Şimdi Ara

Kış lastiği basıncı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
26
Cevap
0
Favori
3.417
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba,

    Kış lastiklerimizi taktıktan sonra kendimize sorduğumuz soru : Peki, lastiklerimin basıncı ne olmalı?

    Bilinmelidir ki, hava sıcaklığı lastiğin basıncını etkiler. Sıcaklıklar yüksekken lastiğin içindeki hava genleşir, soğuduğunda ise sıkışır. Bu yüzden, kış sezonunda lastiklere araç üreticisi tarafından önerilen basınca 0,2 bar (2 - 3 psi) eklenmelidir. Lastiklerinizin basıncını lastikleriniz soğukken gerçekleştirmeyi unutmayın. Yani, en az 2 saattir sürüş yapmamış olmanız gerekmektedir.

    Lastik basıncıyla ilgili olarak aklınıza takılan konuları inceleyip, dilerseniz bize geri dönüş yapabilirsiniz : Lastiklerin basıncı ayda bir defa kontrol edilmeli.







  • sürüş esnasında ısınan lastikte sorun oluşturur mu peki bu fazla hava? yada havalar ısındığında?
  • _Emir kullanıcısına yanıt
    Sürüş sırasında herhangi bir sorun olmaz; çünkü zaten soğuk yüzünden lastik içindeki hava sıkıştığından fazladan hava basmak gerekir. Havalar ısındığında ise lastiklerinize bastığınız havayı normal basıncına indirmelisiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rezulteo Lastik -- 12 Aralık 2013; 18:39:42 >
  • Rezulteo Lastik kullanıcısına yanıt
    Mantık hatası var.

    Yazın, sıcak havada doğru basınçta havayı bastık (32psi olsun diyelim). Kışın, soğuk havada lastik basıncını kontrol edin düşük çıkacaktır. Fiziksel olarak genleşme, büzülme olayının sonucu budur. Eyvallah. Soğuk havada uygun basınca tekrardan basarız (misal 32psi demiştik).

    Yoksa yazın bastım 32psi. Kışın baktım 32psi. Yazın genleşir kışın büzüşür ben buna 34 basayım. Böyle saçma bir şey yok. Zaten psi, bar basınç ölçü birimi. Ne kadar hava bastığın değil.

    Kaldı ki çoğumuz kış lastiği taktırıyoruz. Soğuk havada uygun basıncı basıyorlar. Yazın da söküp dört mevsim lastik takıyoruz. O da sıcak havada takılıyor. İkisinde de doğru basıncı kullanılacak hava şartlarında basıyoruz.

    Kısaca. Lastiğin hava basıncını yüksek ayarlamayın. Düşük de ayarlamayın. Soğuk havada kontrol edin. Düşük çıkarsa uygun basınca tamamlayın. Sıcak havada kontrol edin. Yüksek çıkarsa uygun basınca indirin.


    Ekleme: Paylaşımlarınız güzel ve bilgilendirici. Arada yanlış bilgi çıkabilir. Önemli olan burada tartışıp doğrusunu öğrenmek ve duyurmak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-18F1A75FA -- 12 Aralık 2013; 15:25:13 >




  • kısaca demek istediğin, soğuk havada atıyorum 1 birim daha fazla hava basılır ama basınç yine 32psi olur di mi??? zaten lastik ısındığında kışın 2-3psi fazla basın deyimine ulaşmış olur, soğukken 34-35 psi basmanın manası yok, bu şekilde mi ???
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SeKSandDoRT

    kısaca demek istediğin, soğuk havada atıyorum 1 birim daha fazla hava basılır ama basınç yine 32psi olur di mi??? zaten lastik ısındığında kışın 2-3psi fazla basın deyimine ulaşmış olur, soğukken 34-35 psi basmanın manası yok, bu şekilde mi ???

    Psi ve Bar basınç birimi. Havanın debisi değil. Senin aracının üreticisinin belirlediği değer diyelim ki 32psi. O zaman senin lastik basıncın her zaman 32psi olacak. Konuyu açan arkadaşın demek istediği aslında yazdan kışa geçerken lastik basıncı düşebilir. Onu uygun basınca tamamlayın.

    Yaaani, yazdan kışa geçerken lastik basıncın mesela 30'a düşebilir. Kışın tekrar kontrol et 32 yap. 32 32 32. Fazla basma yok. 32 basacaksın.

