Şimdi Ara

İyi bir oyun yapımcısı olmak için ne yapmalı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
1
Favori
4.786
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İyi bir oyun yapımcısı olmak için ne yapmalı? Tecrübeli olan, bilgisi olan arkadaşlar abiler ablalar lütfen yol göstersin. Programlama dilleri mi, yoksa oyun motorları mı, 3d modelleme mi öğrenmeli, ne yapacağımı şaşırmış durumdayım o kadar çok şey var ki.



  • Bak iyi bir oyun programcısı demişsin.Bak kardeşim ilk önce bunun okulunu okuman bitirmen lazım.Örneğin Cod,Bf,Fifa bu gibi oyunları yapanların hepsi mühendistir bunların hepsi çok çalışmış çok yorulmuş insanlardır birde bu oyunları yapabilmek için matematikte baya bir iyi olman lazım Eğer bunları yapabilirsen gerisi kolay Sonra programlama dillerine başlıyıcaksın sonra dünyan değişecek sonra ünlü olacaksın ve sonra milyoner olacaksın 😀😀


    Tabi bunlar imkansız değil eğer çalışırsan yaparsın

    Hade selametle kal
  • Tek başına devasa şeyler düşünme , olmaz. Kendini bir alanda geliştirirsen büyük şirketlerde alanınla ilgili çalışabilirsin belki.
  • Peki bir lise 1. sınıf öğrencisi olarak nereden başlayabilirim, kendimi şimdiden hangi alanda geliştirmeliyim. üniversiteye daha çok var şimdiden kendime bişeyler katmak istiyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: talhaacosgun

    Peki bir lise 1. sınıf öğrencisi olarak nereden başlayabilirim, kendimi şimdiden hangi alanda geliştirmeliyim. üniversiteye daha çok var şimdiden kendime bişeyler katmak istiyorum


    programlama öğren.
    Kendine bir dil seç ve uzmanlaş 3 yılda.
  • iyi bir oyun yapımcısı olmak yetenek işidir, bilgi işi değildir. Bu işde bilgi yetenekden sonra gelir. Çok iyi resim yapabiliyorsan ve iyi bir görsel hafızaya sahipsen 3d konusunda, çok iyi matematik zekaya mantıksal ve sayısal sentezlemede başarılı isen programlamaya yönel. Bir de tek bir alanda uzmanlaş. Pek çok işte çırak olacağına tek bir işte usta ol daha iyidir. Acemi marangozun talaşı, usta marangozun ıskartası çok olur. Bir oyun yapımında, programcı, ressam, ses ve müzik sanatçısı, ses ve donanım mühendisleri, yazılım mühendisleri, tasarımcı gibi çeşitli alanlar vardır. iyi bir oyun yapımcısı olmak için sadece iyi programcı olmak yetmez. İyi oyun yapımcıları genelde iyi bir yazılımcı olmaktan çok iyi bir projecidirler. Ayrıca İngilizce dilini bilmek de önemlidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi asau -- 1 Mart 2015; 15:20:29 >
  • asau kullanıcısına yanıt
    Çok güzel yazmışsınız teşekkür ediyorum. Benim bu konudaki ilgi alanım daha çok görsel sanatlar alanında. Bir oyunun grafik tasarımı hakkında bir kariyer sahibi olabilmeyi çok isterdim. Ayrıca görüntü yönetmenliği yapmak, sıradışı senaryolar üretmek, ilginç ve başarılı projeler oluşturmak ve ülkemizde de bu sektörün gelişmesi için çalışmalar yapmak istiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: talhaacosgun

    Çok güzel yazmışsınız teşekkür ediyorum. Benim bu konudaki ilgi alanım daha çok görsel sanatlar alanında. Bir oyunun grafik tasarımı hakkında bir kariyer sahibi olabilmeyi çok isterdim. Ayrıca görüntü yönetmenliği yapmak, sıradışı senaryolar üretmek, ilginç ve başarılı projeler oluşturmak ve ülkemizde de bu sektörün gelişmesi için çalışmalar yapmak istiyorum.
    Selam,

