Şimdi Ara

jant boyama resimli anlatım. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
49
Cevap
1
Favori
106.733
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: olecrani

    aynı yöntemle renkli jant uygulaması da denenebilir. güzel çalışma.. teşekkür

    Alıntıları Göster
    Problemi olan varsa yardımcı oluruz.

    www.renklijant.com
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mujdat@iqboya.com

    Problemi olan varsa yardımcı oluruz.

    www.renklijant.com

    Alıntıları Göster
    Güzel çalışma
  • emeğine sağlık ihtiyacım olan bir çalışma
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kokojoes

    emeğine sağlık ihtiyacım olan bir çalışma
    zımparadan sonra astar ve boyadan sonra sprey vernik kullanılırsa daha iyi bir çalışma olur ben de yapmıştım aynı çalışmayı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tyler Durden

    zımparadan sonra astar ve boyadan sonra sprey vernik kullanılırsa daha iyi bir çalışma olur ben de yapmıştım aynı çalışmayı.

    Alıntıları Göster
    İBRETLİK BİR JANT BOYAMA HİKAYESİ (rezilliğin tamamı beleş)

    Jantlarımı daha önce de lastikten ayırıp, tesfiyeleyip, başarısız bir macunlama işleminden sonra zaman kısıtı sebebiyle, çaresiz boyamıştım. Kullandığım boya Hyundai'lerin kaportasında :D kullanılan akrilik boya idi, üstüne bir katta akrilik vernik atıldı. Baya zahmetli ve külfetli bir işlemdi (4 janta; 3 kişi bir tam gün uğraştı). Sonuç: berbat. Neden mi? çünkü kullandığım çelik macunu tutmadı (gerekli sertleştiriciyi koyduum halde), bu yüzden geri soyuldu, inatla tutmadı. Bu kadar uğraşıya sinirimiz bozuldu ve bezgin bir psikoloji ile uğraşmayalım diyip astar atmadan boyadık vernikledik gitti. Boya kuruduktan sonra nokta nokta çekildi hammerslag gibi oldu, çukurcuk efekti oluştu verniğin altından (çünkü astar kat atma zahmetinde bulunamadık).

    Sonuç olarak yapmış olduğumuz rezalet işin sonucu bize epey birşeyler öğretti (astar kat atılması gerektiğini, bunun üstüne de dolgu isteyen oyuk çizik v.b. hasarların polyester v.b. bir macunlama yapılarak düzeltilmesi gerektiğini).

    Tarih tekerrür etti ve; geçmişte hüsranla sonuçlanan bu rezalet işi tekrar yapmaya karar verdim (daha öğrenmiş olarak) Fotoğraf makinemin şarjı bittiğinden maalesef ilk aşamaları görüntüleyemedim, ama boya uzmanlarından öğrendiğim bilgileri aşağıdaki gibi uygulayacağım:

