Şimdi Ara

Isuzu gemini 92 model ateşleme sorunu bilgili arkadaşlardan yardım...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
3.980
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar ben kıbrıstayım 92 model bir Isuzu gemini aracım var. Bildiğim kadarıyla Türkiyede bu araçlardan yok kıbrısta çok sayıda olmasına rağmen yedek parçası bulunmuyor. Benim sorunum arabanın hiç ateşleme yapmıyor olması. Olay şu şekilde gerçekleşti: Yağ yaktığı için motoru komple değiştim tabi komple motoruda şans eseri buldum çok iyi durumda. Montajını bizzat kendim yaptım biyerde bir yanlışlık olmadığına eminim ancak Ateşleme bobini (coil) yere düşüp darbe almıştı. Neyse motoru taktık marşa bastık bikaç kez ateşledi ama motor daha çalışmadan ateşleme kesildi. Ateşleme bobininden şüphelendik denedik olmadı. bütün bağlantıları kontrol ettim ne yaptıysam bidaha ateşlemedi. Şans eseri hurdacının birinde aynı arabadan bulduk yeni almış daha herşeyi üstündeydi ondan komple distribitörü aldım deneme amaçlı ve aracıma taktım. Aynı şekilde bikaç kez ateşledi ve ateşlemeyi kesti. Zaten distribütörün içinde bir sargı var birde elektronik bir beyin gibi bişey var. Ateşleme bobinin kısa devre yapıp o elektronik parçaya zarar verdiğini düşünüyorum ama o distribütör son şansımızdı başka hiçbiyerde yok zaten bu arabaların en büyük problemiymiş en ufak şeyden yanarmış bu parça o yüzden hurdalıklarda bile bulunmuyor bakmadığım delik kalmadı. İşin erbabı kardeşlerimden yeni fikirler bekliyorum ateşleme sistemini değiştirsek veya başka bir arabanınkini uydursak olmazmı ne yapılabilir yardımlarınız için şimdiden teşekkürler...

     Isuzu gemini 92 model ateşleme sorunu bilgili arkadaşlardan yardım...


     Isuzu gemini 92 model ateşleme sorunu bilgili arkadaşlardan yardım...


     Isuzu gemini 92 model ateşleme sorunu bilgili arkadaşlardan yardım...







  • nerede oturuyorsun, isuzu servislerini aradın mı ?
    Zonguldak selimler otoya bir sor bakalım ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: infinite

    nerede oturuyorsun, isuzu servislerini aradın mı ?
    Zonguldak selimler otoya bir sor bakalım ?

    Kıbrısta oturuyorum kardeş araba zaten türkiyeye hiç ihraç edilmemiş dolayısıyla parçasıda yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xsdtx

    quote:

    Orijinalden alıntı: infinite

    nerede oturuyorsun, isuzu servislerini aradın mı ?
    Zonguldak selimler otoya bir sor bakalım ?

    Kıbrısta oturuyorum kardeş araba zaten türkiyeye hiç ihraç edilmemiş dolayısıyla parçasıda yok

    Hayır edilmemiş olabilirde koskoca isuzu tonlarca kamyon kamyonet motor ve yedek parça satar eder vesaire hiç mi aklına gelmiyo aynı parça kullanıldı yada hala kullanılıyor ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gopluumit

    quote:

    Orijinalden alıntı: xsdtx

    quote:

    Orijinalden alıntı: infinite

    nerede oturuyorsun, isuzu servislerini aradın mı ?
    Zonguldak selimler otoya bir sor bakalım ?

    Kıbrısta oturuyorum kardeş araba zaten türkiyeye hiç ihraç edilmemiş dolayısıyla parçasıda yok

    Hayır edilmemiş olabilirde koskoca isuzu tonlarca kamyon kamyonet motor ve yedek parça satar eder vesaire hiç mi aklına gelmiyo aynı parça kullanıldı yada hala kullanılıyor ?

