Şimdi Ara

jant boyama resimli anlatım.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
49
Cevap
1
Favori
106.728
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • acaba diye başladım bu işe güzelde oldu. umarım kısa zamanda sökülmez.

    malzemeler gülen boyanın koçtaşta satılan kutu sprey boyası. jant boyası diye yazması önemli değil 357 nolu metalik gri den aldım. 2 kutu 4 jant boyuyor. 4 tanede 180 lik su zımparası 4 janta yetiyor. 2 tanede kalın eldiven alın elleriniz haşat olmasın. 1 tanede maske alın hem boya hem zımpara aşamasında ağız burun dolmasın. 1 jant 2 saat sürüyor. topam 8 saatte biter. boya kuruma süresi 3 dakka. tam kuruma 12 saat. ama 10-15 dakka bekleyip yerine takabilirsiniz lastiği, tabi bijonları zedelememek için elle sıkacaksınız. tam kuruma bitince anahtarla sıkarsınız.

    önce yaklaşık 1 saat civarı süren zımparalama işlemi var. çizik olsun olmasın her yeri güzelce zımparalayın. zımpara bitince jantı güzel bi yıkayıp varsa özel temizlik malzemesi ilede temizleyin.kuruma bittikten sonra ister koli bandı ister maskeleme bandı ile lastiğin kenarlarını kapatın. kalan kısımlarıda yine gazete ile güzelce kapatın.

    boyayı 20 santim civarından sürekli sağ sol yaparak sıkın. anlık bile bir noktada bekleseniz orası hemen sırıtır. en güzeli bir yandan sürekli basarken bir yandanda lastiğin etrafında dönmek, böylece her yere eşit miktarda sıkmış olursunuz. en az 2 kat boya atın. katlar arasında 5 dakka falan bekledim ben. 3 kat tam güzel kapatıyor. varsa ısı tabancası ile jantı ısıtın daha iyi olur. astar kullanmadım, umarım sökülme olmaz. boyamadan 1 gün sonra çamurda dolaştım epey birşey olmadı henüz. üstelik boya yaptığım hava sıcaklığı 15-20 dereceydi.

     jant boyama resimli anlatım.
     jant boyama resimli anlatım.
     jant boyama resimli anlatım.
     jant boyama resimli anlatım.

    alttaki 2 resim zımparalanmış ve normal jant arasındaki farkı gösteriyor.
     jant boyama resimli anlatım.
     jant boyama resimli anlatım.

    kapakları ve bijonları boyamayı unutmayın.
     jant boyama resimli anlatım.
     jant boyama resimli anlatım.
     jant boyama resimli anlatım.
     jant boyama resimli anlatım.


    bunlarda eski yeni fotoları.
     jant boyama resimli anlatım.
     jant boyama resimli anlatım.
     jant boyama resimli anlatım.
     jant boyama resimli anlatım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fatihfx -- 11 Aralık 2010; 17:12:28 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Jant Boyama: Resimli Bir Anlatım

    Jantlarınızı boyayarak aracınızın görünümünü yenileyebilir ve kişiselleştirebilirsiniz. İşte jantları sprey boya ile boyamanın adım adım bir anlatımı:

    Malzemeler:

    • Jantlar
    • 180, 220 ve 320 kum zımparası
    • Zımpara tutucu
    • Sprey boya (aracınızın rengine veya isteğinize göre seçin)
    • Primer (isteğe bağlı)
    • Temiz bezler
    • Maskeleme bandı (isteğe bağlı)

    Adımlar:

    1. Jantları Hazırlama:

    • Jantları su ve sabunla iyice temizleyin ve kurumasını bekleyin.
    • Zımpara tutucuya 180 kum zımparası takın ve jantları eski boyayı veya koruma kaplamasını çıkarmak için zımparalayın.
    • Jantları tekrar 220 kum zımparası ile pürüzsüz hale getirin. Son olarak, 320 kum zımparası ile zımparalayarak pürüzsüz bir yüzey elde edin.

    2. Maskeleme (İsteğe Bağlı):

    • Jantların boyanmasını istemediğiniz kısımları maskeleme bandı ile kapatın, örneğin lastikler, fren kaliperleri veya göbek kapakları.

    3. Astarlama (İsteğe Bağlı):

    • Jantları korumak ve boyanın daha iyi yapışmasını sağlamak için astar kullanabilirsiniz. Sprey astarı uygulayın ve tamamen kurumasını bekleyin.

    4. Sprey Boyama:

    • Sprey boyayı iyice çalkalayın.
    • Jantlardan yaklaşık 20-30 cm uzakta eşit, ince katlar halinde boya püskürtün.
    • Her kat boyanın kurumasını bekleyin ve pürüzsüz bir yüzey elde etmek için birden fazla kat uygulayın.

