Şimdi Ara

ISINMA VE ISITMA SİSTEMLERİ SORUNLARI ÖNERİ VE ÇÖZÜMLERİ SAYFASI (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
52
Cevap
0
Favori
10.831
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kombici06

    quote:

    Orijinalden alıntı: intererdem

    quote:

    Orijinalden alıntı: grandizmir

    herkese merhabalar.merkezi sistem ısıtmalı apartmanımızın kaloriferini dogal gaza cevirmek istiyoruz.yer tipi ve kaskad denilen 3-5 tanesi beraber bağlanan sistemler var.hangisini önerirsiniz.bir de marka buderis mi valliant mı olmalı?(coğunluk bu iki markaya güveniyor)

    Eğer mecburiyet yoksa merkezi sistemden vazgeçin..Ucuz olur diye düşünüyorsanız pekte ucuz olmaz hem ilk alış maliyeti hemde kullanım masraflı olur en iyi bireysel olanıdır.. sıcak su kullanımıda rahat olur. Geçenlerde bir arkadaş yazmıştı baya bi fazla fatura ödüyorlarmış.

    selam öncelikle yeni yasal prosüdür devreye girdi sanırım binaların daha verimli ve tasarrufu için yeni enerji verimliliği protokolü yasallaştı bi internetten bakmanızda fayda var. benim kişisel naçizane görüşüm yoğuşmalı cihazlar yani kaskat bağlananlar biraz maliyetli olur ama daha verimli olacağı kanatindeyim. atmosferik brülörlü cihazlarla üflemeli brülörlü cihazlar arasında verim farkıda var tabi kaç dairesiniz radyatörleriniz dökümmü sitemi bina mı sıcak suyuda ortakmı kullanıyorsunuz keşke bahsetseydiniz. iki markada olabilir yapacağınız seçim ısıtacağınız daire sayısına göre şekillenecektir. markalarda belli kapasitelere kadar cihaz var yoğüşmalıda. normal kazan koyacaksanız verimi baya bi düşecektir. yeni presüdürle merkeziden ferdi sisteme geçiş zor gibi saygılar.

    alakanız için teşekkürler.20 dairelik bir apt ve daireler farklı olmakla beraber ortalama 145metrekare cıvarı.peteklerimiz eski tip döküm ve 24 saat sıcak su kullanıyoruz.önerileriniz için tekrar tsk:)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kombici06

    quote:

    Orijinalden alıntı: _zanaatkar_

    verdigin hesaplama bilgileri için teşekkür ederim çok aydınlatıcı oldu oda ölçülerini net aldıkdan sonra kendim rahat bir sekilde hesaplayabilirim ankarada ikamet ediyorum bina yeni tugla arası yalıtım var pvc camlar yalnız salon 400 lük olması gerekiyor toplam 24 mt kare güney balkon kapısı var. tekrar tşkkr

    sevgili kardeşim duvar aralarında köpük var diye izalasyonum var sanma yanılırsın. net olarak soruyorum dıştan veya içten mantolama yapılımı en üst katta oturuyosan çatıda saandevüç izocam panel varmı bunlara dikkat et. haydi sana 400 lük panelin 1 metresinin vereceği verimide yazayım 20 derece oda sıcaklığında 50 derecede kombin yanarkenki ortama sağlayacağı ısı miktarıda 1095kilo kalori civarı yap hesabını bakalım. cam ve çerçeve diplerinide slikonla mutlaka izole et. 2 oda hariç mutlaka termostatik vana kullan, izalasyonun süper olduğundada oda termostatını mutlaka taktır ama kaliteli marka ve on/off aralığı çok hassas olanları tercih et. saygılarımla. bu arada bende ankaradayım ankaranın bu seneki kışını ve binanın yeni oluşunuda değerlendir bence. dikmen-pursaklar-etlik- çankaya gibi yüksek bölgelerdeysen ısınma sabit katsayıyı bence 50 al . bu bölgeler ankara içine göre en az 2-4 derece farklıdır çünkü.

    verdigin bilgiler için tekrar tşkkr ederim tugla arası köpük tabiiki yalıtım sayılmaz ancak hiç olmamasından iidir diye düşünüyorum izocam döseli de 12 lik mi dikkatli incelemedim müteahit işi oldugu için 12 oldugunu zannetmiyorum belkide olabilir. kombiyi taktıracagım yer illaki petek ölcülerini söyleyeceklerdir ama malum piyasanın ve ustaların durumu onun için kendim hesaplamalarımı yapıp ustanın göz kararı bakıpda şu kadar yeter fazlasına gerek yok abi gibi sözleri karsısında kendim ölçüleri soyleyebiliyim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kombici06

    quote:

    Orijinalden alıntı: dogant1959

    quote:

    Orijinalden alıntı: kombici06

    sevgili kardeşim evet kolonlarıda yalıtım yaptırman lazım. bu haliyle yakıtın fazla. ancak radyatör ebatlarında bana az geldi çatı katı olması münasebetiyle en fazla ısı kaybı sende gerçekleşecektir. çatıyı mutlaka hallet çatı ortak kullanım olduğundan biz karışamayız diyemezler. benim merak ettiğim inşallah balkon teraslarının altında sana ait oda yoktur. kombin çok muhafazasız görünüyor. projede belirtiğin alana takabilirsin ancak dikey baca çıkış aparatı, baca şapkası ve çatı izalasyon parçaları orjinal olsun yoksa seni rezil eder. kombiyi içeri alman sana baya tasarruf ettirecektir. anladığım kadarıyla cihazınında minumum gaz ayarları biraz açılıp termostat aralığının düşürülerek cihazın çabuk rejime girmesinin sağlanması gerekiyor. kombin güzel bir kombi fabrikasyon çıkış minimum alew boyu kısıktır. böyle bir alanda oda termostatı kullanma dış hava sensörüde kullanma ısı yalıtımın zayıf duvarların evet iyi pencerelerin iyi ancak ısınan hava yükseldiği için tavanlarında olmayan izalasyon ısının içeride kalmamasını sağlayarak belli süre sonra kombiyi çalıştırdığında evi soğutmuş olduğundan yeniden ısıtması baya sarfiyata sebeb olur. senin çatıyı yaptırana kadar sensörden ve oda termostatından fayda beklememen lazım. cihazı ev ısındıktan sonra minumuma al ve hiç soğutma. minumum alew boyunu mutlaka açtırt. kombiyi içeri aldırman ve oda termostatını geçici bir süre için yalıtım yapılana kadar iptal ettirmen sana en az %20-25 tasarruf ettirecektir. gaz borusuna izalasyon yaptırman oksitlenmeleri engelleyeceğinden borunun ömrünü uzatırsın. en ideal yanma olayları oda sıcaklıklarında gerçekleştiğinden atık gaz değerlerin düşecektir ama aman aman bir kazanımın yakıttan olmaz. pimapenlerin cam diplerinin ve çerçeve diplerinin içten ve dıştan slikonlanması şart. cihazı sabit değerde termostatsız yaksan maksimum eca lar 24 saatte 12 m3 e göre ayarlanmışlardır. zaten bundan başkada tavsiye edecek bir şey kalmıyor cihazın gaz değerlerinin kontrol edilmesi lazım. minimum gaz ayarlarını benim eca da açtırttığımda 8 metre küpe düşmüştü. oda termostatıyla kullandığımda 14 m3 ü bazan geçiyordu benim evde 5 kat ve çatımda izalasyon yoktu. ordan taşındım gelen kiracılar yalıtımın yapıldığı zaman yaktıklarında 6-7 m3 yaktıklarını belirtiler. yazın sıcak olur kışın soğuk senin emsallerinden ayda 50-75 tl fazla yakman normal. birinci kattaki veya ara kattaki insanlar alttan veya üstten ısı desteğide aldıklarından 4 m3 yakanlarada şahit olduk. kat yükseldikçe sıcaklıkta düşer yüksek katlardaki esinti ve binalardan alacağı korunak kuytuluğuda olmayacağından sürekli ısı kaybın yüksek olacaktır. dediklerimi dene mutlaka faydasını göreceksin . bu kadar büyük resim koymana gerek yok sen yazsanda ben anlarım. sevgilerimle

