Şimdi Ara

Kafa Kafaya Çarpışma darbe emici (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
1
Favori
1.416
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Merhaba @K-c-r

    Değerli yorumlarınız için teşekkürler

    Bizim amaç birisinin buluşunu veya yaptığı şeyi eleştirmek değil tabi.
    Biz bir şeyin üzerinden konu tartışıyoruz.
    Ortaya atılan konu ile sıfıra indirir indirmez azaltır çoğaltır bunu tartışıyor, konuyu irdeliyoruz.
    Bazılarına göre azaltır bazılarına göre çoğaltır sizin fikrinizide açıkça beyan etmişsiniz. buda güzel bir şey
    Benim fikrime göre fren abs sitemi gibi çarpışma şiddetini azalmak için bir tür abs olacağı yönünde.
    Bu konuyu gerek bilimsel hesaplama ve fiziksel kurallara göre siz değerli insanların mühendislerin tecrübe ve bilgileri ışığında bir sonuca varmayı umut ediyoruz.
    ola bilir olmaya bilir ancak henüz bir kesin sonuca varılmış değil görüşülüyor.

    Sıfıra indirir mi sanmıyorum. Ancak ciddi manada darbeyi absorbe edeceğini düşünüyorum.

    Bunu uygulamayı çeşitli ekstra uygulamalr ile daha da aşağı çekebilir miyiz onu konuşuyoruz ve konuşalım.

    Hepsi mantıklı, fiili olarak uygulana bilir hafif pratik ve yük getirmeyen uygulama olması gerekiyor.

    o Bakımdan gerek tek başına gerek ilave önlemler ile sonuca varmaya çalışıyoruz.
    Bu uygulama birisinin işine yarar mı bilmiyorum ama beyin kullanılmakla bitmeyeceği düşüncesi ile çalışır durumda tutmaya çalışıyorumn
    hacizane bilgim dahilinde.

    İyi çalışmalar.




  • erolgun08 E kullanıcısına yanıt
    Rica ederim. Bu ve benzer konularda eleştiri tabii ki olacak. Ancak yapıcı olması şartıyla... Benim öyle fizik bilgim filan yok. İnsanlığa faydası dokunacak yeni fikirlere herkesin bilgisi, imkânı nispetinde katkıda bulunması gerek. Ben teşekkür ederim. Çalışmalarınızda kolaylıklar...
  • konuyu şansa gördüm

    tam bilimkurgu düşünen nadir insanlardanım, çalışman iyi,dahada iyi olabilir

    benim görüşüm bence bir beratta silah düşün,ateş ettiğin an baskıylar namlu geriye kaçıyor ve sonra geri geliyor

    aynı prensibi araçlarda uygulasalar, sadece tampon yamulur, dike dik çarpışmalarda



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DonsuzBalık -- 27 Nisan 2016; 20:31:48 >
  • @DonsuzBalık beretta daki geri kaçış farklı bir sebepten. Mermi namludan çıktıktan sonra namlu arkasının açılması gerekmekte, onun için o geri kaçış zaman kazandırıyor. Yoksa neden hassas olması gereken namlu oynak olsun? BU geri tepmeyi azaltmaz çünkü geri kaçan namlu bizim tarafımızdan durdurulmuştur. Mermi ve namlu-sürgü ağırlık oranları nispetince mermi namludan çıktıktan sonra namlu-sürgü kısmı 5mm vb miktar hareket ediyor ve bu mesafeden sonra sürgü-namlu ayrılarak namlu arkası açılıyor ve boş kovan dışa atılıyor.

    Tampon fikri işe yarar. Ama kaza anında açılması değil kazadan önce açık olması ile. Kaza anında çarpma ivmesini(mutlak değerini) arttıracak herşey çarpışma şiddetini de arttırır. Kaza anında açık gibi varsayılabilecek tek şey hava yastığıdır. Daha tampon ezilmeden açılır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: karafetva

    @DonsuzBalık beretta daki geri kaçış farklı bir sebepten. Mermi namludan çıktıktan sonra namlu arkasının açılması gerekmekte, onun için o geri kaçış zaman kazandırıyor. Yoksa neden hassas olması gereken namlu oynak olsun? BU geri tepmeyi azaltmaz çünkü geri kaçan namlu bizim tarafımızdan durdurulmuştur. Mermi ve namlu-sürgü ağırlık oranları nispetince mermi namludan çıktıktan sonra namlu-sürgü kısmı 5mm vb miktar hareket ediyor ve bu mesafeden sonra sürgü-namlu ayrılarak namlu arkası açılıyor ve boş kovan dışa atılıyor.

    Tampon fikri işe yarar. Ama kaza anında açılması değil kazadan önce açık olması ile. Kaza anında çarpma ivmesini(mutlak değerini) arttıracak herşey çarpışma şiddetini de arttırır. Kaza anında açık gibi varsayılabilecek tek şey hava yastığıdır. Daha tampon ezilmeden açılır.

    aynen dediğin gibi zaten ilk ortaya çıkan projeler genelde sadece temel görevini yerine getirir ve sadedir, ama 7-8 tane üst versyon proje çıkartılınca ortaya ilkine göre çokdaha mantıklı projeler çıkar

    yani beratta örnedğim birebir değil sadece,daha çok mekanizma işleyişinden ilham alınarak geliştirilirse, güzel şeyler olabilir

    bunun haricinde tamponun arkasına amatösör modifiyeside olabilir bak bu daha mantıklı ve şimdi aklıma geldi, yazarken daha farklı bilim kurgularda aklıma geliyor




  • Aklına gelenleri yaz lütfen Sayın @DonsuzBalık
    Amortisörlü tampon zaten konu açılırken Sayın @erolgun08 in iddiasıydı. Olabilir.
    Baretta modeline uygun olarak araba yolcu kısmı şase üzerinde raylı olur. Çarpmaya karşı ileri yönde fazla atak yapması önlenir belki ama mühim olan çarpma ivmesidir. Çarpışmada müthiş sağlam bi araba hasarsız kalsa bu yolcular için herşeyin yolunda olduğunu göstermez. Araba müthiş sağlam çarpıştı sağlam çıktı kazadan ama bu sefer yolcular araba içinde o şiddeti yaşamış olurlar. Yani araba içinde arabanın içine çarpmış sayılırlar.

    Bi araba öbürünün üstünden atlasa mesela? Ya da ön tasarımla sağa sola birbirlerinden ayrılsalar? Bunlar da ihtimaldir.
    Başarılar..
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.