2005 Scenic II aracımın sol ön lastik basınç sensörü okuma yapamıyor. Önceleri arada gider gelirdi. Genelde ilk çalıştırmada hata vermezdi ama hemen sonrasında hataya geçerdi. Son zamanlarda ise hep hata mesajı çıkıp duruyor. Basıncı okumaması çok da dert değil aslında, zaten sürekli gözle kontrol ediyorum ama her aracı çalıştırmada yol bilgisayarının hata konumunda durması canımı sıkıyor.
Bu sensörlerin pilleri zamanla bitiyormuş sanırım. Gerçi 5 sene pil ömrü biraz kısa bir süre gibi ama yavaş yavaş uçması da bu ihtimali güçlendiriyor sanki.
Sensörün yenisi 180 TL falanmış sanırım ve bir de bunun araca tanıtılması var ama bu kadar parayı vermeyi pek düşünmüyorum. Bu pil değiştirilebilir bir pil midir? Daha önce lastik değiştirirken sensöre bir göz atmıştım ama pek öyle içi kolayca açılabilecek bir şey gibi görünmedi gözüme. Çözüm için fikri olan var mı? Pil değiştimenin bir yolu var mıdır veya bunun yan sanayi veya çıkması bulunur mu? Sensörü bulduk diyelim, araca tanıtmak çok zor (pahalı) bir işlem midir?
Bende Megane II var aynı hatayı sürekli veriyordu.Forumda pilinin bitmiş olabileceğini okudum ,lastikçiye gidip söktük ama pil felan yoktu sensörde.Ben gözden kaçırmış olabilirim ama lastikçide göremedi.Daha sonra lastik havalarını ayarlarken kendinliğinden yok oldu hata.Bence lastik havalarınızı kontrol edin belki düzelir.Olmazsa dediğiniz gibi servise gidip sıfırlatmak gerekir sanırım.
quote:
Orijinalden alıntı: fottili
Bende Megane II var aynı hatayı sürekli veriyordu.Forumda pilinin bitmiş olabileceğini okudum ,lastikçiye gidip söktük ama pil felan yoktu sensörde.Ben gözden kaçırmış olabilirim ama lastikçide göremedi.Daha sonra lastik havalarını ayarlarken kendinliğinden yok oldu hata.Bence lastik havalarınızı kontrol edin belki düzelir.Olmazsa dediğiniz gibi servise gidip sıfırlatmak gerekir sanırım.
Pilli hocam onlar büyük ihtimal pil bitmiştir sizin, yada lastik değişimi yaptıysanız yanlıs jantı takabiliyorlar lastikçiler ondanda sürekli hata veriyor basıma gelmişti,
quote:
Orijinalden alıntı: chevymel1
Pilli hocam onlar büyük ihtimal pil bitmiştir sizin, yada lastik değişimi yaptıysanız yanlıs jantı takabiliyorlar lastikçiler ondanda sürekli hata veriyor basıma gelmişti,
Alıntıları Göster
Bu durum aylardır böyle. Bu sırada hava kontrolü bir yana lastikler bile sıfırlandı ama değişen bir şey yok. Pil değiştirecek gibi bir şey, bir detay görmedim. Her tarafı sıkıca kapalı kibrit kutusu gibi bir şeydi.
Yanlış jantı takma gibi bir durum olsa iki lastiğin aynı anda hata vermesi gerekmez mi? Diğer üç sensörde en ufak bir sıkıntı yok.
quote:
Orijinalden alıntı: oflazca
Bu durum aylardır böyle. Bu sırada hava kontrolü bir yana lastikler bile sıfırlandı ama değişen bir şey yok. Pil değiştirecek gibi bir şey, bir detay görmedim. Her tarafı sıkıca kapalı kibrit kutusu gibi bir şeydi.