    Sayın kombici06;
    http://img26.imageshack.us/img26/1010/1002038zi.jpg
    http://img513.imageshack.us/img513/2216/1001983.jpg
    http://img840.imageshack.us/img840/1453/1002013j.jpg
    http://img42.imageshack.us/img42/6941/1001839n.jpg
    Sorduğunuz soru ve görüşlerinize sırayla cevap vereyim.
    1-Radyatör hesapları az demişsiniz, sizce ne kadar yapmam lazım.
    2-Bizim Apt. hiç kimse böyle şeylere karışmıyor. Apt. algon kokusu vardı. zeminden yukarı çıkan borunun çatıya kadar uzatılması gerekiyormuş, koku benim evde yoğunlaşıyordu, benden çıkamazsa aşağıdakilere gidiyordu.
    4 sene söyledim, yaptıramadım, en sonunda Doğalgaza geçme kararı verince, sürekli camları açıp havayı ısıtmayalım diye 400-TL. masraf edip, 2 günde inşaat eziyeti çekip kendim yaptırdım.
    3- Ben 6 sene önce evi aldığımda akıtıyor denildiği için çatıda tadilat yaptırdım, kiremit diye başladık çatı elden geçti umduğumdan çok masraf çıkartmıştı bana. Bizim usta(Ustanın iyisini ben bulamadım) yalıtım için birşey demedi, bizimde aklımıza gelmedi. O zaman bırakın masraflara katılmayı aşağıdaki komşunun biri ustalara hergün fırça atıyordu, gürültü yapıyorsunuz diye. Bırakın para toplamayı, gürültü olacak diye tadilat yaparken çekiniyoruz. Ustayla görüştüm, çatı alçak olduğundan çatı'nın kaldırılıp yeniden yapılması gerekiyormuş, yani büyük masraf var. Eziyeti, komşuyla hır gürde çabası.
    Eskiden merkezi kalorifer varmış, para toplayamadıkları için peteklerine kadar sökmüşler. Hatta aynı komşu evi aldıktan 8 ay sonra kaçak inşaat yapıyor diye beni mahkemeye verdi. 4 sene uğraştım. 35 sene önce İnşaat yapılırken temelden itibaren kolonlar 30cm. balkona taşmış diye .1.mahkeme yıkım kararı verdi. Yargıtay ve ikinci mahkeme derken, yapılacak yıkımın anayapıya zarar vereceği nedeniyle yıkılamaz raporu verildi. Yapılmış haline bakıp aldanmayın aldığımda harabe halinde idi. İncelemeden almışız daireyi. Meğer beni mahkemeye veren almak istiyormuş. Harabe kimse almaz ucuza alırım hesabı yapıyormuş. Burada 2 dairesi var. Burası bana yeni daire fiatından daha pahalıya geldi. Yani başkalarından para almam mümkün değil, ancak kendi gücümle birşeyler yapmaya çalışıyorum. Resimde kombinin takılı olduğu duvar yan bloğumuz meğer orası planda balkon görünüyormuş, yani kaçakmış. Beni mahkemeye verene söylediğimde benim işim seninle dedi. Altdan dubleks yapabilirdi. Komşulardan izin almak koşuluyla yana ve üste daire yapma hakkı varmış sonradan öğrendik tabi bize bir faydası yok. Dairemizin Yıkılmadığına şükrediyoruz.
    4-ECA'lar 24 saatte 12m3 yakacak şekilde ayarlanmışlardır diye yazmışsınız ancak, ben termostatsız olarak 45-50 derecede denediğimde dış sıcaklık 7-10 derece arasında iken bile 17-18m3 tüketim yaptığını gördüm. Excel tablo olarak bilgisayrımda kayıtlı ama foruma ekliyemiyorum. mail adresi verirseniz size gönderebilirim.
    5-Gaz ayarını ilk defa sizden duydum, nasıl yapılacak.
    6-Bugüne kadar pompa kademesinin 2'ye indirilmesi ve kombi gücünün düşürülmesi gerekir diye yorumlar olmuştu. Sizce bunların faydası olurmu. Servise sordum, kombi gücü(ECA FORTİUS PLUS 20,640) premikslerde düşer bunlarda olmaz diye birşeyler söyledi.
    BİRŞEYİN DÜŞÜRÜLEBİLEÇEĞİNİ(Ne olduğunu tam anlayamadım) AMA OZAMANDA SICAK SUDA SORUN YAŞAYACAĞIMI SÖYLEDİ.
    7-Tavanda 50*50 ebatlarında stropiyer var. Resimlerdede görülüyordu. Resimleri ikazınız üzerine sildim.
    8-Altta odam yok, keşke olsaydı. Benim burası dubleks değil(tek kat). Eskiden Çekme Kat diyorlarmış
    7-Yalıtım konusundaki görüşlerinize katılıyorum;
    cevabınızı heyacanla bekliyorum.



    inanın baya üzüldüm yazdıklarınızı okuyunca ev alma komşu al diye atalarımız boşuna dememişler. evet pompa ayarının düşürülmesi yakıt tasarrufu sağlar kademeyi 2 ye aldırabilirsiniz yada cihaz kapalıyken garantisi yoksa sizde alabilirsiniz. konum anahtarı pompanın hemen üzerindeki plastik kapak üzerinde 1-2-3 diye yazılıdır. benim bahsettiğim cihazın minimum gaz ayarları açılması lazım demiştim kısılması diil. minimum gaz ayarları cihaz rolantide yanarkenki alev boyudur. eşanjöre uzak olursa alev cihaz rejime geç girecektir. ama alev boyu biraz daha açıldığında alevin boyu yükselecek ve çaydanlıkta ısıttığın suyun kısık alev ve daha açık alevde ısınması gibi bir olay söz konusu. sakın alev fazla olursa yakıtta fazla olur diye düşünme çabuk ısıttığı zaman cihaz suyu çabuk ısıtıp çabuk devreden çıkacaktır. 1 saatteki devreye girme ve devrede kalma süreleri değişecektir. 24 saatte ise baya bi değişecektir. evet radyatör ebatların 500 lük ve 500 lük panelin 20 derece oda ısısında 50 derece sabit ısıda ki verimi metre başına 1317 kcal civarı 600 lükte ise 1537kcalori yaklaşık metrajında 8 mtüldü yanılmıyorsam 8x1317=10536 kilocalori ısı alırsın 90 m2 bi alan x 2,65 m yükseklik = 238,5 m3 alanı ısıtıcaz ve aynı ısıda muhafaza edicez. ısınma olayı ısıtma yüzeylerinin boyutlarıyla doğru orantılı artar yani petek uzarsa vereceği kaloride artar düşük sıcaklıklarda yakmak istiyorsan ısıyı düşür ama ısıtma yüzeylerini artır ki 1 metre petekten alacağın verimi ısıyı düşürdüğün için 1,20 veya 1,30 radyatörden al. buda otomatikman sana ısı tasarrufu sağlar. merek etme metrajları artırdığında fazladan ısıtacağın su miktarı 1 metre 600 panelde 6-8 litreyken senin 500 lük panellerin 5-7 litre artırır. inşallah anlayabileceğiniz düzeyde basitçe anlatabilmişimdir. ısınmayan odaların petek ebatlarını mutlaka artır. kombin standart güçte bir cihaz evin ısı ihtiyacına göre kendisi kapasite ayarlamasını yapar. sizin yapacağınız servisi arayıp minimum gaz ayarını açtırmak, camlara ve çerçeveyle duvarın birleşme yerlerine içten ve dıştan silikon çekmek, ısınmayan yada az ısınan odalarınızın petek ebatlarını artırmak. normal dairede bu ebatlar gayet yeterli gelirken senin ısı kaybın yüzünden yetmiyor. önceki yazılarımı bu sayfada okursan metrajları ne kadar artırcağını bulabilirsin. burda 1 metre 500 lük panelin vereceği kalori değerinide sana belirttim hesabını bi yap bakalım ne çıkıcak bana da yazmayı unutma saygılarımla.

    Fatura bilgisi ve petek hesaplamaları ilişk linklerdedir. Sizce nasıl.
    İyi akşamlar.
    http://img824.imageshack.us/img824/8092/1002065w.jpg
    http://img94.imageshack.us/img94/9571/1002060w.jpg
    http://img15.imageshack.us/img15/3674/1002061x.jpg
    http://img27.imageshack.us/img27/7695/1002063p.jpg



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dogant1959 -- 7 Mart 2012; 17:53:02 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dogant1959

    quote:

    Orijinalden alıntı: kombici06

    quote:

    Orijinalden alıntı: dogant1959

    quote:

