Şimdi Ara

...[ JANT ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (17. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
396
Cevap
4
Favori
279.044
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1516171819
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ JANT ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 1.9.2024)
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mnvgt07

    meraba bende peugeot 207 var arabama 18 '' jant takmak istiyorum arabam 4 bijonlu beyendiğim jantlar 5 bijonlu 5 bijonlu jantı bi şekilde uydura bilirmiyiz sağlıklı olurmu cok masraf cıkarırmı

    almak istedigim jant bu
    http://www.upload.gen.tr/resim.php/www/nca2d0bs/222.JPG.html



    5 bijonlu diye uyum saglamaz dediler bunu bi şekilde yapabilirmiyiz yada buna benziyen 207 için uyumlu bi jant önerirseniz sevinirim yardımlarınızı beklıyorum


    slm güzel kardeşim senin aracının bijon ölçüsü 4*108 dir evet o 5 bijonlu jant sana olmaz oldurmak içinde hiçbişey yapamazsın lakin o beğendiğin jant modelininde mutlaka sana uyan 4*108 ölçüsü vardır nnetten veya bulunduğun yerden araştırabilirsin .....18 jant konusuna gelince evet oldukça havalı görsel olarakta çok hoş durmaktadır lakin bir takım dezavantajları vardır..direksiyonun ağırlaşması konfordan ödün vermek yakıt artması kışın yolda tutunamama gibi tabii 18 jant takman için süspansiyon sistemindeki yapacağın değişiklikleriçin harcayacağın parayı saymıyorum bile.......kal sağlıcakla.......




  • Jant Kullanımı

    Jant alırken, dikkat edilmesi gereken en önemli husus, jantın araca uyumudur. Beğendiğiniz jantın otomobilinize uyumlu olup olmadığını araç üreticisinden öğrenebilirsiniz. Ayrıca profosyonel jant satan firmalarda aracınıza uygun jantı seçebilmek için uygulama tabloları bulabilirsiniz.

    Doğru jant montajı, somun veya bijonların tavsiye edilen tork değerlerinde sıkılmasıyla mümkün olur. Doğru tork değerlerine aracınızda bulunan el kitabından veya araç üreticilerin yetkili servislerinden ulaşabilirsiniz. Jant montajında çapraz sıkma metodu kullanılması önerilmektedir. Jantı gerekenden fazla bir tork kuvveti ile sıkariseniz, bijon veya somun dişlerine zarar verebilirsiniz, fren disklerinizde hasar oluşabilir veya poryayı eğebilirsiniz.

    ET yani Off-set ölçüsü, jantın tipik özelliklerinden birinin sembölüdür. Jantın ortasından geçen hayali çizgi ile jantın araca bijonlarla bağlandığı yüzü arasındaki mesafedir. Off-set, aracın yapısıyla ilgili bir özellik olduğundan temel bir ölçüdür. Bu yüzden jant ve lastik değişimlerinde dikkat edilmesi gerekn en önemli faktörlerden biridir. Jantların üzerinde ölçüler rakamsal olarak veya milimetre türünde verilir.

    CH Değeri, jantın göbek ölçüsüdür. Jantı araca monte ederken poryaya oturduğu çapı milimetre cinsinden ifade eder. Otomobil üreticisi firmalar genellikle birbirlerinden farklı CH değerleri kullanmaktadır.

    PCD değeri, jantın üzerindeki birbirine komşu iki bijon deliğinin merkezleri arasındaki mm. türünden mesafeyi temsil eder. Aplikasyon kataloglarında PCD ölçüleri 4x100, 5x112, 6x130 v.b. rakamlarla ifade edilmektedir.