    5. Kuruma Süresi:

    • Sprey boyanın tamamen kuruması için 24 saat bekleyin.

    İpuçları:

    • Boyama işlemini iyi havalandırılan bir alanda yapın.
    • Boya kuruduktan sonra, jantları korumak için cila veya seramik kaplama uygulayabilirsiniz.
    • Jant sprey boya ile boyanabilir ve iyi uygulandığında uzun süre dayanır.
    • Jant boyarken kaliteli sprey boya kullanmak önemlidir.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • güzel çalışma ve güzel anlatım.Teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SerkanYazgan.

    güzel çalışma ve güzel anlatım.Teşekkürler
    Birde boyacıların kullandığı vernikten atsaydınız en son hem parlaklık hemde koruma sağlardı sanırım. Sprey olarak bulunuyormu bilmem ama biz jantları boyattığımızda en son kata vernikte atmışlardı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: firozat

    Birde boyacıların kullandığı vernikten atsaydınız en son hem parlaklık hemde koruma sağlardı sanırım. Sprey olarak bulunuyormu bilmem ama biz jantları boyattığımızda en son kata vernikte atmışlardı.

    Alıntıları Göster
    Çalışma güzel fakat işçilik vasat gibi Lastiğede epey bi boya taşmış
  • quote:

    Orijinalden alıntı: seizure

    Çalışma güzel fakat işçilik vasat gibi Lastiğede epey bi boya taşmış


    Yinede güzel olmuş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gun Expert

    quote:

    Orijinalden alıntı: seizure

    Çalışma güzel fakat işçilik vasat gibi Lastiğede epey bi boya taşmış


    Yinede güzel olmuş.

    Alıntıları Göster
    dostum kac paraya mal oldu bu olay
    sanayıde ben bu olayı vernıklı bır sekılde boyacı ya boyatsam kaca malolurdu kı
    sok tak ugras zaman
    verıp boyacıya ugrasamadan zaman kaybetmeden vernıklı daha parlak olmazmıydı
    bunlar bıraz mat kalmıs bence
    ugrasmam acıkcası boyacılarda ekmek yesınler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: firozat

    Birde boyacıların kullandığı vernikten atsaydınız en son hem parlaklık hemde koruma sağlardı sanırım. Sprey olarak bulunuyormu bilmem ama biz jantları boyattığımızda en son kata vernikte atmışlardı.


    ben öylesine başladım o yüzden ne vernik ne astar aklıma geldi. bu kadar olacağını bil tahmin etmemiştim ama her halukarda eskisinden iyi olur diyordum ki zaten çok iyi oldu. sprey vernik var yine gülen boyanın 10 liraya.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Jant Kapağı Boyama
    8 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: seizure

    Çalışma güzel fakat işçilik vasat gibi Lastiğede epey bi boya taşmış


    evet o ilk lastikte baya baştan savma yaptım. en güzeli en son lastik oldu. zaten dediğim gibi öylesine başladım acaba yapabilirmiyim diyerek fakat sonuç 24 lira maliyetle çok güzel oldu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: delgadobm

    dostum kac paraya mal oldu bu olay
    sanayıde ben bu olayı vernıklı bır sekılde boyacı ya boyatsam kaca malolurdu kı
    sok tak ugras zaman
    verıp boyacıya ugrasamadan zaman kaybetmeden vernıklı daha parlak olmazmıydı
    bunlar bıraz mat kalmıs bence
    ugrasmam acıkcası boyacılarda ekmek yesınler


    24 liraya mal oldu. vernikde yapsaydım 34 lira olurdu. astarda olsa sanırım 45 lira falan olurdu. 24 liraya mükemmel bile oldu bence. fakat 8 saat uğraşmak zorunda kaldım. yumuşak fırça telle zımpara yapsam 5 dakka sürmezdi zımpara işi ama ben 1 saatten fazla uğraştım. ayrıca sökme takma falanda zor iş tabi.

    sanayide bunu yapan adam için 4 lastik en fazla 1-2 saat sürer. adam lifte kaldırır lastikleri söker sonra jantı ayırır. 10-20 dakkada zımparayı atar. son bi fıs fıs boya bitti gitti. ederi 150 lira bu işin en fazla ama 300 lira para istedi benden kaç yere sordum. bana 150 lira verseler ben bile evimde yaparım bu işi yeterki şu zımpara teli bulayım.koçtaşa falan baktım ama ordakiler jantı tuz buz edecek kadar sert. yaprak zımpara var oda hem aralara girmez hemde tanesi 24 lira.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fatihfx


    quote:

