Şimdi Ara

Jaguar X-type (01-09) Sahipleri Buraya.. (7. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
366
Cevap
24
Favori
81.705
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu arada arkadaşlar, kutupbaşı sökülüp takıldığı için sanırım radyom "code" istiyor, biraz araştırma imkanı buldum ama yenide in kodlandırma yaptırmadan koda ulaşmam mümkün müdür.? Bilgisi olanlar ilgilenirse çok memnun olurum. Saygılar..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Smudge2103 kullanıcısına yanıt
    Smudge araç kaç model? Hangi multimedia sistemi anlamak için soruyorum?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Anlıyorum, teşekkür ederim ilgilwndiğiniz için.. 2006 model, navigasyonsuz olan standart model..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Smudge2103 kullanıcısına yanıt
    A.Mem sonra elini cekmeden PTY sonra >>

    Eğer yukarıdaki olmazsa once >> sonra elini çekmeden A.Mem sonra da pty düğmelerine basmayi dener misin?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zeusincage -- 10 Ekim 2015; 23:49:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • A.mem + Pty kombinasyonunu denedim ama okları kullanmadım bir de öyle denerim, teşekkür ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Smudge2103 kullanıcısına yanıt
    >> dediğim next düğmesi
    Deneyebildiniz mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Anladım hocam ama deneyemedim, araç evde ben ise işteyim ilk fırsatta deneyip burdan bilgilendiririm inşallah

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selam arkadaşlar,

    X-type dizel kullanıcıları yedek parça yönünden Mondeo iii ile ortak parçaların benzinli modellere göre çok daha fazla olması bakımından hem maliyet hem de parçalara erişim anlamında çok şanslılar.

    Ancak benzinli model sahipler bazen yan sanayi hava filtresi bulmakta bile zorluk çekebiliyor.

    Baya bi araştırdıktan sonra geçen hafta İngiltere'den aldığım K&n kutu içi filtremi bugün takıp önce arabanın beynini resetlemeden sonra da reset atıp deneme yapıp izlenimlerimi sizle paylaşacağım.

    İşlemle ilgili gözlemlemek istediklerim aşağıdaki gibi.

    1- Performansta yeni filtre ile hissedilir bir fark olacak mı?

    2- Beyin restetleme öncesi ve sonrası izlenimler.

    3-yakıt sarfiyatına etkisi.

    4- Motor ve emme sesindeki muhtemel farklılıklar.

    Bu işlemi yapmamın ana sebebi filtre değiştirme derdinden kurtulmak. Tabi MAF sensörü mün filtre den emilecek yağ partiküllerinden dolayı arıza vermesini istemiyorum. İzlenimlerimi paylaşacağım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hocam denedim az önce ilk kombinasyon doğrudur. Sonuç harika çok teşekkür ederim.. Bu arada izlenimlerinizi bekliyorum heyecanla.. Aracın normalde de emiş sesi çok hoşuma gidiyor, acaba kutu içi ile ne olur çok merak ediyorum..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Smudge çok sevindim işe yaradığına:)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar,

    Haftasonu filtreyi taktım. Belirtmek isterim ki bunu bir modifikasyon olarak değil de filtre değiştirme derdinden kurtulmak için yaptım. İlk izlenimlerim aşağıdaki gibi:

    1- Performansta çok bir artış beklemiyordum. Ama arabanın belirgin bir şekilde daha rahat hava aldığını hissediyorum. Vites değiştirme aralıkları hissedilir derecede arttı. En belirgin fark arabanın gaza tepkisi çok arttı. Artık gaza bastıktan sonra geç tepki verip birden gaz aldığında ise vitesi küçültüp Pusan arabam gitti yerini çok daha kararlı tepki veren bir araba aldı.

    2- filtreyi taktıktan sonra beyini resetlemeden denediğimde yukarıda bahsettiğim farkı bu kadar belirgin hissetmemiştim. Ancak reset atınca beyin yeni hava akışına göre hava yakıtı tekrar kalibre ettiğinden çok daha belirgin bir fark oluştu. Yani resetleme şart. Bu arada Resetlemek için aküyü sökmeye gerek yok. Motor sigorta kurusunda f32 5amp ecu (beyin) sigortasını söküp 10 dakika bekleyip tekrar takmanıznyeterli yeterli. Bu işlemi yaparken kontak kapalı olsun ve de sakın sigorta sökükken gaza basmayın. Onun dışında herhangi bir riski yok.