    Kullanacağınız jantın aplikasyon değerlerine göre aracınıza uygun olduğundan ve doğru oto lastik kullanıldığınızdan emin olunuz. Araç üreticisinin önerdiği teknik değerlerin dışına çıkmayınız. Yanlış seçilecek jantın, aracın maksimum hız, fren mesafesi, rot-balans ayarı ve yakıt tüketimi gibi teknik değerlerini olumsuz etkiliyeceği unutulmamalıdır. Buyüzden yeni bir jant alırken, teknik bilgisine inandığınız servislerden mutlaka destek alınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lastikcim -- 11 Ağustos 2011; 23:53:05 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lastikcim

    Jant Kullanımı

    Jant alırken, dikkat edilmesi gereken en önemli husus, jantın araca uyumudur. Beğendiğiniz jantın otomobilinize uyumlu olup olmadığını araç üreticisinden öğrenebilirsiniz. Ayrıca profosyonel jant satan firmalarda aracınıza uygun jantı seçebilmek için uygulama tabloları bulabilirsiniz.

    Doğru jant montajı, somun veya bijonların tavsiye edilen tork değerlerinde sıkılmasıyla mümkün olur. Doğru tork değerlerine aracınızda bulunan el kitabından veya araç üreticilerin yetkili servislerinden ulaşabilirsiniz. Jant montajında çapraz sıkma metodu kullanılması önerilmektedir. Jantı gerekenden fazla bir tork kuvveti ile sıkariseniz, bijon veya somun dişlerine zarar verebilirsiniz, fren disklerinizde hasar oluşabilir veya poryayı eğebilirsiniz.

    ET yani Off-set ölçüsü, jantın tipik özelliklerinden birinin sembölüdür. Jantın ortasından geçen hayali çizgi ile jantın araca bijonlarla bağlandığı yüzü arasındaki mesafedir. Off-set, aracın yapısıyla ilgili bir özellik olduğundan temel bir ölçüdür. Bu yüzden jant ve lastik değişimlerinde dikkat edilmesi gerekn en önemli faktörlerden biridir. Jantların üzerinde ölçüler rakamsal olarak veya milimetre türünde verilir.

    CH Değeri, jantın göbek ölçüsüdür. Jantı araca monte ederken poryaya oturduğu çapı milimetre cinsinden ifade eder. Otomobil üreticisi firmalar genellikle birbirlerinden farklı CH değerleri kullanmaktadır.

    PCD değeri, jantın üzerindeki birbirine komşu iki bijon deliğinin merkezleri arasındaki mm. türünden mesafeyi temsil eder. Aplikasyon kataloglarında PCD ölçüleri 4x100, 5x112, 6x130 v.b. rakamlarla ifade edilmektedir.

    Kullanacağınız jantın aplikasyon değerlerine göre aracınıza uygun olduğundan ve doğru oto lastik kullanıldığınızdan emin olunuz. Araç üreticisinin önerdiği teknik değerlerin dışına çıkmayınız. Yanlış seçilecek jantın, aracın maksimum hız, fren mesafesi, rot-balans ayarı ve yakıt tüketimi gibi teknik değerlerini olumsuz etkiliyeceği unutulmamalıdır. Buyüzden yeni bir jant alırken, teknik bilgisine inandığınız servislerden mutlaka destek alınız.



    USTAM SELAMUN ALEYKÜM BEN SİZE BİRŞEY DANIŞACAĞIM SANIRIM BU KONULARDA USTASINIZ NİCKİNİZDEN YOLA ÇIKARAK SİZE BİR SORUM OLACAKTI EĞER AYDINLATABİLİRSENİZ ÇOK MUTLU OLURUM SORUM ŞU..
    BENİM HYUNDAİ ACCENT 1999 GLS MODELİ Bİ ARACIM VAR 13 İNCH JANT VAR ÜSTÜNDE VE BEN YENİ BİR JANT ALIP TAKICAM KAFAMA KOYDUM SADECE FİYATTA VE JANT ŞEKİL KONUSUNDA KARAR WEREMEDİM VE DAHA DOĞRUSU BULAMADIM YANİ O TARZDA.BENİM RİCAM BANA O ARACA UYABİLECEK EBAT VE JANT BOYUTUNU SÖYLEYEBİLİRMİSİNİZ VE Bİ LASTIK ALMAYI DÜŞÜNÜYORUM 4 ADET TERCİHİMİ NE YÖNDE YAPMALIYIM BENİ AYDINLATIRMISINIZ ACABA ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM ŞİMDİDEN.