    İlk önce şunu söylemek istiyorum.Oyun geliştirme bir çok alt dala ayrılır.Örneğin, Programcı, Modellemeci, Editör, Creative Director vs. vs. Elbette, tek başınada bir şeyler yapılabilir.Fakat o kadar büyük projeler geliştirilemez.Arkadaşların dediği gibi, hangi bölüme yeteneğin varsa ya da hangi bölümle uğraşmak istersen o bölüme odaklan.Grafik tasarımı için kariyer sahibi olabilmeyi çok isterdim demişsin.Grafikler, modellemer vs. ilgini çekiyorsa elbette oraya odaklanmalısın..Benimde küçüklüğümden beri oyun geliştirme ile ilgili meraklarım var.Hep bir oyun geliştirmek istemişimdir, şu an Cryengine ile çalışıyorum, yeni başladım sayılır.İleride programlamayada giriş yapmayı planlıyorum.Öyle öyle Kendimi geliştirmeye çalışıyorum.Ayrıca bende lise 1 okuyorum, ve üniversitede Bilgisayar Mühendisliği okumak istiyorum. ^^ Eğer istersen beraber bir şeyler yapabiliriz.(Dediğim gibi bende 2,5-3 hafta önce başladım.) Bu arada umarım istediğin konuma ulaşabilirsin.Başarılar..




  • dodo1977 D kullanıcısına yanıt
    Eyvallah kardeş neden olmasın? beraber bişeyler yapabiliriz. ben de 3ds max ve autodesk maya kullanmayı çözüyorum az buçuk modellediğim basit şeyler de var. Tabi cryengine profesyonel müthiş bir oyun motoru ona da abone olmayı düşünüyorum ama tek başıma bir oyun motoruyla birşeyler yapmam zor olur diye birkaç arkadaş arıyordum.
  • SevgilisiOlanMan kullanıcısına yanıt
    bunu rapor edin cahil niyetine kullanırsınız oyun yapmayı sadece muhendislik sanan veletler le dolu :D



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ultimate 35 -- 19 Haziran 2016; 21:21:10 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ultimate 35

    bunu rapor edin cahil niyetine kullanırsınız oyun yapmayı sadece muhendislik sanan veletler le dolu :D
    Tasarımcı bir kafaya sahip olmak ve hedeflerinin olması, kendini programlamada geliştirebilirsin.
  • Ultimate 35 kullanıcısına yanıt
    Ya başarırlarsa? İnsanların hedeflerinin önüne geçmeyin. Bir inancı var, çok dar görüşlüsün.
  • Bearist kullanıcısına yanıt
    hayır hayır ben konuyu açana demedim yanlış anlamayın ben sadece oyun işini herkezin yapabileceğini fakat sadece programlama öğrenerek olacak şey olmadığını bu bir ekip işidir diyip sen sadece takımın bir parçası olabileceğine kendini inandırmalı diyenlerdenim.

    Lafım saçma sapan konuşan bir üyeye aitti mesajları kime yazdığımı dikkat etmekte fayda var.adam gelmiş sen git yazılım oku matematik yap bunu sadece mühendisler yapar adam ol gibi diye dar kafalılık yaparak yanlış bilgiler vermiş.Cahilce konuşulmasından nefret ediyorum oyun yapmayı sadece yazılıma bağlayanlar yüzünden zaten tasarımcı bulamıyorsunuz hatta oyunlar şahin drift veya ben ottoman yapacam ula diye atlayan cahiller ile dolmasından gına geldi diyebilirim.


