Şimdi Ara

Kafa Kafaya Çarpışma darbe emici

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
1
Favori
1.416
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba
    Aşağıdaki gibi bir sistem
    Kafa kafaya çarpışmalarda g kuvvetini hızla emmek için tasarladım.

    Otomatik frenleme sistemi ile entegreli çarpışma parametreleri çarpışma olasılığının kaçınılmaz olduğu durumlarda tamponunu 20 cm ileri çıkması ile çarpışmanın şiddetinin g kuvvetini emmesi düşünülmektedir.
    Bu bir tür baltayı demire değilde kütüğe saplamaya benzemektedir.
    Maalesef kafa kafaya çarpışmaların çoğu ölümlü sonuçlanmaktadır.
    Çarpma şiddeti belli bir hızın üzerine çıkması ile ölümcül hız yada ölümcül çarpma olasılığında en fazla tampon yerinden çıkarak çarpışma gerçekleşir.
    Daha sonrasında yan tarafta gördüğünüz tampona bağlı bariyer yaylı sisteme çivi gibi girmesini sağlamak

    Yorumlarınızı bekliyorum

    https://store.donanimhaber.com/c9/cc/6c/c9cc6c2ab7e8bcd1788bd6f6c05fbd01.jpg
     Kafa Kafaya Çarpışma darbe emici







  • Selamun Aleyküm çok değerli forumdaşım Sayın @erolgun08

    Bu öne çıkan kısım çarpma eksenlerini değiştirebilir. Yani çarparken araçları kafa kafaya olmaktan çıkarır ve sürterek birbirinden uzaklaştırır. Mesela bu öne çıkan kısım eğimli olarak öne çıkar ve araçlar birbirinden uzaklaşacak biçimde yön değiştirir.

    Öne çıkma pnömatik ve ya hidrolik olabilir. Hava yastığı açılması olarak da düşünülebilir. Yastıktaki haplar bu sisteme atılır. Havalı olması öne çıkan kısmın yumuşak hareketiyle darbeyi daha bi azaltır.

    Aslında diğer arabanın üstünden hoplatsa ve ya önünü yukarı bi miktar kaldırsa da çarpınca diğerinin üstünden devam etse de olur. Fantastik bi şey...
    Yalnız
    quote:

    g kuvvetini hızla emmek
    g yerçekimi ivmesi oluyor. g kuvveti ve emilmesi diye bi şe yok. Bazen ivmeyi "g" ye göre yani, 9,18m/s^2 nin katları olarak ifade ediyorlar. Karışmış olabilir.
    Emilmesi gereken darbe enerjisidir.
    Başarılar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: karafetva

    Selamun Aleyküm çok değerli forumdaşım Sayın @erolgun08

    Bu öne çıkan kısım çarpma eksenlerini değiştirebilir. Yani çarparken araçları kafa kafaya olmaktan çıkarır ve sürterek birbirinden uzaklaştırır. Mesela bu öne çıkan kısım eğimli olarak öne çıkar ve araçlar birbirinden uzaklaşacak biçimde yön değiştirir.

    Öne çıkma pnömatik ve ya hidrolik olabilir. Hava yastığı açılması olarak da düşünülebilir. Yastıktaki haplar bu sisteme atılır. Havalı olması öne çıkan kısmın yumuşak hareketiyle darbeyi daha bi azaltır.

    Aslında diğer arabanın üstünden hoplatsa ve ya önünü yukarı bi miktar kaldırsa da çarpınca diğerinin üstünden devam etse de olur. Fantastik bi şey...
    Yalnız
    quote:

    g kuvvetini hızla emmek
    g yerçekimi ivmesi oluyor. g kuvveti ve emilmesi diye bi şe yok. Bazen ivmeyi "g" ye göre yani, 9,18m/s^2 nin katları olarak ifade ediyorlar. Karışmış olabilir.
    Emilmesi gereken darbe enerjisidir.
    Başarılar...
    :)

    Bu forumu seviyorum:


    Özür darbe enerjisi;
    Yani bir etkisi olmayacağını mı söylüyorsunuz. Çarpışma testlerinde anlaşıldığı kadarı ile bu pek mümkün görünüyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erolgun08

    :)

    Bu forumu seviyorum:


    Özür darbe enerjisi;
    Yani bir etkisi olmayacağını mı söylüyorsunuz. Çarpışma testlerinde anlaşıldığı kadarı ile bu pek mümkün görünüyor.