  • Merhaba 13 inç jant kullanan bir aracın değişim ölçüsü 14 inç veya 15 inç olmalıdır. Bu değişim konusundaki tercih sizindir. Sanırım aracınız da orjinal ekipman lastik ölçüsü 175/70R13. Bu ebatı kullanan araçlar 14 inç janta yükseldiklerinde kullanması gereken ölçü 175/65r14 olacaktır. Yanlız jantın 6x14 olması şarttır. 6.5x14 inç janta 175/65r14 lastik takılmaz. Eğer 15 inç jant kullanmak istiyorsanız, ve jantın genişliği 6.5x15 ise minimum 185 taban 7x15 ise minimum 195 tabanlı lastik kullanılmalıdır. 6.5 veya 7.5x15 jant için sizin aracınızda kullanılacak ideal oto lastik ölçüsü 195/50R15 dir. Bu ebatta piyasada bir çok lastik bulunmaktadır. Fakat ben size Lassa Impetus Revo kullanmanızı öneririm. Bence Lassa Impetus Revo fiyatına ve kalitesine göre bulundığu sekmentte en iyi lastiktir. (Lassa impetus revo şuan 130.00 TL ye peşin fiyatına 6 taksitle satılmaktadır.)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lastikcim -- 14 Ağustos 2011; 13:36:39 >




  • Benim de bir sorum olacak. Mevcut lastikler 195/65R15 iken 205/55R16 lastik takacağım. 16'' e yükseltmek istiyorum ve en uygun ölçüler bunlar olur herhalde? Bir de jant yenilesem, 205/55R16 lastik için dikkat etmem gereken bir husus var mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yt1990

    Benim de bir sorum olacak. Mevcut lastikler 195/65R15 iken 205/55R16 lastik takacağım. 16'' e yükseltmek istiyorum ve en uygun ölçüler bunlar olur herhalde? Bir de jant yenilesem, 205/55R16 lastik için dikkat etmem gereken bir husus var mı?


    zaten jantlarını değiştirmek zorundasın 195/65/15 ölçüsünü 205/55/16 yapacaksan bir takım 16 inch jant almak zorundasın...oradaki rakamlar 195/lastik yüzey genişliği,65/lastik yanak kalınlığı,15 ise jant çapını ifade eder..205/55/16 yapmak istemek 16 jant almak demek lastikle beraber bit takım jant bir takım lastik almak demek..................
  • valla aracımızdaki jant 18'' ve 17'' modellerine göre aracı çok daha karakteristik ve premium gösteriyor. (fotoğraf temsili. plakayı paintle kapatmak acı veriyor, bunla idare edin o yüzden.)

     ...[ JANT ile ilgili tüm paylaşımlar ]...
  • Orijinalden alıntı: Lastikcim

    Jant Kullanımı

    Jant alırken, dikkat edilmesi gereken en önemli husus, jantın araca uyumudur. Beğendiğiniz jantın otomobilinize uyumlu olup olmadığını araç üreticisinden öğrenebilirsiniz. Ayrıca profosyonel jant satan firmalarda aracınıza uygun jantı seçebilmek için uygulama tabloları bulabilirsiniz.

    Doğru jant ve lastik montajı, somun veya bijonların tavsiye edilen tork değerlerinde sıkılmasıyla mümkün olur. Doğru tork değerlerine aracınızda bulunan el kitabından veya araç üreticilerin yetkili servislerinden ulaşabilirsiniz. Jant montajında çapraz sıkma metodu kullanılması önerilmektedir. Jantı gerekenden fazla bir tork kuvveti ile sıkariseniz, bijon veya somun dişlerine zarar verebilirsiniz, fren disklerinizde hasar oluşabilir veya poryayı eğebilirsiniz.

