Şimdi Ara

Jaguar X-type (01-09) Sahipleri Buraya.. (14. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
366
Cevap
24
Favori
80.657
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Çok teşekkür ederim arkadaşlar, çok kıymetli bir öneri oldu bu benim için. Artık doğrudan 2000-2002 model s320-s350 Mercedes'e bakıyorum.
  • Arkadaşlar merhaba 2.2 X TYPE dizelim var araç şanzıman arızası verdi muhtemelen egrden kaynaklı olarak kendini limp mode çekti turboda devre dışı kaldı 3.viteste kendini kilitledi! Motor ışığı ve yay ışığı yanıyor gearbox fault diyor eğer egr iptal olursa sizce sorun düzelr mi öneriniz nedir ... ayrıca ford ustalarına götürdüğümde aracın parçaları zor bulunuyor diyorlar Antalyada yaşıyorum bana usta ve servis tavsiyeniz var mıdır ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhabalar öncelikle bu sayfayı açan arkadaşımızı yürekten tebrik ediyorum. Elin conileriyle konuşmaktan sıkılmıştım..

    Geçen hafta x type 2.0 d aldım bilen varsa iki soru sormak istiyorum. Birincisi far sensörü ve park sensörümle ilgili sorun var far sensörü hiç çalışmıyor park sensörü de ses vermiyor bagajdaki sokete baktım ama pek birşey anlamadım açıkçası. İkincisi ise benden başka arabanın çalışması esnasında hararet göstergesi sürekli olarak 60-70 li derecelerde çalışan var mıdır? İnternetten biraz araştırdım low temperature working adı altında paylaşımlarda bulunanlar olmuş termostat değiştirip düzelme görmemiş kimse. Acaba Alfa romeolarda olduğu gibi oynar sıcaklıkla mı çalışıyor bilgisi olan var mı?

    Şimdiden teşekkür ederim..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Blackhawk1905 B kullanıcısına yanıt
    merhabalar aynı sorun benım aracımdada var hararet anca duruken bekleme yaparsam uzn sure ozaman 90 olur onun dısında 45 derece de ve mac 70 derece ooluyor aracı alalı ıkı ay oldu oncesınde yoktu yenı yenı olmaya basladı benımde kafama takılan bu bı zararı olurmu dıye baslarda cunku ıstanbulda kar soguıyu varken bıle boyle bsy yapmıyordu..
  • heavy_duty H kullanıcısına yanıt
    merhaba kaput aslanı elınıze ulastımı kalıtesı nasıl
  • ALBORZ A kullanıcısına yanıt
    Kullanıcı manuelinde sabit durmayacağından motora binen yükle orantılı olarak değişken olacağından bahsetmiş

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • heavy_duty H kullanıcısına yanıt
    Hocam merhaba,



    Egr olayını naaptınız merak ettim doğrusu. Ayrıca konuyu biraz daha açarsanız sevinirim. Mesela bu Egr valfi ne işe yarar?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İyi gunler arkadaslar. 2003 x type kullanicisiyim. Daha yeni kullanici oldum boyle bir baslik ariyordum. Bu baslik tamda aradigim sey. ALLAHcc razi olsun bilgi payalasan okuyon destek olandan. Arac otomatik 2.5 olanlar. Bunlar direk 4 ceker oluyormu. Birde her zaman degil ama arada bir hiz kadraninin icinde sari bir cizgi olusuyor. Altindada hiz sabitleyici devre disi yaziyor. Sizce sebebi nedir. Bilen basina gelen varmi. Birde bu araca hangi yag konuyor. Arac yeni alindi yagini suyunu degistirteyim dedim. Birde bana gulmeyin ama ben on kaputu acamiyorum. Nasil acilir. Kolu aciyorum icerden ama kaputu kaldiramiyorum. Ne yapicam nasil yapicam bilemedim. Kablo cikmiyor icerden. Yada bi kol yok bastirirp acabilecegim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mycepi

    İyi gunler arkadaslar. 2003 x type kullanicisiyim. Daha yeni kullanici oldum boyle bir baslik ariyordum. Bu baslik tamda aradigim sey. ALLAHcc razi olsun bilgi payalasan okuyon destek olandan. Arac otomatik 2.5 olanlar. Bunlar direk 4 ceker oluyormu. Birde her zaman degil ama arada bir hiz kadraninin icinde sari bir cizgi olusuyor. Altindada hiz sabitleyici devre disi yaziyor. Sizce sebebi nedir. Bilen basina gelen varmi. Birde bu araca hangi yag konuyor. Arac yeni alindi yagini suyunu degistirteyim dedim. Birde bana gulmeyin ama ben on kaputu acamiyorum. Nasil acilir. Kolu aciyorum icerden ama kaputu kaldiramiyorum. Ne yapicam nasil yapicam bilemedim. Kablo cikmiyor icerden. Yada bi kol yok bastirirp acabilecegim.