    Alıntıları Göster
    http://forum.donanimhaber.com/m_114752834/f_//tm.htm#115721262 forumu seven herkes linke yazmak zorunda!!!

    quote:

    Yani bir etkisi olmayacağını mı
    etkisi olur faydalı olur dedik hatta sistem modellemesinden bahsettik.
    Peki bu tampon nasıl olacak? Devamlı ileriye çıkık olamaz di mi? fortçu ne demekti aklıma geldi bi an..
    Çarpma anında nasıl dışarı çıkacak bi anda? Adı üstünde çarpma anı. Ya hız artarken otomatik dışarı çıkacak ve yüksek hızda dışarıda bekleyecek ya da çarpma öncesi tespit edilecek. Burada sorun hava yastığından fazla. Hava yastığı anında açılabilir. Ama bu tampon önceden açık olacak ki darbeyi emsin... Onun için darbeden önce tespit lazım. Önden bir tespit yapılırsa hava yastığındaki gibi patlatılan haplarla tampon hızlıca açılabilir. Diğer taraftan tampon yerine tampona hava yastığı da bağlanabilir. Hidrolik yastıklar var treni kaldırıyor. Tampon önüne de sağlam bi yastık atılabilir.

    Bu arada hatalı açılmalara da daha çok önlem. Öndeki arabayı durduk yere haşat etmesin.. Tabi önde sadece araba varsa..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: karafetva

    http://forum.donanimhaber.com/m_114752834/f_//tm.htm#115721262 forumu seven herkes linke yazmak zorunda!!!

    quote:

    Yani bir etkisi olmayacağını mı
    etkisi olur faydalı olur dedik hatta sistem modellemesinden bahsettik.
    Peki bu tampon nasıl olacak? Devamlı ileriye çıkık olamaz di mi? fortçu ne demekti aklıma geldi bi an..
    Çarpma anında nasıl dışarı çıkacak bi anda? Adı üstünde çarpma anı. Ya hız artarken otomatik dışarı çıkacak ve yüksek hızda dışarıda bekleyecek ya da çarpma öncesi tespit edilecek. Burada sorun hava yastığından fazla. Hava yastığı anında açılabilir. Ama bu tampon önceden açık olacak ki darbeyi emsin... Onun için darbeden önce tespit lazım. Önden bir tespit yapılırsa hava yastığındaki gibi patlatılan haplarla tampon hızlıca açılabilir. Diğer taraftan tampon yerine tampona hava yastığı da bağlanabilir. Hidrolik yastıklar var treni kaldırıyor. Tampon önüne de sağlam bi yastık atılabilir.

    Bu arada hatalı açılmalara da daha çok önlem. Öndeki arabayı durduk yere haşat etmesin.. Tabi önde sadece araba varsa..
    MERHABA TEKRAR

    tampon kaza kaçınılmaz hale geldiğinde hareket edecek.
    Şöyle ki
    Eğer araç duruyor ise
    karşıdan gelen araç hızı ölçülerek çarpışma olasılığı kaçınılmaz olduğu durumda çalışacaktır.

    Mesela duran araç sıfır hız gelen araç 60 km mesafe 10 mt 50 hız 5 mt. gibi
    bu durumda çarpışma kaçınılmaz değilmidir. Son bir kaç metrede hala belli bir hızın üstünde ise o zaman tampon çarpışmaya hazırlanmalıdır.
    Yine seyir halinde yine mesafe ve hız ölçülerek aynı riskleri taşıması durumunda devreye girecektir.

    Şu an kullanılan otomatik frenleme sistemi gibi bir sisteme entegre edilmelidir. Mesafeyi hız ölçülüp risk gördüğü anda sistem kendiliğinden frenlemektedir. Hatta çarpışma risk oranı zirve yaptığında acil frenleme sistemi devreye girerek aracı frenleme yapmaktadır.

    https://www.youtube.com/watch?v=m0qwe4dQ1jY

    yukarıdaki video da olduğu gibi yada
    https://www.youtube.com/watch?v=TlWQQk8Bi-Y
    bu videoda olduğu gibi oto frenleme sistemi kullanılarak


    belli bir hız ve risk taşıyan durumlarda devreye girmesi en akıllıca olacaktır.

