Şimdi Ara

Lastik Basıncı Hakkında

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
683
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar

    Yaklaşık 1 ay önce lastik aldım ancak lastik basınçları üzerinde çeşitli söylentiler dönmekte.

    215/40/16 lastiğin lastik basıncı ne olmalıdır yardımlarınızı bekliyorum.

    (Not: Aracın orjinal lastik ebatları değil depo kapağında veya sol kapıda yazmıyor.)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >



  • Aracın önerilen orjinal ebatlardaki lastiklerini kullanmayarak zaten can güvenliğinizi hiçe saymışsınız. Basın rastgele bir hava gitsin. 30-40-50 fark etmez.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • gyetiker G kullanıcısına yanıt
    Ne alakası var düzgünce birşey sorduk verdiğiniz cevaba bakın 15 janttan 16 ya çıkarttım bira incelttim birazda genişlettim can güvenliğini arttırmak için

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • https://www.oponeo.com.tr/lastik-bilgileri/basinc-tabelasi

    Şöyle bir site var ama psi olarak değil de bar olarak gösteriyor.

    1 Bar = 14.5 psi

    Orijinal lastikler değilse bilemiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 18 Temmuz 2018; 22:21:0 >
  • Merhaba, sorunuzun net cevabını verememekle birlikte, size bir kaç ip ucu sunabilirim.
    Dikkat: Lastik basıncı konusu ciddi bir konudur. Burada verdiğim bilgiler "örnek" tir. Bilgi seviyenizden emin değilseniz uzman birinden yardım alın.

    Aracınız imzanız'daki araç olduğunu varsayıyorum, ve bu aracın OEM (fabrika çıkışı) lastikleri sanırım 175 70 14.
    Siz, 215 40 16' ya dönüştürmüşsünüz, bu durumda kilometre saatinizde %3.4 lük kayıp söz konusu (çap küçülmüş). Basınç dışında böyle bir durum da var, bilginize.
    Buradan kontrol edebilirsiniz:https://tiresize.com/comparison/

    Basınca gelince, aracın dingil ağırlıkları ya da genel ağırlığından yola çıkarak bir hesap yapılabilir ya da aşağıdaki sitede de önerildiği gibi, bir tebeşir yardımıyla düz bir yolda, deneme/yanılma metoduyla kendiniz de bulabilirsiniz (kaynak İngilizce). Bu metodu kullanmazsanız, araç ağırlığı (daha hassas bir sonuç için dingil ağırlıkları) ve lastiğin yere temas ettiği alanı bilmemiz lazım hesap yapabilmek için.

    Dikkat edilecek konular:
    Lastik ısınmış olmamalı, ortam sıcaklığında olmalı. Sıcaklık basıncı değiştirdiğinden sizi yanıltabilir. Ayrıca aracın bir tarafı güneşte kalmışsa, o tarafın lastik basınçları gölgede olanlara göre daha yüksek olacaktır. Bunu da hesaba katmak gerekir. (10 Fahrenhayt sıcaklık farkı, yaklaşık 1 PSI basınç değişikliğine karşılık geliyor)

    Eğer İngilizceniz yeterli değilse anlatılan kabaca şu:
    Lastiğinizin yere temas eden bölümünü yanal olarak boydan boya yumuşak bir tebeşirle çizin.
    Yaklaşık 15 metre kadar aracınızı düz yüzey (tercihen beton) zeminde ağır ağır sürün (gidip gelin).
    Daha sonra lastiği inceleyin; eğer tebeşir lastik tabanının orta kısımlarında silinmiş ise basınç fazladır. Basıncı biraz düşürüp tekrar test edin.
    Lastiğin yere temas ettiği yüzeydeki tebeşirin kenarlara doğru eşit oranda silimesine dek teste devam edin.
    Bu testi dört lastik için de ayrı ayrı yapın. Test sonunda elde ettiğiniz değere %10 ilave edin (örneğin 30 PSI buldunuz, (+3) = 33 PSI gibi).
    Bulduğunuz ayrı ayrı dört değeri önce ön iki lastiği birbirine eşitleyip sonra ön arka lastikleri önlere eşitleyerek işlemi tamamlayın.
    Yazıda ayrıca lastikleri eşitlerken lastik - yer arasını tek tek ölçün diyor.
    Örnek:
    Ön sol (bulunan): 29 PSI
    Ön sağ (bulunan): 30 PSI
    Eşitlenmiş ön lastikler 30 PSI.
    Arkaları da bu basınca getirin.