    ET yani Off-set ölçüsü, jantın tipik özelliklerinden birinin sembölüdür. Jantın ortasından geçen hayali çizgi ile jantın araca bijonlarla bağlandığı yüzü arasındaki mesafedir. Off-set, aracın yapısıyla ilgili bir özellik olduğundan temel bir ölçüdür. Bu yüzden jant ve lastik değişimlerinde dikkat edilmesi gerekn en önemli faktörlerden biridir. Jantların üzerinde ölçüler rakamsal olarak veya milimetre türünde verilir.

    CH Değeri, jantın göbek ölçüsüdür. Jantı araca monte ederken poryaya oturduğu çapı milimetre cinsinden ifade eder. Otomobil üreticisi firmalar genellikle birbirlerinden farklı CH değerleri kullanmaktadır.

    PCD değeri, jantın üzerindeki birbirine komşu iki bijon deliğinin merkezleri arasındaki mm. türünden mesafeyi temsil eder. Aplikasyon kataloglarında PCD ölçüleri 4x100, 5x112, 6x130 v.b. rakamlarla ifade edilmektedir.

    Kullanacağınız jantın aplikasyon değerlerine göre aracınıza uygun olduğundan ve doğru oto lastik kullanıldığınızdan emin olunuz. Araç üreticisinin önerdiği teknik değerlerin dışına çıkmayınız. Yanlış seçilecek jantın, aracın maksimum hız, fren mesafesi, rot-balans ayarı ve yakıt tüketimi gibi teknik değerlerini olumsuz etkiliyeceği unutulmamalıdır. Buyüzden yeni bir jant alırken, teknik bilgisine inandığınız servislerden mutlaka destek alınız.

    jant alırken aracın orjinal değerleri mutlaka korunmalıdır. Ayrıca jant büyütülecek ise lastiklerin değişimi mutlaka orjinal değerlerinden yola çıkarak hesaplanmalı ve değişim yüzdeleri dahilindeki değerlere önem verilmelidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lastikcim -- 13 Eylül 2011; 2:45:17 >




  • bu harika jantları takaslamak isteyen varmı ?

    jantların lastiklerle beraber 2050tl gibi bir rakama alındığını biliyorum (satın aldığım arkadaş faturasını göstermişti)

    yol tutuşu ve hafifliği çok muazzam asfaltta gerçekten yolu kavrıyor üzerinde kumho 205-17-40 erformans lastikleri var! (1 adet yedekle beraber)

    bu harika, bir bakanın bir daha baktığı, "daha önce görmedik nerden aldınız?" diye sordukları jantımı sırf eşim istemediği için değiştirmek istiyorum

    corsa c 4 bijon cosmo yada spor paket 15-16" jantlarla değiştirmek istiyorum

    üste para istemiyorum yada para vermeyeceğim

     ...[ JANT ile ilgili tüm paylaşımlar ]...



     ...[ JANT ile ilgili tüm paylaşımlar ]...






  • merhaba arkadaşlar resimdeki jantı bilen varmı? Özellikle siyah olanı.

     ...[ JANT ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


     ...[ JANT ile ilgili tüm paylaşımlar ]...
  • bende bembeyaz honda jazz aracıma siyah jant aramaktayım. acaba urun yelpazası geniş olan bir yer önerebilirmisiniz...
  • arkadaşlar bndee 2001 model fiat brava 1.6 elx var.orjinal lastik ebatı 185 65 14 ama ben aracıma 205 40 17 lik bi jant lastik taksam

    1:yararı ve zararı ne olur
    2:çamurluğa yada yükte arkaya sürtme olurmu
    3:yakıt yol tutuşu fren mesafesinde değişme olurmu
    4:siz önerirmisiniz
    özellikle brva kullanan yada bilen arkadaşlardan cevap bekliyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: marantz

    bu harika jantları takaslamak isteyen varmı ?

    jantların lastiklerle beraber 2050tl gibi bir rakama alındığını biliyorum (satın aldığım arkadaş faturasını göstermişti)

    yol tutuşu ve hafifliği çok muazzam asfaltta gerçekten yolu kavrıyor üzerinde kumho 205-17-40 erformans lastikleri var! (1 adet yedekle beraber)

    bu harika, bir bakanın bir daha baktığı, "daha önce görmedik nerden aldınız?" diye sordukları jantımı sırf eşim istemediği için değiştirmek istiyorum

    corsa c 4 bijon cosmo yada spor paket 15-16" jantlarla değiştirmek istiyorum

    üste para istemiyorum yada para vermeyeceğim

     ...[ JANT ile ilgili tüm paylaşımlar ]...



