Şimdi Ara

doğru lastik basıncı ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
1
Favori
23.815
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 215/55/16 lastiklerim var

    lastikler michelin primacy HP, lastikçinin dediğine göre en üst düzey lastiklerindenmiş michelinin
    araç focus3, 18000 kmde ancak çok fazla kızaklıyor ve arkadan kayma yaşıyorum. acaba lastik basıncını yanlış mı tercih ediyorum?

    önlere 30 arkalara 32 vuruyorum. doğru mudur?

    NOT: ıslak zeminde şaşırtıcı şekilde yüksek performans sağlıyor lastikler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OlurÖyle -- 28 Ağustos 2012; 15:18:15 >



  • Depo kapağının iç kısmında,şoför kapısının iç kısmında ya da torpido gözünün içinde yazıyor olması lazım lastik basınç sınırlarınız.

    Bastığınız değerler binek bir otomobil için yol tutuşu bozacak kadar fazla değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gyradel -- 28 Ağustos 2012; 15:29:07 >
  • Arkaya fazla basmanın sebebi ne motor arka kısımda mı yeni focuslarda..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DH-ALEMDAR

    Arkaya fazla basmanın sebebi ne motor arka kısımda mı yeni focuslarda..

    tecrübeli abilerimden gördüğüm bişey. teknik bi nedenden değil
  • Ben her yere 32 basıyorum bomba gibi de oluyor. Ön 30 arka 32 mantığını çözemedim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: IslakFasulye

    Ben her yere 32 basıyorum bomba gibi de oluyor. Ön 30 arka 32 mantığını çözemedim.

    Arka tarafa bagaj yolcu vs bindiği için fazla basılması gerektiği söylenir tabi ne kadar doğru yanlış bilemem
  • Şoför kapısını açınca B sütununda yazar genelde.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    lastik basıncı
    16 yıl önce açıldı
    LASTİK BASINÇ SİSTEMİ !!!
    8 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hawkins

    quote:

    Orijinalden alıntı: IslakFasulye

    Ben her yere 32 basıyorum bomba gibi de oluyor. Ön 30 arka 32 mantığını çözemedim.

    Arka tarafa bagaj yolcu vs bindiği için fazla basılması gerektiği söylenir tabi ne kadar doğru yanlış bilemem

    Yok be hocam ya. Piste mi çıkıyoruz, 100 bin km mi gidiyoruz. Çok ince şeyler bunlar

    Bas her yere 32 yi, atla arabaya git.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: IslakFasulye

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hawkins

    quote:

    Orijinalden alıntı: IslakFasulye

    Ben her yere 32 basıyorum bomba gibi de oluyor. Ön 30 arka 32 mantığını çözemedim.

    Arka tarafa bagaj yolcu vs bindiği için fazla basılması gerektiği söylenir tabi ne kadar doğru yanlış bilemem

    Yok be hocam ya. Piste mi çıkıyoruz, 100 bin km mi gidiyoruz. Çok ince şeyler bunlar

    Bas her yere 32 yi, atla arabaya git.

    Doğru söylüyorsun da kitapçıklardada yazan budur yani arkalar daha fazla basılır




  • 28-32 arası istediğini yap.Ben 28 kullanıyorum çünkü konforu çok daha iyi oluyor 30 a göre...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hawkins

    quote:

    Orijinalden alıntı: IslakFasulye

    Ben her yere 32 basıyorum bomba gibi de oluyor. Ön 30 arka 32 mantığını çözemedim.

    Arka tarafa bagaj yolcu vs bindiği için fazla basılması gerektiği söylenir tabi ne kadar doğru yanlış bilemem

    Sonra yolcu ve bagajı indirince basıncı gidip tekrar mı düşüreceksiniz? Normal binek araçlarda bu tip şeyleri hissetmezsiniz. Ön ve arkalara aynı psi'da hava basın, belirli aralıklarla kontrol edin yeter.