    Kişisel not: Önden çekişli araçlarda, arka tarafın çabuk savrulmaması için, ben arka lastiklerin basıncını önlere göre biraz daha düşük tutuyorum.
    Bu durum "understeer" denilen önden kayma ya da virajı alamama olayını ve eğer araç güçlüyse özellikle viraj çıkışlarında power steering'i arttırır, bunu da unutmamak gerekir.
    Özellikle sizin lastik çaplarınız %3.4 küçüldüğünden aracınızın torku da o oranda artmış olması gerekir (kalkışlarda falan daha kolay patinaj yapma eğilimi vb.).

    Bulduğunuz basınç o anki hava sıcaklığı, irtifa ve yük için geçerlidir.

    Alıntı:https://www.4wheelparts.com/tire-wheel-package-guide/tire-pressure-checker.aspx
    You can also “calculate” your tire pressure with the chalk method. This involves coloring a section of your tire with chalk to see how much tread is making contact with the ground. Start by finding a flat road surface. Concrete is actually the best choice, but you can also do this on asphalt. Make a mark with soft chalk that goes all the way across your tread. Then, gradually drive your truck forward about 50 feet and then backwards 50 feet.

    Analyze the chalk on the tire. If the chalk is only worn off on the center of the tire, reduce the tire pressure slightly and go through the process again. With the adjustment, you should see the chalk wear off more broadly. Keep making tiny adjustments in the tire pressure until the chalk wears off evenly and all the way across the tread.

    You will have to complete this process for each of your four tires. Once you’ve found the right street pressure, add 10% to all four tires. Then, measure the tires and add pressure to balance them. As explained above, you need to measure from the wheel to the ground. Start by balancing the profiles of the front tires with each other. Then, balance the front tires again with the rear tires. Always adjust the tires with the smaller profiles by adding air.

    The advantages and disadvantages of this method are the same as those involved in the second method above. If you go through the process correctly, you end up with the ideal tire pressure. But, this method is tedious and there’s a reasonable chance that you will make a mistake.


    İlave______________________
    Burada bahsedilen metod daha basit gibi. Uygulama kararı size kalmış. (http://www.mycarforum.com/topic/1301436-an-interesting-article-on-air-pressure-load-index/)

    Basit olarak, lastiğin yanak kısmındaki load index (yük endeksi) ve azami basınç (maximum pressure) değerlerini kenara not edin.
    Aracınızın dingil ağırlıkları çok farklı değilse (ağırlık merkezi çok önde ya da arkada değilse) toplam ağırlığı bilmek yeterli olabilir.

    Örnek:

    Yük endeksi 90 ise bu 600 Kg azami yük taşır demektir.
    Azami basınç olark 60 PSI yazdığını varsayalım.
    Araç ağırlığı 1000 Kg.

    1000 Kg / 4 = 250 Kg. lastik başına düşen yük.
    Not: Aracın ağırlık merkezi %50 ön ve %50 arka ise bu durum geçerlidir.
    Genelde ön kısım biraz daha ağır olur.

    250 (Kg) / 600 (Kg) = 0.416 x 60 (PSI) = 25 PSI



    Hatırlatma: Lastik basıncı konusu ciddi bir konudur.
    Burada verdiğim bilgiler "örnek" tir.
    Bilgi seviyenizden emin değilseniz uzman birinden yardım alın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi USCGT35 -- 19 Temmuz 2018; 13:15:17 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    doğru lastik basıncı ?
    12 yıl önce açıldı
    lastik basıncı
    17 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.