bu konuda şunu biliyorum disk fren daha güzel gözüküyor....
disk frenle daha hassas frenleme yapabilirsiniz
1976 model murat 124 arabamda 4 fren disk idi. fren mesafesi eşref saatine göre değişirdi. (hatta bazen canı ister durmazdı)
2008 model corsa d arabam var arkalar kampana. fren mesafesi olarak sınıfının en iyisi değil ama başa oynar.
Teknoloji sadece kampana yada disk frende değil. Çok etken var. Aynı araçta aynı teknolojide (araçlar birebir aynı) 4 disk tabiki arkası kampana olanlardan daha iyi.
ama arkası kampana olupta 4 disk olanlardan daha iyi olan araçlarda mutlaka vardır.
quote:
Orjinalden alıntı: Yavuz
Tabiki disk fren daha yeni teknoloji ve daha iyi frenleme kabiliyeti, mesafesi anlamına gelir. ESP/ASR sistemlerinde 4 diskte frendir. Bir önemli bilgi de bir araçta frenleme yükü daha çok ön frenlerdedir. Bu yüzden tarihi araçlar hariç eski araçlarda dahi önlerde disk fren vardır. Yeni nesil araçlarda da dikkat ederseniz arka diskler önlere göre çok daha ufaktır. Zaten arka frenlerin asıl amacı aracı durdurmak değildir. Böyle olsaydı en ufak bir frende aracın arkası muhtemelen öne gelirdi. Çünkü ağırlık dağılımı dikkate alındığında motorun ön bölümde olduğunu da düşünürseniz yüksüz ve yolcusuz bir araçta ağırlık öndedir tabi bunun istisnası var ancak istisnalar zaten 100.000 YTL.nin üzerindedir ve ağırlık dağılımları eşit dahi olsa ön fren diskleri ve balataları arka diskler ve balatalara göre daha büyüktür. Yani tek neden ağırlık dağılımı da değildir. Stabilizasyon gibi, yönlendirmenin ön tekerlerde olması gibi nedenler de bunda önemli pay içerir.
Disk frenlerin bakımı çok daha kolaydır, ayar bozma gibi bir derdi yoktur.
Eski tip kampanalarda ayar derdi vardı. Bildiğim bir otomobil olduğu için Renault 12 örneğinden yola çıkıyorum. Eski modellerde ayarlı kampanalar vardı ve sık sık ayar bozardı. Hatta ayar vidası kampana üzerindedir. Aracın altına yattığınızda ayarını kolayca yaparsınız. Toros' ta ise kendi kendini ayarlayan tipte kampana sistemine geçildi. Bir kısım Renault 12 sahipleri sıfır ya da çıkma kampana bulup bu sisteme geçtiler. Disk frende durumu bilmiyorum ancak arka frenlerin ayar sorunu olmasa bile el freni telinin ayarı iyi yapılmazsa tüm balatalar sorun çıkarır.
Benim görüşüm fren mesafesini etkileyen en önemli parça hidrovak ile fren merkezi. Toros' ta fren pedalına dokunmamla araç öne yığılıyor. Direksiyon derslerinde Palio ile bu yüzden aşırı zorlanmıştım. Aracın öne yığılması için tüm gücünüzle frene asılmanız gerekiyordu. Hatta dolmuşun biri önüme kırınca duramadım. Yan taraftan hoca da pedala basınca teker kilitlendi de kurtardım paçayı.
yeni nesil araçlarda ağırlık arttıkça arka frenler daha fazla sıkmaya başlıyor... normalde tam sıkmıyor yani...
yeni nesil dediğim bayadır var bu olay aslında...
d sınıfından dusuk sınıftaki aracların arka frenlere disk koyması biraz gereksız bı ayrıntı oluyo zıra aracın zaten arkasında agırlık yok bıde fren esnasında arac ıyıce one yıgılıyo arkada yuk kalmıyo en kucuk bı frende kayacak hale gelıyo kı zatı buna abs izin vermiyo
buna kanıt olarak 2000 model astra focus golf testıne bakabılırsınız
focus(kampana) 39
astra (kampana) 40
golf (disk) 41
disk frenli olan ile kampana olan arasında fark oluyor... bunu vectra 4 diskten sonra laguna 2 disk arasında farkı gördük ... vectra daha hoş frenliyordu... daha sonra aldığımız laguna 4 diskti onunda frenler oldukça iyiydi...
bildiğim kadarı ile ardarda frenlemelerdede disk frenler daha çabuk soğuyabiliyor açık sistem olduğu için.
evt özellikle ön diskler gelen havayla iyi soğuyor...
tamponlar havayı diskleri soğutucak şekilde hesaplanmış oluyor bildiğim kadaryla...(onno ustanın bir yazısında okumuştum) özellikle daha performanslı araçlarda... o yüzden aracın modifiyesine falan çok dikkat etmek lazım aerodinamiği fln birçol şeyde değişiyor... en kaliteli ürünlerle modifiye etmekte yarar var.. (eğer edilicekse bence pek gerek yok ama)
Bu forumda arşivden abs ile ilgili bir yazı okudum.
Birçoğu ABS ye karşı. ESP cogunuzun arabasın da yok.
Hadi onun yararı bılınıyor karsı cıkan yok.
Bari kampana daha iyi demeyin be arkadaşlar. Hangi çağda yaşıyoruz.
Okadar spor araç üreticisi var neden bir teki bile kampana fren sistemi kullanmıyor ?
quote:
Orjinalden alıntı: Scuderia Ferrari
Bu forumda arşivden abs ile ilgili bir yazı okudum.
Birçoğu ABS ye karşı. ESP cogunuzun arabasın da yok.