    Bu liste Çok büyük bir firma olduğunuz zaman iş bölümü yapmanız gereken yerlerde geçerli olacaktır

    Game Desinger and Project Director
    Game Programming
    3D Art
    2D Art
    Level Desinger
    Enviroment Desinger
    Project Department
    Ekonomics
    Animations
    VFX Virtual Desing
    Sound Desing

    gelelim şimdi nerden başlamalıyım sorusuna.Cevap olarak önce küçük oyunlar yapıp Steam veya mobil platforma yönelmelisiniz yada diğer yayıncı sitelere oyununuzu sürüp ekonomik anlamda gelişmeye gitmelisiniz.Bunun içinde önce ne yapmalıyım diye sorup yola öyle çıkılmalıdır.Tasarımcı veya programcı olarak adım atmaya karar verdiyseniz listeyi sıralayayım;

    Game Desinger
    3D Modeller /2D Art
    Programming

    bu bahsettiğim şey mobil türü ufak oyun yapımı için geçerli 3 kişilik ekiple oyunun tasarımını ve programını yaparak oyunlar elde edip satışa çıkarıp büyümelisiniz yada bütün bunları tek başınıza yapmalısınız ki hayallerinize ulaşmak ve daha büyük hedeflere ulaşmak için küçük adımdan başlayıp daha sonra büyük adımlara geçilmeli çünkü direk büyük adım atamazsınız nedenini yaşayarak öğrenirsiniz zaten



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ultimate 35 -- 20 Haziran 2016; 11:14:30 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ultimate 35

    hayır hayır ben konuyu açana demedim yanlış anlamayın ben sadece oyun işini herkezin yapabileceğini fakat sadece programlama öğrenerek olacak şey olmadığını bu bir ekip işidir diyip sen sadece takımın bir parçası olabileceğine kendini inandırmalı diyenlerdenim.

    Lafım saçma sapan konuşan bir üyeye aitti mesajları kime yazdığımı dikkat etmekte fayda var.adam gelmiş sen git yazılım oku matematik yap bunu sadece mühendisler yapar adam ol gibi diye dar kafalılık yaparak yanlış bilgiler vermiş.Cahilce konuşulmasından nefret ediyorum oyun yapmayı sadece yazılıma bağlayanlar yüzünden zaten tasarımcı bulamıyorsunuz hatta oyunlar şahin drift veya ben ottoman yapacam ula diye atlayan cahiller ile dolmasından gına geldi diyebilirim.


    Bu liste Çok büyük bir firma olduğunuz zaman iş bölümü yapmanız gereken yerlerde geçerli olacaktır

    Game Desinger and Project Director
    Game Programming
    3D Art
    2D Art
    Level Desinger
    Enviroment Desinger
    Project Department
    Ekonomics
    Animations
    VFX Virtual Desing
    Sound Desing

    gelelim şimdi nerden başlamalıyım sorusuna.Cevap olarak önce küçük oyunlar yapıp Steam veya mobil platforma yönelmelisiniz yada diğer yayıncı sitelere oyununuzu sürüp ekonomik anlamda gelişmeye gitmelisiniz.Bunun içinde önce ne yapmalıyım diye sorup yola öyle çıkılmalıdır.Tasarımcı veya programcı olarak adım atmaya karar verdiyseniz listeyi sıralayayım;

    Game Desinger
    3D Modeller /2D Art
    Programming

    bu bahsettiğim şey mobil türü ufak oyun yapımı için geçerli 3 kişilik ekiple oyunun tasarımını ve programını yaparak oyunlar elde edip satışa çıkarıp büyümelisiniz yada bütün bunları tek başınıza yapmalısınız ki hayallerinize ulaşmak ve daha büyük hedeflere ulaşmak için küçük adımdan başlayıp daha sonra büyük adımlara geçilmeli çünkü direk büyük adım atamazsınız nedenini yaşayarak öğrenirsiniz zaten
    bu arad bunun okulu yok eğitimi kurs veya benzeri topluluklar internet %80 etkin faktör bide eğitim kampları oluyor onun dışında oyun yapımcılığını meslek olarak malesef üniversitede görmen zor sadece modelleme yapacaksan iç mimarlık veya tasarım cıysan grafiker yöneticiiysen sinema ve tasarım fakültesi programcıysan yazılım bölümü ama hepsi işine yaramayacak çünkü %20 lik bi katkı sağlıyor bu bölümler nedeni ise oyun yapmayı öğreten bölümler değildir sadece başlangıcını belirler