    Orijinalden alıntı: kombici06

    sevgili kardeşim evet kolonlarıda yalıtım yaptırman lazım. bu haliyle yakıtın fazla. ancak radyatör ebatlarında bana az geldi çatı katı olması münasebetiyle en fazla ısı kaybı sende gerçekleşecektir. çatıyı mutlaka hallet çatı ortak kullanım olduğundan biz karışamayız diyemezler. benim merak ettiğim inşallah balkon teraslarının altında sana ait oda yoktur. kombin çok muhafazasız görünüyor. projede belirtiğin alana takabilirsin ancak dikey baca çıkış aparatı, baca şapkası ve çatı izalasyon parçaları orjinal olsun yoksa seni rezil eder. kombiyi içeri alman sana baya tasarruf ettirecektir. anladığım kadarıyla cihazınında minumum gaz ayarları biraz açılıp termostat aralığının düşürülerek cihazın çabuk rejime girmesinin sağlanması gerekiyor. kombin güzel bir kombi fabrikasyon çıkış minimum alew boyu kısıktır. böyle bir alanda oda termostatı kullanma dış hava sensörüde kullanma ısı yalıtımın zayıf duvarların evet iyi pencerelerin iyi ancak ısınan hava yükseldiği için tavanlarında olmayan izalasyon ısının içeride kalmamasını sağlayarak belli süre sonra kombiyi çalıştırdığında evi soğutmuş olduğundan yeniden ısıtması baya sarfiyata sebeb olur. senin çatıyı yaptırana kadar sensörden ve oda termostatından fayda beklememen lazım. cihazı ev ısındıktan sonra minumuma al ve hiç soğutma. minumum alew boyunu mutlaka açtırt. kombiyi içeri aldırman ve oda termostatını geçici bir süre için yalıtım yapılana kadar iptal ettirmen sana en az %20-25 tasarruf ettirecektir. gaz borusuna izalasyon yaptırman oksitlenmeleri engelleyeceğinden borunun ömrünü uzatırsın. en ideal yanma olayları oda sıcaklıklarında gerçekleştiğinden atık gaz değerlerin düşecektir ama aman aman bir kazanımın yakıttan olmaz. pimapenlerin cam diplerinin ve çerçeve diplerinin içten ve dıştan slikonlanması şart. cihazı sabit değerde termostatsız yaksan maksimum eca lar 24 saatte 12 m3 e göre ayarlanmışlardır. zaten bundan başkada tavsiye edecek bir şey kalmıyor cihazın gaz değerlerinin kontrol edilmesi lazım. minimum gaz ayarlarını benim eca da açtırttığımda 8 metre küpe düşmüştü. oda termostatıyla kullandığımda 14 m3 ü bazan geçiyordu benim evde 5 kat ve çatımda izalasyon yoktu. ordan taşındım gelen kiracılar yalıtımın yapıldığı zaman yaktıklarında 6-7 m3 yaktıklarını belirtiler. yazın sıcak olur kışın soğuk senin emsallerinden ayda 50-75 tl fazla yakman normal. birinci kattaki veya ara kattaki insanlar alttan veya üstten ısı desteğide aldıklarından 4 m3 yakanlarada şahit olduk. kat yükseldikçe sıcaklıkta düşer yüksek katlardaki esinti ve binalardan alacağı korunak kuytuluğuda olmayacağından sürekli ısı kaybın yüksek olacaktır. dediklerimi dene mutlaka faydasını göreceksin . bu kadar büyük resim koymana gerek yok sen yazsanda ben anlarım. sevgilerimle

    Sayın kombici06;
    http://img26.imageshack.us/img26/1010/1002038zi.jpg
    http://img513.imageshack.us/img513/2216/1001983.jpg
    http://img840.imageshack.us/img840/1453/1002013j.jpg
    http://img42.imageshack.us/img42/6941/1001839n.jpg
    Sorduğunuz soru ve görüşlerinize sırayla cevap vereyim.
    1-Radyatör hesapları az demişsiniz, sizce ne kadar yapmam lazım.
    2-Bizim Apt. hiç kimse böyle şeylere karışmıyor. Apt. algon kokusu vardı. zeminden yukarı çıkan borunun çatıya kadar uzatılması gerekiyormuş, koku benim evde yoğunlaşıyordu, benden çıkamazsa aşağıdakilere gidiyordu.
    4 sene söyledim, yaptıramadım, en sonunda Doğalgaza geçme kararı verince, sürekli camları açıp havayı ısıtmayalım diye 400-TL. masraf edip, 2 günde inşaat eziyeti çekip kendim yaptırdım.
    3- Ben 6 sene önce evi aldığımda akıtıyor denildiği için çatıda tadilat yaptırdım, kiremit diye başladık çatı elden geçti umduğumdan çok masraf çıkartmıştı bana. Bizim usta(Ustanın iyisini ben bulamadım) yalıtım için birşey demedi, bizimde aklımıza gelmedi. O zaman bırakın masraflara katılmayı aşağıdaki komşunun biri ustalara hergün fırça atıyordu, gürültü yapıyorsunuz diye. Bırakın para toplamayı, gürültü olacak diye tadilat yaparken çekiniyoruz. Ustayla görüştüm, çatı alçak olduğundan çatı'nın kaldırılıp yeniden yapılması gerekiyormuş, yani büyük masraf var. Eziyeti, komşuyla hır gürde çabası.
    Eskiden merkezi kalorifer varmış, para toplayamadıkları için peteklerine kadar sökmüşler. Hatta aynı komşu evi aldıktan 8 ay sonra kaçak inşaat yapıyor diye beni mahkemeye verdi. 4 sene uğraştım. 35 sene önce İnşaat yapılırken temelden itibaren kolonlar 30cm. balkona taşmış diye .1.mahkeme yıkım kararı verdi. Yargıtay ve ikinci mahkeme derken, yapılacak yıkımın anayapıya zarar vereceği nedeniyle yıkılamaz raporu verildi. Yapılmış haline bakıp aldanmayın aldığımda harabe halinde idi. İncelemeden almışız daireyi. Meğer beni mahkemeye veren almak istiyormuş. Harabe kimse almaz ucuza alırım hesabı yapıyormuş. Burada 2 dairesi var. Burası bana yeni daire fiatından daha pahalıya geldi. Yani başkalarından para almam mümkün değil, ancak kendi gücümle birşeyler yapmaya çalışıyorum. Resimde kombinin takılı olduğu duvar yan bloğumuz meğer orası planda balkon görünüyormuş, yani kaçakmış. Beni mahkemeye verene söylediğimde benim işim seninle dedi. Altdan dubleks yapabilirdi. Komşulardan izin almak koşuluyla yana ve üste daire yapma hakkı varmış sonradan öğrendik tabi bize bir faydası yok. Dairemizin Yıkılmadığına şükrediyoruz.
    4-ECA'lar 24 saatte 12m3 yakacak şekilde ayarlanmışlardır diye yazmışsınız ancak, ben termostatsız olarak 45-50 derecede denediğimde dış sıcaklık 7-10 derece arasında iken bile 17-18m3 tüketim yaptığını gördüm. Excel tablo olarak bilgisayrımda kayıtlı ama foruma ekliyemiyorum. mail adresi verirseniz size gönderebilirim.
    5-Gaz ayarını ilk defa sizden duydum, nasıl yapılacak.
    6-Bugüne kadar pompa kademesinin 2'ye indirilmesi ve kombi gücünün düşürülmesi gerekir diye yorumlar olmuştu. Sizce bunların faydası olurmu. Servise sordum, kombi gücü(ECA FORTİUS PLUS 20,640) premikslerde düşer bunlarda olmaz diye birşeyler söyledi.
    BİRŞEYİN DÜŞÜRÜLEBİLEÇEĞİNİ(Ne olduğunu tam anlayamadım) AMA OZAMANDA SICAK SUDA SORUN YAŞAYACAĞIMI SÖYLEDİ.
    7-Tavanda 50*50 ebatlarında stropiyer var. Resimlerdede görülüyordu. Resimleri ikazınız üzerine sildim.
    8-Altta odam yok, keşke olsaydı. Benim burası dubleks değil(tek kat). Eskiden Çekme Kat diyorlarmış
    7-Yalıtım konusundaki görüşlerinize katılıyorum;
    cevabınızı heyacanla bekliyorum.