Hadi onun yararı bılınıyor karsı cıkan yok.
Bari kampana daha iyi demeyin be arkadaşlar. Hangi çağda yaşıyoruz.
Okadar spor araç üreticisi var neden bir teki bile kampana fren sistemi kullanmıyor ?
Spor araçlar hızlı olduğu için frenlemede çok yüksek bir ısı yayar. Soğutmayı kampana kesinlikle yapamaz. Bu yüzden spor araçlarda normal disk yerine hava soğutmalı diskler kullanılır. Soğuk, nemli bir havada otobüs, kamyonların tekerlerinden buhar yayılır. Zamanla ön tekerler diske dönse de kampanalı frenler ağır vasıtalarda tercih edilmektedir.
quote:
Orjinalden alıntı: BX4TC
quote:
Orjinalden alıntı: Scuderia Ferrari
Bu forumda arşivden abs ile ilgili bir yazı okudum.
Birçoğu ABS ye karşı. ESP cogunuzun arabasın da yok.
Hadi onun yararı bılınıyor karsı cıkan yok.
Bari kampana daha iyi demeyin be arkadaşlar. Hangi çağda yaşıyoruz.
Okadar spor araç üreticisi var neden bir teki bile kampana fren sistemi kullanmıyor ?
Spor araçlar hızlı olduğu için frenlemede çok yüksek bir ısı yayar. Soğutmayı kampana kesinlikle yapamaz. Bu yüzden spor araçlarda normal disk yerine hava soğutmalı diskler kullanılır. Soğuk, nemli bir havada otobüs, kamyonların tekerlerinden buhar yayılır. Zamanla ön tekerler diske dönse de kampanalı frenler ağır vasıtalarda tercih edilmektedir.
Teşekkür ederim.
kampana veya disk yerine göre kullnılmasına göre avantajları veya dezavantajları vardır, Ancak dizk frenler hafifi araçlarda daha kontrollü durma sağladığından dolayı tercih edilmektedir.Kampanalı sistemler üzerlerinde barındıkları ısıyı atmaları için zamana ihtiyaçları vardır bu spor kullanımı engelleyen bir durumdur.Virajlı bir yolda kampanalı frene sahip olan araçlar performans düşüklüğü yaşayabilirler.arka arkaya yapılan frenler dolayısıyla ısınan balata durma mesafesini uzatır.Ancka bu kampana tukaka demek değildir.kampalı frenler basma basıncı olarak daha az güçle daha fazla fren basıncı üretebilirler.Bu nedenle ağır vasıta veya cipler gibi araçlarda pick uplarda tercih edilmektedir.Ancak ön frenlerde kampana kullanan araçlar kalmadığını sanıyorum.Özellikle kontrolün ön tekerlerde olduğunu ve bir hataya yol açmamamk için ön tekerler genellikle hatta bugunlerde %100 bir oranla disk seçilmektedir.
quote:
Orjinalden alıntı: vezir
kampana veya disk yerine göre kullnılmasına göre avantajları veya dezavantajları vardır, Ancak dizk frenler hafifi araçlarda daha kontrollü durma sağladığından dolayı tercih edilmektedir.Kampanalı sistemler üzerlerinde barındıkları ısıyı atmaları için zamana ihtiyaçları vardır bu spor kullanımı engelleyen bir durumdur.Virajlı bir yolda kampanalı frene sahip olan araçlar performans düşüklüğü yaşayabilirler.arka arkaya yapılan frenler dolayısıyla ısınan balata durma mesafesini uzatır.Ancka bu kampana tukaka demek değildir.kampalı frenler basma basıncı olarak daha az güçle daha fazla fren basıncı üretebilirler.Bu nedenle ağır vasıta veya cipler gibi araçlarda pick uplarda tercih edilmektedir.Ancak ön frenlerde kampana kullanan araçlar kalmadığını sanıyorum.Özellikle kontrolün ön tekerlerde olduğunu ve bir hataya yol açmamamk için ön tekerler genellikle hatta bugunlerde %100 bir oranla disk seçilmektedir.
Önler diske döndü. Deutz minibüste, MAN otobüste bile ön tekerler disk fren. Kampanalı ön fren kaldığını ben de sanmıyorum.
teşekkürler arkadaşlar aracımız e30 3.16ia bmw bizimki 4 disk, e36da kampana idi arkaları bunun nedenini çok merak etmiştim bizimkinden yüksek modelde neden yok diye ( ama halen bunun neden olduğunu anlayamadım )
ben söyleyim muhtemelen senin e30 da abs var ama yüksek model olan e36 larda opsiyonel olduğu için abs hepsinde yok.. benim bilgim bu şekilde.. bende e30 kullandım ve arkalar kampanaydı ve abs yoktu arabamda..
evet bizimkinde abs var ama ilanlara bakıyorum absli e36larda yok..
Ucuz araçlarda arkalarda kampana kullanılmasının bir sebebi de kampana frene el freni donanımının çok kolay entegre edilebilmesidir.
Benim ön balatalardan acayip kokular geliyor frenler sıkıyor arkalar kampana ama bir sorun yaşamıyorum servis daha çözemedi fren merkezindendir diyor onu değiştirelim diyor şişme yapıp sıkma yapıyor yada fren ana merkezindeki pompa gibi birşey var o sorun yapıyor olabilir bastımmı basılı kalıyor çekmiyor yani abs yok bu tarz sorunla karşılaşan oldumu araba 400 lira yakıyor neredeyse sıkma sebebinden gitmiyor pug 206 o sıkma yüzünden dreksiyonun ortasından ses geliyor sola doğru kırdığımda.