    1. Eski boya, boya sökücü ile (hafif bir zımparalama ile boyada diş açtıktan sonra) sökülecek. Boyanın inatçılığına göre boya sökücü 2-3 defa kullanılacak.
    2. Alttan çıkan astarın bir zararı yok, astar kata kadar zımpara yapılacak. Eski astar bulunan yüzey pürüzsüz oluncaya kadar 180-240-320 ve son olarak 600 zınpara ile pürüzsüzleştirilecek.
    3. Koçtaşta satılan Raykon marka bir primer aldım. Pürüzsüz hale getirdiğim yüzeye 1-2 kat primer astar atacağım. ASTAR ÇOK ÖNEMLİ! JANT FRENLEMEDEN DOLAYI ISINDIĞI İÇİN BOYA METAL YÜZEYİNDEN ATABİLİR! Bu jantlardan birinde başıma geldi. primer (astar) olmazsa olmaz. Ancak burada kullanılacak astarın ne türden olması gerektiği konusunda net bir bilgiye ulaşamadım (sıcağa dayanıklılık önemli mi? jant ısındığında primer bundan etkilenir mi?) Ben düz mantıktan hareketle üniversal bir primer aldım.
    4. Astarı (sprey kutunun prospektüsünde yazan süre kadar) kuruttuktan sonra 1000 no. su zımparası ile inceden düzeltilecek.
    5. Gerekli olursa oyuk ve çizikler için Akzo Nobel marka GA polyester her yüzeye uygun macun aldım, lastik spatula ile çizikleri ince ince dolduracağm.
    6. Macunladığım yerleri (prospektüste yazılı süre kadar bekletip kuruttuktan sonra) su zımparası ile pürüzsüz şekilde zımparalayıp, dokunduğunda belirsizleşinceye kadar zımpara atacağım.
    7. Lastikleri söküp (ilk kullandığım boyadan kalmıştı elimde...) 2 kat boya atacağım. Sonra 1 saat kadar yaklaşık 100 derecede fırınlanacak (aslında jant mutfaktaki fırına sığsa fırınlamak zor olmayacaktı :-) ).
    8. boya işi tamamlandıktan sonra yüzeyde yine herhangi bir pürüz kalmışsa inceden bir zımpara çekip pürüzsüzleştirilecek.
    9. Gerekli ise bir kat daha boya atıp, üstüne uygun süre aralıklarında 2 kat vernik atılacak. VERNİK JANT İÇİN HAYATİDİR!!!! VERNİK ATMAZSAN BOYA SICAĞA DAYANMAZ, FRENLEME SIRASINDA OLUŞAN ISILARDAN OLUMSUZ ETKİLENEREK SOLAR, BOYA KALKMAYA BAŞLAR!
    10. Vernik katının fırınlanması gerekir, bu sayede bekleme süresi de çok ciddi anlamda kısalmış olur.

    Zaman kısıtım olmadığı için isviçre saati yapar gibi bu işle uğraşmayı düşünüyorum. Bir takım jant ~500 lira, 500 liran olsaydı uğraştığına değmezdi tabi.

    Boyacılar 300 lira gibi bir fiyata bu işi yapıyor (verirsen) elini suya sabuna dokundurtmuyorlar sağolsunlar.

    Jant boyama işini girişen arkadaşlarıma başarılar dilerim, yukarıda sayılan proses adımları sizi bekliyor. İnsanın sabrını zorlayan bir iş aslında.

    Başarılar, saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: metalurji38





    harika bilgiler teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmet__01

    quote:

    Orijinalden alıntı: metalurji38





    harika bilgiler teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    Gideri var güzel çalışma .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tuzluk.

    Gideri var güzel çalışma .

    Alıntıları Göster
    bilgiler için teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karlito Yalaréz

    bilgiler için teşekkürler

    Alıntıları Göster
    jant kumlamave sonrasındaboyaması yapılır yeni gbi olur . 4 jant tek renk 200 tl
    ESKİŞEHİR KOBİ
    0543 815 20 64
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ikamsiz

    jant kumlamave sonrasındaboyaması yapılır yeni gbi olur . 4 jant tek renk 200 tl
    ESKİŞEHİR KOBİ
    0543 815 20 64

    Alıntıları Göster
    1972 model Ford Taunusumun jantları paslı olduğu için kendim yapacağım sprey boya ile hem güzel hemde hem de jantın uzun ömürlü olmayacağını düşünerek.Biraz önce 4 jantımı Topkapı Akınsel Sanayi sitesinde bulunan Tahsin Ustaya götürdüm. Jantlar temizlenecek,düzeltilecek astar boya vernik derken bakalım nasıl olacak? Jantların şu anki durumu çok fena .. Yapıldığında sizinle paylaşırım
     jant boyama resimli anlatım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fatihfx


    quote:

    Orijinalden alıntı: delgadobm

    dostum kac paraya mal oldu bu olay
    sanayıde ben bu olayı vernıklı bır sekılde boyacı ya boyatsam kaca malolurdu kı
    sok tak ugras zaman
    verıp boyacıya ugrasamadan zaman kaybetmeden vernıklı daha parlak olmazmıydı
    bunlar bıraz mat kalmıs bence
    ugrasmam acıkcası boyacılarda ekmek yesınler


