Şimdi Ara

İstanbuliçi DSG kavrama değişim önerisi? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
50
Cevap
1
Favori
14.573
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • drsteel D kullanıcısına yanıt
    Anlıyorum hocam. Müsait bir zamanda bayiye gidip fiyat sorarım ben de

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • EFENDİ7 kullanıcısına yanıt
    Direkt dediğiniz problemleri yaşıyorum açıkcası. Bir bakıyım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dr.civanim

    Yer biliyor musunuz ? Sanayide 3000 lira teklif aldım
    Maslak oto sanayi uysal oto arayıp bir danışın.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Zamanla incelen kavrama seti için ilk önlem olarak araca bilgisayar ile bağlanarak adaptasyon yapılıyor. Sizde de bu problem olabilir. Adaptasyon mekatronik için bir nevi kalibrasyon işlemi. Tabi sonsuza kadar yapılamıyor bir noktadan sonra kavramanın değişmesi gerekiyor.

    K.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi korayesque -- 23 Ekim 2019; 22:55:32 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • korayesque kullanıcısına yanıt
    Anladım hocam. Eyvallah bilgi için

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dr.civanim

    Sorun sadece kavramadaysa benim için herhangi bir problem yok. Yarı otomatik her araç baskı balata seti yiyecektir. Tamamen şehiriçi kullanım olan 50 bin km. Ve evet sıkıntı 1 den 2 ye geçerken yarım debriyaj az yakmak için erken atması. Muadil araçlara göre az yakıyor mu? Evet yakıyor. 1.2 tce Clio EDC getirin bakalım kaç yakıyor? Olaya bakış açınız ve konu hakkında bilginiz zayıf. He derseniz ki mekatronik arızası, şanzuman komple değişicek, hak veririm.
    Hocam dsg şanzımanda yarım debriyaj diye bi şey yok çalışma prensibini biraz araştırırsanız sandığınızdan çok farklı olduğunu görürsünüz. İki ayrı şaft ve iki ayrı debriyaj var. Youtube üzerinde gayet güzel açıklayan şemalı videoları var...

    Örnek;



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CihangirCanavarı -- 24 Ekim 2019; 0:5:27 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • CihangirCanavarı kullanıcısına yanıt
    Çalışma prensibini biliyorum, yarım debriyaj olayı dediğim basitçe anlatım. Ancak sonuçta yine baskı balata yediği gerçek. Bir vitesi hazır etse de direkt o vitese geçip volant bindirmiyor. Bunu en iyi şekliyle 1 den 2 ye geçtiğnde düşük hızda kalırsanız fark edersiniz. Nasıl manuel araçta yarım debriyaj şekliyle yüksek devir-düşük hız yapabiliyosanız aynı durum söz konusu oluyor kullanırken. Bu da debriyaj setine zarar verip ömründen yiyor. Aslında vw 1 ile 2 arasındaki ayarı biraz daha yüksek devirden atmak şeklinde yapsa 50 bin değil 70-80 binde yerdim. Şunu da söyliyim aldığım ilk günden beri 1 kez bile zorlayıcı hareket yapmadım. Kalkışta fln kendi kavramasını bekliyodum ki artık kendi kalkmıyor bile frenden ayağı çekince. Bu pamuk ipliği şeklinde narin olma olayı biraz can sıkmıyor değil

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yeni aldığımız araca hiç kullanmadan yetkili serviste bakım yaptırdım içindeki antifrizin dışarıda uygun olmayan bir ürünle değiştiğini ve sıklıkla bu yüzden tıkanma şikayetlerinin olduğunu söylediler. Bence yetkili servisten fiyat alın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam yetkili servisten fiyat alıcam da antifriz üzerinden güzel prim kasmış servis de he :D o kadar da itibar etmeyin. Antifriz sonuçta..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dr.civanim

    Hocam yetkili servisten fiyat alıcam da antifriz üzerinden güzel prim kasmış servis de he :D o kadar da itibar etmeyin. Antifriz sonuçta..
    Konu antifiriz değil zaten sanayi ustalarının "bişey olmaz ya daya gitsin kafası" Adama diyorsun ki üretici xxx özellikleri içeren yağ kullanın yazmış dikkat edelim, ustanın cevabı "abi euro 5 değil mi tamam yeşil gapak mobil oluyor onlara". Bence siz de sanayiye fazla güvenmeyin.

    Zaten benim gittiğim yer özel yetkili servis. Her kapıdan girene balatalarınız 2-3 bin km daha gider en fazla diyen stajyerler yok yani kapıda. Randevu almıyorum, ustaya whatsapp tan yazıyorum yarın bırakırım diye gidip bırakıyorum saçma sapan prosedürlerle uğraşmıyorum. Bazen balata dahil anormal fiyatlar çıkıyor parçalarda, dışarıdan alıp bagaja atıyorum sağolsun 50-100 neyse mekanik işçilik yazıp hallediyor. Yani bu adam bana "bu antifirizin radyatör tıkadığını biliyoruz uygun değil diyorsa o konu benim için öyledir. Akşama kadar onlarca aracın girdiği servisteki tecrübeye güveniyorum.




