Şimdi Ara

Kış lastiği basıncı (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
26
Cevap
0
Favori
3.581
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • valla ben soğukta düşüyor diye 34 bastım bütün lastiklere dün. Kontrol ettiğimde önler 29 , arkalar 24 e düşmüştü .
  • İnmedikçe basmam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mob411

    valla ben soğukta düşüyor diye 34 bastım bütün lastiklere dün. Kontrol ettiğimde önler 29 , arkalar 24 e düşmüştü .

    1 günde bu kadar fark normal değil. Bi lastikciye gidin derim. Jant , sibop vs kontrol ettirin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mr.big


    quote:

    Orijinalden alıntı: mob411

    valla ben soğukta düşüyor diye 34 bastım bütün lastiklere dün. Kontrol ettiğimde önler 29 , arkalar 24 e düşmüştü .

    1 günde bu kadar fark normal değil. Bi lastikciye gidin derim. Jant , sibop vs kontrol ettirin.

    yanlış yazmışım galiba hatta eksik yazmışım o yüzden yanlış anlamışsınız

    yaklaşık 1 ay kadar bakmadım havalarına , 1 ay sonra kontrol ettiğimde önle 29 arkalar 24 olmuştu. Dün'de hepsine hava bastım 34 olaraktan nasılsa düşüyor diye.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: WaRToX

    Yüksek basınçlı kış lastiği, düşük basınçlıya göre her daim daha iyidir.. Önerilen basınç verileri dahilinde hava basmak en doğrusudur, fakat araç kataloglarında veya kapılarında yazan değerler yüklü ve yüksüz olarak yaz lastikeri için geçerlidir.. Kış (kar) lastik hava basınçları her zaman araçlar için önerilen yaz lastiklerinden biraz daha fazladır.. Bunlarda lastik dişlerinin biraz daha fazla açılması ve yeterli düzeye gelmesi içindir..

    Yazdıklarım gayet bilimseldir.. Kış lastiklerinde kar ve yağmur suyu tahliye edilir, doğrusu budur.. Lastiklerin hamuru itibariyle günümüz kış/kar lastikleri vakumludur ve dediğim gibi hamurları itibariyle zemine yapışma eğilimi gösterir.. Kuru zeminede/ıslak zeminede/karlı zeminede/(yapışabildiği kadar)buzlu zeminede. Lastik üzerindeki dişler her zaman lastik tabanı ve yol arasındaki olmaması gereken kar/yağmur suyunu tahliye için vardır..

    Kuru zeminde en iyi tutunma silik lastiktlerde mevcuttur ama onlarında ısınması gereklidir..

    Aksini kanıtlayın, benim verdiğim bilgileri çürütün size haklısınız diyeyim.. Siz çürütemedikce benim yazdıklarım, en az sizin yazdıklarınız kadar doğrudur.. İsteyen istediğine inansın..

    Bahsettiğiniz "lastik dişlerinin daha fazla açılması" sebebi asla bilimsel değildir. Bilimsel olmayı geçtim mantıklı değildir. Karın tahliye edilmediğini söyledim zaten ama ona ikna olmadınız. Önemli değil. Öyle değil ama diyelim ki sizin dediğiniz gibi olsun. Kış lastiği "kar lastiği" değildir. Kış lastiği hamurunun yapısı gereği 7 derece ve altı sıcaklıklara uygun üretilmiş lastiktir. Bu sürekli kar veya yağmurda kullanacağımız anlamına gelmez. Kış lastiği ile aldığımız çoğu yolu kuru zeminde soğuk havada alıyoruz. Karın yolda kaldığı günler kısıtlı. Hatta bazı arkadaşlar iki gün kar yağıyor onun için mi lastik alacağım diye kendilerince bahane buluyorlar ve biz de itiraz ediyoruz bu kar lastiği değil kış lastiğidir diye. Neyse. Basacağınız fazladan hava aracın yeri tutmasını azaltacak, aracın yolda hoplamasına sebep olacak, lastiğin normalin dışında aşınmasını sağlayacaktır. Yani yüksek basınçlı kış lastiği önererek ve ısrarla savunarak insanları yanlış bilgilendiriyorsunuz.

    Karda tutunma için ise dediğim gibi o karın tahliyesi gerekli değildir. Aksine lastik kar tutacak, tutulan kar da zemindeki kara tutunup çekiş sağlanacak. Kanalların açılmasının da ıslak zemin performansına bir katkı sağlayacağını düşünmüyorum. Hadi oldu diyelim. Yarattığı dezavantajların yanında etkisiz kalacaktır. Kaldı ki bilimsel bir gerçeklik yok zaten bu tezinizde.

    Karda tutunma için bir artı oluşturacak gerçekler olabilir. Böyle tezler mevcut. Detayını bilmiyorum. Ama fiziksel bir temele oturtulamadığı genel kanıdır. Eğer var ise de bu uç koşullarda yani offroad koşullarında geçerli olur. Gerektiğinde kullanılır tabi ki. Dediğim gibi eğer böyle bir gerçekler var ise, kuru zeminden karlı zemine geçtiğinizde lastiklerinize hava basın, kuru zemine indiğinizde havanızı normale indirin. Yapabilirseniz en doğrusu o olur. Ama biz yol kullanıcısı olarak böyle bir şey yapamayacağımıza göre yüksek basınçta kullanın demek pek mantıklı değil.

    Amacım tartışmak değil. Amacım yanlış bilgilendirmeyi engellemek. Elinizde herhangi bir lastik üreticisinin, otomobil üreticisinin veya otomobil derneklerinin kış için yüksek lastik basıncı kullanın dediği bir kaynak varsa paylaşırsanız memnun oluruz. En doğru bilgiyi onlar verecektir. Yoksa kendi ürettiğiniz veya kulaktan duyduğunuz bir tezi gerçektir diye anlatmayın. Varsa da biz bilgilenmiş oluruz.

    İlk paragrafta söylediğim dezavantajlar zaten lastiği doğru basınçta kullanmak için yeterlidir.

    İsteyen istediğine inansın değil, herkes doğru şekilde öğrensin. Böylece en güvenli şekilde seyahat etsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-18F1A75FA -- 15 Aralık 2013; 3:54:26 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mob411

    quote:

    Orijinalden alıntı: mr.big


    quote:

    Orijinalden alıntı: mob411

    valla ben soğukta düşüyor diye 34 bastım bütün lastiklere dün. Kontrol ettiğimde önler 29 , arkalar 24 e düşmüştü .

    1 günde bu kadar fark normal değil. Bi lastikciye gidin derim. Jant , sibop vs kontrol ettirin.

    yanlış yazmışım galiba hatta eksik yazmışım o yüzden yanlış anlamışsınız

    yaklaşık 1 ay kadar bakmadım havalarına , 1 ay sonra kontrol ettiğimde önle 29 arkalar 24 olmuştu. Dün'de hepsine hava bastım 34 olaraktan nasılsa düşüyor diye.


    havaların soğuduğu günlerde daha sık kontrol lazım. yakıtı %10a kadar etkilediğini duydum. emniyetten bahsetmiyorum bile.




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.