    24 liraya mal oldu. vernikde yapsaydım 34 lira olurdu. astarda olsa sanırım 45 lira falan olurdu. 24 liraya mükemmel bile oldu bence. fakat 8 saat uğraşmak zorunda kaldım. yumuşak fırça telle zımpara yapsam 5 dakka sürmezdi zımpara işi ama ben 1 saatten fazla uğraştım. ayrıca sökme takma falanda zor iş tabi.

    sanayide bunu yapan adam için 4 lastik en fazla 1-2 saat sürer. adam lifte kaldırır lastikleri söker sonra jantı ayırır. 10-20 dakkada zımparayı atar. son bi fıs fıs boya bitti gitti. ederi 150 lira bu işin en fazla ama 300 lira para istedi benden kaç yere sordum. bana 150 lira verseler ben bile evimde yaparım bu işi yeterki şu zımpara teli bulayım.koçtaşa falan baktım ama ordakiler jantı tuz buz edecek kadar sert. yaprak zımpara var oda hem aralara girmez hemde tanesi 24 lira.


    Aynen öyle çok güzel açıklamışsın.. Yav aslında bi düşündüm de iyi iş kar marjı da çok biz bu işe mi girsek acaba




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sertacak

    1972 model Ford Taunusumun jantları paslı olduğu için kendim yapacağım sprey boya ile hem güzel hemde hem de jantın uzun ömürlü olmayacağını düşünerek.Biraz önce 4 jantımı Topkapı Akınsel Sanayi sitesinde bulunan Tahsin Ustaya götürdüm. Jantlar temizlenecek,düzeltilecek astar boya vernik derken bakalım nasıl olacak? Jantların şu anki durumu çok fena .. Yapıldığında sizinle paylaşırım
     jant boyama resimli anlatım.

    Arkadaşlar jantlarım bitti.. eski hali üstte ve buda yeni hali.. nasıl olmuş?

    Yapılan işlemler, jantların düzeltilmesi,zımpara,pasların giderilmesi ,yüzeyin düzeltilmesi,koruyucu boya, astar boya, 2 kat jant boyası, 2 kat vernik ve rot balans..tüm yapılan işlemler 300 tl bence bu kadar uğraşmaya değer..Topkapı sanayi sitesinde Tahsin Ustanın telefonunu isteyene verebilirim..

     jant boyama resimli anlatım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sertacak -- 1 Mayıs 2013; 20:36:49 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sertacak

    quote:

    Orijinalden alıntı: sertacak

    1972 model Ford Taunusumun jantları paslı olduğu için kendim yapacağım sprey boya ile hem güzel hemde hem de jantın uzun ömürlü olmayacağını düşünerek.Biraz önce 4 jantımı Topkapı Akınsel Sanayi sitesinde bulunan Tahsin Ustaya götürdüm. Jantlar temizlenecek,düzeltilecek astar boya vernik derken bakalım nasıl olacak? Jantların şu anki durumu çok fena .. Yapıldığında sizinle paylaşırım
     jant boyama resimli anlatım.

    Arkadaşlar jantlarım bitti.. eski hali üstte ve buda yeni hali.. nasıl olmuş?

    Yapılan işlemler, jantların düzeltilmesi,zımpara,pasların giderilmesi ,yüzeyin düzeltilmesi,koruyucu boya, astar boya, 2 kat jant boyası, 2 kat vernik ve rot balans..tüm yapılan işlemler 300 tl bence bu kadar uğraşmaya değer..Topkapı sanayi sitesinde Tahsin Ustanın telefonunu isteyene verebilirim..

     jant boyama resimli anlatım.

    Alıntıları Göster
    Jantlar güzel olmus.. Gule Gule Kullan ;)

    Tahsin Ustanın iletişim bilgisini alabiliri..