    İyi Geceler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erolgun08

    MERHABA TEKRAR

    tampon kaza kaçınılmaz hale geldiğinde hareket edecek.
    Şöyle ki
    Eğer araç duruyor ise
    karşıdan gelen araç hızı ölçülerek çarpışma olasılığı kaçınılmaz olduğu durumda çalışacaktır.

    Mesela duran araç sıfır hız gelen araç 60 km mesafe 10 mt 50 hız 5 mt. gibi
    bu durumda çarpışma kaçınılmaz değilmidir. Son bir kaç metrede hala belli bir hızın üstünde ise o zaman tampon çarpışmaya hazırlanmalıdır.
    Yine seyir halinde yine mesafe ve hız ölçülerek aynı riskleri taşıması durumunda devreye girecektir.

    Şu an kullanılan otomatik frenleme sistemi gibi bir sisteme entegre edilmelidir. Mesafeyi hız ölçülüp risk gördüğü anda sistem kendiliğinden frenlemektedir. Hatta çarpışma risk oranı zirve yaptığında acil frenleme sistemi devreye girerek aracı frenleme yapmaktadır.

    https://www.youtube.com/watch?v=m0qwe4dQ1jY

    yukarıdaki video da olduğu gibi yada
    https://www.youtube.com/watch?v=TlWQQk8Bi-Y
    bu videoda olduğu gibi oto frenleme sistemi kullanılarak


    belli bir hız ve risk taşıyan durumlarda devreye girmesi en akıllıca olacaktır.

    İyi Geceler

    Alıntıları Göster
    Tespitleriniz yerinde

    Önden tespit zorunlu hem kullanıcı hem diğer tüketici davranışları açısından.

    Zaten çözüm yollarını aslında yazmışsınız.

    Bu bir insanın ulaşamayacağı hız ve büyüklük tespiti ile çalışması yerinde olacaktır.

    İnsanlar arabalarına güvenmek ister ve bu tür emniyet sisteminin bir zararı olmayacağı gibi araca fazladan aşırı bir yük binmeyecektir.

    Ayrıca böyle bir durumda ölüm oranları oldukça aşağı çekilecektir.

    Şu anda çarpışma testlerinde gördüğüm kadarı ile ön tampon ve ön konsol ezilmesi ile darbe emilmeye çalışılmaktadır. Yada sağ veya sol darbelerde de tampon ve lastik araya sıkıştırılarak darbe emilmektedir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erolgun08

    Tespitleriniz yerinde

    Önden tespit zorunlu hem kullanıcı hem diğer tüketici davranışları açısından.

    Zaten çözüm yollarını aslında yazmışsınız.

    Bu bir insanın ulaşamayacağı hız ve büyüklük tespiti ile çalışması yerinde olacaktır.

    İnsanlar arabalarına güvenmek ister ve bu tür emniyet sisteminin bir zararı olmayacağı gibi araca fazladan aşırı bir yük binmeyecektir.

    Ayrıca böyle bir durumda ölüm oranları oldukça aşağı çekilecektir.

    Şu anda çarpışma testlerinde gördüğüm kadarı ile ön tampon ve ön konsol ezilmesi ile darbe emilmeye çalışılmaktadır. Yada sağ veya sol darbelerde de tampon ve lastik araya sıkıştırılarak darbe emilmektedir.

    Alıntıları Göster
    quote:

    araç hızı ölçülerek çarpışma olasılığı

    araçlar zaten hep hızlı geliyor ve yan yana geçiyoruz? Hız artınca otomatik dışarı çıkmalı bu tampon, kaza var ya da yok hazır olmalı.
    quote:

    tampon çarpışmaya hazırlanmalıdır.
    hazırlanma zaman alır.

    Ön tampona hava yastığı mevzu olabilir. Diğer hava yastıkları gibi açılır.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: karafetva

    quote:

    araç hızı ölçülerek çarpışma olasılığı

    araçlar zaten hep hızlı geliyor ve yan yana geçiyoruz? Hız artınca otomatik dışarı çıkmalı bu tampon, kaza var ya da yok hazır olmalı.
    quote:

    tampon çarpışmaya hazırlanmalıdır.
    hazırlanma zaman alır.

    Ön tampona hava yastığı mevzu olabilir. Diğer hava yastıkları gibi açılır.

    Alıntıları Göster
    Son 15 Mt hız 70
    son 5 Mt 60 Hız ile karşılatığı durumda ölümcül darbe marüz kalınacağı için ve artık kalan 5 metrede duramayacağı yada fren mesafesi kalmadığından artık çarpışma kaçınılmaz olacaktır

    Sonuçta hız ve olasılıklar ile gayet başarılı bir şekilde çalışacaktır.

