Şimdi Ara

JETTA MI YENİ COROLLA MI ???? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
94
Cevap
0
Favori
2.875
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu ne kadar işçilikten anladığına bağlı bir olay bence, sonuçta bu şekilde bir işçilikte iken forumdaki üyeler Vw'e Almanya'daki en ucuz halk arabası gözüyle bakıyordu. Meksika olduğunu öğrenenler de "Zaten yakışmıyordu." yorumlarında bulundular, gözlemlemişsindir.
    Almanya işçiliği istemek saplantı veya önyargı değildir. Meksika ile Almanya'yı kıyaslamaya bile gitmiyorum. O zaman Mercedes de Meksika'ya taşınsın, hepsi orda üretilsin.
    Ucuz etin yahnisi yavandır, en güzel bu özetliyor sanırım.
  • Mercedes ML ve R sınıfı ABD'de üretiliyor.. Amerikan araçlarının işçiliklerini de biliyoruz (Chrysler falan mesela..) Fakat gayet kaliteli üretimler.. Amerikan araçları iyidir falan diyen çıkabilir elbette ama malzeme-işçilik olarak japonların bile çok çok gerisindeler..
  • İşte o geride olanlar da hep Meksika fabrikalarından çıkan ABD araçları oluyor. Mustang de mesela Meksika üretimi bir araçtır.
    Mercedes ML ve R'yi, Infiniti FX45 jiple kıyaslamalısın.
    Düzenleme: Aklıma gelmişken söyleyeyim, Lincoln Navigator ve Cadillac Escalade de kıyaslamalara katılabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi funkmaster -- 15 Mayıs 2007; 1:07:47 >
  • Jetta'yı da bu oranda Focus-Corolla-Megane-Civic ile kıyaslıyorum, sınıfının en kaliteli ve en sağlam işçiliğe sahip modellerinden bence.. Yani yeni Corolla'dan falan çok üstün
  • bu iki araç arasında kalsam jettayı tercih ederdim.

    c sınıfı benzinli sedan araba alacaksanız honda civici incelemenizi tavsiye ederim.

    ii geceler..
  • Corolla sorunsuz ama bir okadar tipsiz Jetta ise kaliteli
    tercih sizin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yavuz6677 -- 18 Mayıs 2007; 20:58:52 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Janjan

    Jetta'yı da bu oranda Focus-Corolla-Megane-Civic ile kıyaslıyorum, sınıfının en kaliteli ve en sağlam işçiliğe sahip modellerinden bence.. Yani yeni Corolla'dan falan çok üstün

    Ama Corolla ile tatmin olmayan işçilik beklentisi, vereceğin o kadar meblağ ile tatmin olmayacaktır. Bunun Vw ya da başka bir araçla ilgisi yok. Mesela adam 40 bin lira verecek, ama Corolla'nın işçiliğini beğenmiyorsa o paraya alabileceği aracın işçiliği onun için yeterli olmaz.
    Çünkü arabada para eden Cruise control, mp3 çalar, park sensörü vs. olmadığı için işçilik en pahalı beklenti olarak kalıyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: funkmaster

    Ama sonuçta insanlar Toyota'yı Toyota-Sa olarak biliyor. Vw'e de Alman arabası olarak biniyor.
    Sonuçta kabul etmek gerekiyor, fabrikanın anavatanından uzaklaşması, hele hele Almanya gibi bir dev için büyük kayıptır.
    Jetta sahipleri istemez miydi araçları Meksika yerine Almanya'da yapılsın!


    Jetta'nın Meksika'da yapılmasının en önemli nedeni en büyük pazarının ABD olmasıdır. ABD dünyanın en rekabetçi pazarıdır ve fiyatlar dünyadaki diğer birçok ülkeye göre ucuzdur. Almanya'da yüksek işçilik maliyeti ile üretilmiş bir aracı kıtalararası sevketmek de hiç ekonomik olmazdı. Çetin rekabette maliyeti az tutabilmek için Meksika uygun bir yer.
    İşçilik bulunulan ülkeye göre veya işçilerin maaşı oranında değişseydi, Toyota Türkiye'de veya İngiltere'de üretim yapmazdı. Ülkeye göre az miktar değişme fikri biraz hissi olmakla birlkte, çok az miktarda olabilir bence de. Bunu da şundan diyorum, ülkemizde üretilen Corolla'lar ve bir dönemki Vectra'lar Avrupa'nın en iyileri seçilmişlerdi. Buraya dikkat: Türkiye'deki işçi ücretleri daha az olmasına rağmen en kaliteli seçiliyorlarsa, ucuz işçilikli ülkelerin araçlarının kalitesiz olduğu anlamına gelmediğini çıkarabiliriz.
    Çin malı diye horladığımız mallar için konuşursak: Çin'de de diğer ülkelerde olduğu gibi mal kalitesine göre işçilik seçeneği mevcut. Yani Çin malı motor işte dediğimiz motorlar olduğu gibi, iyi işçilik ve malzeme kalitesiyle üretilmiş Çin markaları veya malları da mevcut. Tabi bunların maliyetleri ve fiyatları daha yüksek. Yamaha, Honda gibi Japon markaları artık Çin'de motor üretimine başlamış durumdalar. Tabi ki bunlar üst kalitede.
    VW' nin Meksika fabrikası robot ağırlıklı üretim yapmaktadır. Fabrikanın görüntülerini daha önce bir topikte vermiştim. Bulursam tekrar koyarım.
    Türkiye'de artık Auris üretilmektedir. Yeni Corolla ülkemize ihraç edilmektedir. Yani Corolla artık bizim malımız değil.
    Bu bilgiler ışığında düşüncelerinizi tekrar gözden geçirmenizi dilerim. Saygılarımla.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Woodpecker