    3-yakıt ile ilgili tam bir izlenim edinemedim ama aratmadığı kesin. Daha net bir izlenimim olunca yazacağım. K&n e göre düşmeli ama benim için artmasın yeter.

    4-Emiş sesi çok belirgin değişti. En hoşuma giden fark bu oldu. 4000 devirden sonra artk v6 daha belirgin.

    Sonuç:
    Anormal farklılıklar beklemeden 200tlye yapılacak çok basit bir değişiklikle araba daha eğlenceli bir hal aldı. Bunu yapacak arkadaşlara tavsiyem filtre temizlik periyotları ve ömrü için k&n in amerika şartları için belirttiği mesafenin en az yarısını gözetmek olacaktır. Malum amerikada bir hafta gezip ayakkabınızın toz olmadığı oluyor. Benim fikrim ise bizim şartlarda 35-40 binde bir temizleyerek aracın ömrü boyunca kullanılabilir.

    Bu arada temizleme kiti de almak lazım ama daha 35.000km boyunca ihtiyacım olmadığından acele etmedim.

    Umarım bir fikir verebilmişimdir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hocam yazdıklarınız; tam da olmasını istediklerim sizden son olarak ürünün linkini atmanızı rica edicem, çünkü gaz tepkisi olayını çözmek istiyorum artık ve 4000 üzeri o sesi duymak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • K&n hava filtresi


    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Unutmadan söyleyeyim reset atarsanız ilk denemeleri yaparken çok ani hızlanmadan ve ani firenlerden bir süre kaçının. 25-30 km normal şartlarda kullanırsanız daha iyi sonuç alırsınız.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gelecek hafta krank case havalandırma valfi ni değiştireceğim. Bu valf zamanla motor yağı ile tıkanarak tek yönlü hava aktarma özelliğini kaybediyor. Motorun resmen soluğu kesiliyor. Geçen söktüm dolduğunu gördüm. Hep gözden kaçırılan bir ayrıntı olarak günümüzde sıradan ustaların konudan haberleri bile yok bu gibi ufak basit ucuz ama etkili değişiklikler eski bir modifikasyon meraklısı olarak hep hoşuma gitmiştir. Jaguar x-typın bir performans otomobili olmadığını göz önünde tutarak yapacağım tek şey eski parçayı söküp aynısının yenisini takıp beklentimi minimumda tutmak olacak:) Görüşlerimi paylaşacağım valfi amerikadan 125 TL'ye kargo dahil sipariş ettim. Airtex marka ve jaguar orjinalde airtex in bu valfi ni kullanmış yani orjinal. Sökmek ve takmak gayet kolay.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Performans beklentisi konusunda kesinlikle haklısınız, ancak var olan gücü de inkar etmemeli araç işlemleri yaparken fotoğraf almanız mümkünse çok faydalı olacaktır kendi adıma söylüyorum şimdiden kolay gelsin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sevgili Jaguar sevenler,


    Aranıza yeni katılmaktayim..bende bir x type alma düşüncesinde olan biriyim ve fikir/tecrübelerinizden yardım almak isterim esirgemezseniz. Araba alma sebebim etrafimizda olan araçları kullanmaktan sıkıldım (jetta focus Fluence..) Passat tercihimdi 2012 -2013 model. Fakat şu anda almayi düşündüğüm Jaguar fikrimi değiştirti..sebepleri de şöyle:

    1- 74.000 km 2008 model/ 2009 trafik cikisli (kesinlikle eminim çünkü sahibi yakın bir amcamiz ve arabanın surveyini bilirim)
    2- 50 bin TL Ye mal olacak bana.
    3- araba servis bakımlı çok temiz kullanılmış nasıl olsa bildiğim bir arabanın arabasi ve çoğunlukla uzun yol tatil amaçlı kullanmıştı amcamiz
    4- 50.000 km bir passata niyetlendim 2012 model manuel (otomatik hiç sevmem) 75.000 tl comfort line boyasiz temiz bir aracti. Gerçi satıldı artık ben vazgeçince sahibi hemen satti..passatin kozu de bu nasıl olsa..yine bu özelliklerle bu fiyatta passat bulunur zaten ne De olsa piyasası dolar gibi çok hareketlidir..