    Bu arada Hava yastığının açılmasını sağlayan modülde tampona monte edilerek yada darbe aldığı anda darbeyi emen modül üzerinden de hava yastıklarının açılması sağlana bilir. Sadece testlerle açılma zaman ayarlarının yeniden yapılması gerekir.

    böyle bir darbede hayatımı kurtarıyorsa yemişim tamponunu.
    Kasko Karşılar.

    Son olarak Tamponun parçalanarak çıkması illaki gerekmiyor. Ön dizayn ona göre dizayn edilir ve yanlış bir açılmadan sonra yerine sürülebilir hale getirilebilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erolgun08

    Son 15 Mt hız 70
    son 5 Mt 60 Hız ile karşılatığı durumda ölümcül darbe marüz kalınacağı için ve artık kalan 5 metrede duramayacağı yada fren mesafesi kalmadığından artık çarpışma kaçınılmaz olacaktır

    Sonuçta hız ve olasılıklar ile gayet başarılı bir şekilde çalışacaktır.

    Bu arada Hava yastığının açılmasını sağlayan modülde tampona monte edilerek yada darbe aldığı anda darbeyi emen modül üzerinden de hava yastıklarının açılması sağlana bilir. Sadece testlerle açılma zaman ayarlarının yeniden yapılması gerekir.

    böyle bir darbede hayatımı kurtarıyorsa yemişim tamponunu.
    Kasko Karşılar.

    Son olarak Tamponun parçalanarak çıkması illaki gerekmiyor. Ön dizayn ona göre dizayn edilir ve yanlış bir açılmadan sonra yerine sürülebilir hale getirilebilir.

    Alıntıları Göster
    Alın Size kaçınılmaz karpışma.

    https://store.donanimhaber.com/14/a0/c0/14a0c054a102ae5679d5bcca64e2de66.png
    Bu mesaja eklenen görseller:

     Kafa Kafaya Çarpışma darbe emici
     Kafa Kafaya Çarpışma darbe emici



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erolgun08 -- 13 Nisan 2016; 10:35:38 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erolgun08

    Alın Size kaçınılmaz karpışma.

    https://store.donanimhaber.com/14/a0/c0/14a0c054a102ae5679d5bcca64e2de66.png
    Bu mesaja eklenen görseller:

     Kafa Kafaya Çarpışma darbe emici
     Kafa Kafaya Çarpışma darbe emici

    Alıntıları Göster
    Ne ara onbaşı oldum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erolgun08

    Ne ara onbaşı oldum

    Alıntıları Göster
    Sayın @erolgun08 tamponun kırılmasına üzülen yok. Hidrolik pnömatik bilinen sistemlerle o tampon uygun sürede açılamaz. Zaten açılması darbeyi azaltmak için. Yani tampon zaten açılmış olacak ki geri geri kapanırken çarpma enerjisini azaltacak. Yoksa kaza anında açılmaya devam eden tampon demek çarpışma şiddetinin artması demektir.

    Hava yastığında patlayan tip haplar var. Bu tip bir patlamayla tampon açılabilir ama sistemin açılması sorunlu da olabileceğinden kaza anında tampon açılması akla yatmıyor. Hız artınca bu tampon otomatik ileri çıkmalı. Kaza var ya da yok. Mesela 1 metre öne çıkan yastıklamalı tip sistemli silindirli bir tampon iş görür. Hız azalırken tampon kapanır.

    Ama bu tampon hava yastığı tipi bir sistem kadar enerji emebileceği belli değil.

    donanımhaber forum
    DH Mechanics.....engineering » Sayfa 1 - 3
    http://forum.donanimhaber.com/m_114752834//tm.htm#115978724
    konusuna yazmayanı nnassı onbaşı yaparlar di mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: karafetva

    Sayın @erolgun08 tamponun kırılmasına üzülen yok. Hidrolik pnömatik bilinen sistemlerle o tampon uygun sürede açılamaz. Zaten açılması darbeyi azaltmak için. Yani tampon zaten açılmış olacak ki geri geri kapanırken çarpma enerjisini azaltacak. Yoksa kaza anında açılmaya devam eden tampon demek çarpışma şiddetinin artması demektir.

