Şimdi Ara

Istanbul İçin Kış Lastiği Gerçekten Gerekli mi ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
1.521
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: subie

    Salı gününden sonra kış lastikleri olmayanlar bir hafta boyunca toplu taşıma araçları kullansınlar,


    En iyisi İstanbul'da kar yağınca hiç dışarı çıkmamak. Metrobüste, belediye otobüslerinde de kış lastikleri yok.

    * * *

    Yaz lastiği ile kazaya karışırsanız hatalı duruma düşebilrsiniz. Bence İstanbul ikliminde en iyisi dört mevsimlik lastikler. Lastiği söküp takmanın, altı yedi ay bekletmenin de riskleri var. Bir defa en az dört tane de yeni jant gerekir, çünkü radyal lastiklerin gereksiz yere çıkarılıp takılması tavsiye edimez. Bir patlama durumunda jant üzerinde kalabilmesi hayati önem taşır, sürekli sökülüp takılan lstiklerin jant üzerinde kalma garantisi olmaz. Kış lastiğinin iyi bir dört mesimlik lastiğe avantajı İstanbul'un kışıyla bu riskleri pek karşılamıyor bence.

    Kış lastikleri Avrupa'da da daha zorunlu değilken hep M+S onaylı lastik alırdım. İstanbul'da yaz lastikleri hiç bir zaman güvenli değil bence. En çok kazayı yazın yaz yağmurlarında görüyorum, ama dört mevsimlikler yazın daha güvenli, çamurlu yolda jilet gibi kaydığını bilmem.

    Neticede eğer kış lastikleri kullanıyorsanız da İstanbul'da yazın M+S onaylı veya yağmur lastikleri gerekir.




  • Karbon 12 K kullanıcısına yanıt
    Sen kullanıyor musun hocam??

    Bir de jantlar kaçlık
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kasto_37


    quote:

    Orijinalden alıntı: subie

    Salı gününden sonra kış lastikleri olmayanlar bir hafta boyunca toplu taşıma araçları kullansınlar, İstanbul'a etkili kar yağışları geliyor. Yılbaşı tatiline çıkacaklar da ayrıca dikkat etsinler, zincir ve çekme halatı bulundursunlar. Meteoroloji 1-2 gün sonra uyarı yapar zaten.

    Gelecek sistem daha netleşmedi tam olarak. Modellerde göründüğü gibi gelirse 2004 gibi olur kar yağışı. Bana sıkıntı yok, 4 kış lastiğim + zincirimde var, yeterki çok buzlanma olmasın.

    Sistemin geleceği kesinleşti artık, Gfs'nin sabah güncellemesi yanıltmasın 06 çalıştırmasında İzlanda alçak basıncı kaybolacaktır, Hem diyagramda da görünüyor karışık hala senaryolar. Ecmwf bu sene oldukça başarılı ve istikrarlı gidiyor bu sistemi de ilk onlar gördü zaten.

    Son modellerdeki görüntüye göre salı günü Trakya'dan kar yağışı giriş yapıyor, 31 aralık öğleden sonra veya akşam üzeri İstanbul 'un yüksek kesimlerinde kara dönmeye başlıyor. Hatta rüzgar yönü poyrazdan karayele daha erken de dönebilir balkanlardaki soğuk daha erken giriş yapabilir. Bu arada pazartesi günü Marmara genelinde oldukça kuvvetli lodos fırtınası var, dikkat edilmesi gerekir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi subie -- 26 Aralık 2014; 11:06:01 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ortalama bir yaz lastiğinin performans düşüşü net -15 derecede başlar
    ortalama bir kış lastiğinin performans düşüşü net +20 derecede başlar

    bu tabloya göre istanbul içinde kış lastiği kullanımı ciddi anlamda kaza riski taşımaktadır. en azından dört mevsim lastikleri tercih etmek lazım. kanuni olarak kış lastiği yerine dört mevsimler kullanılabilir*. yaklaşık 20 derecede, kış lastiğinin frenleme mesafesini neredeyse iki katına ulaştırdığına şahit oldum. gerekirse ceza yerim ama riske girmem.




    *Kış lastiğinin zorunlu olduğu süre içerisinde;
    a) (1. Değişik: (2013/KDGM- 03 /DENETİM) sayılı Genelge), (2. Değişik: (2014/KDGM- 09 /DENETİM) sayılı Genelge) Kamyon, çekici, tanker, otobüs, minibüs, otomobil ve kamyonet türü araçların lastiklerinin yanaklarında (M+S) işareti veya (M+S) işareti ile birlikte kar tanesi (snowflake) işareti veya sadece kar tanesi (snowflake) işareti aranacaktır.




  • Thomassee kullanıcısına yanıt
    Yok, ben mümkün olan en kalteli dört mevsimliği takar geçerim, yerim yok zaten. Sök-tak'tan da korkarım. Arabayı en çok insan faktörü bozuyor, onu öğrendim. En kaliteli yağı alır seyrek değiştiririm mesela.

    185/80 R13, 1650 kg taşıması gerekiyor (yük indeksi ideal olarak 90~92 olmalı). Buna lastik ararken, bulduğumu nasıl getirebilirim derken zaten hangi ülkede hangi uygulama var öğrendim :)

    edit:
    metrobüs içinse eğer,

    Dört mevsimliği İsveç (belki artı Finlandiya) hariç tüm Avrupa kış koşullarında kabul ediyor. Demiyorum ki tutunmayan lastikle gezelim.

    Avrupa'da yasa varsa eğer hepsinde ya dört mevsimilik veya kışlık lastik oluyor. Burada hepsi artiküle araç, daracık şeritte ters direksiyonla 90'a çıkıp milyon km yapıyorlar. Kazalarını görüyoruz. Taksınlar bir zahmet. All-weather taksınlar, ona da OK. Her zaman yazıyorum, trafiği önce devlet bozuyor, şaka değil. Kanunları tercüme ediyoruz ama tam anlamıyoruz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Karbon 12 -- 26 Aralık 2014; 11:47:33 >




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.