Şimdi Ara

kampana veya 4 disk fren (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
56
Cevap
0
Favori
24.847
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • bizim ibiza da önler disk arkalar kampana
    ABS de var
    budurumda ABS arka kampanalarda var mı
    yok mu?
    ben de bunu bilemedim
    yardımcı olursanız sevinirim
  • quote:

    Orjinalden alıntı: meta80

    bizim ibiza da önler disk arkalar kampana
    ABS de var
    budurumda ABS arka kampanalarda var mı
    yok mu?
    ben de bunu bilemedim
    yardımcı olursanız sevinirim


    Benim aracımda da önler hava soğutmalı disk (yani iki katmanlı disk, iki disk arası hava kanallı), arka kampana. Ama 4 tekerlekte de ABS var. Kampanayı sökünce ABS sistemine ait tırtıklı dişli görünüyor, zaten servis kitapçığında da yazıyor 4 tekerlekte de ABS olduğu, muhtemelen senin ki de öyledir.

    Aracı durduran %70 oranında ön disk frenlerdir. Bir kelek durum olsa 5 yıldız güvenliğe sahip araca kampana fren takmazlardı. Zaten yarış aracı değil aile arabası, o nedenle arka disk olacak diye bir zorunluluk yok elbette.

    Selamlar
  • Dört teker disk olmayanlarda ABS olmaz diye bir durum yok. Sonuçta Mercedes otobüslerin de arka tekerinde kampana var ama ABS de var.
  • Aslında ikisininde mantığı aynıdır.

    Disk frenin çalışma mantığı ;

     kampana veya 4 disk fren


    Hidrolik,kaliperdeki pistonu iter disk her iki balata arasında sıkışarak yavaşlamaya başlar.

    Kampanalı sistemin çalışma mantığı ;

     kampana veya 4 disk fren


     kampana veya 4 disk fren


    Yine iki adet uzunca balatadan ve o iki balatayı iten bir adet fren merkezi adı verilen içinde pistonlu vs. bir sistem bulunan parçadan oluşur.Frene basıldığında fren merkezinin resimdede görüldüğü gibi kırmızı noktalardan her iki yöne doğru baskı uygular bu şekilde her iki balata dışarıya doğru açılma gösterir bu şekilde kampananın iç kısmına sürtünerek yavaşlanma sağlanır .

    Balataların değdiği kampananın iç kısmı ;

     kampana veya 4 disk fren


    Kaba taslak çizim ;

     kampana veya 4 disk fren


    Verim olarak disk fren daha verimlidir resimlerdede görüldüğü gibi kampana sistemlerde teferruat daha fazla olduğu için zamanla fren ayarlarında bozulma frenlerde kilitlenme olayı vs. olabiliyor ve maaliyette yüksek oluyor .




  • disk avantajlıdır.
    daha çabuk soğur
    sudan ve tozdan daha az etkilenir
    daha az ayar gerektirir
    tepkisi daha fazladır
    abs ye daha uyumludur (kendi görüşüm)

    ilginç gelmişti bana:
    vw tosbalarda 4 teker kampanadır frenleride beklenilenin aksine iyi sayılır
    murat 124 lerde 4 teker disk dir.
  • Arkada çok önemi yok, zaten küçük ve tek yapraklı koyuyorlar genelde. Çok bir fonksiyonu olsa arkaya da daha büyük ve hava soğutmalı koyarlardı standart binek otolar için.
  • biri eksenel diğeri radyal yönde sürtünme sağlar.
    ağır taşıtlarda kampana hızlı ve binek tiplerde disk tercih edilir
  • Mazda3 önler arkalar disk 36metre fren mesafesi :)
    Sınıfında en düşük değer bu.


    quote:

    Orjinalden alıntı: .IsTanBul.



    d sınıfından dusuk sınıftaki aracların arka frenlere disk koyması biraz gereksız bı ayrıntı oluyo zıra aracın zaten arkasında agırlık yok bıde fren esnasında arac ıyıce one yıgılıyo arkada yuk kalmıyo en kucuk bı frende kayacak hale gelıyo kı zatı buna abs izin vermiyo

    buna kanıt olarak 2000 model astra focus golf testıne bakabılırsınız

    focus(kampana) 39

    astra (kampana) 40

    golf (disk) 41

  • irf@n
    bx4tc
    teşekkür ederim
  • quote:

