Merhabalar, Geçen bahar 2019 20binde bir araç aldım lastikleri yazlıktı fabrika çıkışlı ve yazı bunlarla geçirdim. Continental ecocontact var üzerinde . Şimdi kışa giriyoruz sıcaklık düşüyor. Ben aracı hafta sonu ve nadiren belli günlerde dışarı çıkaran bir insanım. Evden çalıştığım için pek kullanmıyorum. Şimdi ne yapayım bilmiyorum 4 mevsim'e mi geçeyim, kışlık mı alayım bir set yoksa zaten araba büyük oranda kapalı garajda yatıyor yazlıklar mı kalsın üzerinde bilemedim. lastik maliyetleri de baya artmış. |
İstanbul Kışında Hangi Lastik ?
-
-
zor olacak saklama işleri ama ben mischel kışlık lastik var. memnunum istanbul kışında iş gördü (gizli buzlanmaya yokuş aşağı yakalanmıştım lastik yazlık olsa otobüse dalacaktım). 4 mevsim Continental vardı önceden kışları çok fayda göremedim açıkçası..hernekadar saklama taşıma değiştirme zahmeti varsada asla artık kışın kışlık lastik olmadan çıkmam dıları fiyatlar uçuk o apayrı dünya.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
yazlıklarla devam et ama karlı-buzlu günlerde yola çıkma
-
sizin durum için değiştirmeye gerek yok. karlı günlerde kullanmayın yeter boşa masraf olur
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Kar yağarsa taksi kullanın. Yatan arabanın 4 lastiğine binlerce lira vermeye gerek yok.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Van gibi yerde 3 ay kar örtülü olan şehirde yaklaşık 4 sene kış lastiği kullandım. Son kışımda 0 km araç aldım ve maddi olanaksızlıktan dolayı 0 km ve kaskosuz araçta yaz lastiği ile kışı geçirmek zorunda kaldım. Hiçbir sıkıntı yaşamadım. Şu an Tekirdağ'da yaşıyorum ve şehir dışına çıkmadığım sürece kış lastiği kullanmayı düşünmüyorum. Kışlıklar depoda duruyor, uzun yola çıkacağım vakit takıp gideriz artık. Hava sıcaklığının daha düşük olduğu Avrupa , Çin, ABD ve Japonya gibi büyük pazarlarda kış lastiği kulalnımını anlarım ama ülkemizde çoğu şehirde kışın ılık geçiyor. Uuzun yola çıkılmayacaksa çok gerekli gelmiyor bana lastik değişimi.
-
artık istanbulda kar zor yağar. hiç almayın derim. boşa masraf.
-
Evde iki araba olsa birinde kışlık olsa birinde olmasa arkadaşların dediği "boşver kar-don olunca çıkarmazsın" lafını anlarım ama evin tek arabası ise bunun hastalığı var, acil işi var varda var. Öyle bir anda arabanı kullanamayacaksan niye o kadar para verip araba alıyorsun değil mi? Ki onu da geçtim sabah çıktın evden günlük güneşlik, akşam dönerken bir anda kar başladı mesela, o an kayıp sağa sola çarpmak mı daha mantıklı yoksa 5 senede bir lastik almak mı?
En azından orta kalite (falken-laufen vs.) bir kış lastiği alırsan 5 sene kullanırsın. Arabanla bir işin olduğunda da hava durumunu kontrol etmen gerekmez.
