Şimdi Ara

Işıgın son saniyesinde gecmek ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
55
Cevap
0
Favori
126.297
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Genelde hepimiz yaparız.
    Saniyeler azaldıkca yada yeşil yanıp sönmeye başlayınca hızlanırız ve ışıgın son saniyelerinde gecmek icin caba gösteririz.Bazen bu kadar şanslı olmayız tabi.Kırmızı yandıgında öndeki aracın tamponun yapişarak beklemekten kurtuluruz.

    Peki bunun yasal prosedürü nedir.
    Biz tam ışık hızasından gecerken kırmızı yandıgında biz suc mu işlemiş oluruz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi K.MARX -- 10 Mart 2010; 21:49:59 >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Kırmızı Işıkta Geçmenin Riskleri ve Sonuçları

    Kırmızı ışıkta geçmek, son derece tehlikeli ve maliyetli olabilecek ciddi bir trafik ihlalidir. Bu metin, kırmızı ışıkta geçmenin risklerini, geçtikten sonra uygulanan cezaları ve bu ihlalin nasıl tespit edildiğini inceleyecektir.

    Kırmızı Işıkta Geçme Süresi

    Kırmızı ışık yandıktan sonra geçmek (kırmızı ışıkta geçmek olarak bilinir) için yasal bir zaman sınırı yoktur. Ancak, "kırmızı ışıkta 3 saniye kuralı" olarak bilinen gayri resmi bir kural, kırmızı ışık yandıktan sonra 3 saniye içinde geçmenize izin verir. Bununla birlikte, bu kural yasal olarak geçerli değildir ve kırmızı ışık yandıktan sonra geçmemelisiniz.

    Kırmızı Işıkta Geçmenin Tespit Edilmesi

    Kırmızı ışıkta geçme, trafik kameraları, döngü dedektörleri ve polis memurları tarafından tespit edilebilir. Trafik kameraları, kırmızı ışık yandığında kavşağa giren araçların fotoğrafını çeker. Döngü dedektörleri, yolun altına yerleştirilmiş sensörlerdir ve kırmızı ışık yandıktan sonra kavşağa giren araçları algılar. Polis memurları, kırmızı ışıkta geçen araçları gözlemleyebilir ve durdurabilir.

    Kırmızı Işık Cezası

    Kırmızı ışıkta geçmenin cezası, eyaletten eyalete değişir. Genellikle para cezası, ehliyet puanı kaybı ve sigorta primlerinin artması gibi cezalar içerir. Bazı durumlarda, kırmızı ışıkta geçmek hapis cezasıyla bile sonuçlanabilir.

    Sarıdan Kırmızıya Geçerken Geçmek

    Sarı ışık, kırmızı ışığa dönüşeceği konusunda bir uyarıdır. Sarı ışık yandığında durmak için yeterince zaman varsa geçmelisiniz. Bununla birlikte, sarı ışık yandıktan sonra güvenli bir şekilde duramayacaksanız, durmak için gündelik sürüş hızınızdan daha hızlı gitmediğiniz sürece geçebilirsiniz.

    Kırmızı ışıkta geçmemek, hem sizin hem de diğer sürücülerin güvenliği için çok önemlidir. Kırmızı ışıkta geçmenin ciddi sonuçları olabileceğini ve bu ihlali önlemek için her zaman trafik kurallarına uymanız gerektiğini unutmayın.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Devlet baba elemanlarına para toplayın diye buyurduysa gerisi teferruattır
  • EDS ve diğer denetleyici kamera sistemleri kırmızı ışık yandıktan 2 sn sonra devreye giriyor ve o anda geçmekte olan bir araç yakalarsa resmini çekiveriyor.

    Gerisi malum ..
  • Bu kötü alışkanlıktan bir an önce vazgeçmeliyiz.Gerkeçkten çok tehlikeli çünkü kırmızıya kalmamak için gaza basıyoruz hızımız da çok yükseliyor.O esnada yaya da çıkabilir abara da çıkabilir çok tehlikeli çook.En öncelikle bu davranışımızı düzeltmeliyiz.

