< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
İstanbul Kışında Hangi Lastik ? (2. sayfa)
-
-
Selam, siz neye göre güvenlidir diyorsunuz bilemem ama benim mesleğim şoförlük.
Güvenli sürüş teknikleri sertifikasına da sahibim ve hayatım direksiyonda geçti 19 yıldır yollardayım. Şu anda ağır vasıta kamyon şoförüyüm, duruma göre şirketin hafif ticari araçlarını, binek araçlarını ve şahsi binek aracımı kullanıyorum.
İşim gereği ortalama günlük 500km civarında her türden her tonajda aracı kullanıyorum ve tecrübelerime dayanarak iddia ediyorum ki;
Kış lastiği yağmurlu zeminde kesinlikle yaz lastiği kadar GÜVENLİ DEĞİLDİR!
Aksine beni kimse ikna edemez...
Sıradan kullanıcı aradaki farkı hissedemeyebilir. Çünkü yağmur yağdığında reflex olarak aracı sakınarak kullanır herkes. Ama örneğin limitlere yaklaşıldığında kış lastiği kötü sonuçlar verir yağmurda.sert virajlarda ya da ani kaçınma manevralarında kış lastikleri asla yaz lastiği kadar güçlü performans sunmaz. Tahliye yapısından dolayı.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Yağmur performansı lastiğin kalitesine göre çok değişiyor. Kışlık-yazlık diye kabaca sınıflandırarak karşılaştırmak o kadar da dogru değil.
yazlıklar kullanıldıkları hamur gereği 7 derecenin altında güvenilir değiller.
İstanbul'da sabahları işe gidiş vakitleri 7 derecenin altında oluyor genellikle, gizli buzlanma vs. de oldukça fazla. riske atmayın derim.
Ayrıca tahliye yapısından dolayı güven vermiyor demiştiniz, lastikten lastiğe değişir lafıma ek olarak şunu eklemek istiyorum, kışlık lastiklerin olayından bir tanesi de tahliye yapısı zaten. Kışın karşılaşacağınız yüksek kar, su birikintilerine karşı tasarlanıyorlar.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi facepunchS -- 1 Kasım 2021; 2:21:15 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Evet kis lastiklerinin genelinin yagmur tahliyesi daha zayif. Ancak bu zayiflik, yuksek hizda su birikintisine girme durumlarinda eksiye donusuyor. Lastik suyu yaramadigi icin aquaplaning.e gecme riski daha yuksek. 80 km/h alti hizlarda seyahat ederken, bu zaafiyete maruz kalmazsiniz
Yalniz hava 15 derece altindaysa, yaz lastiginin tutusu zayifliyor. Sadece suyu yarabilme ozelligine sahip kutuk tadinda bir donen nesne de, tutus saglayamiyor. Yaz lastigi hava sogudugu vakit tutus saglamaktan cok uzak
Yagmurlu zemin sartlarina uygun uretilmis kis lastikleri var (haliyle kar performanslari nispeten zayif). Onceliginiz yagmursa, bu lastiklerden alabilirsiniz. Yagmur performansi, yaz lastiginden ileride olacaktir
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
selam,
Levye zaten soru bile değil, radyal lastiklerin levye ile sökülüp takılmaması gerek. Presle takılmaya da takati sayılıdır. Topuk kısmı denilen, janta oturan kord çok sıkıdır radyallerde. Güvenlik testlerinden biri, yüksek hızda patlayınca lastiğin jantta kalıp kalmadığını kontrol ediyor. Lastik gevşerse inik olmadığı sürece sorun olmaz ama patladığında lastik jantta kalmayabilir, idare edilmesi çok daha zor olur. Bu testten geçemeyen ürün asla onay alamıyor. Aslında lastiklerin kullanım kitapçıklarında da yazan bir şey. Mümkün olduğunca az söküp takın yazarlar. Endüstrideki temel bilgilerden biri. Üç beş defa söküp takmaya elverişli, her seferinde de biraz gevşiyor. Her sene iki defa takılsa, iki defa da yama yapılsa üç sene sonunda on montajı buluyor, epey bir güvenlik zaafıdır. Sadece Türkiye'de yapıldığını gördüğüm genel bir yanlışı yazmak istedim.
-15~+45°C gören tabii, yazlık/kışlık ayrı kullansın. Ayrı bir jant seti çok iyi olur. Aşınma, yol tutuş, yırtık gibi değil, görünmeyen, ustalara da görünmeyen bir zaaf. Bunun için yazdım. Herkese malum olanı pek yazmıyorum zaten. Sübaplar bu kadar büyük bir risk değil, lastiklerle değiştirmek yeterli.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X