     ...[ JANT ile ilgili tüm paylaşımlar ]...




    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-jant-lastik-jant-lastik-takimlari-cok-temiz-4-adet-dj-jant-ve-4-adet-michelin-lastik-bu-fiyata-65638230/detay/

    istersen özelden mesaj at




  • 185*65*15 olan lastiklerimi
    195*60*15 ile degistirip
    35mm spor yayla org. helezonlarimi da degistirdim
    aracin yol tutusu inanilmaz seviyede artti.
    jantlarimada ortada bijonlari kapatan orj. metal kapak alicam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umitece06

    quote:

    Orijinalden alıntı: marantz

    bu harika jantları takaslamak isteyen varmı ?

    jantların lastiklerle beraber 2050tl gibi bir rakama alındığını biliyorum (satın aldığım arkadaş faturasını göstermişti)

    yol tutuşu ve hafifliği çok muazzam asfaltta gerçekten yolu kavrıyor üzerinde kumho 205-17-40 erformans lastikleri var! (1 adet yedekle beraber)

    bu harika, bir bakanın bir daha baktığı, "daha önce görmedik nerden aldınız?" diye sordukları jantımı sırf eşim istemediği için değiştirmek istiyorum

    corsa c 4 bijon cosmo yada spor paket 15-16" jantlarla değiştirmek istiyorum

    üste para istemiyorum yada para vermeyeceğim

     ...[ JANT ile ilgili tüm paylaşımlar ]...



     ...[ JANT ile ilgili tüm paylaşımlar ]...




    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-jant-lastik-jant-lastik-takimlari-cok-temiz-4-adet-dj-jant-ve-4-adet-michelin-lastik-bu-fiyata-65638230/detay/

    istersen özelden mesaj at

    o janlar bana olmaz! olsa bile opel corsa jantı değil! sanırım yazımı yarım okumuşsun




  • arkadaşlar bndee 2001 model fiat brava 1.6 elx var.orjinal lastik ebatı 185 65 14 ama ben aracıma 205 40 17 lik bi jant lastik taksam

    1:yararı ve zararı ne olur
    2:çamurluğa yada yükte arkaya sürtme olurmu
    3:yakıt yol tutuşu fren mesafesinde değişme olurmu
    4:siz önerirmisiniz
    özellikle brva kullanan yada bilen arkadaşlardan cevap bekliyorum
    kimse yokmu
  • arkadaslar allahini seven bana bu janti hangi turk sitelerinin sattigini bulun arastirdim bulamiyorum orjinal sahte fark etmez

    aracim 2006 e90 serie 3 330

    jant ismi bmw type 162

    [simage]http://www.e90post.com/forums/uploadedimages/wheels/162b.jpg[simage]



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi askiim -- 9 Aralık 2011; 12:12:27 >
  • bmw yetkili servisinden sipariş geçebilirsiniz.
  • Herkese merhaba
    Ford connect aracima çelik jant düşünüyorum.Orjinali çok ufak duruyo, yük için olduğundan fazla da büyütmek mantıklı olmaz herhalde.195-65-15 orjinali. 16" olursa tahminim 55-16 ya da 50-16 mı olur?
    asıl merak ettiğim ise bu değişimden sonra yakıt, performas vs. azalır mı??

    İlgilenen arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim, iyi günler..
  • Kendi garajımızda yaptığım jant yenileme işlemine ait fotoğraflar

     ...[ JANT ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


     ...[ JANT ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


     ...[ JANT ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


     ...[ JANT ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


    İşlem yaklaşık 3 gün sürüyor.




  • 
Sayfa: önceki 1516171819
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.