    inanın baya üzüldüm yazdıklarınızı okuyunca ev alma komşu al diye atalarımız boşuna dememişler. evet pompa ayarının düşürülmesi yakıt tasarrufu sağlar kademeyi 2 ye aldırabilirsiniz yada cihaz kapalıyken garantisi yoksa sizde alabilirsiniz. konum anahtarı pompanın hemen üzerindeki plastik kapak üzerinde 1-2-3 diye yazılıdır. benim bahsettiğim cihazın minimum gaz ayarları açılması lazım demiştim kısılması diil. minimum gaz ayarları cihaz rolantide yanarkenki alev boyudur. eşanjöre uzak olursa alev cihaz rejime geç girecektir. ama alev boyu biraz daha açıldığında alevin boyu yükselecek ve çaydanlıkta ısıttığın suyun kısık alev ve daha açık alevde ısınması gibi bir olay söz konusu. sakın alev fazla olursa yakıtta fazla olur diye düşünme çabuk ısıttığı zaman cihaz suyu çabuk ısıtıp çabuk devreden çıkacaktır. 1 saatteki devreye girme ve devrede kalma süreleri değişecektir. 24 saatte ise baya bi değişecektir. evet radyatör ebatların 500 lük ve 500 lük panelin 20 derece oda ısısında 50 derece sabit ısıda ki verimi metre başına 1317 kcal civarı 600 lükte ise 1537kcalori yaklaşık metrajında 8 mtüldü yanılmıyorsam 8x1317=10536 kilocalori ısı alırsın 90 m2 bi alan x 2,65 m yükseklik = 238,5 m3 alanı ısıtıcaz ve aynı ısıda muhafaza edicez. ısınma olayı ısıtma yüzeylerinin boyutlarıyla doğru orantılı artar yani petek uzarsa vereceği kaloride artar düşük sıcaklıklarda yakmak istiyorsan ısıyı düşür ama ısıtma yüzeylerini artır ki 1 metre petekten alacağın verimi ısıyı düşürdüğün için 1,20 veya 1,30 radyatörden al. buda otomatikman sana ısı tasarrufu sağlar. merek etme metrajları artırdığında fazladan ısıtacağın su miktarı 1 metre 600 panelde 6-8 litreyken senin 500 lük panellerin 5-7 litre artırır. inşallah anlayabileceğiniz düzeyde basitçe anlatabilmişimdir. ısınmayan odaların petek ebatlarını mutlaka artır. kombin standart güçte bir cihaz evin ısı ihtiyacına göre kendisi kapasite ayarlamasını yapar. sizin yapacağınız servisi arayıp minimum gaz ayarını açtırmak, camlara ve çerçeveyle duvarın birleşme yerlerine içten ve dıştan silikon çekmek, ısınmayan yada az ısınan odalarınızın petek ebatlarını artırmak. normal dairede bu ebatlar gayet yeterli gelirken senin ısı kaybın yüzünden yetmiyor. önceki yazılarımı bu sayfada okursan metrajları ne kadar artırcağını bulabilirsin. burda 1 metre 500 lük panelin vereceği kalori değerinide sana belirttim hesabını bi yap bakalım ne çıkıcak bana da yazmayı unutma saygılarımla.

    Fatura bilgisi ve petek hesaplamaları ilişk linklerdedir. Sizce nasıl.
    İyi akşamlar.
    http://img824.imageshack.us/img824/8092/1002065w.jpg
    http://img94.imageshack.us/img94/9571/1002060w.jpg
    http://img15.imageshack.us/img15/3674/1002061x.jpg
    http://img27.imageshack.us/img27/7695/1002063p.jpg

    Alıntıları Göster
    Ferroli 35kw kombim var. Bar1.4 e ancak gelebiliyor. 1.4 e ulaşıca çeşme suyuaçıktaolsa bar yükselmiyor. Kombi yanıncabiraz daha yükselebiliyor. Kombide 1.4 den fazla su almayı engelleyen bir sistem mi var. Evin su basıncından mı kaynaklanıyor acaba. Basınç gördüğüm kadarıyla aşırı değil ama idare eder.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ar_tryk

    Ferroli 35kw kombim var. Bar1.4 e ancak gelebiliyor. 1.4 e ulaşıca çeşme suyuaçıktaolsa bar yükselmiyor. Kombi yanıncabiraz daha yükselebiliyor. Kombide 1.4 den fazla su almayı engelleyen bir sistem mi var. Evin su basıncından mı kaynaklanıyor acaba. Basınç gördüğüm kadarıyla aşırı değil ama idare eder.

    Alıntıları Göster
    Selam...

    60.000 kalorilik termodinamik kazan kullanıyoruz.

    bu 3 dairelik bir kazan ancak biz 2 daireyi ısıtıyoruz.(3. kat pek kullanılmıyor...)

    En ekonomik kömür sizce hangisi?

    Sibirya 7000-8000 kalori 20lik torba torba fiyatı 11,50 tl

    Soma kısrakdere 4800 kalori 25 kg lik torba torba fiyatı 11,00 tl

    Aydın linyit 4800 kalori 20kglik torba torba fiyatı 7.00 tl

    son yaptığımız ölçümlerde aydın linyit sibiryadan biraz daha fazla gitti ama torbası ucuz olduğu için kesinlikle yakıt sarfiyatımız düştü...

    Yani aslında Sibirya kalıbının kömürü değil anlamış değilim...

    2.sorum bu kazana son 2-3 gündür meşe odunu atıyorum... Bunun faydası olurmu?
    sanki çok faydası oldu gibi geldi bana ama hava sıcaklığı şuaralar oynak olduğu için tam farkı göremiyorum...

    mesela geçen hafta 58 derecede tuttuk. 3-4 gün öncesine kadar 52 derece sonra 48 derece dün de 42 dereceye düşürdük yine de ısıttı..


    Bu arada size bir bilgi... termodinamik 60.000 lik kazan 2 daireyi beslerken fun modunda 182wattlık enerji tüketiyor... redüktör kömür beslerken watt 500-600e çıkıyor....ama bu ihmal edilebilir...

    Yani kazan 24 saat çalışsa kdv dahil kw 0,2 tlden 0,182*24*0,2= 0,87 tl günlük... *30= 26 tl aylık elektrik gideri oluyor.... 12 saat çalışınca 13 tl olur... Watt ölçüm cihazı aldım da oradan ölçüm yaptım::))


     ISINMA VE ISITMA SİSTEMLERİ SORUNLARI ÖNERİ VE ÇÖZÜMLERİ SAYFASI




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ar_tryk

    Ferroli 35kw kombim var. Bar1.4 e ancak gelebiliyor. 1.4 e ulaşıca çeşme suyuaçıktaolsa bar yükselmiyor. Kombi yanıncabiraz daha yükselebiliyor. Kombide 1.4 den fazla su almayı engelleyen bir sistem mi var. Evin su basıncından mı kaynaklanıyor acaba. Basınç gördüğüm kadarıyla aşırı değil ama idare eder.

    evet sevgili kardeşim şebeke basıncın düşük ondan oluyor. gece geç saatlerde yükselir o zaman denersin birde 1,4 iyi bir düzey sıkıntı yapma ısınınca gerneşip 1,6 kadar çıkabilir normaldir. illede 1,5 olcak diye rahatsızlık hissetme. sevgiler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rocapitol

    Selam...

    60.000 kalorilik termodinamik kazan kullanıyoruz.

    bu 3 dairelik bir kazan ancak biz 2 daireyi ısıtıyoruz.(3. kat pek kullanılmıyor...)

    En ekonomik kömür sizce hangisi?

    Sibirya 7000-8000 kalori 20lik torba torba fiyatı 11,50 tl

    Soma kısrakdere 4800 kalori 25 kg lik torba torba fiyatı 11,00 tl

    Aydın linyit 4800 kalori 20kglik torba torba fiyatı 7.00 tl

    son yaptığımız ölçümlerde aydın linyit sibiryadan biraz daha fazla gitti ama torbası ucuz olduğu için kesinlikle yakıt sarfiyatımız düştü...

    Yani aslında Sibirya kalıbının kömürü değil anlamış değilim...

    2.sorum bu kazana son 2-3 gündür meşe odunu atıyorum... Bunun faydası olurmu?
    sanki çok faydası oldu gibi geldi bana ama hava sıcaklığı şuaralar oynak olduğu için tam farkı göremiyorum...

    mesela geçen hafta 58 derecede tuttuk. 3-4 gün öncesine kadar 52 derece sonra 48 derece dün de 42 dereceye düşürdük yine de ısıttı..


    Bu arada size bir bilgi... termodinamik 60.000 lik kazan 2 daireyi beslerken fun modunda 182wattlık enerji tüketiyor... redüktör kömür beslerken watt 500-600e çıkıyor....ama bu ihmal edilebilir...