Yanlış jantı takma gibi bir durum olsa iki lastiğin aynı anda hata vermesi gerekmez mi? Diğer üç sensörde en ufak bir sıkıntı yok.
hocam senin kesin yanlıs takmıslar jantları, , iyi bi lastikçiye gidip durumu anlat hemen düzeltir, siboblerın üzerinde renkli bi yüzük var o renklere göre sofor kapısının orda etiket var hangi renk nerde olması gerekiyor ona göre düzelttirin, dediğim gibi benimde başıma gelmişti aynen tek sönsör arıza verip duruyodu jantları dogru yerlerine taktırdım sorun çözüldü
quote:
Orijinalden alıntı: chevymel1
quote:
Orijinalden alıntı: oflazca
Bu durum aylardır böyle. Bu sırada hava kontrolü bir yana lastikler bile sıfırlandı ama değişen bir şey yok. Pil değiştirecek gibi bir şey, bir detay görmedim. Her tarafı sıkıca kapalı kibrit kutusu gibi bir şeydi.
Yanlış jantı takma gibi bir durum olsa iki lastiğin aynı anda hata vermesi gerekmez mi? Diğer üç sensörde en ufak bir sıkıntı yok.
hocam senin kesin yanlıs takmıslar jantları, , iyi bi lastikçiye gidip durumu anlat hemen düzeltir, siboblerın üzerinde renkli bi yüzük var o renklere göre sofor kapısının orda etiket var hangi renk nerde olması gerekiyor ona göre düzelttirin, dediğim gibi benimde başıma gelmişti aynen tek sönsör arıza verip duruyodu jantları dogru yerlerine taktırdım sorun çözüldü
Alıntıları Göster
Ama dedim ya önceleri gidip geliyordu. Yani bir düzgün bir bozuk gibiydi. Sonra yavaş yavaş gelmeler gitmelere yenik düştü. Neticede gelmez oldu.
Yine de bu akşam bir kontrol edeyim renkleri. İnşallah senin dediğin gibidir.
quote:
Orijinalden alıntı: m.k.o.
Ama dedim ya önceleri gidip geliyordu. Yani bir düzgün bir bozuk gibiydi. Sonra yavaş yavaş gelmeler gitmelere yenik düştü. Neticede gelmez oldu.
Yine de bu akşam bir kontrol edeyim renkleri. İnşallah senin dediğin gibidir.
Alıntıları Göster
Slm.Benim 2005 model Megane II de arka 2 tekerden her seferinde düzeltmeme rağmen 2-3 gün sonra ''lastik basıncı ayarlayın''diye sinyal alıyorum. Normalde 31 olması gerekiyomuş basıncın.31'e ayarlayıp havayı basıyorum sorunsuz şekilde 2-3 gün kullanıyorum sonra bi de bakıyorum tekrardan sinyal vermeye başlıyor. İlginç olan da şu: Şişirmeye diye gidiyorum fakat 1 lastiğin havası 25'e kadar düşmüş oluyor diğeri ise 34'e yükselmiş oluyor Böyle bişey mümkün mü ?
quote:
Orijinalden alıntı: Since1903
Slm.Benim 2005 model Megane II de arka 2 tekerden her seferinde düzeltmeme rağmen 2-3 gün sonra ''lastik basıncı ayarlayın''diye sinyal alıyorum. Normalde 31 olması gerekiyomuş basıncın.31'e ayarlayıp havayı basıyorum sorunsuz şekilde 2-3 gün kullanıyorum sonra bi de bakıyorum tekrardan sinyal vermeye başlıyor. İlginç olan da şu: Şişirmeye diye gidiyorum fakat 1 lastiğin havası 25'e kadar düşmüş oluyor diğeri ise 34'e yükselmiş oluyor Böyle bişey mümkün mü ?
Alıntıları Göster
hava bastıgınız yerin kalibrasyonu iyi değildir belki yanlıs hava basıyor olabilir, bide lastikler soğukken hava basıncını kontrol etmeniz gerekir sıcak lastiğe hava basmanın boyle yanlıslıklara sebep olması muhtemeldir
quote:
Orijinalden alıntı: chevymel1
hava bastıgınız yerin kalibrasyonu iyi değildir belki yanlıs hava basıyor olabilir, bide lastikler soğukken hava basıncını kontrol etmeniz gerekir sıcak lastiğe hava basmanın boyle yanlıslıklara sebep olması muhtemeldir
Alıntıları Göster
lastikteki sensör, söküp takma sırasında darbe almışsa, o da problem yaratıyor olabilir.
quote:
Orijinalden alıntı: car-mania
lastikteki sensör, söküp takma sırasında darbe almışsa, o da problem yaratıyor olabilir.