    şimdi ben düşündüm ve karar soyle verdim.

    25.000 lira cebinde birakacaksin Jaguar X Type bineceksin ki bana göre;

    A- passattan daha üstün bir araç ama passata gore piyasası yok
    B- kendini ispatlamis Ford Mondeo ikiz alt yapısına sahip ve Ford ustaları tamir konusunda bence faal olurlar...ki bu benim için bir arti
    C- bir çok insan X Type bir Jaguar asalatine sahip olduğunu düşünmüyor ama bana göre tam aksi..sonuçta koskoca jaguar kendini neden kirletsin bir arabada.
    D- Ben Hava atmak için Jaguar binmeyecegim, ama etraftaki arabalar ve yığın plastik ve cok ucuz dosemelerinden bıktım. Ve bu arabanın fiyati de belli sonuçta, 200 bin liralık araba değil. Sağlam düzgün bir araba o kadar. Renault'nun olsaydı öyle bi seçeneğini yine tercih ederdim.
    E- yaşı itibariyle 2000cc olduğu halde vergi avantajı ve uygun yakıt sarfiyatı çünki ben Fluence ile 7 lt/100 km den dusmedim. Focuste de 7.8 lt/100 km dusmedim. Halen de ikisini kullanıyorum is gereği. Varsa olsun yaksin bir litre fazla x type
    F- 50.000 lira üst versiyon focus veya Fluence ancak alınır x type karşı benzer kmlerle ( bunu hepimiz biliyoruz)
    G- dezavantajı ikinci el düşük ulkemizin hâliyle ve bakım masrafı ki onu dert etmiyorum açıkçası çünki fordcularla hal olacak bi iş hatta Maslak sanayi sitesinde çok güzel jaguar ustaları da var onlara bile baktım -)
    F- arabayi alıp satmak için almayacagim zevkle şahsi araba olarak kullanmak için aylık 1500 km yaparım. Ve güzel bir alet olarak bakmak isterim.

    Kısmet olursa yapacağım tek şey jantlarina kromaj yapmak Karoserdeki krom detaylarla bir olsun ve mis gibi keyfini çıkaracağım Allah izin verirse...

    Bu düşüncelerim hakkında yorumlarınızı bekler herkese iyi forumlar dilerim..herkese kazasız belasiz ve keyifli sürüşler dilerim..


    Türkçemi mazur görün
    Selamlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hiç kimse yok mu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben sadece bir Jag kullanıcısı değil, aynı zamanda bir Jag severim, haliyle yazdıklarınızda sizi destekliyorum.. Benim önceliğim aracın geçmişini bilmek her zaman, kronik sorunları/kazaları/bakımları vs. bilindiği zaman çok daha rahat alınabilir araçlar x-type'ler.. X-type markanın amiral gemisi değil elbette, ama malzeme ve tasarım yönüyle bir Jag olduğunu konusu su götürmez bir gerçek.. Şu an iki aracım var, diğeri İstanbul içi ekonomik olsun diye bindiğim dizel manuel bir araç, kendi aracım 2006 2.5 awd, bazen acaba İstanbul içi için, dizel cordoba'yı satıp x-type'ın dizelini mi alsam diye düşünmüyor değilim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Jaguarcılar Merhaba,
    Beyler hiç aklımda yokken tanıdığımda satılık gördüğüm araç aklımı çeldi. 130binde 2007 X-Type 3.0 Executive, temiz , sıkıntısız araç.
    Yakıt ve mtv yi saymazsak, araç masraf çıkarır mı? bu araç da yine alt takımlar Ford ile ortak mı? Ebayı biraz karıştırdm parçalar bulunabiliyor, önemli olan sorunu tespit edecek usta.
    Alfa 159 ve bu alınacak araçlar ama kafa da soru çok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hitman -- 22 Ekim 2015; 23:31:48 >
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.