    Orjinalden alıntı: picotronics

    Mazda3 önler arkalar disk 36metre fren mesafesi :)
    Sınıfında en düşük değer bu.


    quote:

    Orjinalden alıntı: .IsTanBul.



    d sınıfından dusuk sınıftaki aracların arka frenlere disk koyması biraz gereksız bı ayrıntı oluyo zıra aracın zaten arkasında agırlık yok bıde fren esnasında arac ıyıce one yıgılıyo arkada yuk kalmıyo en kucuk bı frende kayacak hale gelıyo kı zatı buna abs izin vermiyo

    buna kanıt olarak 2000 model astra focus golf testıne bakabılırsınız

    focus(kampana) 39

    astra (kampana) 40

    golf (disk) 41




    bahsettıgım 3 arac ta 97 sonu cıkışlıdır




  • Anarkin teşekkürler güzel anlatmışsın hocam
  • arka balataların yada disklerin ilk görevi frenlemek değil de fren esnasında aracın arka kısmının ön tarafına paralel sabitlenmesi
    sağa sola kıç atmamasını sağlamak
    frenleme işi ikinci öncelikli işi
  • Frenler aşırı kullanımlarında ısındığında disk frenler kampanalı frenlerden daha çabuk soğuma gerçekleştirir. Frenler ısındığında frenleme kuvvetinde azalma olur. Dolayısıyla disk frenler bu yönüyle kampanalı frenlerden daha iyidir diyebiliriz. Ancak soğumanın daha çabuk olmasının sebebi olan disklerin dış ortamla teması kampanalılardan daha fazladır. Yani dış ortamdan gelebilecek kir, çamur vs. zararlı olabilecek maddeler disk frenleri kampanalı frenlerden daha fazla zarar verebilme ihtimali vardır. Bu yönüylede kampanalı frenler disk frenlerden daha iyidir. Kullanım şartalarına bağlı olarak fren seçimi yapılmalıdır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: turmeuc

    Frenler aşırı kullanımlarında ısındığında disk frenler kampanalı frenlerden daha çabuk soğuma gerçekleştirir. Frenler ısındığında frenleme kuvvetinde azalma olur. Dolayısıyla disk frenler bu yönüyle kampanalı frenlerden daha iyidir diyebiliriz. Ancak soğumanın daha çabuk olmasının sebebi olan disklerin dış ortamla teması kampanalılardan daha fazladır. Yani dış ortamdan gelebilecek kir, çamur vs. zararlı olabilecek maddeler disk frenleri kampanalı frenlerden daha fazla zarar verebilme ihtimali vardır. Bu yönüylede kampanalı frenler disk frenlerden daha iyidir. Kullanım şartalarına bağlı olarak fren seçimi yapılmalıdır.

    Bu forumda kamyonlarla ilgili bir konuda Actor 'larda bir dönem arkalar için disk kullanıldığı ve şikayetler üzerine bunun kaldırıldığı belirtilmişti.
    Yani her ne kadar çabuk soğuyabilse bile ağır yüklü araçların uzun inişlerde frenle yolculuk etmesi durumunda kullanıcılar diskleri yetersiz buluyor.

    Yani dediğinize ek olarak aracın türü ve kullanımı ile de değişen bir özellik.




  • ABD'deki DOT standartlarına göre belirli bir seviyeden sonraki ağır vasıltalarda (class V ve class VI sanırım) tamamen disk frenlere izin verilmiyor. Genelde sadece önlerde.

    Aslında kampananın çok avantajları var. Daha pahalıya mal oluyor, yukarıdaki resimlere bakılırsa parça sayısının ne kadar daha yüksek olduğu anlaşılır. Problem, üreticilerin fazla ucuza mal etmek için sık bakım isteyen, kararsız davranan mekanizmaları tercih etmeleri. Yeterli çapa sahip, soğutma finleri olan, önlerde de çift silindirle kuvveti daireye daha düzgün dağıtan sistemler 16 cm çaplı ucuz arka kampanalar gibi değiller tabii. Son derece uygun dozajlanabilirler.

     kampana veya 4 disk fren

    1949 Crosley'de disk frenler

     kampana veya 4 disk fren

    Soğutma kanatçıklı bir kampana




  • bence fwd araçlarda çekiş zaten önde olduğu için arkaların disk olup olmaması performansa çok etki etmez ama rwd veya 4x4'te ön ve arkaların disk olması daha iyi
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.