    Tesekkurler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: efffe

    Jantlar güzel olmus.. Gule Gule Kullan ;)

    Tahsin Ustanın iletişim bilgisini alabiliri..

    Tesekkurler.

    Tahsin Ustanın telefonu 0 536 789 17 54 ... Ford jantlarını getirenden arkadaşdan aldım dersen hatırlar
  • Arkadaslar ben de megane 2 dinamik aracının jantlar ini boyadım. .. internetten motif marka jant boyası ve vernik aldım. . 500 ml boyayla 2 adet jant çok rahat boyanır ve 400 ml vernik 4 jant çok rahat yetiyor..
  • Boyayacagim janti aractan sokup cikarttim..Jantlari ince şu zımpara ile sulu olarak.zimparaladim.. sonra yıkayıp güneşte kuruttum. .kağıt bantla maskeledikten sonra motip marka gümüş gri jant boyası ile boyadım. ... kurulduktan sonra da yine motip vernik ile parlattım . .. kuruduktan sonra da yerine taktım.
     jant boyama resimli anlatım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: by_esir

    Boyayacagim janti aractan sokup cikarttim..Jantlari ince şu zımpara ile sulu olarak.zimparaladim.. sonra yıkayıp güneşte kuruttum. .kağıt bantla maskeledikten sonra motip marka gümüş gri jant boyası ile boyadım. ... kurulduktan sonra da yine motip vernik ile parlattım . .. kuruduktan sonra da yerine taktım.
     jant boyama resimli anlatım.
    Elinize sağlık güzel çalışma ve güzel anlatım.Teşekkürler




  • Konuyu hortlatalım gençler :D Ben de fabişimin jantlarını boyayacağım.eski hali,işlem sırası ve son halini paylaşırım. Malzemeler -
    1.yeteri kadar gazete kağıdı (bedava)
    2.iki deste iskambil kağıdı (bedava -mahalle kahvehanesinden kullanılmayan iskambil kağıtları)
    3.600. 1000 ve 1200 su zımpara (1er adet) - 3TL
    4.2 adet keçe - 5 TL
    5.kağıt bant - 2 TL
    6.2 tüp (100+100 gr) basınçlı kutuya basılmış metalleri orta kalınlıkta metalik gri oto boyası (mıx 5221)(hazır değil oto boyacıda yaptırdım) 17.5 TL+17.5 TL toplam 35 TL
    7.1 tüp (100 gr) oto vernik (basınçlı kutuya basılmış - oto boyacıda yaptırdım) 15 TL
    8. 4 adet 14 inc jant iç tırnak çapı 5.5mm dış çap 6mm üzeri plasto kaplama skoda armalı celik jant göbeği - 20 TL
    Toplam : 80TL
    Pahalıdır demeyin.fabişimi seviyorum ve insanın kendi işini kendisinin görmesi gibisi yok.
    şimdilik malzemelerimi hazırladım.en kısa sürede fotoğraflarla birlikte buluşmak üzere . . .saygılar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: olcaydin61