    Yasaya göre ise kameradan bakılır yani mobeseden;salise hesabıyla bile kırmızıda geçmişsen şapa oturursun.Mobese yoksa görgü tanıklarına bakar.


  • Bu soru bizi roma kanunlarına kadar götürür..

    Bir insan banka kartında 100 bin tl bulsa ekstradan ve bunu harcasa, hatayı yapan o olmasa bile vebali gene onundur çünkü niyet faktörü giriyor burda devreye.

    Gayet teknik bir olay bu da, niyet belli aslında her halukarda yazılı olmayan kurallara göre suç işliyorsunuz, ha geçtiniz o zaman teknik açıdan bir sorun yok ama geçerken kırmızı yandığında hala olay mahalinde iseniz polis ensenize biner cinayet de size kalır.

    Eğer ki arkanızdaki araç sizin, sarı yandığında daha çok basacağınızı varsayarak o da gaza köklenip arkanıza yapışmışsa, kenara da çekilemiyorsanız yapacak birşey kalmıyor. Ama aksi olan her durumda sarıyı görünce yavaşlamak iyi niyettir.

    Tabi şu insanı tuzağa düşürür gibi 2 sn içinde pat diye kırmızıya dönen eds nin yan sistemi olan tuzakları saymıyorum. Bu da kötü niyettir. Ne yapsanız caizdir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: edilhan

    Bu soru bizi roma kanunlarına kadar götürür..

    Bir insan banka kartında 100 bin tl bulsa ekstradan ve bunu harcasa, hatayı yapan o olmasa bile vebali gene onundur çünkü niyet faktörü giriyor burda devreye.

    Gayet teknik bir olay bu da, niyet belli aslında her halukarda yazılı olmayan kurallara göre suç işliyorsunuz, ha geçtiniz o zaman teknik açıdan bir sorun yok ama geçerken kırmızı yandığında hala olay mahalinde iseniz polis ensenize biner cinayet de size kalır.

    Eğer ki arkanızdaki araç sizin, sarı yandığında daha çok basacağınızı varsayarak o da gaza köklenip arkanıza yapışmışsa, kenara da çekilemiyorsanız yapacak birşey kalmıyor. Ama aksi olan her durumda sarıyı görünce yavaşlamak iyi niyettir.

    Tabi şu insanı tuzağa düşürür gibi 2 sn içinde pat diye kırmızıya dönen eds nin yan sistemi olan tuzakları saymıyorum. Bu da kötü niyettir. Ne yapsanız caizdir.
    Takip mesafesinin kıt olduğu büyükşehirlerde tüm trafik lambalarına saniye levhası konulması şart olmalı. Siz sarıda durabilirsiniz ama arkadan hızlı gelen olabilir. Hatta sırf polis arabası var diye 2 sn kala duran salağa ben çarpıyordum geçen gün Maslak'ta.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera

    Devlet baba elemanlarına para toplayın diye buyurduysa gerisi teferruattır
    "Emniyetle durulamayacak kadar yaklaştıysanız ve yol da müsaitse (bir araç veya yaya yoksa) temkinli olarak geçebilirsiniz" diye bir laf etmişti yıllaar önce sürücü kursundaki hoca.

    Fakat günümüzde ışıklar artık kırmızıya geçerken fasılalı sarı yanıyor. Bu durumda ışıktan çok önce (güvenle durabileceğiniz mesafede) ışığın kırmızıya dönmek üzere olduğunu görüyorsunuz. Bu durumda yine de son saniye bile olsa kırmızıda geçmeniz durumunda suç işlemiş olursunuz.

    Bu duruma ben çok dikkat ederim. Arkadan bir dangalağın gelip bindirme riskini de aynadan kontrol ederek dururum.