    Tavsiyem minimum 32 psi. Yolların durumu malum Türkiye'de.
  • Bu konu önemli, onun için bende bir soruyla güncelleyeyim durumu. Bayramda kısmet olursa İzmir-Alanya uzun yol yapacağım, araç ise kiralık 2012 Clio Grand Tour dizel. Araçta 4 yetişkin + full bagaj olacak, anlayacağınız yüklü seyahat edeceğiz. Ön-Arka 33 psi yapacağım uygunmudur? Aslında bu gibi yüklü durumlarda Ön:33, Arka:35 olmalı diye biliyordum ama??

     doğru lastik basıncı ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Can-KSK -- 22 Ekim 2012; 13:52:06 >
  • Aracımı alalı daha 3 hafta oldu. 2012 BMW 1.16 d ED. Teslim sırasında ön ve arka 33 psi hava vardı. Dün ölçtürdüm , 2200 km 'den sonra yine 33. Lastikler 205/55/R16 . Konfor ve yol tutuştan çok memnunum. Yakıt tüketimi açısından da optimumu benim aracım için 33 sanırım. Uzun yola gidecekseniz ve yükünüz varsa mutlaka kontrol ettirin arkadaşlar. Hele ki bu bayram havalar yağışlı olacak. Yol tutuş bir kat daha önemli. Takip mesafenizi koruyun. Herkese kazasız belasız iyi bayramlar şimdiden.
  • Yazlık lastik, kışlık lastik de basınç değişiyior mu. Örnek veriyim bende yazlıklar bridge-er300 205/60/16, kışlık michelin- alpin a4 aynı ebat. Sadece yüke ve şehiriçi-dışı kullanıma göre mi basınç ayarı yapmalıyız? Teşekkürler
  • Genelde benzin depo kapaginda veya aracin direklerinden birinde bu lastik basinclari verilir.
    2 durum soz konusu:
    1) yuksuz durum - kabaca on ve arkanin her ikisine de 30-32 civari bir deger onerilir (tam deger icin kendi arabanizi kontrol edin)
    2) yuklu durum (ozellikle uzun yol otoyol kullanimi) Araba full oldugu durumlarda genelde onler 33-34, arkalar ise 36-38 civari bir deger onerilir.
    FULL'den kastim 4-5 yolcu ve dolu bagaj.

    Cogu araba icin gunluk kullanimda 31-32 on arka degerleri genelde is goruyor.
  • dün gece bastm daha bozuk yollarda degişmiş baya degerleri hepsini 33 yaptım fark etti tutuş + frenleme daha iyi şuan50 den 3 snde durabildim (turanza er300 )
  • Benim aracımda ş.içi ön 32 arka 29 diyor. Uzun yol ön 34 arka 32. Ön daha fazla olmalı.
  • Sehir icinde 32 on 30 arka, 32 32 de olabilir. Sehir disinda 32 on 34 arka.sehirdisi yuksek suratta arkaya yük fazla biniyor hele bavul vs de varsa. Sehir icinde ise dusuk hizda motor ağırlığı surekli olarak önlere daha cok biniyor o nedenle daha fazla olmalı.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enforacle

    Sehir icinde 32 on 30 arka, 32 32 de olabilir. Sehir disinda 32 on 34 arka.sehirdisi yuksek suratta arkaya yük fazla biniyor hele bavul vs de varsa. Sehir icinde ise dusuk hizda motor ağırlığı surekli olarak önlere daha cok biniyor o nedenle daha fazla olmalı.
    bu aracın ağırlık dengesi ile alakalı bir durum, benim aracım ön 35 arka 32 mesela araç tam yükte ön 36 arka 41. araca aldığınız yükle ve aracın ağırlık dengesi ile alakalı bir durum bu lastik havası, ama alışılagelen 32-32 tavsiye ediyor lastikçiler, fabrika neyi bas diyorsa onu basın.

    edit: yanlış alıntı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kimiferhat -- 22 Ekim 2012; 20:28:35 >
  • Anlayamıyorum neyi tartışıyoruz. Aç bak kapı içine / depo kapağına ya da kitapçığa ne yazıyorsa onu kullan. Burada sorup, karşılığında alacağın yalan yanlış cevaplara daha fazla mı güveniyorsun.

    En önemli şeye değinilmemiş. Lastik basınçlarının ayarları olabildiğince lastikler ısınmadan yapılır.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.