Şimdi Ara

İyi bir oyun yapımcısı olmak için ne yapmalı (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
1
Favori
4.786
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Silentscream12

    quote:

    Orijinalden alıntı: zafer00

    Öncelikle oyun yapımında

    Oyun Programlanması en kolay kısımdır. Bilmiyorum belki size zor geliyordur ama bence en kolay kısım tartışmasız programlanmasıdır 0 1 leri ayarlamayı hafif programlama bilgisine sahip adam her türlü tarzda oyun programlıyabilir

    Oyunların en zor kısmı özellikle 2016 yılına göre konuşuyorum. Her yıl geçtikte oyun tasarımı zorluğu arttı çünkü grafikler gelişti beklentiler arttı.

    3D Modelleme ve 2D Çizim aynı şeyler değildir. Bi arkadaş çizimin iyiyse modelleme yap demiş ama biraz yanılıyor ikisi ap ayrı dallar diye söylüyebilirim. 3d modelleme yapabilen bir adam çöp adam bile çizebilmek zorunda değil çünkü 3D Modelleme işi hem mantık hem tasarım işidir poligonları yerleştirmek ve onu nasıl yapıcağını düşünmek mantık işi ne yapıcağını düşünmek tasarım işidir.

    Tabi 2D Çizimde öğrenmek önemli çünkü 3D Karakterini boyuyabilmek için anatomi algını geliştirmek için Oyundaki hafif GUI Menüleri tasarlıyabilmek için 2D Önemli

    Benim Kullandığım Programlar

    Unity (Oyun Motoru & C# Programlama)
    Blender (3D Modelleme & Animasyon)
    Photoshop CC (2D Çizim & Boyama)
    ShaderMap (Textureları bump hallerini almak için ekstra grafik)
    Yakın zamanda buraya 1 tane ses programı eklemeyi düşünüyorum oyundaki sesleri editliyebilmek için

    Bir okul seçiceksen bu çizim yeteneğini geliştirmekle alakalı olmalı programlama değil. Ama 14-15 yaşlarında bu konuları öğrenmeye başlamak gerekiyor başarılı olabilmek için. Ben ekiplere güvenmiyorum senin fikir yapını vs. anlıyamıyorlar tabi eğer gerçekten yeterince zekiysen beyninin her kısmını iyi kullanabilen bir insansan benim gibi küçüklüğünden beri programlanmaya ugraşıp sol beynini aktif kullanıp ama her zaman tasarımada hayal gücünede ilgisi olup sağ beyninide kapatmamış insanlardan 2 beyninide geliştirebilirsin ve hepsini birden tek başına öğrenebilirsin.

    "0 1 leri ayarlamayı hafif programlama bilgisine sahip adam her türlü tarzda oyun programlıyabilir"



    En kolay diye bir şey yok. Programlama gayette yapımcının vaktini alan, uğraş ve sabır gerektiren bir iş. Tabi oyundan kastınız mobil platformda çokça gördüğümüz arcade oyunlar değilse.

    Ayrıca yanlış yönlendirme yapmayın, bir oyun geliştirici her şeyi profesyonel şekilde bilmek zorunda değil. Arkadaşın ilgisi neye dönükse ona yönelmeli. Programlamaya ilgisi varsa programlamayla devam eder veya çizim yeteneği varsa 3d modelleme yapar. Müzik kulağı varsa seslendirme / besteleme yapar. Her şeyi bilmek yerine bir konuda uzmanlaşmak en doğru iş. Oyun geliştirme takım işidir her ne olursa olsun, tek başınıza bir yere kadar gelebilirsiniz.

    Ha her şeyi bilmek tabi ki de güzel bir şey; ama bu sefer her kısımda bir eksik kalacaktır. 3d modelleme ve programlama birlikte götürülmeye çalışılırsa ne 3d modellemede profesyonel olunur ne de programlamada. Hele 3d modellemenin bir öğrenme sınırı yok. 2 tane yarım yetenektense 1 tane adam gibi yeteneğin olması ve daha da üzerine gidilmesi en doğrusu bana göre.

    Anlatmak istediğim şey burda oyun programlıyorsun en ileri gidebilceğin nokta kendi shaderını yazmak kendi fiziğini yazmak olur. Oyunlarda böyle gerçekte programlanmaya ugraşan profesyoneller ne yapıyor ? Askeri simulasyonları programlıyor jetlerdeki yapay zekaları vs. bunlar aşırı önemli ve programlaması zor şeyler değil mi. Bunları sen oyun programlamayla karşılaştırırsan oyun programlama bebek oyuncağı kalır. Ama tasarım konusunda kıyaslıyabilceğin bir şey yok ve günümüzdeki oyunların %80niN tasarım olduğunu inkar edemezsin. Programlama vs. tabi zaman alan şeyler ben almıyor demedim sadece diğer konulara göre oyun programlamak kolay diyorum yıllarca eğitime gerek yok 1 karakteri hareket ettirmek veya görev yaptırtmak için dünyanın en iyi coderı olunca daha iyi yürütmüyorsun daha hızlı yapıyorsun ama tasarım öyle değil bir limiti yok.

    Umarım yanlış anlaşılmayı düzeltmişimdir. Ayrıca 2sini öğren demiyorum öğrenmek istiyorsa diye tavsiye ettim. Ama eğer bir ekipte çalışıcaksan programcıysan sanatçının dilinden anlaman sanatçıysan programcının dilinden anlamak zorundasın uyum içinde çalışabilmek için.

    Hepsini yarım yamalak öğrenmek demişşinde kaçırdığın nokta şu hepsini birden yapınca levelin baya uçuyor diyebilirim. Beyninin 2 lobunuda aktif kullanarak çok ilginç fikirleri doğru şekilde uyguluyabiliyorsun. Çizim yaparken sadece rasgele değil mantığını kullanmayı programlarken sadece programlamayı değil hafıza hayal gücünüde kullanıyorsun. Ne programlıcağını başka birine sorarsan onun dediğini %100 anlıyabilir ve aktarabilir misin ? Ben gözümü kapattığımda oyunu simulasyonunu oynuyorum ve sonra onu gerçeğe aktarmaya çalışıyorum benim aklımdaki şeyi bir başka tasarımcaya ve programcıya tamamen aktaramazsın. Tabi dediğin gibi avantajları ve dezavajları olan bir konu. Kişinin kendi tercihi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Okeanix -- 6 Temmuz 2016; 20:01:17 >




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.