    Hayırlı olsun hocam, Allah kazasız belasız keyifle kullanmak nasip etsin.
    Aracın içinden kaput kolunu çektikten sonra ön kaputun ortasında bulunan krom ızgaranın hemen altından yılan dili şeklinde ufak bir kol çıkacak. Elinizi hafifçe sokarsanız dokunursunuz zaten. Onu asılın ve kaputu kaldırın.

    Aracın beninli motoru 5W30 yağ kullanıyor. Dizel için de muhtemelen bunu koyduracaksınız. Dizel sahibi arkadaşlar da teyit ederse iyi olur.

    3.0 motorların tamamı 4 çeker ama sizinkinden emin olamadım.

    Hız sabitleyici hatası ve sarı ışık motorunuzda, vites kutusunda, oksijen sensöründe veya hortumlardan birinde problem olduğu anlamına geliyor. Küçük bir arıza da olabilir büyük bir arıza da. Fakat bu uyarı yanıyorsa mutlaka bir yerde bir sıkıntı var anlamına geliyor. En yakın zamanda gidip gösterin problem büyümeden.




  • csmx kullanıcısına yanıt
    Guzel dileklerin ve ilgin icin tesekkur ederim hocam. Evet actim kaputu. Sanirim ben benzinli oldugunu yazmamisim. O zaman 5w30 yag katicam. Evet o sari isik icin bakitmam lazim. Ama isparta cok kucuk ve bundan anlayan yok. Bilgisayara baglandi airbag ve motor ariza ışığı cikti. Motor ariza isigi lpg oldugu icin aslinda arac cok keyifli ve guzel bir arac. O skinti can skiyor sadece. Devamli yanmiyor. Bazen biraz gidiyorum yaniyor. Bazende uzun sure yanmiyor ve yanip souyor. Ara sirada boyle arac tekliyormus gibi sanki gazdan benzine gecer gibi yada tam tersi. Benzin bitiyormus gibi yapiyor. Gaz verince tekliyor gazi kesince duzeliyor. 5 10 saniye oyle gidince duzeliyor. İnsALLAH bir cozum bulunur. Yabancı forumlara baktim basina gelenler var ve hortum diyorlar ama bilemedim. Hayirlisi simdilik binmeye devam edelim bakicaz bir caresine

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Demekki aracın airbagleri daha önce açılmış ve sahibi yenisini taktırmadan toplatmış arabayı, yanııyor muyum?
    Hortum olabilir, bahsedilen hortumu motorun arka kısmında (cama doğru olan kısımda) görebilirsiniz. Bu hortum zamanla gevrer ve çatlar. Fakat bu durumda yağ da kaçırması gerekir bu hortumun. Yağ kaçırdığı zaman bu yağ motorun üzerine dökülür genelde ve bu olduğunda motorun sıcaklığı ile buharlaşan yağdan hafif hafif duman çıkar ara ara. Bu oluyor mu?
    Bahsettiğiniz tekleme bana sanki ateşleme bobinleri, enjektörler veya ateşleme bujileri ömrünü doldurmaya yaklaşmışta bundan kaynaklanıyor gibi geldi. Ömrünü tam doldurduğu zaman araç kırmızı ışık hatası verir; bu olmadan önce de böyle yavaş yavaş tekleyerek problem kendini gösterir. Tabi emin olup bu demek çok zor, benimki tahmin. Eğer doğru ise; bu parçaları değiştireceksiniz. Eğer Ford servisine giderseniz size NGK parça verirler ve size çok çok pahalıya gelir (6 bobin + 6 buji + işçilik 3500tl civarı) Bosch yetkili araç servisine gidin bunların tamamını Bosch marka aynı kalitedeki ürünler ile toplam 1500 liraya kapatırsınız.
    Lpg sisteminde hata olması da muhtemel diğer taraftan. İhtimaller çok. Gerekiyorsa yakında başka bir ile gidip iyi bir yere gösterin büyük bir motor arızasıyla karşılaşmadan. Bu araçta ufak bir hata zamanında 1 liraya düzeltilmezse çok büyük sıkıntılara yol açıp 10 liralık masrafa neden olabilir.