    Kardeş ben bu arabanın üretildiği fabrikadan itibaren dünyanın neresine hangi isimlerde hangi tarihlerde dağıtıldı hepsini araştırdım. Üstündeki motor ısuzu ile amerikan General motors un ortak yapımı ve yedek parça üretimini ısuzu çoktan durdurdu ki ısuzu çoktandır benzinli motor bile yapmıyor bildiğim kadarı ile. Ama motorun aynısı chevrolet Geo Storm 90-93 modellerdede kullanılmış onun parçasını satan biyer biliyorsan oraya giderim ama ısuzuya zahmet edip gitmem bile




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xsdtx

    quote:

    Orijinalden alıntı: Gopluumit

    quote:

    Orijinalden alıntı: xsdtx

    quote:

    Orijinalden alıntı: infinite

    nerede oturuyorsun, isuzu servislerini aradın mı ?
    Zonguldak selimler otoya bir sor bakalım ?

    Kıbrısta oturuyorum kardeş araba zaten türkiyeye hiç ihraç edilmemiş dolayısıyla parçasıda yok

    Hayır edilmemiş olabilirde koskoca isuzu tonlarca kamyon kamyonet motor ve yedek parça satar eder vesaire hiç mi aklına gelmiyo aynı parça kullanıldı yada hala kullanılıyor ?

    Kardeş ben bu arabanın üretildiği fabrikadan itibaren dünyanın neresine hangi isimlerde hangi tarihlerde dağıtıldı hepsini araştırdım. Üstündeki motor ısuzu ile amerikan General motors un ortak yapımı ve yedek parça üretimini ısuzu çoktan durdurdu ki ısuzu çoktandır benzinli motor bile yapmıyor bildiğim kadarı ile. Ama motorun aynısı chevrolet Geo Storm 90-93 modellerdede kullanılmış onun parçasını satan biyer biliyorsan oraya giderim ama ısuzuya zahmet edip gitmem bile

    şansına küs geo stromda yok trde varsada ben görmedim bulgaristanda çok gördüm ama bu geo lardan :)




  • 1.8 dizeli olsa her türlü inciğine cinciğine kadar yardımcı olurdum dostum :)
  • Anladığım kadarıyla bobin, distribütör kapağının üzerinde yer alıyor ve elektronik ateşleme değil. Ayrıca ateşleme yapmadığını nasıl tespit ettiniz? Bujiye takılan uçtan şasiye, marşa basma sırasında elektrik atlaması yapıyor mu? Akü kutupları bağlı olması gerektiği gibi mi? Biraz daha detaylı foto koyabilir misiniz?
  • MSD ye bir bak, belki hazır kit olabilir aracın için. Yoksa da uydurma yapacaksın mecburen. Sorun tam distribütörde mi, bobin dahili mi? harici mi? araçta ECU var mı? biraz detay verirsen yardımcı olabilirim belki. Aracını hiç tanımıyorum çünkü.
  • Geo storm ile aynı motor bende öyle biliyorum dolayısıyla parçaları opel ve chevrolet servislerinden bulabilirsin ancak bulamama gibi bir durum olursa distribütör uydurmak imkansız gibi birşey yuvasını felan ayarlamak çok zor iş.
  • Cevaplar için teşekkürler arkadaşlar. Ateşleme sistemini detaylı şekilde açıklamaya çalışacam.

     Isuzu gemini 92 model ateşleme sorunu bilgili arkadaşlardan yardım...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    MSD ye bir bak, belki hazır kit olabilir aracın için. Yoksa da uydurma yapacaksın mecburen. Sorun tam distribütörde mi, bobin dahili mi? harici mi? araçta ECU var mı? biraz detay verirsen yardımcı olabilirim belki. Aracını hiç tanımıyorum çünkü.

    Resim açıklayıcı olmuştur umarım. Benim esas sorunum ateşleme bobininin tetiklenmemesi. Bunuda "2" numaradaki sargıyla "1" numadaki kontrol ünitesi sağlıyor. Sargı yanık çıktı baştan sardırdım şu an sağlam görünüyor dolayısıyla problem kontrol ünitesinde gibi. Onu bir şekilde iptal edip tetiklemeyi başka bir devreyle alamazmıyız ??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xsdtx

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    MSD ye bir bak, belki hazır kit olabilir aracın için. Yoksa da uydurma yapacaksın mecburen. Sorun tam distribütörde mi, bobin dahili mi? harici mi? araçta ECU var mı? biraz detay verirsen yardımcı olabilirim belki. Aracını hiç tanımıyorum çünkü.