  • Doğru hklısınız. Ben de parçaları kendim alıp sadece işçilik yaptırıyorum tanıdık birisine

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dr.civanim

    Doğru hklısınız. Ben de parçaları kendim alıp sadece işçilik yaptırıyorum tanıdık birisine
    Son durumda ne oldu araç ? Maliyetler ve şanzımanın durumu hakkında bilgi verebilir misiniz ?
  • dangerousman kullanıcısına yanıt
    Son durum şöyle; manuel şekilde DSG adaptasyon yaptım işte gaza bas kontak aç vs internette yazıyor; arabanın vites geçişleri daha bir düzeldi. Henüz araç almadığım için araçsız kalmayalım diye bu şekilde idare ediyorum. Araç alır almaz götürücem inşallah ama esas sorun güncel piyasada araç alabilmek :D

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CihangirCanavarı

    Hocam dsg şanzımanda yarım debriyaj diye bi şey yok çalışma prensibini biraz araştırırsanız sandığınızdan çok farklı olduğunu görürsünüz. İki ayrı şaft ve iki ayrı debriyaj var. Youtube üzerinde gayet güzel açıklayan şemalı videoları var...

    Örnek;
    https://www.youtube.com/watch?v=0y8s8sL70pQ&feature=youtu.be

    Alıntıları Göster
    nasıl yarım debriyaj yok? ilk hareketi nasıl sağlıyor? zaten aşınma, ilk hareket esnasındaki kavrama anında yani yarım debriyaj anında ve vites küçültmelerdeki yarım debriyajlarda oluyor. sonraki geçişlerde kavramalara fazla bir yük binmediği kanaatindeyim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: orktas

    Kavrama tam otomatik hariç her araçta zamanla bitecek sarf malzemedir, nasıl manuel aracın baskı balatası bitiyorsa bunlarında bitiyor zamanla. Arkadaşımın Megane 3 1.5dci edc aracınında baskı balatası yani kavraması 87binde bitti buna sorunlu diyebilir miyiz ? Kavrama sarf malzemedir er yada geç bitecek manuel olsun otomatik olsun fark etmez.
    Tam otomatik şanzımanlarda da kavrama olayı vardır ve zamanla aşınır. Kavrama kiti olarak geçer. Her vites için ayrı ayrı ince halka şeklindedir. Genelde ilk 2 vitesin kavraması aşınır ve en son ilk viteste gaz verseniz bile sıyırıp yerinden kalkmamaya başlar. 2. Vites ile idareten yerinden kalkar. Ha bunun aşınması çok uzun sürelerde olur ama vardır neticede.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    nasıl yarım debriyaj yok? ilk hareketi nasıl sağlıyor? zaten aşınma, ilk hareket esnasındaki kavrama anında yani yarım debriyaj anında ve vites küçültmelerdeki yarım debriyajlarda oluyor. sonraki geçişlerde kavramalara fazla bir yük binmediği kanaatindeyim.

    Alıntıları Göster
    Hocam siz çok başka bi yerdesiniz. Benim de şu an canım sıkkın biraz. Müsait olduğumda hatırlarsam dilim döndüğünce anlatmaya çalışırım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dr.civanim kullanıcısına yanıt


    Bunu internette izledim ustayı tanımam ama hoş bir anlatımı var.

    görüşüp bilgi almakta fazda var...
  • drsteel D kullanıcısına yanıt
    neden normal şanzıman yağı koysun ki.
    DSG yagı var satılıyor yok bulamam derse bile aşağı yukarı 2 litre yağ serviste değişim yapılır.
  • 2015 model passatimiz 78 binde hafif 1den 2 ye gecerken titremeler bas gösterdi.. Gecen hafta bakima servise gittim.. 850 tl iscilik ile parcayi vw karsiliyomus iyi niyetmis.. Carsamba gidicem degisecekler.. Malesef yari otomatikler bole kavrama zamanla erir asinir.. Ama ben dsg kadar rahat bi kavrama görmedim malesef gül diken hesabi katlaniyoruz.. Disarda 2500 3000 civarına degisiyolar herhalde..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • altrea kullanıcısına yanıt
    Servis dışında koyduğunuz her yap dsg uyar der ama unuttukları şu dsg de tüm elektronik devre yağın içinde şimdi siz iletken bir yağ koyarsanız tüm şanzıman yanar.Almanya da bile dsg için oradaki ustalar servise yönlendiriyor. O yağı bulamıyoruz diyor. Ustanıza her konuda güvenmeyin. Kendini yetiştiren her usta size söylediğimi söyleyecektir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.