    Orijinalden alıntı: delgadobm

    dostum kac paraya mal oldu bu olay
    sanayıde ben bu olayı vernıklı bır sekılde boyacı ya boyatsam kaca malolurdu kı
    sok tak ugras zaman
    verıp boyacıya ugrasamadan zaman kaybetmeden vernıklı daha parlak olmazmıydı
    bunlar bıraz mat kalmıs bence
    ugrasmam acıkcası boyacılarda ekmek yesınler


    24 liraya mal oldu. vernikde yapsaydım 34 lira olurdu. astarda olsa sanırım 45 lira falan olurdu. 24 liraya mükemmel bile oldu bence. fakat 8 saat uğraşmak zorunda kaldım. yumuşak fırça telle zımpara yapsam 5 dakka sürmezdi zımpara işi ama ben 1 saatten fazla uğraştım. ayrıca sökme takma falanda zor iş tabi.

    sanayide bunu yapan adam için 4 lastik en fazla 1-2 saat sürer. adam lifte kaldırır lastikleri söker sonra jantı ayırır. 10-20 dakkada zımparayı atar. son bi fıs fıs boya bitti gitti. ederi 150 lira bu işin en fazla ama 300 lira para istedi benden kaç yere sordum. bana 150 lira verseler ben bile evimde yaparım bu işi yeterki şu zımpara teli bulayım.koçtaşa falan baktım ama ordakiler jantı tuz buz edecek kadar sert. yaprak zımpara var oda hem aralara girmez hemde tanesi 24 lira.


    emeğine sağlık ama ben senin kullandığın o sprey boya ile banyo rafını boyadım, 2 ay sonra kabardı. bende aynı şekilde zımparaladım uzun ve özenli bir şekilde boyadım, fırın boya kalıcı olur diyorlar..umarım boyası çabuk aşınmaz..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fatihfx


    quote:

    Orijinalden alıntı: delgadobm

    dostum kac paraya mal oldu bu olay
    sanayıde ben bu olayı vernıklı bır sekılde boyacı ya boyatsam kaca malolurdu kı
    sok tak ugras zaman
    verıp boyacıya ugrasamadan zaman kaybetmeden vernıklı daha parlak olmazmıydı
    bunlar bıraz mat kalmıs bence
    ugrasmam acıkcası boyacılarda ekmek yesınler


    24 liraya mal oldu. vernikde yapsaydım 34 lira olurdu. astarda olsa sanırım 45 lira falan olurdu. 24 liraya mükemmel bile oldu bence. fakat 8 saat uğraşmak zorunda kaldım. yumuşak fırça telle zımpara yapsam 5 dakka sürmezdi zımpara işi ama ben 1 saatten fazla uğraştım. ayrıca sökme takma falanda zor iş tabi.

    sanayide bunu yapan adam için 4 lastik en fazla 1-2 saat sürer. adam lifte kaldırır lastikleri söker sonra jantı ayırır. 10-20 dakkada zımparayı atar. son bi fıs fıs boya bitti gitti. ederi 150 lira bu işin en fazla ama 300 lira para istedi benden kaç yere sordum. bana 150 lira verseler ben bile evimde yaparım bu işi yeterki şu zımpara teli bulayım.koçtaşa falan baktım ama ordakiler jantı tuz buz edecek kadar sert. yaprak zımpara var oda hem aralara girmez hemde tanesi 24 lira.


    ısyerınde bır arkadasta senın gıbı kendısı spray almıs bahaustan astra ıcın ama onunkıler de zaman la kabarmıs bu sprey ısı bana ters




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delgado

    quote:

    Orijinalden alıntı: fatihfx


    quote:

    Orijinalden alıntı: delgadobm

    dostum kac paraya mal oldu bu olay
    sanayıde ben bu olayı vernıklı bır sekılde boyacı ya boyatsam kaca malolurdu kı
    sok tak ugras zaman
    verıp boyacıya ugrasamadan zaman kaybetmeden vernıklı daha parlak olmazmıydı
    bunlar bıraz mat kalmıs bence
    ugrasmam acıkcası boyacılarda ekmek yesınler


    24 liraya mal oldu. vernikde yapsaydım 34 lira olurdu. astarda olsa sanırım 45 lira falan olurdu. 24 liraya mükemmel bile oldu bence. fakat 8 saat uğraşmak zorunda kaldım. yumuşak fırça telle zımpara yapsam 5 dakka sürmezdi zımpara işi ama ben 1 saatten fazla uğraştım. ayrıca sökme takma falanda zor iş tabi.

    sanayide bunu yapan adam için 4 lastik en fazla 1-2 saat sürer. adam lifte kaldırır lastikleri söker sonra jantı ayırır. 10-20 dakkada zımparayı atar. son bi fıs fıs boya bitti gitti. ederi 150 lira bu işin en fazla ama 300 lira para istedi benden kaç yere sordum. bana 150 lira verseler ben bile evimde yaparım bu işi yeterki şu zımpara teli bulayım.koçtaşa falan baktım ama ordakiler jantı tuz buz edecek kadar sert. yaprak zımpara var oda hem aralara girmez hemde tanesi 24 lira.