    Resim açıklayıcı olmuştur umarım. Benim esas sorunum ateşleme bobininin tetiklenmemesi. Bunuda "2" numaradaki sargıyla "1" numadaki kontrol ünitesi sağlıyor. Sargı yanık çıktı baştan sardırdım şu an sağlam görünüyor dolayısıyla problem kontrol ünitesinde gibi. Onu bir şekilde iptal edip tetiklemeyi başka bir devreyle alamazmıyız ??

    Resim gayet açıklayıcı.

    2 sorum olacak.

    1. modülün içini açabiliyor musun?
    2. modülün soldaki soketi nereye takılıyor?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: xsdtx

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    MSD ye bir bak, belki hazır kit olabilir aracın için. Yoksa da uydurma yapacaksın mecburen. Sorun tam distribütörde mi, bobin dahili mi? harici mi? araçta ECU var mı? biraz detay verirsen yardımcı olabilirim belki. Aracını hiç tanımıyorum çünkü.

    Resim açıklayıcı olmuştur umarım. Benim esas sorunum ateşleme bobininin tetiklenmemesi. Bunuda "2" numaradaki sargıyla "1" numadaki kontrol ünitesi sağlıyor. Sargı yanık çıktı baştan sardırdım şu an sağlam görünüyor dolayısıyla problem kontrol ünitesinde gibi. Onu bir şekilde iptal edip tetiklemeyi başka bir devreyle alamazmıyız ??

    Resim gayet açıklayıcı.

    2 sorum olacak.

    1. modülün içini açabiliyor musun?
    2. modülün soldaki soketi nereye takılıyor?

    1-Modülün vidası falan yok. Tamir olmaz mantığıyla yapıldığı belli. ben tornavidayla ön kapağını kastırarak açtım ama içine silikon basılmış bikaç şeyide kırıldı gibime geldi öyle bırakdım :D

    2-Soketin nereye gittiğinden emin değilim elektrik tesisatının üstüne gidiyor ama araba enjeksiyonlu onunla alakası olabilir...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    1.8 dizeli olsa her türlü inciğine cinciğine kadar yardımcı olurdum dostum :)

    Tr de varmı dizelleri ??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xsdtx

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    1.8 dizeli olsa her türlü inciğine cinciğine kadar yardımcı olurdum dostum :)

    Tr de varmı dizelleri ??

    sadece motorları geldi. Eski 131'imizde gemini 1.8 dizel motoru vardı. Eskiden bir çok şahin ve 131'de dizel gemini motoru mevcuttu. Halen arada sırada rastlarım şahinlerde, kaputu kaldırmaya gerek yok direkt sesinden tanırım :)
    Bizdeki yatak sardı, depoda durur halen motor parçalanmış şekilde. inanın yaklaşık 600 - 700 bin km civarı yaptı motor, yatakların sağlam olanları cincik gibi duruyor. çok sağlam dizel motorları var isuzunun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 6 Temmuz 2012; 0:50:15 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: xsdtx

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    1.8 dizeli olsa her türlü inciğine cinciğine kadar yardımcı olurdum dostum :)

    Tr de varmı dizelleri ??

    sadece motorları geldi. Eski 131'imizde gemini 1.8 dizel motoru vardı. Eskiden bir çok şahin ve 131'de dizel gemini motoru mevcuttu. Halen arada sırada rastlarım şahinlerde, kaputu kaldırmaya gerek yok direkt sesinden tanırım :)
    Bizdeki yatak sardı, depoda durur halen motor parçalanmış şekilde. inanın yaklaşık 600 - 700 bin km civarı yaptı motor, yatakların sağlam olanları cincik gibi duruyor. çok sağlam dizel motorları var isuzunun.

    Haklısın dizel motorları çok sağlam ama benzinli işine hiç bulaşmasaymış keşke :D Bizide bulaştırmamış olurdu :D O motorlar Turbo Dizel bildiğim kadarıyla hatta valvit kapağında turbo yazar doğrumu ??