    Okulu okumak şart mı ben daha önce çok oyun yaptım ne gerek var diye sorarsan buna cevap veremem bilmiyorum derim :)




  • Ultimate 35 kullanıcısına yanıt
    Hmm, evet çok doğru konuşmuşsunuz, kadro olarak bir ekip olarak iş olması lazım. Öncelikle eğitim, bu programları öğrenmek temel atmak lazım. ''Dar Görüşlü'' lafı için sizden özür diliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bearist

    Hmm, evet çok doğru konuşmuşsunuz, kadro olarak bir ekip olarak iş olması lazım. Öncelikle eğitim, bu programları öğrenmek temel atmak lazım. ''Dar Görüşlü'' lafı için sizden özür diliyorum.
    yok sorun değil mesajım fazla açık gözükmüyordur yanlış anlaşılmalar olabilir.

    eğitime gelicek olursak zaten bunların eğitimini almak çok zor ülkemizde yurt dışında alınabilir fakat maddi durum çok önemli onun dışında hangi üni meselesi oyun sektöründeki en zor mesele ben nerde okuyacağım dedirtiyor çünkü :)

    ha bu arada firmada çalışmıyorsanız yani oyun yapmak için firmalar değilde ekip oluşturup piyasaya kendi işimizi kurarak gireceğiz derseniz şimdiden geçmiş olsun çünkü bende bu sektördeyim ve bağımsız oyun geliştirme kısmındayım firmalarda çalışmak nasip olmadığından.Bunu bi sorunmuş gibi gösterebilirim çünkü indie game developer olmak çok zordur oyununuz satsın istersiniz ama yayıncı bulamazsınız yada destek alamazsınız oyunlar ve projeler elinizde durur belki aylar belki haftalar.Oyununuz anca kendi çapınızda dolanmak zorunda kalır çünkü kimseye ulaşmamıştır.bunun en büyük sebebi store larda gerekli ilgi gösterilmez yada direk olarak oyun fail olmuştur (tutmamıştır)

    sizlere en büyük tavsiyem işinizi sağlam alarak oyun yapımına geçin öğrenciyken elinize tecrübe ve bilgi geçecektir fazlasıda geçebilir bunun için doğru yer doğru zaman ve doğru destekler bulursanız olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ultimate 35

    yok sorun değil mesajım fazla açık gözükmüyordur yanlış anlaşılmalar olabilir.

    eğitime gelicek olursak zaten bunların eğitimini almak çok zor ülkemizde yurt dışında alınabilir fakat maddi durum çok önemli onun dışında hangi üni meselesi oyun sektöründeki en zor mesele ben nerde okuyacağım dedirtiyor çünkü :)

    ha bu arada firmada çalışmıyorsanız yani oyun yapmak için firmalar değilde ekip oluşturup piyasaya kendi işimizi kurarak gireceğiz derseniz şimdiden geçmiş olsun çünkü bende bu sektördeyim ve bağımsız oyun geliştirme kısmındayım firmalarda çalışmak nasip olmadığından.Bunu bi sorunmuş gibi gösterebilirim çünkü indie game developer olmak çok zordur oyununuz satsın istersiniz ama yayıncı bulamazsınız yada destek alamazsınız oyunlar ve projeler elinizde durur belki aylar belki haftalar.Oyununuz anca kendi çapınızda dolanmak zorunda kalır çünkü kimseye ulaşmamıştır.bunun en büyük sebebi store larda gerekli ilgi gösterilmez yada direk olarak oyun fail olmuştur (tutmamıştır)

    sizlere en büyük tavsiyem işinizi sağlam alarak oyun yapımına geçin öğrenciyken elinize tecrübe ve bilgi geçecektir fazlasıda geçebilir bunun için doğru yer doğru zaman ve doğru destekler bulursanız olur.