  • csmx kullanıcısına yanıt
    EyvAllah kardesim guzel cevaplarin icin. Degerlendirecem hepsini. Bakicam duzgun bir sekilde yaptiracam. Binmek icin aldim araci. Ugras olacak belki ama yapilacak. Hayirlisi olsun ne diyelim. Uc kagitci olanlar bizler gibiler olmasa nasil ekmek yicek demi. Boyleleri ile ahirette hesaplasagim. Dunya mali nihayetinde. Hayirlisi olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba Arkadaşlar yeniden

    Arcıma yaklaşık 1 yıldır el süremedim ve şuan tekrar fırsat oldu, şehir değiştirdim ve istanbula anadolu yakasına yerleştim şimdi tekrar arızaları giderip bakımı tamamlatıp kullanmak istiyorum.

    En son araçta motor şanzuman arızlarını verip kendisini kilitledi ama ana arızanın nedenini bilmiyorum ama elektriksel bir nedenden kaynaklandığını düşünüyorum
    Ayrıca bir motor bakımı gerekiyor, geçen yıl bir hararet problemi yaşamıştım.
    ek olarak araç 1 yıldır çalışmıyor dolayısı ile bu temel ihtiyaçların yanında genel bakımda gerekicek

    istanbul anadolu yakasında yeni taşındım bana işinden ve bu aracın elektriğinden ve motorundan anlayan ustalar lazım (tabi mümkünse rakamsal olarakda sınıtı yaşamayacağım)

    önerilerinizi bekliyorum.
  • Herkeze selam 2006 2.0 dizel xtype kullanicisiyim bugun beni yolda birakti arac yolda seyir halindeyken birden gaz kesip stop etti rolatide normal calisiyor ama 3 bin devireden sonra gaz kesiyor vitese takip ilerledikten kisa bir sure sonra tekrar stop ediyor usta mazot ponpasi nin ariza yapmis olabilecegini soyledi daha once bu tarz bi arizayi tecrube eden varmi acaba yada fikri olan tesekkurler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu arabaların trafik sigortası ne kadar çıkıyor ortalama ?
  • Bu siteyi kullanmaya bir türlü alışamayacağım sanırım. Konuya yanıt verildiğinde e-posta ile bilgilendirilmek için yapmadığım şey kalmadı fakat hala bildirim alamıyorum. Uzun süre yanıtsız bıraktığım herkesten özür dilerim. Sırayla başlıyorum :

    @ALBORZ hocam, kaput aslanı elime ulaştı. Orjinalinden farkı yok diyebilirim, birkaç aydır kullanıyorum, kaputu buradan tutarak açıp kapatıyorum, bana mısın demedi. Oldukça memnunum.

    @Morenno, benim EGR halihazırda kapalıymış :) EGR valfi araba üreticilerinin emisyon testlerinden yırtmasını sağlar, bunu yapmak için motor ömrünü kısaltır. Soğuk motor ilk çalıştığında yanma verimli olmaz. Haddinden fazla NOx gazı atmosfere salınır, bu da emisyon standartlarının üzerine çıkma ve muayenesinden geçememe anlamına gelir. Bu durumda ECU EGR'yi açar. Egzoz gazının bir kısmı eşanjörde soğutularak emme manifolduna, yani motora tekrar verilir. Bu işlem emisyonu düşürmekle beraber emme manifoldundan itibaren hava değen her alanın kurumla kaplanmasına, motorun çılgınlar gibi siyah duman atmasına ve ömrünün kısalmasına yol açar.
    Sekiz Silindir
    Sayfa bulunamadı - Sekiz Silindir
    http://www.sekizsilindir.com/2016/04/egr-valfi-nedir.html
    adresinde daha detaylı açıklama ve korkunç fotoğraflar görülebilir. İptali motor ömrünü uzatır, performansını artırır ancak yukarıda anlattığım üzere ilave zehirli gaz atmosfere salınır ve çok küçük bir ihtimalle egzoz muayenesinden kalınır (ben geçtim).

