Şimdi Ara

LASTİK BASINÇ SİSTEMİ !!!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
11.593
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Lastik basınç sistemi, ABS’nin tekerlek devir sensörleri ile ortaklaşa olarak çalışır. Lastik basıncının azalması sonucunda ilgili tekerleğin yuvarlanma yarıçapı küçülür ve aynı hızda seyir edilmesine rağmen diğer tekerleklere göre daha hızlı dönmeye başlar. Bu gibi bir durumda sistem gösterge panelinde belirtilen uyarı ikonu sayesinde sizi uyarır. Lastik basıncı sürücü tarafından kontrol edildikten sonra, torpido gözünde yer alan lastik basınç sistemi butonuna basılarak sistem sıfırlanır.

    Lastik basıncını yakından izleyen kontrol sistemi bu sayede sürücüye büyük destek sunar. Lastik basınçlarının optimum şekilde tutulması sonucunda lastiklerin kullanım ömrü uzar ve yakıt tüketimi düşürülür
    . şeklinde açıklanan sistem aracın lastiğinde hiç hava yoksa hiçbir şekilde uyarı vermiyor. Patlak lastikle 300 metre gittikten sonra farkına vardım ve durduğumda lastik tamamen patlaktı. Yani bu sistem lastik tam patlaksa hiç bir işe yaramıyor. Siz, siz olun, araca binmeden lastikleri kontrol edin derim.







  • sizdeki o şekilde çalışabilir

    ama benim aracımda lastikleri şişiriyorsunuz misal 32 yaptınız sonra gösterge tablosundan set ediyorsunuz.

    hava sizin set ettiğiniz değerin altına indimi sinyal yanmaya başlıyor.

    sensör tekerleğin içinde bir kere abs sensörü ile iletişim kurması zor gözüktü bana.

    ama sizin arabadaki o şekildedir bir şey diyemem.

    hayırlı günler.
  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt
    lastikleri şişiriyorsunuz misal 32 yaptınız sonra gösterge tablosundan set ediyorsunuz.
    Bu kısım bende de aynı, sorun yazdığım kısımda.

    hava sizin set ettiğiniz değerin altına indimi sinyal yanmaya başlıyor.Araç nedir?
  • mitsubishi attrage
  • İ20 de nasıl sıfırlanıyor peki

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim araçta hareket etmeden bile lastik inikse ya da patlaksa uyarı veriyor. Dönüş çapı ile değil, direkt belli barın altına indiyse ciyaklıyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lastik basıncı izleme (TPMS) sistemi iki çeşittir.
    1. sistem ilk mesajda bahsedilen abs verisi ile çalışan dandik sistemdir. genelde vag grubunun ucuz arabalarında sıkça karşılaşırsınız. Başka markalarda da mevcut. En ucuz hatta göstergeye eklenen tek bir lamba ve ufak bir yazılım ile üreticiler zorunlulukları bedavaya karşılarlar.

    2. sistem lastiklerin içinde yer alan basınç sensörleri, sensörlerin antenleri ve tpms modülünden oluşan sistem. en güvenilir sistem budur. lastik içindeki sıcaklık, hava basıncı gibi veriler sensörden antenlere iletilip aracın body computerinde yorumlanıp sürücüye bilgi verir, gerekli uyarıları yapar.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    doğru lastik basıncı ?
    12 yıl önce açıldı
    lastik basıncı
    16 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: krkmz1666

    İ20 de nasıl sıfırlanıyor peki

    Aracım kia ceed , i20 ile benzer ya da aynı sistem lastik basınc takip sistemi kullanıldığını düşünüyorum. Aynı fabrikadan aynı banttan çıkan araçlar olarak düşünürsek.



    Bendeki sistemde set yok lastik havası indiğinde tekeri göstererek uyarı veriyor, sorunu giderdiğinde aracı çalıştırıp hareket ettiğimizde arac kendi kendini set ediyor. Bu arada bendeki sensörün görselinide paylaşıyorum...

