|
jant değişimi hakkında (2. sayfa)
-
-
quote:
Orjinalden alıntı: arikanturk
Lastik çapını değiştirmediğiniz sürece kilometre saati ve gidilen yol göstergelerinde bir değişiklik olmaz.
Yakıt tüketimi ise lastikten bağımsız, etkilemez.
-
175/70/14 YERİNE 165/80/14 VEYA 175/80/14 TAKSAM YOL TUTUŞU AÇISINDAN PROBLEM OLURMU? -
Etkilenir, her lastiğin yanak kısmında bir tur yuvarlanma mesafesi yazar, bu mesafe avrupa üertimli lastiklerde genellikle metre cinsindendir, bu sebeple jant lastik ebatlarını değiştirirken eski lastiğinizdeki bilgilere bakarak yeni aldığınız lastikle arasındaki farkı hesaplayabilirsiniz, ve büyük ebatlı lastik takıldığında yapılan en büyük hatalardan biri de yeni jantlara göre hız kadranının kalibrasyonunun yapılmaması, kalibrasyon genellikle şanzımana bağlı küçük bir devir dişlisinin değişimi ile yapılır ve lastik ebadına göre bu dişlilerin çapı büyür yada küçülür (aşağıdaki resimdeki gibi) ve her markanın kullandığı dişli mekanizması değişiklik gösterir, bu sebeple hız kameralarına takılan çok kişiyi tanıyorum, 90km/sa. ile gittiğini sanıyor ama 105km/sa. ile radara takılıyor, aracınız ile ilgili kullanım kılavuzunda tavsiye edilen lastik ebatları yazılıdır, bunların dışına çıkılmaması gereklidir, ama tavsiye istersen 15" jantlı araçta maksimum 17" 215x50R17, tabi 17 inçlik jant ve 215 taban için orjinal jant ofset değerleri önemli, sanırım sizin araç B yada C segmenti bir araç muhtemelen, sizin için en uygun ebatlar bu olabilir 195X55R16 ayrıca konfordan da ödün vermemiş ve aşırı yakıt tüketmemiş olursunuz, tabi arabayı satmadıysanız. yada satsanız da önemi yok, bilgi olarak dursun burada, bu sayede 16 yıllık konuyu tekrar hortlatarak bir bilginin eksik tarafını tamamladığımı düşünüyorum..
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zahitfettahoglu -- 17 Kasım 2022; 18:16:34 >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X