Alıntıları Göster
benim Aracımdada vardı aynı sorun.İstasyondaki Hava saatine göre ideal Hava Basılı Lakin Sensöre bağlı sürekli cırlıyordu. Sensör sordum 90 tl dediler Bide Yan sanayi orjinal Değil,sensör,müşür işlerinde yan sanayi almam ki agzım cok yanmıştır..
Gittigidiyordan SİEMENS marka Tamir takımını aldım.Ustama verdim parçaları değiş ti fıstık gibi oldu.
benim Aracımdada vardı aynı sorun.İstasyondaki Hava saatine göre ideal Hava Basılı Lakin Sensöre bağlı sürekli cırlıyordu. Sensör sordum 90 tl dediler Bide Yan sanayi orjinal Değil,sensör,müşür işlerinde yan sanayi almam ki agzım cok yanmıştır..
Gittigidiyordan SİEMENS marka Tamir takımını aldım.Ustama verdim parçaları değiş ti fıstık gibi oldu.
bunu megane 2 mi sattığım arkadaşıma tavsiye edeceğim..
teşekkür ederim.
quote:
Orijinalden alıntı: darüzzafer68
bunu megane 2 mi sattığım arkadaşıma tavsiye edeceğim..
teşekkür ederim.
Alıntıları Göster
Arkadaşlar jantlarda pil yok yani varda şarzlı pil ve kondansatör var ,
teker dödüğünde oradaki bir bobin pili şarz ediyor ve kondansatörü dolduruyor , kondansatör 6 saat kadar dolu kalıyor enerji bittiği zaman pilden kullanıp tekrar teker dönünce şarz ediyor
quote:
Orijinalden alıntı: TheJudgé
Arkadaşlar jantlarda pil yok yani varda şarzlı pil ve kondansatör var ,
teker dödüğünde oradaki bir bobin pili şarz ediyor ve kondansatörü dolduruyor , kondansatör 6 saat kadar dolu kalıyor enerji bittiği zaman pilden kullanıp tekrar teker dönünce şarz ediyor
Alıntıları Göster
Bende 407 var, bu işin çözümü basit, benim lastiklerin 33 olması gerekirken ben 36 basıtırdım... artık ötmüyor... en kolay çözüm, yoksa 3-5 gün sonra tekrardan ötmeye başlıyor...
quote:
Orijinalden alıntı: Bethesta
Bende 407 var, bu işin çözümü basit, benim lastiklerin 33 olması gerekirken ben 36 basıtırdım... artık ötmüyor... en kolay çözüm, yoksa 3-5 gün sonra tekrardan ötmeye başlıyor...