    quote:

    Orjinalden alıntı: funkmaster

    Ama sonuçta insanlar Toyota'yı Toyota-Sa olarak biliyor. Vw'e de Alman arabası olarak biniyor.
    Sonuçta kabul etmek gerekiyor, fabrikanın anavatanından uzaklaşması, hele hele Almanya gibi bir dev için büyük kayıptır.
    Jetta sahipleri istemez miydi araçları Meksika yerine Almanya'da yapılsın!


    Jetta'nın Meksika'da yapılmasının en önemli nedeni en büyük pazarının ABD olmasıdır. ABD dünyanın en rekabetçi pazarıdır ve fiyatlar dünyadaki diğer birçok ülkeye göre ucuzdur. Almanya'da yüksek işçilik maliyeti ile üretilmiş bir aracı kıtalararası sevketmek de hiç ekonomik olmazdı. Çetin rekabette maliyeti az tutabilmek için Meksika uygun bir yer.
    İşçilik bulunulan ülkeye göre veya işçilerin maaşı oranında değişseydi, Toyota Türkiye'de veya İngiltere'de üretim yapmazdı. Ülkeye göre az miktar değişme fikri biraz hissi olmakla birlkte, çok az miktarda olabilir bence de. Bunu da şundan diyorum, ülkemizde üretilen Corolla'lar ve bir dönemki Vectra'lar Avrupa'nın en iyileri seçilmişlerdi. Buraya dikkat: Türkiye'deki işçi ücretleri daha az olmasına rağmen en kaliteli seçiliyorlarsa, ucuz işçilikli ülkelerin araçlarının kalitesiz olduğu anlamına gelmediğini çıkarabiliriz.
    Çin malı diye horladığımız mallar için konuşursak: Çin'de de diğer ülkelerde olduğu gibi mal kalitesine göre işçilik seçeneği mevcut. Yani Çin malı motor işte dediğimiz motorlar olduğu gibi, iyi işçilik ve malzeme kalitesiyle üretilmiş Çin markaları veya malları da mevcut. Tabi bunların maliyetleri ve fiyatları daha yüksek. Yamaha, Honda gibi Japon markaları artık Çin'de motor üretimine başlamış durumdalar. Tabi ki bunlar üst kalitede.
    VW' nin Meksika fabrikası robot ağırlıklı üretim yapmaktadır. Fabrikanın görüntülerini daha önce bir topikte vermiştim. Bulursam tekrar koyarım.
    Türkiye'de artık Auris üretilmektedir. Yeni Corolla ülkemize ihraç edilmektedir. Yani Corolla artık bizim malımız değil.
    Bu bilgiler ışığında düşüncelerinizi tekrar gözden geçirmenizi dilerim. Saygılarımla.

    Satırlara göre yorum yapmak istiyorum.
    Jetta'nın Meksika'da yapılmasının sebebinin ABD pazarı olduğunu hiç sanmıyorum. Çünkü Vw'in ABD pazarındaki payı %4 oluyor. Bunun ne kadarı Jetta meçhuldür. (Kaynak: İTO , isteyene link de atılır.)
    İşçilik, bulunan ülkenin bordosuna göre doğru orantılıdır, bu bir gerçektir. Toyota Japonya'dadır ve ücretler aşırı yüksektir. Çünkü ülkede deflasyon vardır, birikim yüksek olduğu için likidite azdır ve maaşlar rekorlar kıracak düzeydedir. Bu yüzden Toyota, Türkiye'de çalışmaktadır.
    Ayrıca verilen ödüllerde yenilik ön plana çıktığı da bir gerçektir. Yoksa her sene o ödüller Aston Martin, Mercedes vs. gibi arabalara verilirdi. C segmenti derseniz de, Audi A4, Mercedes C gibi araçlar vardır. Corolla ile Jetta'nın adı bile geçmez.
    Yamaha ve Honda'nın en düşük modelleri Hindistan çıkışlıdır. (Bkz: CBR 125)
    Robot da işçiliğe dahildir. Fabrika merkezindeki makina ile distrübitör misali çalışan fabrikanın robotunun vida kalitesi bile farklıdır. Çünkü makinalar asla hazır olarak gitmez, onlar da o ülkede yapılırlar ya da montajlanırlar. Kaldı ki bir yerden sonra yine el girecektir. Yani ülkenin işçisi arabanın her parçasında bir etkendir.
    Benim anlatmak istediğim noktalar da bunlardır. Saygılar dostum.




