahinde yapabilmesi için milyarlar harcaması gerekecektir ve orjinal hız sabitleyici gibi de olmayacaktır.

    Aynı mantıkla siz tutup "alın size sonradan ESP" diye başlık açarsanız size de "sıkıysa aynı maliyetle şahine de yap da görelim" derler haklı olarak.

    Siz bir iddia ile çıkıyorsunuz, "sonradan ESP yapılır hem de opsiyon fiyatının da altına" iddiası. Ben de diyorum ki bu ancak Astra H gibi birkaç nadir araçta mümkündür. Tutup bunu tüm araçlara genelleyemezsiniz. Bazı araçlarda aracın neredeyse yarı maliyetine varan değişiklikler yapmak zorunda kalırsınız. Bazısında ise imkansızdır veya alacağınız sonuca ve maliyete oranla mantıksızdır.

    Başlık "ESP'siz Astra H'ı ESP'li yapmak" olsaydı kimse itiraz etmezdi.

    Bİr diğer anlayamadığınız nokta ise verimlilik meselesi. Sizin uygulamanızda tabi ki verimlilik sorunu olmaz. Tıpkı orjinal gibi çalışır sistem. Çünkü orjinal zaten. Orjinal olmayan hiçbirşey yok. Hepsi orjinal ESP'li araçtan alınıp takılıyor. Daha neden çalışmasın ki? Tutup da kendiniz yaw rate sensörü imal etmediniz. Veya aracın kendi fren merkezini ESP ile de çalışacak şekilde modifiye etmediniz. Eski parçaları söküp yerine ESP'li araçta kullanılan parçaları taktınız.

    Ama tutup da ESP'li versiyonu bulunmayan araca başka bir aracın parçalarıyla ESP oldurulmaya çalışılınırsa veya parça modifikasyonlarıyla çözüm bulunmaya çalışılınırsa işte orada yazılım farklılıkları, verim tartışmaları başlar.

    Bir diğer gözden kaçırdığınız nokta ise benim sizi Astra H'a ESP uygulayacaklara yol gösterdiğiniz için tebrik etmemin yanında diğer araç sahiplerini ise olmayacak şeylerle ilgili heveslendirmenizin doğru olmadığını vurgulamamdır. Ha siz çıkar da "şahin'e ESP yaptık, orjinal ESP'li araç kadar verimli de çalışıyor, maliyeti de ESP'nin opsiyon fiyatının altında" derseniz ben de lafımı yutarım.

    Gayretiniz, araştırmanız ve azminiz için yine tebrik ederim. Ama Astra H'a ESP uygulamakla mühendis veya ESP uzmanı olunmuyor. Sadece Astra H'a ESP için gereken parçaları takmış ve aktive etmiş oluyorsunuz. Ayrıca Astra H'a ESP uygulanabilmesi ve maliyetinin opsiyon maliyetine yakın olması diğer tüm araçlarda da aynı kolaylıkla ve aynı maliyetle yapılabilineceği anlamına da gelmiyor.




  • ....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sukru52 -- 6 Ocak 2011; 19:43:27 >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.