Şimdi Ara

ısınan balata nekadar zamanda soğur (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
25
Cevap
1
Favori
43.234
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Lınc L kullanıcısına yanıt
    Ben de tam tersini biliyorum. Hidrolik sivi yuksek basinc altinda degil uzun sureli basinc altinda isinir ve kaynar diye biliyorum. Yani bas birak yapip kisa sureli yuksek basinc vermek uzun ve az basmaktan daha guvenlidir. Yanlis biliyorsam bilen bir arkadas duzeltsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Diablo kullanıcısına yanıt
    Geçen yaz Artvin Macahel bölgesine gezmeye gitmiştik, çok dik bir rampadan aşağı inerken bir ara frenler çok ısındığı için tutmamaya başladı 5 dakika mola verdik o sırada manzaranın resimlerini çektik aracın normale döndüğünü anlayınca yola devam ettik...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozeba

    Ben de tam tersini biliyorum. Hidrolik sivi yuksek basinc altinda degil uzun sureli basinc altinda isinir ve kaynar diye biliyorum. Yani bas birak yapip kisa sureli yuksek basinc vermek uzun ve az basmaktan daha guvenlidir. Yanlis biliyorsam bilen bir arkadas duzeltsin.

    Ağır vasıtalarda kesik ama güçlü fren yaparak yokuş inmeyi tavsiye ediyorlar, az da olsa sürekli fren yapılması diskleri gereksiz ısıtıyor, kesik kesik fren yapıldığında diske soğuması için biraz zaman tanınmış oluyor.

    Sorun sadece diskin ısınması değil, dediğiniz gibi fren hidroliğinin de ısınıp kaynaması sözkonusu, disk-balata sürekli sürtme halinde olursa hidrolik sıvısı da iyice ısınmaya başlar, onun yerine aralıklarla ama güçlü frenler yapmak daha mantıklı duruyor.
  • Genelde stok fren sistemi olan araçlarla yarış pistinde tur attığımızda 3 tur hızlı kullanılıyorsa 2 tur soğutma turu atılıyor. Araç gittiği sürece soğutur kendisi.

    Fakat uzun rampa aşağı inişlerde vitesi küçültüp motor freninin aracın hızlanmamasına katkıda bulunulması şart. Ayrıca frene basılı tutmaktan kaçınılmalı. Gereğinde kesik kesik basılarak yavaşlatma sağlanmalı. Basılı tutarsanız çok hızlı bir şekilde ısınır. Kesinlikle rampa aşağı frene basılı şekilde inmeyin.

    Fren sistemlerinde aşırı sert kullanım fren hidroliğinin kaynamasına sebep olur. Kaynadığı zaman yağ hava yapar ve fren pedalı döşemeye kadar iner. Bizzat pistte başıma geldiği için biliyorum. Yaklaşık 190 km hızda fren pedalı döşemeye yapışmıştı.

    Bunu engellemek için genelde çelik fren hortumu ve dot numarası yüksek fren hidrolik yağları kullanılır.
  • balatanın ısınması iyidir daha iyi iş yapar. tabi belli bir ısınma derecesinin üstü formasyonu bozabilir tehlikelidir.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.