    Konuyu hortlatalım gençler :D Ben de fabişimin jantlarını boyayacağım.eski hali,işlem sırası ve son halini paylaşırım. Malzemeler -
    1.yeteri kadar gazete kağıdı (bedava)
    2.iki deste iskambil kağıdı (bedava -mahalle kahvehanesinden kullanılmayan iskambil kağıtları)
    3.600. 1000 ve 1200 su zımpara (1er adet) - 3TL
    4.2 adet keçe - 5 TL
    5.kağıt bant - 2 TL
    6.2 tüp (100+100 gr) basınçlı kutuya basılmış metalleri orta kalınlıkta metalik gri oto boyası (mıx 5221)(hazır değil oto boyacıda yaptırdım) 17.5 TL+17.5 TL toplam 35 TL
    7.1 tüp (100 gr) oto vernik (basınçlı kutuya basılmış - oto boyacıda yaptırdım) 15 TL
    8. 4 adet 14 inc jant iç tırnak çapı 5.5mm dış çap 6mm üzeri plasto kaplama skoda armalı celik jant göbeği - 20 TL
    Toplam : 80TL
    Pahalıdır demeyin.fabişimi seviyorum ve insanın kendi işini kendisinin görmesi gibisi yok.
    şimdilik malzemelerimi hazırladım.en kısa sürede fotoğraflarla birlikte buluşmak üzere . . .saygılar
    Evet arkadaşlar jantlarımı boyadım.tabi amatörce.sıfır gibi olcak diye hiç beklemedim.ama yaklaştım gibi.yukarıda malzemeleri saymıştım.ancak sünger su kovası eldiven fön makinesi maske ve en önemlisi bu işleri yapabileceğiniz müsait bir yer.4 jant yaklaşık 5 saatimi aldı.şimdi resimlerle birlikte işlem safhasına geçelim.resimleri işlem sırasına göre atacağım.
    1.malzemeler
    2.ilk hali
    3.söküm aşaması (5dk)
    4.su zımparası ile işlem (600,1000,1200 zımpara (40 dk)
    5.yıkama kurutma ve zımpatalanmış hali (kurutmayı fön ile yapın kolay oluyo iyice kurulayın) (5dk)
    6.keçe ile kılcal çizik yapma.(jantta boyayacağınız her yer (10 dk)
    7.yıkama kurutma (iyice kurulayın) (5 dk)
    8.lastiği iskambil kağıdı iskambil kağıtları jant ile -lastik arasına birazı birbiri üstine gelecek şekilde sokun- ve gazeteyle izole etme (sibobu unutmayın :) ) 10 dk
    8.boyaya hazır.ilk kat boya.(boyamaya geçmeden önce müsait bi yere deneme boyası atın) eliniz alışınca janta geçin.yaklaşık 30cm uzaktan fısssssssss yapın elinizi sağa sola sürekli hareket ettirin. Fıs fıs fıs yapmayın.sürekli boya püskürtün.sonra tekere yarım tur attırp tekrar yapın.ilk kata fazla boya atmayın (5dk)
    9.ilk kat boyayı kurumaya bırakın fön tutup en üst sıcaklıkla (2dk) ısıtın fönü 20 cm uzak tutun (5 dk)
    10.ikinci kat boya (ilk kat boyadan %50 oranında daha fazla boya sıkın.boya sıkma işlemi 8. sırada anlatılmış.tekrarını yapın.
    11.ikinci kat boya kurutma fön kullanmayın.çok fazla kurutmayın (3 dk)
    12.çok kurumayan boya üstüne yine 8.bölümde ablatıldığı gibi verniği püskürtün. (2dk)
    13.kurumaya bırakın (5 dk)
    14.sonra 20 cm uzaktan fön tutun.en üst sıcaklıkla kurutun.jant üzerinde gezdirin. (3 dk)
    15.kuruduğundan emin olduktan sonra izoleleri sökün ve jantı yeribe takın.
    16.son hali
    MAKSAT MUHABBET OLSUN DOSTLAR. Umarım birilerine yardımcı olmuşuzdur.saygılar. jant boyama resimli anlatım.

     jant boyama resimli anlatım.
     jant boyama resimli anlatım.
     jant boyama resimli anlatım.
     jant boyama resimli anlatım.
     jant boyama resimli anlatım.
     jant boyama resimli anlatım.
     jant boyama resimli anlatım.
     jant boyama resimli anlatım.
     jant boyama resimli anlatım.
     jant boyama resimli anlatım.
     jant boyama resimli anlatım.
     jant boyama resimli anlatım.
     jant boyama resimli anlatım.
     jant boyama resimli anlatım.
     jant boyama resimli anlatım.
     jant boyama resimli anlatım.
     jant boyama resimli anlatım.
     jant boyama resimli anlatım.




  • olcaydin61 O kullanıcısına yanıt
    çok güzel olmuş bende yapacağım en kısa zamanda. peki keşke şunuda yapsaydım dediğin birşey var mı. herkes boya atar falan diyorlar astar uygulanmayınca
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.