|
Kamyonlarda da elektrik çağı başlıyor: İşte yeni Mercedes eActros
-
-
Elektrikli kamyonlar gerçekten ticarette kullanılırsa, çevre kirliliğini azaltır.
-
Eski siyah duman çıkaran tüm kamyonları revize etmek lazım.
-
Arkasında tam dolu damper var iken bakalım kaç km gidiyor. Kamyoncu için önemli olan o
-
bunlar Avrupa yolları için, dağ yok tepe yok rampa yok, dümdüz eğimsiz yollar.
Bu tır Türkiye gelsin de yüklüyken 17 km lik Pozantı rampasını tırmansın bakalım
-
-
Avrupa sadece Hollanda’dan ibaret değil. Alpler pireneler karpatlar Balkanlar, iskandiinavya bizim ülkemizden daha dağlık…
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Menzil ile takograf saatinde uyum yakalanırsa ve şarj süresi biraz daha kısalırsa olacak gibi.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Araclarin menzilleri hesaplanırken kullanılacak olan ısıtma/soğutma sistemleri yada ses sistemleri (Bluetooth VS) hesaplanarak mi 400 km menzil deniliyor.
Yoksa çalışan bu sistemler kullanıldıkça belirtilen menzil düşüyor mu?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Dizel - Elektrik / Benzin - Elektrik hibrit sistemi ağır yük çeken ticariler için çok daha iyi olur bence.
Hem menzil kısalığı - sürekli şarj etme sorunu olmaz,
Hem ivmelenme çok daha iyi ve az yakıt tüketimi ile olur,
Hem bakım aralığı uzar, sistemin yıpranması yavaşlar,
VS vs...
İki sistemin tüm avantajları tek yerde toplanır.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: True_Sun
Araclarin menzilleri hesaplanırken kullanılacak olan ısıtma/soğutma sistemleri yada ses sistemleri (Bluetooth VS) hesaplanarak mi 400 km menzil deniliyor.
Yoksa çalışan bu sistemler kullanıldıkça belirtilen menzil düşüyor mu?Düşüyor
-
Elektrikli kamyonla/tırla yolda kalmak hiç iyi olmaz. Dur aküyü doldurup geleyim mi diyecek şoför?
-
Ilk 2-3 viteste 400 beygirlik dizellerde 10,000-12000 N/m den fazla tekerlek torku verebiliyor bu bir ölçüt değil fakat elektrik motoru daha verimli olsada batarya teknolojisi problem dedikleri gibi 40 km yüklü bir sekilde pozanti rampasini ciktiktan sonra o batarya isinip kapasitesinin büyük kismini kaybedecek
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: TIGERSHARKDüşüyor
Alıntıları GösterHocam o zaman elektrikli araçlar için her şey yolun çok başında.
Gelir düzeyi yüksek olanlar içi şimdilik iyi bir merak ve oyuncak ancak günlük kullanımdan daha çok uzak gibi.
En azından biz ve bizim düzeyimizde olan ülkeler için.
Ayrıca menzil verilecekse elektrik yükü yaratacak donanımların ortalama düşüreceği menzil hesaplanıp verilmeli. (değişkenler çok, ez azından 3 aşağı 5 yukarı hesaplanıp düşülmeli)
Bu şekilde son kullanıcı için çok yanıltıcı...
-
quote:
Orijinalden alıntı: Mesutzgvn
Elektrikli kamyonla/tırla yolda kalmak hiç iyi olmaz. Dur aküyü doldurup geleyim mi diyecek şoför?Bunları uzun yola vurmazlar ki, günde yapacağı yol belli
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: True_SunHocam o zaman elektrikli araçlar için her şey yolun çok başında.
Gelir düzeyi yüksek olanlar içi şimdilik iyi bir merak ve oyuncak ancak günlük kullanımdan daha çok uzak gibi.
En azından biz ve bizim düzeyimizde olan ülkeler için.
Ayrıca menzil verilecekse elektrik yükü yaratacak donanımların ortalama düşüreceği menzil hesaplanıp verilmeli. (değişkenler çok, ez azından 3 aşağı 5 yukarı hesaplanıp düşülmeli)
Bu şekilde son kullanıcı için çok yanıltıcı...
Alıntıları GösterElektrikli araçlarda wltp değerleri benzinli araçlarda olduğu gibi gerçeğe yakın hiç tutmuyor. Araç yüksek hızda (120km) pili çok hızlı tüketiyor ama benzinli araçlarda (120km) motorun cc göre bu iş verimli yada verimsiz olarak çok değişebiliyor. Fiyat olarakta çok verimsiz mesela sıfır km full aksesuar clioyu aşağı yukarı 250 bin civarına alabiliyorken reno zore i 350 bin civarı bir rakama alabiliyorsun.Sen olsan hangisini alırsın? Gelecekte bu değişecektir tabiki ama Şu an için elektirkli araçlar zenginler için bir oyuncaktan ötesi değil kanımca
-
Troleybüs gibi şöyle bir alternatif de var. Menzil sorunu yok, elektrik hattı olduğu sürece devam.
-
Düz yolda gidebilir.Büyük harfiyatlarda durum aynı olabilirmi?
-
Orası türkiye her şey beklenir. :)
-
quote:
Orijinalden alıntı: goodorevilTroleybüs gibi şöyle bir alternatif de var. Menzil sorunu yok, elektrik hattı olduğu sürece devam.
Kaçak hat çekenler yakalanıyormuş falan :)
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları GenişletBenzer içerikler
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X