    Hava yastığında patlayan tip haplar var. Bu tip bir patlamayla tampon açılabilir ama sistemin açılması sorunlu da olabileceğinden kaza anında tampon açılması akla yatmıyor. Hız artınca bu tampon otomatik ileri çıkmalı. Kaza var ya da yok. Mesela 1 metre öne çıkan yastıklamalı tip sistemli silindirli bir tampon iş görür. Hız azalırken tampon kapanır.

    Ama bu tampon hava yastığı tipi bir sistem kadar enerji emebileceği belli değil.

    donanımhaber forum
    DH Mechanics.....engineering » Sayfa 1 - 3
    http://forum.donanimhaber.com/m_114752834//tm.htm#115978724
    konusuna yazmayanı nnassı onbaşı yaparlar di mi?
    Diğer taraftan tamponlar şamyel ve ya lastik gibi şişirilen cins olsa nası olur? Ufak çarpışmalardaki hasarlar da engellenmiş olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: karafetva

    Diğer taraftan tamponlar şamyel ve ya lastik gibi şişirilen cins olsa nası olur? Ufak çarpışmalardaki hasarlar da engellenmiş olur.

    Alıntıları Göster
    Benim fikrim açıkçası strafor benzeri bir şey daha emici olur. Yavaş ezilir. Esnemesi yoktur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erolgun08

    Benim fikrim açıkçası strafor benzeri bir şey daha emici olur. Yavaş ezilir. Esnemesi yoktur.

    Alıntıları Göster
    Straforun esnemesi yok??? Yeni mi bu? esnerler ama ağızlarını kapatırlar diyelim bari.
    Araç tekeri tipi bir sistem ama basınç arttıkça dışarıya boşalıyor. Yani çarpma olduğunda şişmiş tampon belirli bir darbe alarak daha da sert olup etkisiz kalmaması için, içindeki havayı dışarı atsın. Teker tip tampon basılınca sertleşir bunun için havası dışa boşalsın. Emniyet sibopu bu işi görür. Bu iç hacimin dışa boşalması da bir iştir ve darbe emilmesi demektir.

    Yani esneyip de geri itikleme yapması yerine göre darbe şiddetini arttırabilir. Esneyip sıkışınca daha geri itme yapmasın sistem.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: karafetva

    Straforun esnemesi yok??? Yeni mi bu? esnerler ama ağızlarını kapatırlar diyelim bari.
    Araç tekeri tipi bir sistem ama basınç arttıkça dışarıya boşalıyor. Yani çarpma olduğunda şişmiş tampon belirli bir darbe alarak daha da sert olup etkisiz kalmaması için, içindeki havayı dışarı atsın. Teker tip tampon basılınca sertleşir bunun için havası dışa boşalsın. Emniyet sibopu bu işi görür. Bu iç hacimin dışa boşalması da bir iştir ve darbe emilmesi demektir.

    Yani esneyip de geri itikleme yapması yerine göre darbe şiddetini arttırabilir. Esneyip sıkışınca daha geri itme yapmasın sistem.

    Alıntıları Göster
    Şahsen bu konudaki düşüncem, sorunun darbe emicilerle halledilemeyecek kadar büyük olduğu yönünde. Başlamış veya devam eden bir çalışma var mı bilmiyorum ama sert ve uzun süreli frenlerde aracı ters yönde bir itişle geriye doğru iterek hızı olabildiğince azaltacak turbo veya benzeri bir mekanizma yapılmasını daha makul görüyorum...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: k-c-r

    Şahsen bu konudaki düşüncem, sorunun darbe emicilerle halledilemeyecek kadar büyük olduğu yönünde. Başlamış veya devam eden bir çalışma var mı bilmiyorum ama sert ve uzun süreli frenlerde aracı ters yönde bir itişle geriye doğru iterek hızı olabildiğince azaltacak turbo veya benzeri bir mekanizma yapılmasını daha makul görüyorum...

    Alıntıları Göster
    E tabi mümkün ancak fazlaca karmaşık bir hal alacaktır.
    Benimki sanki biraz daha iyi çarpışmaya abs yapmak gibi bir şey olacak
    Yani üzerinize düşen ağır dolabı kollarınızı gererek değil ellerinizle dolabı tutup kendinize doğru yavaşlatmak için bastırırsınız öyle bir şey işte.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erolgun08

    E tabi mümkün ancak fazlaca karmaşık bir hal alacaktır.
    Benimki sanki biraz daha iyi çarpışmaya abs yapmak gibi bir şey olacak
    Yani üzerinize düşen ağır dolabı kollarınızı gererek değil ellerinizle dolabı tutup kendinize doğru yavaşlatmak için bastırırsınız öyle bir şey işte.

