Şimdi Ara

Jantta ofset olayı hakkında bilgisi olan... (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
4.599
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: allstar34

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ugur0055

    Tabiki replika değil. Yaklaşık 2500 tl civarı sıfır jant replika olma ihtimali sıfır güvenilir ve tanıdık kişilerden temin edilecek. Ayrıca dediğim gibi dozajini aşmamak kaydıyla aracın güvenliğini etkileyecek duruma düşürmek söz konusu değil. Bahsetmek istediğim konu lastiğin yanak kısmı az miktarda dışarı çıkık olmasi ve içe dönük olması yani (arka çekişli araçlarda modofiye yapanlada sıklıkla görülür) fakat aşırı değil az oranda. Aracın dengesini çok bozacaksa bu aşama olmayabilirde. Ayrica air süspansiyon için yaklaşık 4000 tl civarında harcama yapılacak kesme işlemi falan da yok. Fakat dikkat edilmesi gereken şudur aracı gayet sade ve güvenli bir şekilde bu hale getirilmesi.

    Siz önler ve arkalar farklı ofset jant almalısınız. Arka jantların ofset değeri daha fazla olmalı. Diğer içe dönüklük olayı için negatif kamber yaptırmanız gerekir.

    Jantların ET değerlerini iyi seçin yoksa spacer kullanmak zorunda kalırsınız.

    Negatif kamber aşaması nasıl olur? Et değeri dediğimiz ofset değeri mantığına çıkmıyor mu?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • allstar34 kullanıcısına yanıt
    Ugur0055 U kullanıcısına yanıt
    Fabrika çıkışlı öyle olduklarından. Arabanın beyni, esp tepkileri vs de ona göre ayarlanıyor. Mesela xdrivelarda da tüm jantlar aynı ofsette olmak zorunda


    Ekleme

    @Ugur0055

    Hocam siz ne istediğnizin fotoğrafını bi atarsanız sanki daha çok yardımcı olan çıkar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi warlordd -- 21 Ocak 2016; 23:13:00 >
  • isteyen istediği yorumu yapar kimse apaçi dediler diye ağlamasın ordan

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: <warlord>

    Fabrika çıkışlı öyle olduklarından. Arabanın beyni, esp tepkileri vs de ona göre ayarlanıyor. Mesela xdrivelarda da tüm jantlar aynı ofsette olmak zorunda

    Alakası yok Hocam, arabanın orjinal jantları hepsi aynı ofset 16 inç ti, ben sadece oem jantlarla değiştirdim. Arkaların farklı ofset ve daha geniş olmasının sebebi tutunmayı yol tutuşu artırmak için. Bu değişimden sonra yol tutuşum bariz arttı, sizin iddianıza göre arabanın k*çı başı ayrı onaması lazım.

    @Ugur0055

    Ofset değeri jant göbeğinin jantın kenarından ne kadar içer de yada dışarda olması ve daha geniş olması ile alakalı. Et değeri ise jantın göbek değeri, yani jantın çok içerde yada dışarda kalmasını sağlar. Doğru Et değerini bulmalısınız, yada en kötü dediğim gibi spacer ile çözersiniz.

    Kamber de bu işi yapan bir firma ile görüşün tam olarak nasıl yapıldığını bende bilmiyorum ama sizin istediğiniz negatif kamber.




  • allstar34 kullanıcısına yanıt
    Bu iddia değil. Başka hiçbi yerinde değişiklik yapılmayan araca sadece arkaya derin ofsetli jant takıldı diye her zaman girdiğimiz virajda arabanın g*tü yanımıza gelince anladık.

    Belki dediğiim olay arkadan itişli arabaları daha az etkiliyordur bilemeyecem.

    Kamber de araçlara özel üretilen kamber kitleriyle yapılıyor. Fazla zor bir olay değil fakat abartmamak lazım. Fazla kamber açısı hem lastikleri çok aşındırır hem de yol tutuşunu artıracağına kötüleştirir. Zaten pist kullanımı dışında önerilmez pek.
  • jantta offset olayı şöyle olur kardeşim evvela aracının üzerindeki orjinal fabrikasyon jantların bijon sayı ve aralıklarını ve offset değerini google dan araştırarak sorarak bakarak öğrenirsin ondan sonra kafandaki amaca göre dışa kaç cm çıkmak istiyorsan ya jant değiştirirsin ya spacer atarsın yada çok hafif bir taşma istiyorsan lastiği misal 195 den 205 e çıkarırsın ama bunuda lastiğin total çapını koruyarak genelde bir üst ölçüde bir alt yanak lastiği tercih ederek tutturursun.

    belirgin offset için jant değiştirmeyide şöyle yapabilirsin misal aracın jantları 5x100 et50 diyelim burada et denilen şey offset değeridir. offset nedir dersen jantı lastik tabanı üzerine gelecek şekilde yere dik koyarsan jantın bu taban yüzeyi üzerindeki orta noktası et0 olur bijon göbeğinin buraya olan konumlaması bu merkezden nekadar içe veya dışarı doğruya et değeri + veya - olarak 10 ,15 ,20 vs diye artar veya azalır bu rakamlarda milimetre cinsinden olan farkı temsil eder. şayet et50 den et40 janta geçersen sırf jant kendi çıplak haliyle 10mm yani 1cm daha dışta duracak demektir birde üstüne sen 195 lastikten 205 lastiğe geçtiysen aradaki 1cm fark lastiğin soluna ve sağına eşit dağılacağından 0.5cm lik farkta buradan gelir ve totalde bu tercihte bir jant lastik sana orijinal jant lastik kombinasyonuna göre 1.5cm daha dışa taşma yapan bir görüntü sağlar. burada dikkat etmen bazı konular devreye giriyor içten amortisör ve davlumbaz aralıklarına(ön tekerse tam sağ ve tam sol çevirmelerde sürtme yapabilir) veya direkt takıldığı esnada sürtme vs yapabilir dıştanda araç offset limitinin dışına çıktıysan çamurluk ağızlarına sürtme yapabilir. bunuda çoğu zaman çamurluk ağızlarını esneterek vs çözüyorlar. şayet sen sadece lastikleri 1cm daha dışarı açıklıkta dursun istiyorsan araya 1cmlik spacer da attırabilirsin. düşük maliyetle sıyrılmış olursun.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: <warlord>

    Bu iddia değil. Başka hiçbi yerinde değişiklik yapılmayan araca sadece arkaya derin ofsetli jant takıldı diye her zaman girdiğimiz virajda arabanın g*tü yanımıza gelince anladık.

    Belki dediğiim olay arkadan itişli arabaları daha az etkiliyordur bilemeyecem.

    Kamber de araçlara özel üretilen kamber kitleriyle yapılıyor. Fazla zor bir olay değil fakat abartmamak lazım. Fazla kamber açısı hem lastikleri çok aşındırır hem de yol tutuşunu artıracağına kötüleştirir. Zaten pist kullanımı dışında önerilmez pek.

    Valla bilemiyorum, belki dediğiniz gibi araç önde çekişli olduğu için öyle olmuş olabilir. Benim arabada arkasını attırmak bile daha zorlaştı.




  • ilk önce aracınıza beğendiğiniz jantın fotosunu paylaşın size ofset konusunda yardımcı olurum araç marka model ve orjinal lastik ebatlarınıda yazınız ki ona göre tavsiye verelim apaçi işi olmasın yani ok ? son olarakta neler istediğinizi belirtiniz ki olabilecek mantıklı olanlar konusunda bilgilendirelim jant ve lastik hakkında merak ettiğiniz ne varsa alıntı yapmanız yeterli cevap veririm.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.