Ki yaygın bilginin aksine kışlık lastik sadece karda değil 7 derece altındaki sıcaklıklarda da kullanılması gereken bir lastik. Kışlık lastik ile kar lastiği farklı mevzular zaten. O yüzden "karda çıkarmazsın, kar yağmaz, ben sürdüm bir şey olmaz" diyen arkadaşları dinleyip dinlememek sana kalmış.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AtesHırsızı -- 30 Ekim 2021; 12:22:41 >
-
İstanbul'da Şubat haricî hava genelde engel olmuyor
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Soğuk havanın yaz lastiğinin ömründen yediğine inanıyorum. Yaza doğru lastikler kılcal çatlak olmaya başlıyor
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
2022 yilina girecegiz halen kis lastiginin kar icin oldugunu dusunuyorlar.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
İstanbul'da taksi mi hocam, hem de kar yağınca
-
Yazlık-kışlık lastik değişimleri gerçekten masraflı. Senede 2 set lastik değişim işçiliği, lastik oteli vs derken 300 TL gidiyor. Kayıp zaman ve harcanan efor ile birlikte yıllık maliyet en az 500 TL
Yalnız otomobil başlı başına masraflı bir araç. Bir kere bu maliyete girilmişse, her zaman çakı gibi hazır olması gerektiği düşünüyorum. Acil bir işiniz çıkmış olsa, şehi dışına çıkacak olsanız; aklınız lastiklerde olmamalı. Yaz lastiği ile kışın kafanız rahat olamaz. Bu nedenle muhakak kış lastiği tavsiye ediyorum
Bir de yaz lastikleri kışın konforsuz oluyorlar. Hava 15 derecelerin altına düşmeye başlamışsa, kış lastiği mevsimi gelmiş demektir (Kış lastiği için 7 derece eşiğini doğru bulmuyorum, 15 derece bence ideal)
-
Senin gibi az kullananlar için 4 mevsim daha uygun. Her yaz kış lastik değiştirsem mi tereddütüne girmezsiniz.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Bu kış çok kar var. Şubatın 18' ini bekleyin...
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Kesinlikle M+S onaylı dört mevsimlik kullanmalısınız. Maliyeti bir tarafa bırakın daha güvenli olur.
· Kışlık lastiği zaten yanlış kullanıyorlar. Radyal lastikler, özellikle de J profil lastikler rutin söküp takmaya uygun değildir. Ayrı jantla kullanılması gerekir. Kışlık lastiklerle Almanlar gibi güvenliğe önem verdiklerini sananların birinci hatası bu.
· Ama düşük km yapıyorsanız bir sorun daha var. ~6 ay beklemiş lastikte en dış katman okside olup aşınmamıştır, tekrar takıldığında en az 1000 km kadar güvenli değildir, bu okside olmuş tabaka aşınıncaya kadar dikkatli kullanmak gerekir. Senede 5000 km yapıyorsanız, mesafelerin %40'ı doğru düzgün tutunamayacak lastikle geçiyor.
· Son olarak da tozlu Türkiye'nin Marmara mikrokimasında yazın yaz lastiği güvenli değil, opsiyon bile değil bence. Mutlaka M+S onayı olmalı. Yani çok mesafe yapıp, kış lastiği sadece kar için değil diyen kişi de "dört mevsimlik" ve kış lastiği kullanmalı. Yaz yağmurlarında hala felaket kazalar oluyor, yağmurda yukuşta kalanalar görüyoruz.
-
Reis ben Marmara'da yaşamıyorum, kışın -15 yazın 45 derece gören güzide bir ilimizde yaşıyorum. Senin önerdiğin mud+snow 45 derecede gacır gucur ötüyor ve fren performansı düşüyor, kışın ise yazlıktan iyi olmasına rağmen donmuş yollarda kışlık kadar güven vermiyor.
Radyal lastik söküp takmaya uygun değil diyorsun, hoş diyorsun ama işini düzgün yapan bir lastikçi kordları parça pinçik etmeden de söküp takıyor. Ki onları geçtim kauçuk sibopların senede bir, çelik sibopların ise en az 3 senede bir değişmesi gerekiyor. Şimdi hadi varsayalım ki radyal lastiğin kordlarını levye ile esnetmeyi kafaya taktın, gittin buldun makine ile janta taktırdım, ee her sene (en kötü 3 senede bir) sibop değiştireğim? Nasıl oluyor bu iş? "Alman gibi güvenliğe önem veren" birisi isen bana açıkla bu işin olurunu. 3 sene kullanıp çöpe mi atalım lastikleri?