    Fasılalı yanan ışıklar artık her yerde. Geçmemek gerekir. Zaten bunu zaman kazanmak olarak görüyorsanız yanılıyorsunuz. Eğer gerçekten zaman kazanmanızı gerektirecek bir acil durum varsa ışıklı ve sesli ikaz ile kırmızıda da geçiyorsunuz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gazozvar

    Bu kötü alışkanlıktan bir an önce vazgeçmeliyiz.Gerkeçkten çok tehlikeli çünkü kırmızıya kalmamak için gaza basıyoruz hızımız da çok yükseliyor.O esnada yaya da çıkabilir abara da çıkabilir çok tehlikeli çook.En öncelikle bu davranışımızı düzeltmeliyiz.

    Yasaya göre ise kameradan bakılır yani mobeseden;salise hesabıyla bile kırmızıda geçmişsen şapa oturursun.Mobese yoksa görgü tanıklarına bakar.


    ben kişisel olarak özellikle dikkat ederim zaten sakin kullanırım şehir içinde 80 km hızı geçmem pek sıkıntı olmuyor

    ama önemli bir nokta var ve kazaların artmasının sebebi bence

    eds olmadan önce kırmızı ışıklarda özellikle istanbul sarıyer beşiktaş arası hepsinde led aydınlatmalı saniye sayaçları vardı bilen bilir ve uzaktan ne kadar kaldığını görüyor ına göre hareket ediyorsun doğrusuda bu

    ancak özellikle istanbul hacıosman ve levent arasındaki ışıklarda eds kameraları yerleştirildikten sonra saniye sayaçları kaldırıldı bu nasıl bir zekadır nasıl bbir mantıktır kelime bulamıyorum yani tüm gelişeme önem veren insan yaşamına önem veren ülkelerde bunu görüp uyguladık daha sonrada eds uyguladık ama eds den sonra saniye sayaçları kaldırıldı ve insanlar panik fren yapuıyor maddi hasarlı kaza yapıyor

    bunu tartışalım bence amaç nedir o sayaçların kaldırılmasındaki insanların maddi ve manevi varlıkları devletin kazanç kapısımı oldu haberimiz yok...

    diğer husus ise trafik ışığı ilk önce yeşil 5 defa yanıp söner daha sonra 3 defa sarı yanıp söner ve kırmızı olur

    durma işleminde.

    kalkma işleminde ise ilk sarı yanar 2 sn daha sonra yeşil yanar

    ancak bizde öyle bir şeyki arkadaş direk kırmızı direk yeşil buda karışıklığı ve hata yapmayı teşfik ediyor bana göre

    zaten trafik ışıklarının bir coğu cok aptal şekilde yorumlanmış durumda

    birde millet tabakanede calışıyor olay bu

    benim kişisel görüşüm bu konuda bunlar

    saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: K.MARX

    Genelde hepimiz yaparız.
    Saniyeler azaldıkca yada yeşil yanıp sönmeye başlayınca hızlanırız ve ışıgın son saniyelerinde gecmek icin caba gösteririz.Bazen bu kadar şanslı olmayız tabi.Kırmızı yandıgında öndeki aracın tamponun yapişarak beklemekten kurtuluruz.

    Peki bunun yasal prosedürü nedir.
    Biz tam ışık hızasından gecerken kırmızı yandıgında biz suc mu işlemiş oluruz.



    aslinda evet,

    eger Sarida duramayacak kadar az bir mesafedeysen gececeksin, Sari Lambada duracak uzak mesafede isen duracaksin. Kural budur, diger türlü Sari´da gecmek yasak. Almanya´da bazi Lambalar Radar´a bagli ve Sari´dan durabilecegin halde gecersen ki Kirmizida gecmis oluyorsun Radar´a girip ceza yiyorsun.