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xsdtx

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: xsdtx

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    1.8 dizeli olsa her türlü inciğine cinciğine kadar yardımcı olurdum dostum :)

    Tr de varmı dizelleri ??

    sadece motorları geldi. Eski 131'imizde gemini 1.8 dizel motoru vardı. Eskiden bir çok şahin ve 131'de dizel gemini motoru mevcuttu. Halen arada sırada rastlarım şahinlerde, kaputu kaldırmaya gerek yok direkt sesinden tanırım :)
    Bizdeki yatak sardı, depoda durur halen motor parçalanmış şekilde. inanın yaklaşık 600 - 700 bin km civarı yaptı motor, yatakların sağlam olanları cincik gibi duruyor. çok sağlam dizel motorları var isuzunun.

    Haklısın dizel motorları çok sağlam ama benzinli işine hiç bulaşmasaymış keşke :D Bizide bulaştırmamış olurdu :D O motorlar Turbo Dizel bildiğim kadarıyla hatta valvit kapağında turbo yazar doğrumu ??

    Turbo olanlarıda var düz dizel olanlarıda var. Bizimki düz dizel, turbo değil. geçen aylarda hurdacıları gezerken turbo olanını incelemiştim. pek aşırı fark yok, ancak daha güçlendirilmiş. Kıbrısta dizelleri çok var mı? varsa parça durumu nedir bakarsın toplamaya yeltenirim falan :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xsdtx

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: xsdtx

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    MSD ye bir bak, belki hazır kit olabilir aracın için. Yoksa da uydurma yapacaksın mecburen. Sorun tam distribütörde mi, bobin dahili mi? harici mi? araçta ECU var mı? biraz detay verirsen yardımcı olabilirim belki. Aracını hiç tanımıyorum çünkü.

    Resim açıklayıcı olmuştur umarım. Benim esas sorunum ateşleme bobininin tetiklenmemesi. Bunuda "2" numaradaki sargıyla "1" numadaki kontrol ünitesi sağlıyor. Sargı yanık çıktı baştan sardırdım şu an sağlam görünüyor dolayısıyla problem kontrol ünitesinde gibi. Onu bir şekilde iptal edip tetiklemeyi başka bir devreyle alamazmıyız ??

    Resim gayet açıklayıcı.

    2 sorum olacak.

    1. modülün içini açabiliyor musun?
    2. modülün soldaki soketi nereye takılıyor?

    1-Modülün vidası falan yok. Tamir olmaz mantığıyla yapıldığı belli. ben tornavidayla ön kapağını kastırarak açtım ama içine silikon basılmış bikaç şeyide kırıldı gibime geldi öyle bırakdım :D

    2-Soketin nereye gittiğinden emin değilim elektrik tesisatının üstüne gidiyor ama araba enjeksiyonlu onunla alakası olabilir...

    Zaten sorununun modül olduğu çok belli fakat harici bir şekilde nasıl çözebilirsin onu düşünüyorum. Gerçi uydurma iş ne derece performans verecek orasıda mechul.

    Ebay den falan baktın mı belki modül veya komple distribütör bulabilirsin? en azından sağlıklı bir çözüm olur.




  • Bugün bir arkadaşımın tavsiyesiyle beraber bir tamirciye gittik. Onun nazının geçtiği biyermiş İşin ilginci ben oraya daha önce sordum ve bana yok dediler. O arkadaşla beraber gidince adam arka taraftan biyerden sıfır bitane modül getirdi. "Başka varmı" Diğer parçaları varmı" sorularınıda geçiştirdi adam herneyse uygun bide fiyat yaptı modülü aldık getirdik. Hatta bitanede aynı değerlerde ateşleme bobini buldum onuda aldım. "2" numaralı sargıyıda 2 tane elektrikçide ölçtürdüm sağlam dediler. Sonuç olarak denediğimizde sorun devam ediyor yani ateşleme bobininden çıkış yok. Bütün kablolar ölçüldü kontrol edildi kafayı yeyecem artık. İlgileneceklerini bilsem bir oto elektrikçiye götürürüm arabayı ama oda en fazla benim yaptıklarımı yapacak hem memlekette güvenilir işinin erbabı ustada yok en son arabayı hurdalığa bırakıp gelecem galiba...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xsdtx -- 6 Temmuz 2012; 19:24:10 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.