    @wildceno, ustam Seyrantepe'de, ben de Kadıköy'deyim. Dilersen müsait bir vakitte buluşalım, elimden gelen bir şey olursa yardımcı olmak isterim.

    Aracımla ilgili gelişmelere gelecek olursam; kafayı kırıp komple motor yaptırdım. Motorda oynayan ne kadar parça varsa hepsini değiştirdim. Arabanın sesi, yürüyüşü, her şeyi değişti. Ama hala su eksiltiyor :) EGR'yi ve eşanjörü vaktim olduğunda tamamen söküp gözlemlemeye devam edeceğim. Bununla birlikte orjinal navigasyon sistemini satın aldım ve arabaya monte ettim. Araca yabancı olduğum için kablolaması biraz uzun sürdü fakat hallettim. Zaman bulabilirsem Apple TV bağlayacağım :) Mongoose klonu bir arıza tespit cihazı aldım, Jaguar SDD ile kullanıyorum. Satın aldığım yedek anahtarı 5 dakikada bu donanımla arabaya tanıttım. Başka bir şey yapmaya fırsatım henüz olmadı ancak 100e yakın ayar ve değişiklik yapılabiliyormuş, çoğunu deneyeceğim :) Unutmadan, beyaz duman sorununu enjektörleri revizyona sokarak hallettim. Meğerse motorum titreşimli çalışıyormuş, farkında değilmişim. Şimdi çalıştığını anlamadığım oluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi heavy_duty -- 10 Mayıs 2017; 1:28:34 >




  • @heavy_duty eyvalh hocam, aynı şekilde uyarı sisteminde bende problem yaşıyorum bu sitede, ama özelden ilettim. bir müsaitliğinde görüşebilir isek sevinirim
  • Arkadaşlar merhaba 2008 2.0 d var bende direksiyon aşırı sertleşti bazı arkadaşlardada aynı sorun var direksiyon pompasını değiştirmeyi düşünüyordum değiştirip sonuç alamayan var . Acaba kutudan mı ? araç suan 110.000 binde. Yardımcı olursanız sevinirim kolay gelsin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar merhaba. Aranıza katılmayı düşünüyorum.

    Xtype ile ayni motora sahip mondeom var ayni motor olmasını bi avantaj olarak goruyorum bakım maliyetleri dolayısıyla amcam ford ustası tanidikta cok tamam motor ayni peki ön takımlar fren diskleri yürür aksamda mondeo ile aynımı yani genellersem sorumu ben bir biniciyim yani uzun sure kullanacağım xtype mondeodan sonra beni bakım ve parça maliyetleri bakımından çok çok zorlarmı ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • enjcoj E kullanıcısına yanıt
    @enjcoj hocam selamlar,
    Öcelikle hoşgeldin derim ve umarım yakın zamanda bir jaguar ile tam olarak aramıza katılmanı temenni ederim.

    Önce ilk motorların aynı olması noktasında bir bilgi vereyim.
    xtype jaguar AJ-V6 motor kullanır bu fordun duratec 25/30 V6 motorunun farklı bir versiyonudur. hatta v6 12L versiyonu astonmartinde de kullanılır.

    VCT, DOHC, DAMB SFI gibi farklılıklardan doylayı aynı AJ-V6 motoru kullanan ford ve mazda motorları ile aralarında ciddi farklar yaratır.

    Maliyet açısından ise ben usta ve parça maliyeti olarak ayrımaktan yanayım.
    Öncelikle usta işlik maliyetleri diğer arabalara kıyasla fark ediyor. sebebi ise hem usta sayısının az olması ve gerçekten işçiliğin diğer araçlara oranla farklı olması.

    Yedek parçaya gelince, bulma konusunda sıkıntı yaşanmıyor. hem çıkma hem sıfır orjinal hem de muadil sıfır parçalar rahatlıkla bulunabiliyor.

    parçalara göre fiyatlar uygun veya anlamsız derece fazla olabiliyor :) parçaya göre değişiyor. periodic bakım maliyetinde anlamlı bir fark yaşanmıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wildceno -- 9 Ağustos 2017; 14:45:56 >




  • 
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.