Herkese merhaba arkadaşlar Sizlerden bir konu hakkında fikir almak istiyorum. Sanayide bir iş yerim var otomotivle ilgili. Dükkanın servis kısmında 10 kişi çalışıyor ve malzemeleri duvar sistemi olarak kullanıyoruz (duvar sistemi : bütün malzemelerin duvarda asılı olduğu ihtiyacı olanın alıp kullandığı sistem) Ancak çalışanlarıma karşı ne dediysem hiç kimse malzemenin kıymetini bilmiyor ve sürekli kaybolan malzeme, etraftan toplanan malzeme oluyor. Bu durumdan artık o kadar çok sıkıldım ki bazı tanıdığım firmalarda uygulanan sistemi uygulama düşüncesiyim. Sistem şu şekilde: İş yeri her personele gereken tüm malzemeyi bir çanta içinde temin ediyor ve bu çantalar her cumartesi günü 1 kişi tarafından kontrol ediliyor eksik gedik var mı diye. Eğer ki eksik bir malzeme olursa kaybolan malzemeyi çantanın sorumlusu olan kişi temin etmek zorunda kalıyor. Bu zaman içinde iş yeri sadece hasar gören kullanılamaz hale gelen aletin hurdasını geri alıp yenisini vermekle yükümlü oluyor. Benim gördüklerimden harmanlayıp düşündüğüm sistem bu ancak burada size danışmamın sebebi sizce ne kadar mantıklı? ne kadar haklıyım? Aşağı yukarı her hafta 100 lira civarında bir malzeme kayboluyor, malzemenin %60-70 civarı hep çıraklar sayesinde etraftan toparlanıyor. Bu sistem sayesinde personel kendi eşyasının kıymetini anlayıp çırağın üzerindeki yükü de azaltmış olacak. Fikirleriniz benim için çok önemlidir şimdiden teşekkür ederim. |
Bildirim