    Sıcakta da 32 bas. Soğukta da 32 bas. Kışın kontrol et. Düşük çıkarsa 32'ye tamamla. Yazın kontrol et. Yüksek çıkarsa 32'ye indir. Ama her zaman 32 bas.


    Arkadaşlar. Az basma çok basma olayı yok. Kafayı takmayın. Arada bir lastik basınçlarınızı kontrol edin doğru mu diye. Değilse doğru değere getirin. O kadar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-18F1A75FA -- 12 Aralık 2013; 15:37:59 >




  • Ben lastiklere nitrojen bastırdım. Bir problem olmaz hatta daha iyi okur dediler ama sizlerin de görüşlerinizi almak isterim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeepNote

    Ben lastiklere nitrojen bastırdım. Bir problem olmaz hatta daha iyi okur dediler ama sizlerin de görüşlerinizi almak isterim
    Bu arada şunu da ekleyeyim. Eğer araç üreticiniz kış için farklı lastik basıncı değerleri verdiyse onu uygulayın. O başka.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeepNote

    Ben lastiklere nitrojen bastırdım. Bir problem olmaz hatta daha iyi okur dediler ama sizlerin de görüşlerinizi almak isterim

    Havanın %80'i nitrojen zaten.
  • gezginbur kullanıcısına yanıt
    lastiğin ömrüne katkısı olabilir sadece, oksijen yakıcıdır, nitrojen yanıcı değil inerttir, oksijenle temas eden korunaksız yüzeyler oksidasyona uğrar ...
  • Aman yanlış anlaşılma olmasın!! (Siz çok güzel açıklamışsınız rbatasoy.)

    Ne demek istediğimizi detaylandırırsak :

    Kesinlikle lastik, araç üreticisinin tavsiye ettiği değerlerin altında ya da üstünde şişirilmemelidir. Yazıda bahsettiğimiz, lastiğin son basınç değeri değil. Araç üreticisi tarafından önerilen değere yaklaşmak için basılması gereken hava miktarı ile ilgili.

    Örneğin, aracınızın önerilen basıncı 32 psi olsun. Baktınız ki, aracınız 30 psi'ye düşmüş. Yaz aylarında, lastiklerinizin önerilen basıncı olan 32 psi'ye ulaşmak için 2 psi basmanız yeterli iken, kış mevsiminde bu değere ulaşmak için 4 - 5 psi basmanız gerekebilir. Ama sonuç olarak ikisinde de 32 psi'ye ulaşırsınız.

    Dileriz şimdi anlaşılır olmuşuzdur :)

    Bu arada yorumlar için teşekkürler!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rezulteo Lastik -- 12 Aralık 2013; 17:32:56 >
  • E hadi aranızda uzlaşın da bir temiz cevap verin bana, sorun olur mu nitrojen olmaz mı ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeepNote

    E hadi aranızda uzlaşın da bir temiz cevap verin bana, sorun olur mu nitrojen olmaz mı ?

    Olmaz, sadece daha az hava kaçırır janttan.
  • gezginbur kullanıcısına yanıt
    Çok teşekkür ederim. Ve ilginçtir yazdan beri nitrojen basılı hem yazlıklara hem kışlıklara hakikaten basınç pek düşmüyor. Tek bir sıkıntı var, tahliye tıpaları yeşil renkte. Sanırım dikkat çeksin yanlışlıkla standart hava basmasınlar diye
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeepNote

    Çok teşekkür ederim. Ve ilginçtir yazdan beri nitrojen basılı hem yazlıklara hem kışlıklara hakikaten basınç pek düşmüyor. Tek bir sıkıntı var, tahliye tıpaları yeşil renkte. Sanırım dikkat çeksin yanlışlıkla standart hava basmasınlar diye
    Yanlış anlaşılmaya son derece açık bir yazı. Ufak bir düzeltme yapsanız iyi olur bence.

    Bu arada gerçekten de kışın olağandan yüksek basıncı önerenler var. Ama bir fiziksel temele oturmuş açıklaması yok. Doğru veya yanlış bazı açıklamalarda bulunuyorlar. Tam tersi düşük basınç tavsiye edenler de var. Belki bazı özel off-road koşullarında bunlar geçerli olabilir. Ama bizim gibi kullanıcıların otomobil üreticisinin değerlerinin üzerine çıkmasının veya altına inmesinin bir gereği yok. Ki bunu yapmamalıyız da.