Alıntıları Göster
bende 2004 megan 2 dynamic var aynı sorun vardı sol ön algılayıcı hata veriyodu ama öyle kulolanıyodum soprun olmuyodu 1 ay öncesine kadar busefer sool arka lastik patlak uyarısı vermeye basladı ben önce benzinlikte hava vastım düzeldi sonra yine aynı hatayı verince servise gittim usta arabayı bilgisayara bağladı sonra lastik basınçlarını 4 tekerinde olması gereken den yüksek bir basınca ayarladı ve kablosuz bir cihazla lastik sensörlerinimn olduğu yerde gezdirdi pcde yesil yanınca hepsi oldu ama bir süre sonra yine aynı hatayı verdi ama busefer sol ön değil sağ arka lastik algılayıcı hata verdi tekrar dün servise gitim busefer daha uzun süre ilgilendiler yaptılar hata yok msjı oldu arabayla sürüs yaptık hata tekrarladı tekrar denediler sorun ön sol algılayıcıdaymış ve diğerlerini etkiliyomuş dediler müsait zamanda gelin sorunu halledelim sensörü cıkarıp bakalım takriben haftaya boş bir zamanda gidicem ozaman sensörün resimlerinide ceker pillimi pilsiz mi sorun neyden kaynaklanıyo sizinle paylasırım
quote:
Orijinalden alıntı: 666seyyah
bende 2004 megan 2 dynamic var aynı sorun vardı sol ön algılayıcı hata veriyodu ama öyle kulolanıyodum soprun olmuyodu 1 ay öncesine kadar busefer sool arka lastik patlak uyarısı vermeye basladı ben önce benzinlikte hava vastım düzeldi sonra yine aynı hatayı verince servise gittim usta arabayı bilgisayara bağladı sonra lastik basınçlarını 4 tekerinde olması gereken den yüksek bir basınca ayarladı ve kablosuz bir cihazla lastik sensörlerinimn olduğu yerde gezdirdi pcde yesil yanınca hepsi oldu ama bir süre sonra yine aynı hatayı verdi ama busefer sol ön değil sağ arka lastik algılayıcı hata verdi tekrar dün servise gitim busefer daha uzun süre ilgilendiler yaptılar hata yok msjı oldu arabayla sürüs yaptık hata tekrarladı tekrar denediler sorun ön sol algılayıcıdaymış ve diğerlerini etkiliyomuş dediler müsait zamanda gelin sorunu halledelim sensörü cıkarıp bakalım takriben haftaya boş bir zamanda gidicem ozaman sensörün resimlerinide ceker pillimi pilsiz mi sorun neyden kaynaklanıyo sizinle paylasırım
Alıntıları Göster
ayrıca jantların yanlış takılması diye bişey yok sürücü kapısının içinde renkler yazıyo takarken oraya bakılarak takılıcak ve siboblarda renkler var ona göre oluyo bilgisayara bağlandığında sibobun renglerine göre algılayan bir sensörle renklere göre tanıtıyolar ve bilgisayarda hepsinin yeşil yanması lazım eğer algılayıcıda sorun varsa yeşil yanmıyo bilgisayardaki program ve sanmıyorum pil olcağını dediğim gibi haftaya servise gittiğimde özellikle cıkarılan sensöre bakıcam sorucam pil varmı yoksa baska bişeymi resmleride paylasıp bu konuya noktayı koymak istiyorum ama linteki sitede pil var ve 5 yıl calısabilir diyor
ayrıca jantların yanlış takılması diye bişey yok sürücü kapısının içinde renkler yazıyo takarken oraya bakılarak takılıcak ve siboblarda renkler var ona göre oluyo bilgisayara bağlandığında sibobun renglerine göre algılayan bir sensörle renklere göre tanıtıyolar ve bilgisayarda hepsinin yeşil yanması lazım eğer algılayıcıda sorun varsa yeşil yanmıyo bilgisayardaki program ve sanmıyorum pil olcağını dediğim gibi haftaya servise gittiğimde özellikle cıkarılan sensöre bakıcam sorucam pil varmı yoksa baska bişeymi resmleride paylasıp bu konuya noktayı koymak istiyorum ama linteki sitede pil var ve 5 yıl calısabilir diyor
LBS lerde 3 voltluk lityum pil vardır.Normal kullanımda 10 sene ömür biçilmiştir. Sensörlerde tamir edilemiyor haliyle pil bitse yenisiyle değiştirilmiyor,sensör komple değişiyor. Lastik sıcaklığı 80 85 derece civarına çıktığında pilin ömrü kısalıyor.Kar kış kıyamet soğuk hava pilin ömrünü etkilemiyor.Soğuk havalarda sensörün elektrolidi donabilir,don çözülene kadar kaptör devre dışı mesajı gelebilir.
quote:
Orijinalden alıntı: useru
LBS lerde 3 voltluk lityum pil vardır.Normal kullanımda 10 sene ömür biçilmiştir. Sensörlerde tamir edilemiyor haliyle pil bitse yenisiyle değiştirilmiyor,sensör komple değişiyor. Lastik sıcaklığı 80 85 derece civarına çıktığında pilin ömrü kısalıyor.Kar kış kıyamet soğuk hava pilin ömrünü etkilemiyor.Soğuk havalarda sensörün elektrolidi donabilir,don çözülene kadar kaptör devre dışı mesajı gelebilir.