    Saygilar




  • daha dün, kameralı sistemin olduğu bir ışıkta kırmızıda beklerken hemen arkamdan tepe lambalarını yakarak ve siren çalarak bir ekip otosu geldi ve kontrollü şekilde devam et diye anons yaptı, ben ilk başta tereddüt ettim ısrarla anonsu tekrarlayınca devam ettim, ekip otosu uzadı gitti. Umarım ceza falan gelmez
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sscasta

    daha dün, kameralı sistemin olduğu bir ışıkta kırmızıda beklerken hemen arkamdan tepe lambalarını yakarak ve siren çalarak bir ekip otosu geldi ve kontrollü şekilde devam et diye anons yaptı, ben ilk başta tereddüt ettim ısrarla anonsu tekrarlayınca devam ettim, ekip otosu uzadı gitti. Umarım ceza falan gelmez
    Bir süre önce yan komşumuzun babasını hastaneden getirirken tam da aynı şey başımıza geldi,aracı komşum kullanıyordu.Sarı yanarken geçtik ama bizim geçmemizle kırmızının yanması bir olmuştur.Ve malesef sabahın 5'inde ekip arabası peşimize takıldı,sağa çektikten sonra nereden geliyorsunuz,nereye gidiyorsunuz muhabbetinden sonra neden kırmızı da geçtiniz diye sordu.Komşum,kırmızı değildi ama hadi kırmızı olsun dedi.Saat beş,arabada hasta var,yol bomboş..Ama yine de hadi kırmızı olsun dedi.Polis olmaz yol boş olsada geçemezsiniz muhabbetinden sonra hadi bi çorba parası verde devam et dedi.Komşum,ya madem isteyeceksin,ne diye uğraştırıyorsun deyip,çorba parasını takdim edip yola devam etti.Bana sordu ne diye uzatıyorsa diye,bende önce seni bi haksız çıkarsın da istemeye yüzü olsun diye yanıt verdim..Yani sarı da olsa geçmemek lazım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: YasinDE

    quote:

    Orijinalden alıntı: K.MARX

    Genelde hepimiz yaparız.
    Saniyeler azaldıkca yada yeşil yanıp sönmeye başlayınca hızlanırız ve ışıgın son saniyelerinde gecmek icin caba gösteririz.Bazen bu kadar şanslı olmayız tabi.Kırmızı yandıgında öndeki aracın tamponun yapişarak beklemekten kurtuluruz.

    Peki bunun yasal prosedürü nedir.
    Biz tam ışık hızasından gecerken kırmızı yandıgında biz suc mu işlemiş oluruz.



    aslinda evet,

    eger Sarida duramayacak kadar az bir mesafedeysen gececeksin, Sari Lambada duracak uzak mesafede isen duracaksin. Kural budur, diger türlü Sari´da gecmek yasak. Almanya´da bazi Lambalar Radar´a bagli ve Sari´dan durabilecegin halde gecersen ki Kirmizida gecmis oluyorsun Radar´a girip ceza yiyorsun.

    Saygilar
    EDS denetimi olan isiklarda nedense(?) saniye sayaci bulunmuyor... Daha once de tartismistim bunu...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tuuberk

    EDS denetimi olan isiklarda nedense(?) saniye sayaci bulunmuyor... Daha once de tartismistim bunu...

    Alıntıları Göster
    Yasal prosedür duramayacak kadar hızlı iseniz geçebilirsiniz yönündedir.Ancak kırmızı ışık yandığı anda ışık durma çizgisi ile 5-10 metre kala geçerlidir bu durum diğer durumlarda cezai işlem uygulanıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: supreme-mr

    Yasal prosedür duramayacak kadar hızlı iseniz geçebilirsiniz yönündedir.Ancak kırmızı ışık yandığı anda ışık durma çizgisi ile 5-10 metre kala geçerlidir bu durum diğer durumlarda cezai işlem uygulanıyor.

    Alıntıları Göster
    Ben duramayacaksam dörtlüleri yakıyorum. EDS'ci amca çaksın mevzuyu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Coşkun

    Ben duramayacaksam dörtlüleri yakıyorum. EDS'ci amca çaksın mevzuyu.