    Web sayfanızı da inceledim. Çok güzel bilgiler var. Kolay gelsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-18F1A75FA -- 12 Aralık 2013; 19:11:17 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rbatasoy

    Yanlış anlaşılmaya son derece açık bir yazı. Ufak bir düzeltme yapsanız iyi olur bence.

    Bu arada gerçekten de kışın olağandan yüksek basıncı önerenler var. Ama bir fiziksel temele oturmuş açıklaması yok. Doğru veya yanlış bazı açıklamalarda bulunuyorlar. Tam tersi düşük basınç tavsiye edenler de var. Belki bazı özel off-road koşullarında bunlar geçerli olabilir. Ama bizim gibi kullanıcıların otomobil üreticisinin değerlerinin üzerine çıkmasının veya altına inmesinin bir gereği yok. Ki bunu yapmamalıyız da.

    Web sayfanızı da inceledim. Çok güzel bilgiler var. Kolay gelsin.

    Kışın lastik basınçları az da olsa normalin yukarısında olmalıdır..

    Sebebi gayet bilimseldir ve lastik üreticileri tarafından da tavsiye edilmektedir..

    Kar-Kış lastikleri yağmur ve karı tahliye etmesi için kanallara sahiptir ve siz basıncı düşürmek yerine daha fazla bastığınız zaman bu kanallar dahada açılacaktır ve daha rahat bir tahliye sağlayacaktır..

    Benden söylemesi, kışın lastik havası düşürülmesi doğru bilinen bir yanlıştır, kışın lastik havaları yeteri kadar veya az da olsa daha fazla basılmalıdır..

    Bu arada son olarak eklemek isterim, lastik basıncı düşürülüp lastiğin daha fazla temas etmesini sağladığını düşünenler tamamen yanılıyor, az bir fizik bilmeleri yeterli olacaktır.. Islak-karlı-buzlu zeminde sürtünme azalacağı için bu mantık tamamen çürür.. Bu tip durumlarda alan başına düşen basıncın artması lazımdır.. Yani kışın ince tabanlı lastiklerin daha faydalı olacağını söylemek yanlış olmaz.. Uzun lafın kısası yaz ile tam tersidir taban boyutu..

    Büyük SUV veya JİP'ler dahil mümkün olan (Jantlarına ve aracın ağarlık merkezine) en ince taban lastikler kullanılır, kullanılmalıdır..

    İşin içine birçok fizik değişkeni girer fakat genel olarak yazdıklarım doğrudur..

    Benden sizlere tavsiye ;)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: WaRToX

    quote:

    Orijinalden alıntı: rbatasoy

    Yanlış anlaşılmaya son derece açık bir yazı. Ufak bir düzeltme yapsanız iyi olur bence.

    Bu arada gerçekten de kışın olağandan yüksek basıncı önerenler var. Ama bir fiziksel temele oturmuş açıklaması yok. Doğru veya yanlış bazı açıklamalarda bulunuyorlar. Tam tersi düşük basınç tavsiye edenler de var. Belki bazı özel off-road koşullarında bunlar geçerli olabilir. Ama bizim gibi kullanıcıların otomobil üreticisinin değerlerinin üzerine çıkmasının veya altına inmesinin bir gereği yok. Ki bunu yapmamalıyız da.

    Web sayfanızı da inceledim. Çok güzel bilgiler var. Kolay gelsin.

    Kışın lastik basınçları az da olsa normalin yukarısında olmalıdır..

    Sebebi gayet bilimseldir ve lastik üreticileri tarafından da tavsiye edilmektedir..

    Kar-Kış lastikleri yağmur ve karı tahliye etmesi için kanallara sahiptir ve siz basıncı düşürmek yerine daha fazla bastığınız zaman bu kanallar dahada açılacaktır ve daha rahat bir tahliye sağlayacaktır..

    Benden söylemesi, kışın lastik havası düşürülmesi doğru bilinen bir yanlıştır, kışın lastik havaları yeteri kadar veya az da olsa daha fazla basılmalıdır..

    Bu arada son olarak eklemek isterim, lastik basıncı düşürülüp lastiğin daha fazla temas etmesini sağladığını düşünenler tamamen yanılıyor, az bir fizik bilmeleri yeterli olacaktır.. Islak-karlı-buzlu zeminde sürtünme azalacağı için bu mantık tamamen çürür.. Bu tip durumlarda alan başına düşen basıncın artması lazımdır.. Yani kışın ince tabanlı lastiklerin daha faydalı olacağını söylemek yanlış olmaz.. Uzun lafın kısası yaz ile tam tersidir taban boyutu..