    Yani kazan 24 saat çalışsa kdv dahil kw 0,2 tlden 0,182*24*0,2= 0,87 tl günlük... *30= 26 tl aylık elektrik gideri oluyor.... 12 saat çalışınca 13 tl olur... Watt ölçüm cihazı aldım da oradan ölçüm yaptım::))


     ISINMA VE ISITMA SİSTEMLERİ SORUNLARI ÖNERİ VE ÇÖZÜMLERİ SAYFASI


    kusura bakmayın çok yoğun olduğum için cevap veremedim akşam müsait olduğumda sizin sorularınıza cevap vermeye çalışıcam saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dogant1959

    quote:

    Orijinalden alıntı: kombici06

    quote:

    Orijinalden alıntı: dogant1959

    quote:

    Orijinalden alıntı: kombici06

    sevgili kardeşim evet kolonlarıda yalıtım yaptırman lazım. bu haliyle yakıtın fazla. ancak radyatör ebatlarında bana az geldi çatı katı olması münasebetiyle en fazla ısı kaybı sende gerçekleşecektir. çatıyı mutlaka hallet çatı ortak kullanım olduğundan biz karışamayız diyemezler. benim merak ettiğim inşallah balkon teraslarının altında sana ait oda yoktur. kombin çok muhafazasız görünüyor. projede belirtiğin alana takabilirsin ancak dikey baca çıkış aparatı, baca şapkası ve çatı izalasyon parçaları orjinal olsun yoksa seni rezil eder. kombiyi içeri alman sana baya tasarruf ettirecektir. anladığım kadarıyla cihazınında minumum gaz ayarları biraz açılıp termostat aralığının düşürülerek cihazın çabuk rejime girmesinin sağlanması gerekiyor. kombin güzel bir kombi fabrikasyon çıkış minimum alew boyu kısıktır. böyle bir alanda oda termostatı kullanma dış hava sensörüde kullanma ısı yalıtımın zayıf duvarların evet iyi pencerelerin iyi ancak ısınan hava yükseldiği için tavanlarında olmayan izalasyon ısının içeride kalmamasını sağlayarak belli süre sonra kombiyi çalıştırdığında evi soğutmuş olduğundan yeniden ısıtması baya sarfiyata sebeb olur. senin çatıyı yaptırana kadar sensörden ve oda termostatından fayda beklememen lazım. cihazı ev ısındıktan sonra minumuma al ve hiç soğutma. minumum alew boyunu mutlaka açtırt. kombiyi içeri aldırman ve oda termostatını geçici bir süre için yalıtım yapılana kadar iptal ettirmen sana en az %20-25 tasarruf ettirecektir. gaz borusuna izalasyon yaptırman oksitlenmeleri engelleyeceğinden borunun ömrünü uzatırsın. en ideal yanma olayları oda sıcaklıklarında gerçekleştiğinden atık gaz değerlerin düşecektir ama aman aman bir kazanımın yakıttan olmaz. pimapenlerin cam diplerinin ve çerçeve diplerinin içten ve dıştan slikonlanması şart. cihazı sabit değerde termostatsız yaksan maksimum eca lar 24 saatte 12 m3 e göre ayarlanmışlardır. zaten bundan başkada tavsiye edecek bir şey kalmıyor cihazın gaz değerlerinin kontrol edilmesi lazım. minimum gaz ayarlarını benim eca da açtırttığımda 8 metre küpe düşmüştü. oda termostatıyla kullandığımda 14 m3 ü bazan geçiyordu benim evde 5 kat ve çatımda izalasyon yoktu. ordan taşındım gelen kiracılar yalıtımın yapıldığı zaman yaktıklarında 6-7 m3 yaktıklarını belirtiler. yazın sıcak olur kışın soğuk senin emsallerinden ayda 50-75 tl fazla yakman normal. birinci kattaki veya ara kattaki insanlar alttan veya üstten ısı desteğide aldıklarından 4 m3 yakanlarada şahit olduk. kat yükseldikçe sıcaklıkta düşer yüksek katlardaki esinti ve binalardan alacağı korunak kuytuluğuda olmayacağından sürekli ısı kaybın yüksek olacaktır. dediklerimi dene mutlaka faydasını göreceksin . bu kadar büyük resim koymana gerek yok sen yazsanda ben anlarım. sevgilerimle

    Sayın kombici06;
    http://img26.imageshack.us/img26/1010/1002038zi.jpg
    http://img513.imageshack.us/img513/2216/1001983.jpg
    http://img840.imageshack.us/img840/1453/1002013j.jpg
    http://img42.imageshack.us/img42/6941/1001839n.jpg
    Sorduğunuz soru ve görüşlerinize sırayla cevap vereyim.
    1-Radyatör hesapları az demişsiniz, sizce ne kadar yapmam lazım.
    2-Bizim Apt. hiç kimse böyle şeylere karışmıyor. Apt. algon kokusu vardı. zeminden yukarı çıkan borunun çatıya kadar uzatılması gerekiyormuş, koku benim evde yoğunlaşıyordu, benden çıkamazsa aşağıdakilere gidiyordu.
    4 sene söyledim, yaptıramadım, en sonunda Doğalgaza geçme kararı verince, sürekli camları açıp havayı ısıtmayalım diye 400-TL. masraf edip, 2 günde inşaat eziyeti çekip kendim yaptırdım.
    3- Ben 6 sene önce evi aldığımda akıtıyor denildiği için çatıda tadilat yaptırdım, kiremit diye başladık çatı elden geçti umduğumdan çok masraf çıkartmıştı bana. Bizim usta(Ustanın iyisini ben bulamadım) yalıtım için birşey demedi, bizimde aklımıza gelmedi. O zaman bırakın masraflara katılmayı aşağıdaki komşunun biri ustalara hergün fırça atıyordu, gürültü yapıyorsunuz diye. Bırakın para toplamayı, gürültü olacak diye tadilat yaparken çekiniyoruz. Ustayla görüştüm, çatı alçak olduğundan çatı'nın kaldırılıp yeniden yapılması gerekiyormuş, yani büyük masraf var. Eziyeti, komşuyla hır gürde çabası.
    Eskiden merkezi kalorifer varmış, para toplayamadıkları için peteklerine kadar sökmüşler. Hatta aynı komşu evi aldıktan 8 ay sonra kaçak inşaat yapıyor diye beni mahkemeye verdi. 4 sene uğraştım. 35 sene önce İnşaat yapılırken temelden itibaren kolonlar 30cm. balkona taşmış diye .1.mahkeme yıkım kararı verdi. Yargıtay ve ikinci mahkeme derken, yapılacak yıkımın anayapıya zarar vereceği nedeniyle yıkılamaz raporu verildi. Yapılmış haline bakıp aldanmayın aldığımda harabe halinde idi. İncelemeden almışız daireyi. Meğer beni mahkemeye veren almak istiyormuş. Harabe kimse almaz ucuza alırım hesabı yapıyormuş. Burada 2 dairesi var. Burası bana yeni daire fiatından daha pahalıya geldi. Yani başkalarından para almam mümkün değil, ancak kendi gücümle birşeyler yapmaya çalışıyorum. Resimde kombinin takılı olduğu duvar yan bloğumuz meğer orası planda balkon görünüyormuş, yani kaçakmış. Beni mahkemeye verene söylediğimde benim işim seninle dedi. Altdan dubleks yapabilirdi. Komşulardan izin almak koşuluyla yana ve üste daire yapma hakkı varmış sonradan öğrendik tabi bize bir faydası yok. Dairemizin Yıkılmadığına şükrediyoruz.
    4-ECA'lar 24 saatte 12m3 yakacak şekilde ayarlanmışlardır diye yazmışsınız ancak, ben termostatsız olarak 45-50 derecede denediğimde dış sıcaklık 7-10 derece arasında iken bile 17-18m3 tüketim yaptığını gördüm. Excel tablo olarak bilgisayrımda kayıtlı ama foruma ekliyemiyorum. mail adresi verirseniz size gönderebilirim.
    5-Gaz ayarını ilk defa sizden duydum, nasıl yapılacak.
    6-Bugüne kadar pompa kademesinin 2'ye indirilmesi ve kombi gücünün düşürülmesi gerekir diye yorumlar olmuştu. Sizce bunların faydası olurmu. Servise sordum, kombi gücü(ECA FORTİUS PLUS 20,640) premikslerde düşer bunlarda olmaz diye birşeyler söyledi.
    BİRŞEYİN DÜŞÜRÜLEBİLEÇEĞİNİ(Ne olduğunu tam anlayamadım) AMA OZAMANDA SICAK SUDA SORUN YAŞAYACAĞIMI SÖYLEDİ.
    7-Tavanda 50*50 ebatlarında stropiyer var. Resimlerdede görülüyordu. Resimleri ikazınız üzerine sildim.
    8-Altta odam yok, keşke olsaydı. Benim burası dubleks değil(tek kat). Eskiden Çekme Kat diyorlarmış
    7-Yalıtım konusundaki görüşlerinize katılıyorum;
    cevabınızı heyacanla bekliyorum.