    Alıntıları Göster
    Biz pek teknikçi değiliz.

    Hangi ışığın ne olduğu, sarı yanacak mı, ne kadar yanar, yeşiller neden yanıp sönüyor veya daha ne kadar süreyle hiç bir şey belli değil.

    Trafik düzenlemesi yerel yönetimlere geçince iş iyice çorba oldu. Bu yaz şehir dışında şehir içinde kullanılan LEDli ışıklardan koymuşlar. Akşamüzeri güneş tam arkadan geliyor, merceksiz aydınlatamayan bu ışıkların hepsinin mercekleri parlıyor, hangisinin gerçekten yandığı ise belli değil. Hepsi aynı göründüğü için uzun bir süre hiç birisi yanmıyor zannettim, o yolda kullanım dışı olan lambalar çok var. Herhalde limitlerde durmuşumdur.




  • Bugun bi herif yesil yanarken pat diye onumde durmasin mi. Allahtan takip mesafem durabilecegim kadardi. Yoksa vurmustum. Adam yesilde durdu kirmiziyi bekledi.boyle birsey gormedim ben
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fantastic Light

    EDS ve diğer denetleyici kamera sistemleri kırmızı ışık yandıktan 2 sn sonra devreye giriyor ve o anda geçmekte olan bir araç yakalarsa resmini çekiveriyor.

    Gerisi malum ..


    eds olması yine güzel denebilecek bir durum. Yazın gözlemci polis tarafından kırmızı yanmasını ucu ucuna gördüğüm, belki de 1 sn bile geçmediği yerde 130 tl ceza ödemeye mahkum kaldım. Böyle tutarsızlıklar olmasın hak geçmesin yeter. Şehirlerarası yolda şehirgeçişiydi bu dediğim yer ve hızım 50-60 gibiydi durabilsem niye durmayayım dimi...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: osmanlı13

    Yasal prosedür duramayacak kadar hızlı iseniz geçebilirsiniz yönündedir.Ancak kırmızı ışık yandığı anda ışık durma çizgisi ile 5-10 metre kala geçerlidir bu durum diğer durumlarda cezai işlem uygulanıyor.


    Trafik ışıklarına yaklaşırken ''Duramayacak kadar hızlı iseniz geçebilirsiniz.'' deyip, uçuşa geçelim bari.

    Tependeki sarı ikaz lambaları, ışığa geliyon ayağını gazdan çek deye konuyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ErDa_


    Şehirlerarası yolda şehirgeçişiydi bu dediğim yer ve hızım 50-60 gibiydi durabilsem niye durmayayım dimi...


    Kaza bela yaya olarak ben karşıya geçiyor olsam ''YAYA ve HATALI OLARAK'' duramadım çiğnedim, hakim bey dersiniz.

    Üç ay yattıktan sonra, salarlar sizi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: M. Reha

    quote:

    Orijinalden alıntı: ErDa_


    Şehirlerarası yolda şehirgeçişiydi bu dediğim yer ve hızım 50-60 gibiydi durabilsem niye durmayayım dimi...


    Kaza bela yaya olarak ben karşıya geçiyor olsam ''YAYA ve HATALI OLARAK'' duramadım çiğnedim, hakim bey dersiniz.

    Üç ay yattıktan sonra, salarlar sizi.

    Alıntıları Göster
    sarıyı görünce arabada ne varsa gazlayanlara uyuzum ben de.

    Herkes vip sanki İstanbul' da. Kırmızı ışıklarda kimse durmayacak, olmaz ! Herkes tuvalete şey yetiştiriyor ...

    Sayaçlı lambalar + eds en iyisi. Geçen gün taksiye bindim (zorunda kaldım) adam başladı ütülemeye (anlatmaya). İşte bu eds iyi olmuş önceden durmuyormuş hiç kırmızıde sonra iki kere ceza yollamışlar, artık duruyormuş..
    işte bu zihniyete de tek çare eds.




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.