Alıntıları Göster
Konuyu açtıktan bir süre sonra arasıra gelen hata mesajı sürekli hale geldi. Üstüne üstlük bir süre sonra iki sensör daha hata vermeye başladı. Bir süre 50 TL.ye çıkma mı yoksa 75 TL.ye yan sanayi mi taktırsam diye düşündükten sonra olayı kesin olarak çözdüm.
Lastik basınç sensörünün kesinlikle 200-300 TL harcamaya değmeyecek bir donanım olduğuna karar verip tüm sibopları normal sibop yaptım. Serviste bilgisayara bağlatıp sensör okuma özelliğini da devreden çıkartınca artık hiç hata mesajı almıyorum. Lastiklerin havasını da arabaya binmeden gözle kontrol ediyorum.
Mutluyum
quote:
Orijinalden alıntı: m.k.o.
Konuyu açtıktan bir süre sonra arasıra gelen hata mesajı sürekli hale geldi. Üstüne üstlük bir süre sonra iki sensör daha hata vermeye başladı. Bir süre 50 TL.ye çıkma mı yoksa 75 TL.ye yan sanayi mi taktırsam diye düşündükten sonra olayı kesin olarak çözdüm.
Lastik basınç sensörünün kesinlikle 200-300 TL harcamaya değmeyecek bir donanım olduğuna karar verip tüm sibopları normal sibop yaptım. Serviste bilgisayara bağlatıp sensör okuma özelliğini da devreden çıkartınca artık hiç hata mesajı almıyorum. Lastiklerin havasını da arabaya binmeden gözle kontrol ediyorum.
Mutluyum
Alıntıları Göster
tamir takımı dedikleri şey bi conta bi renkli halka bi de alimünyum civatadan ibaret.... bu arızayı nasıl giderecek?? ha pardon. bi de iğne var....
altına da yazmış utanmadan "sensör arızası uyarısını giderir" diye.... bu paranın hayrı olmaz sana diye de ben yazayım buraya...!
quote:
Orijinalden alıntı: oflazca
Konuyu açtıktan bir süre sonra arasıra gelen hata mesajı sürekli hale geldi. Üstüne üstlük bir süre sonra iki sensör daha hata vermeye başladı. Bir süre 50 TL.ye çıkma mı yoksa 75 TL.ye yan sanayi mi taktırsam diye düşündükten sonra olayı kesin olarak çözdüm.
Lastik basınç sensörünün kesinlikle 200-300 TL harcamaya değmeyecek bir donanım olduğuna karar verip tüm sibopları normal sibop yaptım. Serviste bilgisayara bağlatıp sensör okuma özelliğini da devreden çıkartınca artık hiç hata mesajı almıyorum. Lastiklerin havasını da arabaya binmeden gözle kontrol ediyorum.
Mutluyum
:) en sağlam çözüm bu olmuş hocam
quote:
Orijinalden alıntı: UberManS
quote:
Orijinalden alıntı: oflazca
Konuyu açtıktan bir süre sonra arasıra gelen hata mesajı sürekli hale geldi. Üstüne üstlük bir süre sonra iki sensör daha hata vermeye başladı. Bir süre 50 TL.ye çıkma mı yoksa 75 TL.ye yan sanayi mi taktırsam diye düşündükten sonra olayı kesin olarak çözdüm.
Lastik basınç sensörünün kesinlikle 200-300 TL harcamaya değmeyecek bir donanım olduğuna karar verip tüm sibopları normal sibop yaptım. Serviste bilgisayara bağlatıp sensör okuma özelliğini da devreden çıkartınca artık hiç hata mesajı almıyorum. Lastiklerin havasını da arabaya binmeden gözle kontrol ediyorum.