    inanın baya üzüldüm yazdıklarınızı okuyunca ev alma komşu al diye atalarımız boşuna dememişler. evet pompa ayarının düşürülmesi yakıt tasarrufu sağlar kademeyi 2 ye aldırabilirsiniz yada cihaz kapalıyken garantisi yoksa sizde alabilirsiniz. konum anahtarı pompanın hemen üzerindeki plastik kapak üzerinde 1-2-3 diye yazılıdır. benim bahsettiğim cihazın minimum gaz ayarları açılması lazım demiştim kısılması diil. minimum gaz ayarları cihaz rolantide yanarkenki alev boyudur. eşanjöre uzak olursa alev cihaz rejime geç girecektir. ama alev boyu biraz daha açıldığında alevin boyu yükselecek ve çaydanlıkta ısıttığın suyun kısık alev ve daha açık alevde ısınması gibi bir olay söz konusu. sakın alev fazla olursa yakıtta fazla olur diye düşünme çabuk ısıttığı zaman cihaz suyu çabuk ısıtıp çabuk devreden çıkacaktır. 1 saatteki devreye girme ve devrede kalma süreleri değişecektir. 24 saatte ise baya bi değişecektir. evet radyatör ebatların 500 lük ve 500 lük panelin 20 derece oda ısısında 50 derece sabit ısıda ki verimi metre başına 1317 kcal civarı 600 lükte ise 1537kcalori yaklaşık metrajında 8 mtüldü yanılmıyorsam 8x1317=10536 kilocalori ısı alırsın 90 m2 bi alan x 2,65 m yükseklik = 238,5 m3 alanı ısıtıcaz ve aynı ısıda muhafaza edicez. ısınma olayı ısıtma yüzeylerinin boyutlarıyla doğru orantılı artar yani petek uzarsa vereceği kaloride artar düşük sıcaklıklarda yakmak istiyorsan ısıyı düşür ama ısıtma yüzeylerini artır ki 1 metre petekten alacağın verimi ısıyı düşürdüğün için 1,20 veya 1,30 radyatörden al. buda otomatikman sana ısı tasarrufu sağlar. merek etme metrajları artırdığında fazladan ısıtacağın su miktarı 1 metre 600 panelde 6-8 litreyken senin 500 lük panellerin 5-7 litre artırır. inşallah anlayabileceğiniz düzeyde basitçe anlatabilmişimdir. ısınmayan odaların petek ebatlarını mutlaka artır. kombin standart güçte bir cihaz evin ısı ihtiyacına göre kendisi kapasite ayarlamasını yapar. sizin yapacağınız servisi arayıp minimum gaz ayarını açtırmak, camlara ve çerçeveyle duvarın birleşme yerlerine içten ve dıştan silikon çekmek, ısınmayan yada az ısınan odalarınızın petek ebatlarını artırmak. normal dairede bu ebatlar gayet yeterli gelirken senin ısı kaybın yüzünden yetmiyor. önceki yazılarımı bu sayfada okursan metrajları ne kadar artırcağını bulabilirsin. burda 1 metre 500 lük panelin vereceği kalori değerinide sana belirttim hesabını bi yap bakalım ne çıkıcak bana da yazmayı unutma saygılarımla.

    Fatura bilgisi ve petek hesaplamaları ilişk linklerdedir. Sizce nasıl.
    İyi akşamlar.
    http://img824.imageshack.us/img824/8092/1002065w.jpg
    http://img94.imageshack.us/img94/9571/1002060w.jpg
    http://img15.imageshack.us/img15/3674/1002061x.jpg
    http://img27.imageshack.us/img27/7695/1002063p.jpg

    harika görünüyor dediğim gibi gaz ayarınıda açtırdığında baya tasarruf sağlayacaktır. sevgilerimle. ben şu an sobalı bir dairede oturuyorum ve inan ki günde 1 torba kömür yakıp 3 odayı ısıtmaya çalışıyorum. günlük harcamam 16 tl aylık 500 e yakın yakıt giderim var sen 350 ile evini komple ısıtıyorsun ne diyelim artık bence harika buna kullandığın gaz ve banyo giderlerinde dahil et farkı anlarsın biz birde ayda 2 tüp 68x2=126 tl exstramızda var. ev sahibimiz kabul ederse kat kalöriferine geçecez yada kalörifer sobası hattı döşicem hayırlısı olsun diyelim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kombici06

    quote:

    Orijinalden alıntı: Rocapitol

    Selam...

    60.000 kalorilik termodinamik kazan kullanıyoruz.

    bu 3 dairelik bir kazan ancak biz 2 daireyi ısıtıyoruz.(3. kat pek kullanılmıyor...)

    En ekonomik kömür sizce hangisi?

    Sibirya 7000-8000 kalori 20lik torba torba fiyatı 11,50 tl

    Soma kısrakdere 4800 kalori 25 kg lik torba torba fiyatı 11,00 tl

    Aydın linyit 4800 kalori 20kglik torba torba fiyatı 7.00 tl

    son yaptığımız ölçümlerde aydın linyit sibiryadan biraz daha fazla gitti ama torbası ucuz olduğu için kesinlikle yakıt sarfiyatımız düştü...

    Yani aslında Sibirya kalıbının kömürü değil anlamış değilim...

    2.sorum bu kazana son 2-3 gündür meşe odunu atıyorum... Bunun faydası olurmu?
    sanki çok faydası oldu gibi geldi bana ama hava sıcaklığı şuaralar oynak olduğu için tam farkı göremiyorum...

    mesela geçen hafta 58 derecede tuttuk. 3-4 gün öncesine kadar 52 derece sonra 48 derece dün de 42 dereceye düşürdük yine de ısıttı..


    Bu arada size bir bilgi... termodinamik 60.000 lik kazan 2 daireyi beslerken fun modunda 182wattlık enerji tüketiyor... redüktör kömür beslerken watt 500-600e çıkıyor....ama bu ihmal edilebilir...

    Yani kazan 24 saat çalışsa kdv dahil kw 0,2 tlden 0,182*24*0,2= 0,87 tl günlük... *30= 26 tl aylık elektrik gideri oluyor.... 12 saat çalışınca 13 tl olur... Watt ölçüm cihazı aldım da oradan ölçüm yaptım::))


     ISINMA VE ISITMA SİSTEMLERİ SORUNLARI ÖNERİ VE ÇÖZÜMLERİ SAYFASI


    kusura bakmayın çok yoğun olduğum için cevap veremedim akşam müsait olduğumda sizin sorularınıza cevap vermeye çalışıcam saygılar.

    evet sevgili kardeşim aşırı kalori ihtiyacın olmadığı için linyit daha ekonomik olacaktır. ancak hava kirliliği yaratacaktır. bulunduğunuz yerde engel bir durum yoksa radatlıkla kullanabilirsiniz. rusya kalorisi yüksek ancak dayanımı azdır çok ısı yayar ancak sürekli körüklemeye dayanamaz. sana ağır ağır yanan ve kalorisi 4000-6000 arası bir kömür lazım. 2. ci soruna gelince meşe kalorisi düşük ancak ağır yanması olan uzun dayanımlı bir yakıttır. bunu kullanacağın zaman kazan içindeki duman alew borularının çabuk dolacağınıda düşünerek yak ki kazan ve baca temizlik periyodun kısalacaktır. çok aşırı ısı ihtiyacın yok zaten atıl çalıştırıyorsun kazanı yani minimumda çalışsa bile senin ihtiyacına normal havalarda yetecektir. birde en iyisinden bir oda termostatı ile odalara termostatik vana yı bir düşün baya sana yakıtta fayda sağlayacaktır. tabi evinin izalasyonunu iyi görüyorsan. belirttiğin değerler hemen hemen kombinin elektrik harcaması ile aynı sayılır bence gayet iyi güle güle kullanın sevgilerimle.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kombici06

    quote:

    Orijinalden alıntı: kombici06

    quote:

    Orijinalden alıntı: Rocapitol

    Selam...

    60.000 kalorilik termodinamik kazan kullanıyoruz.

    bu 3 dairelik bir kazan ancak biz 2 daireyi ısıtıyoruz.(3. kat pek kullanılmıyor...)

    En ekonomik kömür sizce hangisi?

    Sibirya 7000-8000 kalori 20lik torba torba fiyatı 11,50 tl

    Soma kısrakdere 4800 kalori 25 kg lik torba torba fiyatı 11,00 tl

    Aydın linyit 4800 kalori 20kglik torba torba fiyatı 7.00 tl

    son yaptığımız ölçümlerde aydın linyit sibiryadan biraz daha fazla gitti ama torbası ucuz olduğu için kesinlikle yakıt sarfiyatımız düştü...

    Yani aslında Sibirya kalıbının kömürü değil anlamış değilim...

    2.sorum bu kazana son 2-3 gündür meşe odunu atıyorum... Bunun faydası olurmu?
    sanki çok faydası oldu gibi geldi bana ama hava sıcaklığı şuaralar oynak olduğu için tam farkı göremiyorum...

    mesela geçen hafta 58 derecede tuttuk. 3-4 gün öncesine kadar 52 derece sonra 48 derece dün de 42 dereceye düşürdük yine de ısıttı..


    Bu arada size bir bilgi... termodinamik 60.000 lik kazan 2 daireyi beslerken fun modunda 182wattlık enerji tüketiyor... redüktör kömür beslerken watt 500-600e çıkıyor....ama bu ihmal edilebilir...

