hocam termostatın amacı bu zaten, termostat kapalıyken motor suyu radyatöre gitmez, motor bloğu ve kalorifer peteği arasında dolanır durur dolayısıyla çok çabuk ısınır ya da kolay kolay soğumaz eğer kalorifer açık değilse dakika 4:50 Anlatan Adamlaryoutube Ne Nedir?’in bu bölümünde otomobillerde soğutma sistemi nasıl çalışır, su pompası, termostat, radyatör nasıl çalışır, hararet yaparsa ne tip önlemler almak gerekir sizler icin anlattık.
ABONE OL ▶ https://goo.gl/NSYLUP
NASIL ÇALIŞIR ▶ https://goo.gl/Yf9Xfg
HIZLI OTOMOBİLLER ▶ https://goo.gl/6M4LUB
TURBO ▶ https://goo.gl/T9PJqR
MODİFİYE ▶ https://goo.gl/DoSNXh
OTOMOBİL BAKIMI ▶ https://goo.gl/NizCH6
MOTOR NASIL ÇALIŞIR ▶ https://goo.gl/DjM6yJ
Doğacan Kara ve Tuğberk Keçecioğlu olarak Anlatan Adamlar kanalımızda otomobil bilgi videoları hazırlıyoruz. Araçların sistemleri nedir, nasıl çalışır detaylarıyla sizlere aktarıyoruz.
Videoyu izledikten sonra beğenmeyi paylaşmayı ve kanala abone olmayı unutmayın. Sizlerin destekleri ile her geçen gün daha da büyüyeceğiz!
*SOSYAL MEDYA HESAPLARI*
Instagram: https://www.instagram.com/anlatanadamlar
Kişisel Instagram: https://www.instagram.com/dcnkr
Kişisel Instagram: https://www.instagram.com/tugberkkececioglu
Kişisel Facebook: https://www.facebook.com/dogacan.kara.9
Kişisel Facebook: https://www.facebook.com/tugberk.kececioglu https://www.youtube.com/watch?v=8QKoB1R046g |
İstanbulda Arabalar ısınmıyor, Termostat Arızalı mı ? (2. sayfa)
-
-
Tamam, herşey çok güzel. Bir de kaloriferim ısıtmıyor. Bu neden olabilir? Yazın soğutmama sebebini kompresör ve radyatör olarak saptadık. (Hoş, onları da halledemedim.) Peki neden ısıtma işlemini yapamıyor?
Bir de sıcaklıkla 13-15 derece şu aralar. Yani öyle çok da soğuk değil. Şehir Balıkesir.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Motor suyu evet radyatöre gitmez yani ön tarafta su olmaz ama bu sadece motor bloğunun ve kalorifer peteğinin dışardaki sıcaklıktan etkilenmeyeceği anlamına gelmez ki. İllaki etkileniyor motoru temizliyoruz ama bi bakıyoruz bi kaç ay sonra üstü gene tozlanmış yerdeki yapraklar gene motorun bi yerlerine girmiş. Onun gibi işte yani kaput kapalıda olsa tamponda bi yarık olmasada öyle yada böyle o motor bloğu, motor bölmesi vs. dışardaki sıcaklıkla illaki temasta. Tabi eşşek kadar radyatörün direk hemen aracın önünde olduğu kadar havayla etki etme ama yinede o soğuk bi şekilde nüfus halinde motorla
Yani radyatörün arkasında kalmış olsa bile bir motor, radyatörü açık olmasa bile suyu kendi içinde çevirsede dışardan illaki radyatöre vurduğu kadar olmasada kaputla tampon arasından, şanzıman ve alt takım arasındaki boşluklardan vs illaki o soğuğu alıyor ve bu yüzden kışın, yaza göre daha geç ısınıyor. Yani böyle düşünüyorum ben.
Bence termostattan ziyade düzenli radyatör temizliği ve antifriz yenilemekte önemli. Rengi halen korunsa bile içindeki kimyasal yapısı bozuluyor işlevini yitiriyor antifrizin. Antifriz çok iyi bir ısı dağıtıcı biliyorsunuz
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
Kalorifer ısıtmıyorsa kalorifer peteği çok tıkalı olabilir
Kalorifer peteğindeki antifrizli su çok paslıdır kirlidir ve ısı aktarımı yapamıyodur
Aracın sıcak soğuk ayarını yapan klape sıcağa getirdiğiniz halde sıcağı algılamıyor olabilir
Evaporatörede baktırmanız gerekebilir.
Kalorifer peteğine bağlı olan hortumlarda bi sıkıntı kaçak vs olabilir.
Aklıma gelen ihtimaller bunlar
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 25 Kasım 2021; 0:53:43 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Merhaba dostlar.
Galiba benim Termostatda arızalı. Geçmiş videolarda aynı hava sıcaklıklarında , araba 102 derecede yürüdüğünü görüyorum. Ama halen araştırma yapıyorum. Bu sabah hoşda olmayan seviyelere düştü. 82 derecelere indi. Benim araba benzinli sıcak sever. En az 100 derece olmalıki yakıt ekonomisi yapsın. Benim şu an tüketim 8,5 litreye cıktı. Gecen ay 6,8 litre idi. Bakalım dolarda yüksek, benzinde pahalı. Bekleyip görecem. :(
-
Motor devri ve hararet bir arada . Yeşil cizgi 10 derecede başlayıp 90 dereceye ulaşması 12 13 dakika sürüyor :(
-
fluence 1.5 dci de kışın 70 75 derece civarında çalışmaya başlamıştı bende kış koşullarından mı diye düşünmüştüm ama termostat değişince yaz kış aynı sıcaklıkta çalışmaya başladı (80-83)
-
Yük bindiğinde (düz yolda) 80 civarında seyrediyor, sonra şehiriçi normal devirde seyrederken 87 civarı oluyor, bazen trafikte bile oynadığına şahit oluyorum o zamanda 75-80-82-87 şeklinde dalgalanıyor. O yüzden tam emin olamadım.
-
benzinli bir aracın bu kadar geç ısınması normal değil, dizeller o dakikada ısınıyor. termostatın arızalı gibi hakikaten.
-
Dizel aracım var aynınu bende hissediyorum. Kalorifer açınca bile düşebiliyor hararet. Termostat sıfır yine aynı. Uzun yolda sabit 90
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Eski aracımda Duster de DCI motor vardı, hararet yapmazdı. Torque ile canlı takip ediyordum. Kışın ise 500 m yokuş inse motor fan kapalı olsa bile soğumaya başlıyordu. Alt ızgaraya 3 mm kalınlığındaki şeffaf plastik masa örtüsü kestim ve plastik kelepçe ile tutturdum. Aralık-Ocak-Şubat aylarında kullandım sorun çıkmadı. Fakat İstanbul gibi büyükşehirlerin iç kısımlarında tavsiye etmem.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X