    Alıntıları Göster
    Yorumları pek okumadım ama iyi bir oyun geliştirici olmak için paran olması lazım. Şöyle söyliyim, en kötü oyun bile iyi bir reklamla sana milyarlar kazandırabilir. İyi bir reklamda para ile yapılır. Her körün bir topal alıcısı vardır derler ya, bu sektörde de geçerli o söz. Dünyada 1 milyar android kullanıcısı var, sen google play'e basit de olsa bir oyun yap, reklamını da sağlam yaptıktan sonra iyi paralar kazanırsın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SlaughTeR `

    Yorumları pek okumadım ama iyi bir oyun geliştirici olmak için paran olması lazım. Şöyle söyliyim, en kötü oyun bile iyi bir reklamla sana milyarlar kazandırabilir. İyi bir reklamda para ile yapılır. Her körün bir topal alıcısı vardır derler ya, bu sektörde de geçerli o söz. Dünyada 1 milyar android kullanıcısı var, sen google play'e basit de olsa bir oyun yap, reklamını da sağlam yaptıktan sonra iyi paralar kazanırsın.

    Bizim orada ona oyun geliştirici denmiyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Anisotropic

    quote:

    Orijinalden alıntı: SlaughTeR `

    Yorumları pek okumadım ama iyi bir oyun geliştirici olmak için paran olması lazım. Şöyle söyliyim, en kötü oyun bile iyi bir reklamla sana milyarlar kazandırabilir. İyi bir reklamda para ile yapılır. Her körün bir topal alıcısı vardır derler ya, bu sektörde de geçerli o söz. Dünyada 1 milyar android kullanıcısı var, sen google play'e basit de olsa bir oyun yap, reklamını da sağlam yaptıktan sonra iyi paralar kazanırsın.

    Bizim orada ona oyun geliştirici denmiyor

    Alıntıları Göster
    Öncelikle oyun yapımında

    Oyun Programlanması en kolay kısımdır. Bilmiyorum belki size zor geliyordur ama bence en kolay kısım tartışmasız programlanmasıdır 0 1 leri ayarlamayı hafif programlama bilgisine sahip adam her türlü tarzda oyun programlıyabilir

    Oyunların en zor kısmı özellikle 2016 yılına göre konuşuyorum. Her yıl geçtikte oyun tasarımı zorluğu arttı çünkü grafikler gelişti beklentiler arttı.

    3D Modelleme ve 2D Çizim aynı şeyler değildir. Bi arkadaş çizimin iyiyse modelleme yap demiş ama biraz yanılıyor ikisi ap ayrı dallar diye söylüyebilirim. 3d modelleme yapabilen bir adam çöp adam bile çizebilmek zorunda değil çünkü 3D Modelleme işi hem mantık hem tasarım işidir poligonları yerleştirmek ve onu nasıl yapıcağını düşünmek mantık işi ne yapıcağını düşünmek tasarım işidir.

    Tabi 2D Çizimde öğrenmek önemli çünkü 3D Karakterini boyuyabilmek için anatomi algını geliştirmek için Oyundaki hafif GUI Menüleri tasarlıyabilmek için 2D Önemli

    Benim Kullandığım Programlar

    Unity (Oyun Motoru & C# Programlama)
    Blender (3D Modelleme & Animasyon)
    Photoshop CC (2D Çizim & Boyama)
    ShaderMap (Textureları bump hallerini almak için ekstra grafik)
    Yakın zamanda buraya 1 tane ses programı eklemeyi düşünüyorum oyundaki sesleri editliyebilmek için

    Bir okul seçiceksen bu çizim yeteneğini geliştirmekle alakalı olmalı programlama değil. Ama 14-15 yaşlarında bu konuları öğrenmeye başlamak gerekiyor başarılı olabilmek için. Ben ekiplere güvenmiyorum senin fikir yapını vs. anlıyamıyorlar tabi eğer gerçekten yeterince zekiysen beyninin her kısmını iyi kullanabilen bir insansan benim gibi küçüklüğünden beri programlanmaya ugraşıp sol beynini aktif kullanıp ama her zaman tasarımada hayal gücünede ilgisi olup sağ beyninide kapatmamış insanlardan 2 beyninide geliştirebilirsin ve hepsini birden tek başına öğrenebilirsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Okeanix -- 6 Temmuz 2016; 14:47:20 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zafer00