    Yani kazan 24 saat çalışsa kdv dahil kw 0,2 tlden 0,182*24*0,2= 0,87 tl günlük... *30= 26 tl aylık elektrik gideri oluyor.... 12 saat çalışınca 13 tl olur... Watt ölçüm cihazı aldım da oradan ölçüm yaptım::))


     ISINMA VE ISITMA SİSTEMLERİ SORUNLARI ÖNERİ VE ÇÖZÜMLERİ SAYFASI


    kusura bakmayın çok yoğun olduğum için cevap veremedim akşam müsait olduğumda sizin sorularınıza cevap vermeye çalışıcam saygılar.

    evet sevgili kardeşim aşırı kalori ihtiyacın olmadığı için linyit daha ekonomik olacaktır. ancak hava kirliliği yaratacaktır. bulunduğunuz yerde engel bir durum yoksa radatlıkla kullanabilirsiniz. rusya kalorisi yüksek ancak dayanımı azdır çok ısı yayar ancak sürekli körüklemeye dayanamaz. sana ağır ağır yanan ve kalorisi 4000-6000 arası bir kömür lazım. 2. ci soruna gelince meşe kalorisi düşük ancak ağır yanması olan uzun dayanımlı bir yakıttır. bunu kullanacağın zaman kazan içindeki duman alew borularının çabuk dolacağınıda düşünerek yak ki kazan ve baca temizlik periyodun kısalacaktır. çok aşırı ısı ihtiyacın yok zaten atıl çalıştırıyorsun kazanı yani minimumda çalışsa bile senin ihtiyacına normal havalarda yetecektir. birde en iyisinden bir oda termostatı ile odalara termostatik vana yı bir düşün baya sana yakıtta fayda sağlayacaktır. tabi evinin izalasyonunu iyi görüyorsan. belirttiğin değerler hemen hemen kombinin elektrik harcaması ile aynı sayılır bence gayet iyi güle güle kullanın sevgilerimle.

    Alıntıları Göster
    Merhaba...
    Baymak marka doğalgazlı şofben aldık.Dün gelip taktılar ve bugün doğalgaz şirketinden görevliler geldi,kontroller yapıldı ve şofben kullanıma açıldı.Görevli deneme yaptığında musluklarımızdan sıcak su akıyordu.Ancak görevli gittikten sonra tekrar denedik ve su ısınmıyor.Şofbenin servisini ve doğalgaz şirketini arıyoruz.Birisi şofbene filtre takılmamış o yüzden ısınmıyordur diyor,diğeri filtreyle ilgisi yok diyor.Şofbenin lcd ekranında 22 derece yazıyor.Isıyı yükseltiyoruz,2-3 saniye sonra tekrar 22'ye düşüyor ve su ısınmıyor.Şofbenin modeli bh13...Yanlış mı kullanıyoruz acaba,fikri olan var mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: muzlupuding

    Merhaba...
    Baymak marka doğalgazlı şofben aldık.Dün gelip taktılar ve bugün doğalgaz şirketinden görevliler geldi,kontroller yapıldı ve şofben kullanıma açıldı.Görevli deneme yaptığında musluklarımızdan sıcak su akıyordu.Ancak görevli gittikten sonra tekrar denedik ve su ısınmıyor.Şofbenin servisini ve doğalgaz şirketini arıyoruz.Birisi şofbene filtre takılmamış o yüzden ısınmıyordur diyor,diğeri filtreyle ilgisi yok diyor.Şofbenin lcd ekranında 22 derece yazıyor.Isıyı yükseltiyoruz,2-3 saniye sonra tekrar 22'ye düşüyor ve su ısınmıyor.Şofbenin modeli bh13...Yanlış mı kullanıyoruz acaba,fikri olan var mı?

    sevgili kardeşim bahsettiğiniz cihaz güçlü ısıtma gücüne sahip bir cihaz ve garantiside mevcut hiç dokunmayın servisi gelip yerinde size cihazı istediğiniz ısıya ayarlayıp gitsin yada cihazı değiştirsin bence hiç dokunmayın. sevgiler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kombici06

    quote:

    Orijinalden alıntı: muzlupuding

    Merhaba...
    Baymak marka doğalgazlı şofben aldık.Dün gelip taktılar ve bugün doğalgaz şirketinden görevliler geldi,kontroller yapıldı ve şofben kullanıma açıldı.Görevli deneme yaptığında musluklarımızdan sıcak su akıyordu.Ancak görevli gittikten sonra tekrar denedik ve su ısınmıyor.Şofbenin servisini ve doğalgaz şirketini arıyoruz.Birisi şofbene filtre takılmamış o yüzden ısınmıyordur diyor,diğeri filtreyle ilgisi yok diyor.Şofbenin lcd ekranında 22 derece yazıyor.Isıyı yükseltiyoruz,2-3 saniye sonra tekrar 22'ye düşüyor ve su ısınmıyor.Şofbenin modeli bh13...Yanlış mı kullanıyoruz acaba,fikri olan var mı?

    sevgili kardeşim bahsettiğiniz cihaz güçlü ısıtma gücüne sahip bir cihaz ve garantiside mevcut hiç dokunmayın servisi gelip yerinde size cihazı istediğiniz ısıya ayarlayıp gitsin yada cihazı değiştirsin bence hiç dokunmayın. sevgiler.

    Alıntıları Göster
    İyi akşamlar. Kombiyle sorunumuz var. Suyu açtığımda kombinin ateşi sönüyor. Eğer suyu açmazsak sorun yok yani petekler yanıyor ama su açıldığında kombi tekrar sönüyor. Kombinin markası Alarko ve eski sayılır en az 7 senelik bişey. Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kombici06

    quote:

    Orijinalden alıntı: muzlupuding

    Merhaba...
    Baymak marka doğalgazlı şofben aldık.Dün gelip taktılar ve bugün doğalgaz şirketinden görevliler geldi,kontroller yapıldı ve şofben kullanıma açıldı.Görevli deneme yaptığında musluklarımızdan sıcak su akıyordu.Ancak görevli gittikten sonra tekrar denedik ve su ısınmıyor.Şofbenin servisini ve doğalgaz şirketini arıyoruz.Birisi şofbene filtre takılmamış o yüzden ısınmıyordur diyor,diğeri filtreyle ilgisi yok diyor.Şofbenin lcd ekranında 22 derece yazıyor.Isıyı yükseltiyoruz,2-3 saniye sonra tekrar 22'ye düşüyor ve su ısınmıyor.Şofbenin modeli bh13...Yanlış mı kullanıyoruz acaba,fikri olan var mı?

    sevgili kardeşim bahsettiğiniz cihaz güçlü ısıtma gücüne sahip bir cihaz ve garantiside mevcut hiç dokunmayın servisi gelip yerinde size cihazı istediğiniz ısıya ayarlayıp gitsin yada cihazı değiştirsin bence hiç dokunmayın. sevgiler.

    Pazartesi günü servisten gelip bakacaklar...Umarım ciddi bir sorun yoktur.Cevabınız için teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BigBadVooDoo

    İyi akşamlar. Kombiyle sorunumuz var. Suyu açtığımda kombinin ateşi sönüyor. Eğer suyu açmazsak sorun yok yani petekler yanıyor ama su açıldığında kombi tekrar sönüyor. Kombinin markası Alarko ve eski sayılır en az 7 senelik bişey. Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler

    iyi akşamlar sevgili kardeşim arızanızı anladım. kombini yaz konumuna aldığında da su açınca yanmıyorsa diyafram contası delinmiş demektir. bazan swiç arızalarıda bunu yaptırabilir. sevgiler formdaki arkadaşlardan yardım alabilirsin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kombici06 -- 10 Mart 2012; 22:29:31 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kombici06

    quote:

    Orijinalden alıntı: ar_tryk

    Ferroli 35kw kombim var. Bar1.4 e ancak gelebiliyor. 1.4 e ulaşıca çeşme suyuaçıktaolsa bar yükselmiyor. Kombi yanıncabiraz daha yükselebiliyor. Kombide 1.4 den fazla su almayı engelleyen bir sistem mi var. Evin su basıncından mı kaynaklanıyor acaba. Basınç gördüğüm kadarıyla aşırı değil ama idare eder.

    evet sevgili kardeşim şebeke basıncın düşük ondan oluyor. gece geç saatlerde yükselir o zaman denersin birde 1,4 iyi bir düzey sıkıntı yapma ısınınca gerneşip 1,6 kadar çıkabilir normaldir. illede 1,5 olcak diye rahatsızlık hissetme. sevgiler.

    Teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ar_tryk

    quote:

    Orijinalden alıntı: kombici06

    quote:

    Orijinalden alıntı: ar_tryk

    Ferroli 35kw kombim var. Bar1.4 e ancak gelebiliyor. 1.4 e ulaşıca çeşme suyuaçıktaolsa bar yükselmiyor. Kombi yanıncabiraz daha yükselebiliyor. Kombide 1.4 den fazla su almayı engelleyen bir sistem mi var. Evin su basıncından mı kaynaklanıyor acaba. Basınç gördüğüm kadarıyla aşırı değil ama idare eder.

    evet sevgili kardeşim şebeke basıncın düşük ondan oluyor. gece geç saatlerde yükselir o zaman denersin birde 1,4 iyi bir düzey sıkıntı yapma ısınınca gerneşip 1,6 kadar çıkabilir normaldir. illede 1,5 olcak diye rahatsızlık hissetme. sevgiler.