-
istanbul'da kadıköy'de yaşıyorum 1987 den beri 4 mevsim lastik kullanırım iş yerim o zamanlar samandıra tarafındaydı her ihtimale karşı yolda kalırsam bagajda zincir bulunsun diye bir takım almıştım,
bu kadar zaman içinde 5 kere bile zincir kullanmamışımdır, sırf istanbul için m+s ve 3pmsf logolu lastik yeterlidir.
1987-2011 yılları arasında o araba (taunus) ile 677 bin km yol yapmışımdır her 5 bin de bir lastikler ön arka yer değişimi yapılmak kaydı ile 3-4 senede bir 4 tane yeni takımla sürüşe devam ettim.
2011 de yeni araba alınca 3 yıl fabrika çıkışı yazlık + gerektiğinde zincir ile kullandım sonra gene 4 mevsime geçtim şu anda araba 90 bim km.de 1 yazlık (hankook) + 2 dört mevsim eskittim (goodyear+nokian), geçen sene continental aldım conti hepsinden iyi çıktı
-
Ben her gün aktif kullanıyorum aracımı. Kışlık lastiklerim de var ama bu sene kesinlikle takmayacağım. İstanbulda kar yağışlı ya da sıcaklığın 7 derecenin altına düştüğü gün sayısı en fazla 3 gün sürer. Hadi 5 gün olsun. 3-5 gün gerekirse araba kullanmam ama kış lastiği de takmam. Büyük bir rezillik kış lastiği.
Lastiğe ve değişimine de para vermiyorum. Çünkü kardeşim lastikçi. O bile istanbulda gerek yok diyor kış lastiğine.
Kış lastiği kesinlikle güvenli değil. Özellikle yağışlı zeminde kış lastikleri bildiğin buz patenine dönüşüyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CihangirCanavarı -- 31 Ekim 2021; 18:45:15 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
selam kesinlikle katılmıyorum kışın kış lastiği kullanırım 12 senedir. 8 lastiğe 8 jant var o zaman değiştirmeside kolay ve daha ucuz oluyor kıyı ege de yaşıyorum özellikle yağmurda kış lastikleri hele ki kış yağmurunda kış lastikleri çok daha güvenlidir
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
2022 yilina girecegiz halen kis lastiginin kar icin oldugunu dusunuyorlar.
|
Evde iki araba olsa birinde kışlık olsa birinde olmasa arkadaşların dediği "boşver kar-don olunca çıkarmazsın" lafını anlarım ama evin tek arabası ise bunun hastalığı var, acil işi var varda var. Öyle bir anda arabanı kullanamayacaksan niye o kadar para verip araba alıyorsun değil mi? Ki onu da geçtim sabah çıktın evden günlük güneşlik, akşam dönerken bir anda kar başladı mesela, o an kayıp sağa sola çarpmak mı daha mantıklı yoksa 5 senede bir lastik almak mı? En azından orta kalite (falken-laufen vs.) bir kış lastiği alırsan 5 sene kullanırsın. Arabanla bir işin olduğunda da hava durumunu kontrol etmen gerekmez. Ki yaygın bilginin aksine kışlık lastik sadece karda değil 7 derece altındaki sıcaklıklarda da kullanılması gereken bir lastik. Kışlık lastik ile kar lastiği farklı mevzular zaten. O yüzden "karda çıkarmazsın, kar yağmaz, ben sürdüm bir şey olmaz" diyen arkadaşları dinleyip dinlememek sana kalmış. |
yazlıklarla devam et ama karlı-buzlu günlerde yola çıkma |
Benzer içerikler
- emniyet kemeri kilitlendi nasıl açılır
- tct şanzıman
- vavacars araç satmıyor mu
- gti ne demek
- lastik tamir kiti ne kadar dayanır
- opel mokka elektrikli yorumlar
- toyota corolla 2022 fiyat listesi
- en çok tutulan suv araçlar
- haval türkiye"ye gelecek mi
- mazda 2024
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X