Şimdi Ara

Jant Yamulmasi Sorun Yaratir mi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
23.196
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Dikmenin koy yolundan beter yollarinda bir cukura denk geldik ve on sol janti yamulttuk. Fark etmeden kisa bir mesafe yamuk jant- inik lastikle katedildikten sonra, lastikciye gittim. Ic tarafta, jantla lastigin birlestigi yerde jant yamulmus ve ordan hava kaciriyormus. Usta janti cekicledi, lastigi yememis bir sey olmaz dedi ve beni yolladi. Acaba ilerde bir sorun olur mu? Uzun vadede janti degistirmeye gerek var mi? Simdiden yardiminiz icin saolun.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Jant Yamukluğu: Sorun Yaratır mı?

    Jantların yamulması, araç sürüş dinamiklerini ve güvenliğini etkileyebilecek ciddi bir sorundur. Jant yamukluğu belirtilerini tespit etmek ve gerekli onarımları yaptırmak, araç sahipleri için önem taşımaktadır.

    Jant Yamukluğu Nasıl Anlaşılır?

    Jant yamukluğu genellikle aşağıdaki belirtilerle kendini gösterir:

    • Direksiyon titreme veya sallanma
    • Fren yaparken araç sarsılması
    • Lastiklerin düzensiz aşınması
    • Aracın yolda sağa veya sola çekmesi

    Jant Yamukluğunun Zararları

    Jant yamukluğu, aşağıdakiler de dahil olmak üzere bir dizi soruna neden olabilir:

    • Lastik hasarı
    • Süspansiyon sistemine zarar
    • Direksiyon sistemine zarar
    • Artan yakıt tüketimi
    • Azalan sürüş kontrolü

    Jant Yamukluğunun Nedenleri

    Jant yamukluğu, genellikle aşağıdaki nedenlerden kaynaklanır:

    • Çukurlara veya kaldırımlara çarpma
    • Kaza veya çarpışma
    • Aşırı yüklenme
    • Yanlış tekerlek montajı

    Jant Yamukluğu Nasıl Onarılır?

    Jant yamukluğu, bir profesyonel tarafından onarılmalıdır. Onarım süreci şunları içerebilir:

    • Jantın kontrol edilmesi ve yamukluğun tespit edilmesi
    • Yamukluğun hidrolik bir makine kullanılarak giderilmesi
    • Jantın dengelenmesi
    • Tekerleklerin tekrar takılması

    Önemli Uyarı: Jant yamukluğu tespit edildiğinde, aracınızı en kısa sürede bir servise götürmeniz önemlidir. Jant yamukluğu ile sürmeye devam etmek, daha ciddi sorunlara ve hatta bir kazaya yol açabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • mutlaka zararı olur tamir olmazsa veya değişmezse.
    balansı bozulmuştur o jantın.
    titreme yapar.
  • Tamiri gordugum kadariyla sadece cekicle vurularak yapildi bu yeterli midir?
  • eğilen jantları sanayide ve servislerde bir makina ile düzeltiyorlar.
    balansıda yapıldıkdan sonra kullanabilirsiniz.
  • Tubeless (Türkçesi "tubleks" veya "dubleks") yani İÇ LASTİKSİZ otomobil lastiklerinde (DIŞ) LASTİK kenarındaki çelik halkalar ve içeriye basılan hava basıncının dışarıya çıkma çabasını kullanarak lastiğin kendisini jantın kenarına sıkıştırmakta, lastik de yerinden çıkmadan ve hava kaçırmadan hizmet vermektedir. Yamuk jant kenarı lastiğin sürekli hava kaçırması demektir. Mutlak surette profesyonel JANT DÜZELTME servisinde jantı eski haline getirmeyi sağlamalısınız. Lastiğe çok büyük yanal ve düz (lateral and longitudinal) kuvvetler etki ettiğinde (dik ve virajlı rampadan yüksek hızla aşağıya inerken) lastiğin yerinden çıkmaması için jant kenarı hayati önem taşır. Gerekirse yeni bir jant da almayı düşünmelisiniz.

    Geçmiş olsun.
  • Tesekkurler, ben o zaman bir servise goturiyim. Bu arada Melih Gokcegin bu yaz en bastan kazip asfaltladigi yollarin ne halde oldugunu gormek isteyenler dikmen caddesinden bir gecsinler.
  • Düzelttirip kullanabilirsin. Sorun olmaz. Benim de başıma birkaç defa geldi.
  • Serviste bir kez duzelttirebilirsin, ikincisinde degistirmen gerekir ama en sagliklisi direk olarak degistirmektir
  • düzeltme yapılıyor ama nekar düzelsede balans ı adam gibi tutmuyor
  • benim uno da en ufak bi çukurda jantlar eğilip hava kaçırıyodu çekiçlettikten sonra makinede balans yapıyodu pek sorun olmuyodu taki yeni çukura girene kadar
    sattım kurtuldum
  • Evet, ve bir husus daha var, anlatmadan geçemeyeceğim. Bazı jantlarda TESPİT CİVATALARI için delik var, bunlara SAPLAMA denilen çubuklar giriyor. Özellikle TEMPRA'da mevcut. Bunlar oturmayınca ve yarım mm bile boşluk olunca 100 defa da balansa girse araç 120-130 km/h arasında felaket derecede sarsıyor. TEMPRA SX aracıma CMS jant almıştım, ilk günden itibaren balans tutmadı. Bu sıkıntıyı ne yazık ki çok uzun zaman yaşamak zorunda kaldım ve tornacıda 8 adet özel saplama çektirmeme rağmen sorun hiçbir zaman tam olarak düzelmedi. Bazen de olmuyor işte, ne yaparsanız yapın, tutmuyor. En güzeli fabrikada takılan orjinalıymış.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode

    Evet, ve bir husus daha var, anlatmadan geçemeyeceğim. Bazı jantlarda TESPİT CİVATALARI için delik var, bunlara SAPLAMA denilen çubuklar giriyor. Özellikle TEMPRA'da mevcut. Bunlar oturmayınca ve yarım mm bile boşluk olunca 100 defa da balansa girse araç 120-130 km/h arasında felaket derecede sarsıyor. TEMPRA SX aracıma CMS jant almıştım, ilk günden itibaren balans tutmadı. Bu sıkıntıyı ne yazık ki çok uzun zaman yaşamak zorunda kaldım ve tornacıda 8 adet özel saplama çektirmeme rağmen sorun hiçbir zaman tam olarak düzelmedi. Bazen de olmuyor işte, ne yaparsanız yapın, tutmuyor. En güzeli fabrikada takılan orjinalıymış.

    bizde de tipo vardı cms jant takılıydı 3 kollusundan. baya bi uzun süre ablamlar jant üstünde gitmesine rağmen janta bişey olmamıştı. hatta cs'yi bu konuda tebrik etmiştik.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.