    Alıntıları Göster
    quote:

    ters yönde bir itişle

    Sayın @k-c-r iyice gebersinler diye mi? Çarpışmanın şiddetli olmasının sebebi yüksek bir ivmeyle yavaşlaması. Eğer ters yönde itilirse o ivme çıkarsa 2 misline adam akıllı şakülleri kaymaz mı?

    Darbe enerjisini emen bir şeyler olursa çarpışmayı muhatapları hissetmeden önce bu darbe emiciler azaltmış olur. Balyozun bir duvara vurması var bir de balyozun duvar üstündeki bir topa vurması var. Bu top ayarlı olursa yani git gide darbe süresinde havasını boşaltırsa darbe sonundaki ters itmesi de azalmış olur ve çarpışma insancıllaştırılmış olur.

    Ama hız artınca önceden dışa doğru açılan bir tamponun hidrolik basınçlı ve damper özellikli darbe emmesi de çok efektif olur.

    Bunlar hep insan hayatının öneminin anlaşılması ile orantılı.. Herşey insan için...




  • karafetva K kullanıcısına yanıt
    Ben sizin öneriniz işe yaramaz, boş bir çaba demiyorum. Her şeyden önce insanların kaza durumunda en az zarar göreceği hatta hiç zarar görmemelerini sağlayacak bir gelişmeyi kim istemez? Tampona yönelik emici bir mekanizma elbette faydalı olur. İstanbul'da bazı yollara yaptıkları emici bariyerler gibi faydasının olacağı muhakkak. Hatta daha da ilerisinde sadece tamponlara değil yanlara ve tavanlara da yapılmalı. Ancak emiş kabiliyeti ne kadar performanslı olacak? Bunun fizik hesabını yaptınız mı veya yaptırdınız mı? Evet, korumasız bir çarpışmadan daha az zararı olacağı kesin. Belki düşük hızlarda hasarı ve can kaybını yüksek oranda minimize edebilir ama meselâ karşılıklı 120 km/s hızla kafaya kafaya çarpışmada bu sistem ne kadar etkili olacak? Şayet önerdiğiniz bu sistem %100 etkili olsaydı abs gibi bir sistemi geliştirmeye hiç uğraşmazlardı. Yine de öneriniz üzerinde çalışılmaya değer...

    Tersine hızlandırarak yavaşlatma fikrine fren etkisiyle artan ivmeyi daha da artıracağı gerekçesiyle karşı çıkıyorsunuz. Bu itirazınız fizik bilginizin/hesabınızın bir sonucu mu yoksa kabaca yapılmış bir hesabın ürünü mü? İsterim ki fizik bilgisi derin olanlar da bu fikre katkı sağlasınlar. Benimkisi sadece bir fikir ve ince hesap yapacak kadar fizik bilgim yok. Ancak nice yenilik vardır ki fikri önden gelmiş, hesabı sonradan yapılmıştır. Bundan 12 yıl öncesinde de ayakkabıdan elektrik üretme fikrini ortaya attığımda fizik mühendisleri bunun olamayacağını ya da verimli olmayacağını söyleyerek karşı çıkmışlardı. Sonuç ortada... Doğrudur; belki önerdiğim bu sistem ivmeyi daha da artıracaktır. Ancak geliştirilerek daha farklı bir boyuta neden getirilmesin? Uçuk bulabilirsiniz; gerçekleştirilmesi zor hatta imkânsız diyebilirsiniz; hiç önemli değil. Dönen tekerleğe baskı uygulayarak aracı yavaşlatma fikri bugün gelinen son nokta olsa da oldukça ilkel. Alternatifin bulunması lâzım. Tekerlek ve frenden bağımsız, ivmeyi geriye doğru artıran -manyetik bir itme kuvveti de olabilir- yeni bir teknolojiyi daha uygun buluyorum. İmkânsız demeyin...:)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi k-c-r -- 25 Nisan 2016; 14:44:32 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: k-c-r