    Büyük SUV veya JİP'ler dahil mümkün olan (Jantlarına ve aracın ağarlık merkezine) en ince taban lastikler kullanılır, kullanılmalıdır..

    İşin içine birçok fizik değişkeni girer fakat genel olarak yazdıklarım doğrudur..

    Benden sizlere tavsiye ;)

    Gayet bilimsel sebep dediğiniz karı tahliye etmek ise eğer... Yanlış. Kar tahliye edilmez. Kar lastiğe tutunur. Lastiğe tutunan kar da yoldaki kara tutunur ve çekiş sağlanır. Çok kanallı olmasının amacı karı tutmaktır.

    Yüksek basıncın belki de faydası vardır. Ama kimse bunu gerçek bir fiziksel temele oturtamıyor. Ya da bazı şeylerle çelişiyor. Detay bilmiyorum. İddia etmeyeceğim. Ama sizin verdiğiniz açıklamada da eksiklik veya yanlışlık var gördüğünüz üzere.

    Ayrıca lastik üreticilerinin kış lastiği basıncı ile ilgili bilgilendirme yazılarında önerilenden biraz yüksek basınç kullanın ibaresi değil önerilen basınçta kullanın ibaresi gördüm. Sizin bahsettiğiniz gibi düşük basıncın yanlış olduğunu okudum. Aynı şekilde ince tabanın tavsiye edildiğini okudum. Bunlar biliniyor zaten. Ama yüksek basıncın tavsiye edildiğini görmedim. Ulaşabiliyorsanız üreticinin böyle bir önerisine, paylaşırsanız biz de bilgilenmiş oluruz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-18F1A75FA -- 12 Aralık 2013; 21:20:13 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rbatasoy

    quote:

    Orijinalden alıntı: WaRToX

    quote:

    Orijinalden alıntı: rbatasoy

    Yanlış anlaşılmaya son derece açık bir yazı. Ufak bir düzeltme yapsanız iyi olur bence.

    Bu arada gerçekten de kışın olağandan yüksek basıncı önerenler var. Ama bir fiziksel temele oturmuş açıklaması yok. Doğru veya yanlış bazı açıklamalarda bulunuyorlar. Tam tersi düşük basınç tavsiye edenler de var. Belki bazı özel off-road koşullarında bunlar geçerli olabilir. Ama bizim gibi kullanıcıların otomobil üreticisinin değerlerinin üzerine çıkmasının veya altına inmesinin bir gereği yok. Ki bunu yapmamalıyız da.

    Web sayfanızı da inceledim. Çok güzel bilgiler var. Kolay gelsin.

    Kışın lastik basınçları az da olsa normalin yukarısında olmalıdır..

    Sebebi gayet bilimseldir ve lastik üreticileri tarafından da tavsiye edilmektedir..

    Kar-Kış lastikleri yağmur ve karı tahliye etmesi için kanallara sahiptir ve siz basıncı düşürmek yerine daha fazla bastığınız zaman bu kanallar dahada açılacaktır ve daha rahat bir tahliye sağlayacaktır..

    Benden söylemesi, kışın lastik havası düşürülmesi doğru bilinen bir yanlıştır, kışın lastik havaları yeteri kadar veya az da olsa daha fazla basılmalıdır..

    Bu arada son olarak eklemek isterim, lastik basıncı düşürülüp lastiğin daha fazla temas etmesini sağladığını düşünenler tamamen yanılıyor, az bir fizik bilmeleri yeterli olacaktır.. Islak-karlı-buzlu zeminde sürtünme azalacağı için bu mantık tamamen çürür.. Bu tip durumlarda alan başına düşen basıncın artması lazımdır.. Yani kışın ince tabanlı lastiklerin daha faydalı olacağını söylemek yanlış olmaz.. Uzun lafın kısası yaz ile tam tersidir taban boyutu..

    Büyük SUV veya JİP'ler dahil mümkün olan (Jantlarına ve aracın ağarlık merkezine) en ince taban lastikler kullanılır, kullanılmalıdır..

    İşin içine birçok fizik değişkeni girer fakat genel olarak yazdıklarım doğrudur..