    Öncelikle oyun yapımında

    Oyun Programlanması en kolay kısımdır. Bilmiyorum belki size zor geliyordur ama bence en kolay kısım tartışmasız programlanmasıdır 0 1 leri ayarlamayı hafif programlama bilgisine sahip adam her türlü tarzda oyun programlıyabilir

    Oyunların en zor kısmı özellikle 2016 yılına göre konuşuyorum. Her yıl geçtikte oyun tasarımı zorluğu arttı çünkü grafikler gelişti beklentiler arttı.

    3D Modelleme ve 2D Çizim aynı şeyler değildir. Bi arkadaş çizimin iyiyse modelleme yap demiş ama biraz yanılıyor ikisi ap ayrı dallar diye söylüyebilirim. 3d modelleme yapabilen bir adam çöp adam bile çizebilmek zorunda değil çünkü 3D Modelleme işi hem mantık hem tasarım işidir poligonları yerleştirmek ve onu nasıl yapıcağını düşünmek mantık işi ne yapıcağını düşünmek tasarım işidir.

    Tabi 2D Çizimde öğrenmek önemli çünkü 3D Karakterini boyuyabilmek için anatomi algını geliştirmek için Oyundaki hafif GUI Menüleri tasarlıyabilmek için 2D Önemli

    Benim Kullandığım Programlar

    Unity (Oyun Motoru & C# Programlama)
    Blender (3D Modelleme & Animasyon)
    Photoshop CC (2D Çizim & Boyama)
    ShaderMap (Textureları bump hallerini almak için ekstra grafik)
    Yakın zamanda buraya 1 tane ses programı eklemeyi düşünüyorum oyundaki sesleri editliyebilmek için

    Bir okul seçiceksen bu çizim yeteneğini geliştirmekle alakalı olmalı programlama değil. Ama 14-15 yaşlarında bu konuları öğrenmeye başlamak gerekiyor başarılı olabilmek için. Ben ekiplere güvenmiyorum senin fikir yapını vs. anlıyamıyorlar tabi eğer gerçekten yeterince zekiysen beyninin her kısmını iyi kullanabilen bir insansan benim gibi küçüklüğünden beri programlanmaya ugraşıp sol beynini aktif kullanıp ama her zaman tasarımada hayal gücünede ilgisi olup sağ beyninide kapatmamış insanlardan 2 beyninide geliştirebilirsin ve hepsini birden tek başına öğrenebilirsin.

    "0 1 leri ayarlamayı hafif programlama bilgisine sahip adam her türlü tarzda oyun programlıyabilir"



    En kolay diye bir şey yok. Programlama gayette yapımcının vaktini alan, uğraş ve sabır gerektiren bir iş. Tabi oyundan kastınız mobil platformda çokça gördüğümüz arcade oyunlar değilse.

    Ayrıca yanlış yönlendirme yapmayın, bir oyun geliştirici her şeyi profesyonel şekilde bilmek zorunda değil. Arkadaşın ilgisi neye dönükse ona yönelmeli. Programlamaya ilgisi varsa programlamayla devam eder veya çizim yeteneği varsa 3d modelleme yapar. Müzik kulağı varsa seslendirme / besteleme yapar. Her şeyi bilmek yerine bir konuda uzmanlaşmak en doğru iş. Oyun geliştirme takım işidir her ne olursa olsun, tek başınıza bir yere kadar gelebilirsiniz.

    Ha her şeyi bilmek tabi ki de güzel bir şey; ama bu sefer her kısımda bir eksik kalacaktır. 3d modelleme ve programlama birlikte götürülmeye çalışılırsa ne 3d modellemede profesyonel olunur ne de programlamada. Hele 3d modellemenin bir öğrenme sınırı yok. 2 tane yarım yetenektense 1 tane adam gibi yeteneğin olması ve daha da üzerine gidilmesi en doğrusu bana göre.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Anisotropic -- 6 Temmuz 2016; 17:42:51 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.