     LASTİK BASINÇ SİSTEMİ !!!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi orhan1461 -- 27 Şubat 2017; 21:4:3 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • orhan1461 kullanıcısına yanıt
    Bende sensor süz sibop var yani harici kış lastiği var

    Zaten 100den sonra lamba yanıyor .

    O zaman orjinalleri takınca bellli olur



    Kontrol için servise gittiğimde sönmüştü ondan sordum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: krkmz1666

    Bende sensor süz sibop var yani harici kış lastiği var

    Zaten 100den sonra lamba yanıyor .

    O zaman orjinalleri takınca bellli olur



    Kontrol için servise gittiğimde sönmüştü ondan sordum

    Anlamadım dersem yeridir

    Sensörsüz sibop derken nasıl birşeyi kastettiniz ? Birde sensörler lastikten lastiğe değişmez diye biliyorum yani kışlıkta olsa orjinali de olsa sistem hizmet etmez mi ? Anlayamadım sanırım kusura bakmayın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi orhan1461 -- 27 Şubat 2017; 21:18:9 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • orhan1461 kullanıcısına yanıt
    Söyle deyim bende eski aracın jant lastikleri vardı kışlık onları taktım kışlık olarak ondan sensor yok

    Orjinal lastik ve jantları takılı değil .

    bu yüzden lamba yanıyor servise gittiğimde kışlıklar varken silinmişti bİzde silebiliriz diye düşündüm

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam iki tip inik lastik uyari sistemi vardir.
    1- Devir sensoru ile calisan (sizin anlattiginiz): bu sistemde basinc olculmez
    2- Basinc sensore ile calisan: Bu sistembde her lastigin icinde bir basinc sensoru vardir ve her lastigin basinci olculur.

    Iki sistem de lastik tamamen inik olsa da uyari verir. Birinci sistem de eger 4 lastik birden tamamen inik ise uyari vermeyebilir. Ama bir lastik inerse uyari verir.
    Eger uyari vermediyse sizin sistemde bir sorun olmustuk, sistemi kontrol etmek gerekir.
  • Jantlarıda değişmişsiniz , tamamdır kardeşim...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2005 model scenic aracında lastik basınç sistemi var. Aracı 5 yıldır kullanıyorum sistemin çalışması şöyledir. Her jantta ayrı ayrı sensörler var bu sensörler blutoot ile araca bağlanıyor. Her sensör ayrı ayrı araca okutuluyor. Hepsinin bağlantısı şifreli olsa gerekki yolda yandaki bir araçla karışmıyor. Lastikler 29 ps nin altına indiğinde lastik basıncını ayarlayın diye uyarı veriyor ekranda hangi lastikse onu işaretliyor. 22 ps nin altında ise lastik patlak uyarısı veriyor ve arıza ışığı yakıp aracı durdurmayı istiyor. Ayrıca 40 ps üzeri hava basıldığında da lastik basıncını ayarlayın uyarısı veriyor. Ayrıca lastikler arası basınç farkı 5 ps geçince de uyarı veriyor. Güzel kullanışlı bir sistem. Kötü yanı farklı bir jant kullanamıyorsunuz. Ayrıca sensörlerin pil ömrü 10 yıl ve komple değişiyor. Servis sensörün tekine 400 lira diyor. Aracım 11. Yılında arka sağ tekerinki çalışmaz oldu. İnternetten 120 liraya aldın lastikçi taktı. Serviste okuttular sorunsuz çalışıyor. Yakında tek tek diğerleri de gidecek ömrünü fazlasıyla doldurdular. Eğer ekranda araç lastiğinin biri hiç görünmüyorsa bilinki sensör ömrünü tamamlamış demektir. Sensör değiştirenlerin aklında bulunsun yeni sensör takıldığın sensörün uyandırılması için 50 ps üzeri hava basıp in dirin tekrar basın yoksa okutmak için çok uğraşırsınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • O halde benim 2016 Golf te dandik dediğiniz sistem var. Yani teoride var, pratikte pek de işe yaramıyor.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.