    Benden sizlere tavsiye ;)

    Gayet bilimsel sebep dediğiniz karı tahliye etmek ise eğer... Yanlış. Kar tahliye edilmez. Kar lastiğe tutunur. Lastiğe tutunan kar da yoldaki kara tutunur ve çekiş sağlanır. Çok kanallı olmasının amacı karı tutmaktır.

    Yüksek basıncın belki de faydası vardır. Ama kimse bunu gerçek bir fiziksel temele oturtamıyor. Ya da bazı şeylerle çelişiyor. Detay bilmiyorum. İddia etmeyeceğim. Ama sizin verdiğiniz açıklamada da eksiklik veya yanlışlık var gördüğünüz üzere.

    Ayrıca lastik üreticilerinin kış lastiği basıncı ile ilgili bilgilendirme yazılarında önerilenden biraz yüksek basınç kullanın ibaresi değil önerilen basınçta kullanın ibaresi gördüm. Sizin bahsettiğiniz gibi düşük basıncın yanlış olduğunu okudum. Aynı şekilde ince tabanın tavsiye edildiğini okudum. Bunlar biliniyor zaten. Ama yüksek basıncın tavsiye edildiğini görmedim. Ulaşabiliyorsanız üreticinin böyle bir önerisine, paylaşırsanız biz de bilgilenmiş oluruz.

    Yüksek basınçlı kış lastiği, düşük basınçlıya göre her daim daha iyidir.. Önerilen basınç verileri dahilinde hava basmak en doğrusudur, fakat araç kataloglarında veya kapılarında yazan değerler yüklü ve yüksüz olarak yaz lastikeri için geçerlidir.. Kış (kar) lastik hava basınçları her zaman araçlar için önerilen yaz lastiklerinden biraz daha fazladır.. Bunlarda lastik dişlerinin biraz daha fazla açılması ve yeterli düzeye gelmesi içindir..

    Yazdıklarım gayet bilimseldir.. Kış lastiklerinde kar ve yağmur suyu tahliye edilir, doğrusu budur.. Lastiklerin hamuru itibariyle günümüz kış/kar lastikleri vakumludur ve dediğim gibi hamurları itibariyle zemine yapışma eğilimi gösterir.. Kuru zeminede/ıslak zeminede/karlı zeminede/(yapışabildiği kadar)buzlu zeminede. Lastik üzerindeki dişler her zaman lastik tabanı ve yol arasındaki olmaması gereken kar/yağmur suyunu tahliye için vardır..

    Kuru zeminde en iyi tutunma silik lastiktlerde mevcuttur ama onlarında ısınması gereklidir..

    Aksini kanıtlayın, benim verdiğim bilgileri çürütün size haklısınız diyeyim.. Siz çürütemedikce benim yazdıklarım, en az sizin yazdıklarınız kadar doğrudur.. İsteyen istediğine inansın..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: WaRToX

    quote:

    Orijinalden alıntı: rbatasoy

    quote:

    Orijinalden alıntı: WaRToX

    quote:

    Orijinalden alıntı: rbatasoy

    Yanlış anlaşılmaya son derece açık bir yazı. Ufak bir düzeltme yapsanız iyi olur bence.

    Bu arada gerçekten de kışın olağandan yüksek basıncı önerenler var. Ama bir fiziksel temele oturmuş açıklaması yok. Doğru veya yanlış bazı açıklamalarda bulunuyorlar. Tam tersi düşük basınç tavsiye edenler de var. Belki bazı özel off-road koşullarında bunlar geçerli olabilir. Ama bizim gibi kullanıcıların otomobil üreticisinin değerlerinin üzerine çıkmasının veya altına inmesinin bir gereği yok. Ki bunu yapmamalıyız da.

    Web sayfanızı da inceledim. Çok güzel bilgiler var. Kolay gelsin.

    Kışın lastik basınçları az da olsa normalin yukarısında olmalıdır..

    Sebebi gayet bilimseldir ve lastik üreticileri tarafından da tavsiye edilmektedir..

    Kar-Kış lastikleri yağmur ve karı tahliye etmesi için kanallara sahiptir ve siz basıncı düşürmek yerine daha fazla bastığınız zaman bu kanallar dahada açılacaktır ve daha rahat bir tahliye sağlayacaktır..

    Benden söylemesi, kışın lastik havası düşürülmesi doğru bilinen bir yanlıştır, kışın lastik havaları yeteri kadar veya az da olsa daha fazla basılmalıdır..