    Teşekkürler

    Alıntıları Göster
    Merhabalar.. Ailemin İzmirdeki evine yeni doğalgaz tesisatı döşeteceğiz.. Ev 80 metrekare.. Tavsiye edeceğiniz boru, petek ve kombi ürünleri nelerdir acaba.. Montaj sırasında dikkat etmemiz gereken önemli noktalar nelerdir.. Bir de konuştuğumuz firmalar, ısrarla 80 metrekare ev için yoğuşmalı kombi önermiyoruz diyorlar.. Sizin tavsiyeniz hangi yönde olur. Tşk..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: muratkurt

    Merhabalar.. Ailemin İzmirdeki evine yeni doğalgaz tesisatı döşeteceğiz.. Ev 80 metrekare.. Tavsiye edeceğiniz boru, petek ve kombi ürünleri nelerdir acaba.. Montaj sırasında dikkat etmemiz gereken önemli noktalar nelerdir.. Bir de konuştuğumuz firmalar, ısrarla 80 metrekare ev için yoğuşmalı kombi önermiyoruz diyorlar.. Sizin tavsiyeniz hangi yönde olur. Tşk..

    halt etmişler onlar. yoğuşmalı kombi minimumda 8000kcal ye yakın ısı verir ve bu sizin arayıpta bulamayacağınız bir ısı miktarı evinizi ısıtmak için kombinizi minimumda yaksanız yetecektir. yoğuşmalı kombi her yönüyle diğer kombilerden verimlidir. ancak düşük sıcaklıklarda yüksek verim alabilmek amacıyla tasarlandıklarından petek ebatlarınızı normal evin petek ebatlarından %40 fazla alın. petek markalarında demirdöküm, eca, baymak lüks, alarko ilk öncelikli tavsiyem olacaktır. tesisatınız yeni döşenecekse kollektörlü sistem pxp oksijen bariyerli boru daha sağlıklı olacaktır. maddi durumunuz iyi ise bakır tesisatı öneririm. eca nın cihazı tubitak ile ortak bir proje ürünüdür. hiç bir markada yoğuşmalı yokken buderus viesmann alarko satıyorduk. artık teknolojiler gelişti her markada var. premix bir yoğuşmalı seçerseniz daha güzel verim alabilirsiniz. hemen hemen hepsinin verimleri bir biriyle eşit sayılır. fazla kafanız karışmasın. sevgiler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kombici06

    quote:

    Orijinalden alıntı: muratkurt

    Merhabalar.. Ailemin İzmirdeki evine yeni doğalgaz tesisatı döşeteceğiz.. Ev 80 metrekare.. Tavsiye edeceğiniz boru, petek ve kombi ürünleri nelerdir acaba.. Montaj sırasında dikkat etmemiz gereken önemli noktalar nelerdir.. Bir de konuştuğumuz firmalar, ısrarla 80 metrekare ev için yoğuşmalı kombi önermiyoruz diyorlar.. Sizin tavsiyeniz hangi yönde olur. Tşk..

    halt etmişler onlar. yoğuşmalı kombi minimumda 8000kcal ye yakın ısı verir ve bu sizin arayıpta bulamayacağınız bir ısı miktarı evinizi ısıtmak için kombinizi minimumda yaksanız yetecektir. yoğuşmalı kombi her yönüyle diğer kombilerden verimlidir. ancak düşük sıcaklıklarda yüksek verim alabilmek amacıyla tasarlandıklarından petek ebatlarınızı normal evin petek ebatlarından %40 fazla alın. petek markalarında demirdöküm, eca, baymak lüks, alarko ilk öncelikli tavsiyem olacaktır. tesisatınız yeni döşenecekse kollektörlü sistem pxp oksijen bariyerli boru daha sağlıklı olacaktır. maddi durumunuz iyi ise bakır tesisatı öneririm. eca nın cihazı tubitak ile ortak bir proje ürünüdür. hiç bir markada yoğuşmalı yokken buderus viesmann alarko satıyorduk. artık teknolojiler gelişti her markada var. premix bir yoğuşmalı seçerseniz daha güzel verim alabilirsiniz. hemen hemen hepsinin verimleri bir biriyle eşit sayılır. fazla kafanız karışmasın. sevgiler.

    Alıntıları Göster
    benimde size bir sorum olacak.

    sorum şöyle,evlerde banyo yapmadan önce kömbiden sıcak su gelene kadar boşa su akıtmak zorunda kalıyorum.
    bu soruna yonelik su ısınana kadar ekstra bir boru ile ısınmamış kombiye geri dönse ve ben boşuna su akıtmamış olsam.buna benzer bir sistem varmı yada bu şekilde bir proje üretebilirmiyim??

    ayrıca sizin gibi bu konuda bilgili insanlarla iletişim kurabilme imkanı sunduğu için sitemize teşekkür ediyorum.saygılarımla...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: muhammet5552

    benimde size bir sorum olacak.

    sorum şöyle,evlerde banyo yapmadan önce kömbiden sıcak su gelene kadar boşa su akıtmak zorunda kalıyorum.
    bu soruna yonelik su ısınana kadar ekstra bir boru ile ısınmamış kombiye geri dönse ve ben boşuna su akıtmamış olsam.buna benzer bir sistem varmı yada bu şekilde bir proje üretebilirmiyim??

    ayrıca sizin gibi bu konuda bilgili insanlarla iletişim kurabilme imkanı sunduğu için sitemize teşekkür ediyorum.saygılarımla...

    estağfurullah sevgili kardeşim teveccühünüz iltifat etmişiniz sağolun. tesisattaki banyoya kadar gelen borunun içinde bulunan soğuk suyu tahliye etmeden kombi sistemlerinde ısıttığın sıcak suyu alamazsın evet sevgili kardeşim öyle bir sistem var ancak boyler ve extra sirkülasyon pompası kullanman gerek biz bu sisteme resirkilasyon hattı diyoruz. bu sistemde sisteme bir 40-60- lt lik bir boyler ilavesi yapıp tesisatın son noktasından bir hat çekipte kombiye geri dönüş yaptırabilecek ve araya bir küçük kapasiteli pompa koyma imkanın varsa bu mümkün. genellikle merkezi sistemlerde ve yeni model tesisatlarda artı dubleks ve villa tesisatlarında bu sistem kurulabilmektedir. güneş enerji sistemleriylede uyumlu çalışabilir. eğer yeriniz ve durumunuz müsaitse musluğu açar açmaz sıcak suyunuz bu sistemde elinizde olur umarım anlayacağınız şekilde anlatabilmişimdir sevgiler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kombici06 -- 16 Mart 2012; 15:14:03 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kombici06

    quote:

    Orijinalden alıntı: muhammet5552

    benimde size bir sorum olacak.

    sorum şöyle,evlerde banyo yapmadan önce kömbiden sıcak su gelene kadar boşa su akıtmak zorunda kalıyorum.
    bu soruna yonelik su ısınana kadar ekstra bir boru ile ısınmamış kombiye geri dönse ve ben boşuna su akıtmamış olsam.buna benzer bir sistem varmı yada bu şekilde bir proje üretebilirmiyim??

    ayrıca sizin gibi bu konuda bilgili insanlarla iletişim kurabilme imkanı sunduğu için sitemize teşekkür ediyorum.saygılarımla...

    estağfurullah sevgili kardeşim teveccühünüz iltifat etmişiniz sağolun. tesisattaki banyoya kadar gelen borunun içinde bulunan soğuk suyu tahliye etmeden kombi sistemlerinde ısıttığın sıcak suyu alamazsın evet sevgili kardeşim öyle bir sistem var ancak boyler ve extra sirkülasyon pompası kullanman gerek biz bu sisteme resirkilasyon hattı diyoruz. bu sistemde sisteme bir 40-60- lt lik bir boyler ilavesi yapıp tesisatın son noktasından bir hat çekipte kombiye geri dönüş yaptırabilecek ve araya bir küçük kapasiteli pompa koyma imkanın varsa bu mümkün. genellikle merkezi sistemlerde ve yeni model tesisatlarda artı dubleks ve villa tesisatlarında bu sistem kurulabilmektedir. güneş enerji sistemleriylede uyumlu çalışabilir. eğer yeriniz ve durumunuz müsaitse musluğu açar açmaz sıcak suyunuz bu sistemde elinizde olur umarım anlayacağınız şekilde anlatabilmişimdir sevgiler.

    teşekkür ediyorum sayenizde anlamış oldum.en kısa zamanda yaptıracağım,saygılar




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.