    ısyerınde bır arkadasta senın gıbı kendısı spray almıs bahaustan astra ıcın ama onunkıler de zaman la kabarmıs bu sprey ısı bana ters

    Alıntıları Göster
    süper olmuş tebrikler...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ch4ylak

    süper olmuş tebrikler...

    Alıntıları Göster
    valla kabarırsa ısı tabancasıyla bir daha boyarım nede olsa zımparası uzun süre gider bidahaki sefere o kadar uğraştırmaz.

    resimlerde gördüyseniz epey çamurlu araba. boyadıktan bir gün sonra yaklaşık 1 saat o çamur senin bu çamur benim battık çıktık ama bugün yıkattım arabayı jantlarda çizik bile yok gıcır gıcır hala.

    en mantıklısı bu işi yaz sıcağında güneşin altında yapmak. fırın boya yapmış gibi oluruz. her halukarda resimlerde jantın eski halini görüyorsunuz 24 liraya bu hale geldi, boya atsa ne olur atmasa ne olur diyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fatihfx

    valla kabarırsa ısı tabancasıyla bir daha boyarım nede olsa zımparası uzun süre gider bidahaki sefere o kadar uğraştırmaz.

    resimlerde gördüyseniz epey çamurlu araba. boyadıktan bir gün sonra yaklaşık 1 saat o çamur senin bu çamur benim battık çıktık ama bugün yıkattım arabayı jantlarda çizik bile yok gıcır gıcır hala.

    en mantıklısı bu işi yaz sıcağında güneşin altında yapmak. fırın boya yapmış gibi oluruz. her halukarda resimlerde jantın eski halini görüyorsunuz 24 liraya bu hale geldi, boya atsa ne olur atmasa ne olur diyorum.

    Alıntıları Göster
    Yaramı deştin Babam jantların boyası döküldü diye gidip bi arkadaşına hediye etmişti




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Üstad-ı Angora

    Yaramı deştin Babam jantların boyası döküldü diye gidip bi arkadaşına hediye etmişti

    Alıntıları Göster
    Elinize sağlık, bizde sağlıklı bakabilelim diye lütfen simage tagını kullanın!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    Elinize sağlık, bizde sağlıklı bakabilelim diye lütfen simage tagını kullanın!

    Alıntıları Göster
    konuyu hortlatalım:) eğer lastikleri sökmeden bu işi yapacaksanız jantla lastik birleşim yerine arap sabunu sürüp gazete koyarda boyasanız taşan boya lastiği yıkayınca arap sabunu sayesinde akar gider. bende bi ara boyamayı düşünüyorum zevkli iş sonuçta...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zekiz

    konuyu hortlatalım:) eğer lastikleri sökmeden bu işi yapacaksanız jantla lastik birleşim yerine arap sabunu sürüp gazete koyarda boyasanız taşan boya lastiği yıkayınca arap sabunu sayesinde akar gider. bende bi ara boyamayı düşünüyorum zevkli iş sonuçta...

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar 2005 model alfa romeomun jantlerını ve kapı kollarını mito krom grisi boyamak istiiyorum..fikirlerinizi benimle paylaşırsanız çok memnun olurum...herkese kazasız belasız yolculuklar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aldn34

    arkadaşlar 2005 model alfa romeomun jantlerını ve kapı kollarını mito krom grisi boyamak istiiyorum..fikirlerinizi benimle paylaşırsanız çok memnun olurum...herkese kazasız belasız yolculuklar

    Alıntıları Göster
    aracım milano kırmızısı(bordo)alfa 156.....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aldn34

    aracım milano kırmızısı(bordo)alfa 156.....

    Alıntıları Göster
    burayı bir inceleyin derim.

    www.renklijant.com
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mujdat@iqboya.com

    burayı bir inceleyin derim.

    www.renklijant.com

    Alıntıları Göster
    aynı yöntemle renkli jant uygulaması da denenebilir. güzel çalışma.. teşekkür
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.