    Bu arada son olarak eklemek isterim, lastik basıncı düşürülüp lastiğin daha fazla temas etmesini sağladığını düşünenler tamamen yanılıyor, az bir fizik bilmeleri yeterli olacaktır.. Islak-karlı-buzlu zeminde sürtünme azalacağı için bu mantık tamamen çürür.. Bu tip durumlarda alan başına düşen basıncın artması lazımdır.. Yani kışın ince tabanlı lastiklerin daha faydalı olacağını söylemek yanlış olmaz.. Uzun lafın kısası yaz ile tam tersidir taban boyutu..

    Büyük SUV veya JİP'ler dahil mümkün olan (Jantlarına ve aracın ağarlık merkezine) en ince taban lastikler kullanılır, kullanılmalıdır..

    İşin içine birçok fizik değişkeni girer fakat genel olarak yazdıklarım doğrudur..

    Benden sizlere tavsiye ;)

    Gayet bilimsel sebep dediğiniz karı tahliye etmek ise eğer... Yanlış. Kar tahliye edilmez. Kar lastiğe tutunur. Lastiğe tutunan kar da yoldaki kara tutunur ve çekiş sağlanır. Çok kanallı olmasının amacı karı tutmaktır.

    Yüksek basıncın belki de faydası vardır. Ama kimse bunu gerçek bir fiziksel temele oturtamıyor. Ya da bazı şeylerle çelişiyor. Detay bilmiyorum. İddia etmeyeceğim. Ama sizin verdiğiniz açıklamada da eksiklik veya yanlışlık var gördüğünüz üzere.

    Ayrıca lastik üreticilerinin kış lastiği basıncı ile ilgili bilgilendirme yazılarında önerilenden biraz yüksek basınç kullanın ibaresi değil önerilen basınçta kullanın ibaresi gördüm. Sizin bahsettiğiniz gibi düşük basıncın yanlış olduğunu okudum. Aynı şekilde ince tabanın tavsiye edildiğini okudum. Bunlar biliniyor zaten. Ama yüksek basıncın tavsiye edildiğini görmedim. Ulaşabiliyorsanız üreticinin böyle bir önerisine, paylaşırsanız biz de bilgilenmiş oluruz.

    Yüksek basınçlı kış lastiği, düşük basınçlıya göre her daim daha iyidir.. Önerilen basınç verileri dahilinde hava basmak en doğrusudur, fakat araç kataloglarında veya kapılarında yazan değerler yüklü ve yüksüz olarak yaz lastikeri için geçerlidir.. Kış (kar) lastik hava basınçları her zaman araçlar için önerilen yaz lastiklerinden biraz daha fazladır.. Bunlarda lastik dişlerinin biraz daha fazla açılması ve yeterli düzeye gelmesi içindir..

    Yazdıklarım gayet bilimseldir.. Kış lastiklerinde kar ve yağmur suyu tahliye edilir, doğrusu budur.. Lastiklerin hamuru itibariyle günümüz kış/kar lastikleri vakumludur ve dediğim gibi hamurları itibariyle zemine yapışma eğilimi gösterir.. Kuru zeminede/ıslak zeminede/karlı zeminede/(yapışabildiği kadar)buzlu zeminede. Lastik üzerindeki dişler her zaman lastik tabanı ve yol arasındaki olmaması gereken kar/yağmur suyunu tahliye için vardır..

    Kuru zeminde en iyi tutunma silik lastiktlerde mevcuttur ama onlarında ısınması gereklidir..

    Aksini kanıtlayın, benim verdiğim bilgileri çürütün size haklısınız diyeyim.. Siz çürütemedikce benim yazdıklarım, en az sizin yazdıklarınız kadar doğrudur.. İsteyen istediğine inansın..

    Alıntıları Göster
    lastik basıncımı yaz kış 33 psi basıyorum. aracın klavuzunda yazan değer 32 psi. ayda bir kez tekrar basıyorum çünki bir ay sonra hava sıcaklığına göre 30-31 psi ya düşmüş oluyor. 32 psi basmak için bence her hafta kontrol etmeniz lazım. ben her hafta kontrol eden görmedim ama inatla 32 basan çok gördüm




  • Senede birde olsa düzgün ve yararlı paylaşım yapılan bir konu gördüm forumda. Teşekkürler arkadaşlar.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.