    Ben sizin öneriniz işe yaramaz, boş bir çaba demiyorum. Her şeyden önce insanların kaza durumunda en az zarar göreceği hatta hiç zarar görmemelerini sağlayacak bir gelişmeyi kim istemez? Tampona yönelik emici bir mekanizma elbette faydalı olur. İstanbul'da bazı yollara yaptıkları emici bariyerler gibi faydasının olacağı muhakkak. Hatta daha da ilerisinde sadece tamponlara değil yanlara ve tavanlara da yapılmalı. Ancak emiş kabiliyeti ne kadar performanslı olacak? Bunun fizik hesabını yaptınız mı veya yaptırdınız mı? Evet, korumasız bir çarpışmadan daha az zararı olacağı kesin. Belki düşük hızlarda hasarı ve can kaybını yüksek oranda minimize edebilir ama meselâ karşılıklı 120 km/s hızla kafaya kafaya çarpışmada bu sistem ne kadar etkili olacak? Şayet önerdiğiniz bu sistem %100 etkili olsaydı abs gibi bir sistemi geliştirmeye hiç uğraşmazlardı. Yine de öneriniz üzerinde çalışılmaya değer...

    Tersine hızlandırarak yavaşlatma fikrine fren etkisiyle artan ivmeyi daha da artıracağı gerekçesiyle karşı çıkıyorsunuz. Bu itirazınız fizik bilginizin/hesabınızın bir sonucu mu yoksa kabaca yapılmış bir hesabın ürünü mü? İsterim ki fizik bilgisi derin olanlar da bu fikre katkı sağlasınlar. Benimkisi sadece bir fikir ve ince hesap yapacak kadar fizik bilgim yok. Ancak nice yenilik vardır ki fikri önden gelmiş, hesabı sonradan yapılmıştır. Bundan 12 yıl öncesinde de ayakkabıdan elektrik üretme fikrini ortaya attığımda fizik mühendisleri bunun olamayacağını ya da verimli olmayacağını söyleyerek karşı çıkmışlardı. Sonuç ortada... Doğrudur; belki önerdiğim bu sistem ivmeyi daha da artıracaktır. Ancak geliştirilerek daha farklı bir boyuta neden getirilmesin? Uçuk bulabilirsiniz; gerçekleştirilmesi zor hatta imkânsız diyebilirsiniz; hiç önemli değil. Dönen tekerleğe baskı uygulayarak aracı yavaşlatma fikri bugün gelinen son nokta olsa da oldukça ilkel. Alternatifin bulunması lâzım. Tekerlek ve frenden bağımsız, ivmeyi geriye doğru artıran -manyetik bir itme kuvveti de olabilir- yeni bir teknolojiyi daha uygun buluyorum. İmkânsız demeyin...:)
    Sayın @k-c-r kaza anında ters yöne itiş deyince çarpışma anında ters tarafa gitmelerini sağlamak anlaşılıyor. Bu konuda fizikçilerin fikiri fayda etmez, sağ çıkacakları da öbür tarafa yolcu eder bu sistem.
    Ancak sen fren mekanizmasını değiştirmekten bahsedersen o başka. Yoksa bizim bahsettiklerimizin abs ile alakası yok. Çarpışma şiddeti ne kadar zamana yayılırsa o kadar şiddet azalır. Tekerler ile yapılabilecek maksimum yavaşlamaya ek yavaşlama da çarpışma şiddetini azaltır.
    quote:

    emiş kabiliyeti ne kadar performanslı

    emişle n'alaka? Şişmiş bir lastik tipi tampon. Hava ile şişirilmiş. Ani darbeyi yumuşatıyor. Eğer içindeki hava da çarpışma anında boşaltırsa geri tepme azaltılır daha çok enerji absorbe edebilir. Yani çarpışma ile iç basıncı artıp sert tepki vermesini önlemek için basınç arttıkça iç hava dışa atılır.




  • karafetva K kullanıcısına yanıt
    Tekrar söylüyorum; düşünceniz dikkate ve takdire değer. Ancak esas sormak istediğim, proje çarpışmanın etkisini azaltmaya mı yoksa sıfıra indirmeye mi dönük? Azaltmaksa tamam. Sıfıra indirmekse çok zor görünüyor. Abs ve fren sisteminin ilkelliği ile ilgili söylediklerim sizin önerinizle alâkalı değil. Kastettiğim, şu anki fren teknolojisini belki de tamamen çöpe atacak, çarpışmayı tamamen önleyecek yepyeni bir teknoloji. Bugünün şartları göz önünde bulundurulduğunda ise gerçekleşmesi zaman alacak gibi görünüyor...
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.