  • corollanın en azından özgün olan bir tasarımı, 22 hp güçlü bir motoru, mp3 çaları, ve tartışılmaz bir güvenilirliği var.

    jetta nın tek sahip olduğu şey vw miti.
  • 2 el değeri sizce 5 sene sonra hangisinin daha çok düşer?

    vw şimdiye kadar en az değer kaybedenlerdenmiş....
  • yaw nekadar çok yzmışsınız valla oku oku bitmedi bende 96 modeli var yenisine binmedim ama bendeki konfor megane 2 de ve buna eş birçok arabada yok benim bunu söylemem yeterli çünkü adamlar 96 dan sonra gerilememiştir demi
  • Şöyle bak bi de

    2000 model bora kaput kilidi 80 ytl bakıma falan en basitinden girersen ki bu yetkili servis değil çzel servis 300 den aşağı çıkılmaz...Toyota hilux u götürdüm geçen hafta 250 ytl yetkili servisi üstelik

    Toyotalarda kayış yerine mercedeslerdeki zincir sistemi kullanılıyor ömürlük bu tabi 4 yılda bir kayış değiştirme derdi yok bi de kliması elektrikli yani yakıta etkisi minimum...


    Vw nin de kendine özgü prestiji var bunların yanında o da artı bi değer tabi satarken
  • VW servisleri çok mu pahalı herkes bir çok yerde bundan sözediyor. ve TSİ nin 15000 bakımı da 234 ytl mi ?
  • Fsi ın 15000 bakımı 200küsürdü , TSI nda extra bakımı olacagını düşünmüyorum.
  • Ben 2 si arasından bişey diyemem ama Octavia ya bak derim. İçine oturmadan karar verme.
  • eniştemde 2006 model jetta fsi var...arac gercekten cok hantal....ama tsi alacaksan bi sozüm yok...ama gidipte fsi alacasan git toyota corolla al farkı goreceksin....yalnız konfor konusunda tabiki vw
  • tabii ki jetta corolla çook tipsiz
  • quote:

    Orjinalden alıntı: funkmaster

    Ama sonuçta insanlar Toyota'yı Toyota-Sa olarak biliyor. Vw'e de Alman arabası olarak biniyor.
    Sonuçta kabul etmek gerekiyor, fabrikanın anavatanından uzaklaşması, hele hele Almanya gibi bir dev için büyük kayıptır.
    Jetta sahipleri istemez miydi araçları Meksika yerine Almanya'da yapılsın!



    Vw nin meksika fabrikasının fotolarını bulursam gönderirim.
    O fabrika sadece pazarlama taktiği, kaliteden ödün verdiğini hiç sanmıyorum.
    Amerika pazarı için üretilen bir arabanın Meksika'da üretilmesinden doğal ne olabilir ki?

    Nasıl ki avrupa pazarı için üretilen bir arabanın Türkiye'de üretilmesi gibi.

    O zaman kimse TR'de üretilen TOYOTA ları almasın eğer kalite farkı var diyorsanız.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tturke


    quote:

    Orjinalden alıntı: funkmaster

    Ama sonuçta insanlar Toyota'yı Toyota-Sa olarak biliyor. Vw'e de Alman arabası olarak biniyor.
    Sonuçta kabul etmek gerekiyor, fabrikanın anavatanından uzaklaşması, hele hele Almanya gibi bir dev için büyük kayıptır.
    Jetta sahipleri istemez miydi araçları Meksika yerine Almanya'da yapılsın!



    Vw nin meksika fabrikasının fotolarını bulursam gönderirim.
    O fabrika sadece pazarlama taktiği, kaliteden ödün verdiğini hiç sanmıyorum.
    Amerika pazarı için üretilen bir arabanın Meksika'da üretilmesinden doğal ne olabilir ki?

    Nasıl ki avrupa pazarı için üretilen bir arabanın Türkiye'de üretilmesi gibi.

    O zaman kimse TR'de üretilen TOYOTA ları almasın eğer kalite farkı var diyorsanız.


    Malzemeden ödün verilmese bile, işçilikten veriliyor. Orada anlatmak istediğim o zaten.
    Fabrikalar maliyet düşürmek için uzaktaki işsizlik olan ülkeleri tercih ediyorlar, bu yüzden Çin çok tercih ediliyor.
    Ama otomotiv sanayi bunu affetmeyeceği için Çin yerine Meksika'yı uygun görmüşler.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.