Şimdi Ara

jant değişimi hakkında

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
0
Favori
5.157
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Orjinali 15" olan bir jant 16" veya 17" bir jant ile değiştirilir mi?
    Değiştirilemez ise neden? Değiştirilir ise araçta bir sorun doğurur mu?



  • Çok rahat değiştirilir , ancak lastik yuvarlanma ölçülerine sağdık kalmak gerekir , yani jant dediğiniz kadar değişecekse lastiğin hem taban ölçüsü büyümeli hem yanak ölçüsü küçülmeli , bunun sonucunda lastiklerinizin ölçüsünden dolayı yol tutuşunuzda iyileşme fakat karşılığında yolu biraz daha hissederek gidersiniz , lastik için bundan sonra vereceğiniz rakamlar artacaktır , çünkü orjinal lastiğinizden bu tip lastikler daha pahalıdır. google.com da oto lastik yada oto jant diye arattığınızda çıkan sitelerde jant lastik değişim tabloları var oralardan kontrol ederek uygununu bulabilirsiniz...
  • Anladığım kadarıyla jant ne kadar büyürse, lastik genişliğini de o kadar küçültmem mi gerekli.
  • lastik ölçünüz ne kaç jant istiyorsunuz...bakayım hemen
  • Benim lastik ölçüm 15. Yapmak istediğim 17. Bir de ben o dediğiniz tabloya baktım ama inan hiç bir şey anlamadım.
  • mevcut 15" jantlarınızı 17" ile değiştirmek istediğinizde hem tabanı genişletmek hemde yanağı daraltmak gerekir..
  • mesela diyelimki lastik ve jant ölçünüz 195 - 65 - 15 bu ölçüyü 205-60-15............225-55-15.............205-55-16...........225-50-16........245-45-16....
    215-45-17.......255 / 40 R 17 ..........245 / 40 R 17 .........245 / 35 R 18 ........235 / 30 R 19

    yapabilirsiniz
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    i20 Yağ Değişimi Hakkında..
    9 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • www.abdulkadirozcan.com.tr adresinden muadelat / değişim tablosunda şimdiki lastiğinizi bulun jantı büyürmek istediğiniz için kutuları kaydırmadan lastiğinizin sağa doğru hizasına gelen yeni jant ve olması gereken lastik ölçülerine bakın ,
  • Ne gibi değişiklikler olur araçta böyle bir değişim yaptığımda. Mesela yakıt tüketimi artar mı, azalır mı. Yol tutuşuna olumlu etki yapar demiştiniz mesela. Ya da aracın yoldaki setlere, engellere, taşlara olan tepkisi nasıl olur. Yani o tür tümsekleri falan çok hisseder miyim eskisine kıyasla?
  • Mevcut jantınızın offset değerine de dikkat edecek şekilde bir jant değişikliği yaparsanız daha sağlıklı sonuç alabilirsiniz.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: altinok

    Ne gibi değişiklikler olur araçta böyle bir değişim yaptığımda. Mesela yakıt tüketimi artar mı, azalır mı. Yol tutuşuna olumlu etki yapar demiştiniz mesela. Ya da aracın yoldaki setlere, engellere, taşlara olan tepkisi nasıl olur. Yani o tür tümsekleri falan çok hisseder miyim eskisine kıyasla?


    konuya genel olarak bakıldığında lastik taban genişliğinin arttırılması kuru zeminlerde daha iyi yol tutuş sağlar..fakat aynı zamanda da genişleyen tabanın yol sürtünmesi daha fazla olacağından motor biraz daha fazla zorlanır..bu da yakıt sarfiyatının artmasına neden olur..
    yanak genişliğinin azaltılması ise jantı yere daha fazla yaklaştıracağından süspansiyonda sertleşme ve jant yamulma riskini arttırır..
  • Yol tutusun artar yakıt sarfıyatıun braz artabilir. Çukurlar dan fılan kaç jantı eğebilirsin lastik yanakları daraldıkca etkıler janta daha çok yansıyor lastıkler daha hasass olabılır. Yani turkıyedeki yollara pek uygun degıl bu tıp jant ve lastıkler. ama görunuş olsun dıyosan yaptır.
  • Peki dostlar yanakları daraltmadan geniş yanaklı bir lastik kullanabilir miyim?
  • Olabılır yanak daratlmazsan jant çapı duşuk olması lazım olur bence ama yıne lastıklerın ağır olur orjınale göre yuvarlanma direncı yakıt sarfıyatını artırır. çok genış olursa dönüşlerde dovlunbaza sürtebilir. jantçılar neredesunuz yaw bilgi verın bende merak ettım şimdi
  • Yok mu bu işten anlayan dostlar. Kafama takıldı valla.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: altinok

    Yok mu bu işten anlayan dostlar. Kafama takıldı valla.


    gerekli cevaplar zaten verildi..anlaşılmayan konu nedir ben anlayamadım..yanakları daraltmadan 17 inç jant kullanmanız gibi bir seçenek yok..
  • KULLANAMAZSIN... BU MÜMKÜN DEĞİL...
    JANT BÜYÜYECEK, YANAK GENİŞLİĞİ AZALMAYACAK, NASIL OLACAK BU... NASIL SIĞDIRACAKSIN ARABANIN ALTINA...
    SEN ESKİ JANT VE LASTİK ÖLÇÜLERİNİ VER, YENİSİ NE OLABİLİR YAZALIM...

    quote:

    Orjinalden alıntı: altinok

    Peki dostlar yanakları daraltmadan geniş yanaklı bir lastik kullanabilir miyim?
  • Eğer 17" Jant takacaksanız ( ki 17'den fazlası Tr Yolları için zarar ) Lastik Ebatlarınızda büyüme ve Yanaklarda küçülme yapmak zorundasınız..Yanakların optimum 45 olmalı..Taban genişliği de aracınız ne ise ona göre uydurabilirsiniz ama genellikle 225 - 205 arasında tercih edilir ki böyle de olması gereklidir zaten..

    Diğer tafatan , arabanın performansı olumsuz etkilenir , araba da yığılma görülebilir , yakıt sarfiyatı artar , konfor yola bağlı oalrak düşer , yol tutuşu artar ve en önemlisi Jant'tan sonra araca 35 mm'lik yay uygulaması da yaparsanız tam takım olur..

    Yay ile birlikte yol tutş daha da güvenli olur..Zaten direk 17" Jantı arabaya takınca bir müddet sonra size de komik gelebilecek görüntü oluşabilir..Çünkü Jant'ın büyüklüğünden dolayı arac yükselir ve aramızda "Leylek" tabir edilen bir görüntü oluşur..

    Yani Jant'ın yanında Yayda takmak gereklidir diye düşünüyorum..




  • @roverci, @türbülans, @enforacle, @arianturk, @adac, çok teşekkürler arkadaşlar. Özellikle @Gökhan43 ayrıntılı açıklaman için çok teşekkür ederim dostum. Hiç bilmediğim bir konu hakkında gerçekten işime yarayacak bilgiler edindim sayenizde, eksik olmayın.
  • benim bu konuda merak ettiğim; ölçüler değiştiğinde bu durum aracın yol bilgisayarındaki bilgileri değiştirirmi. Yani gidilen mesafe veya yakıt tüketimi değerlerinin hesaplanmasına etki eder mi?
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.