Şimdi Ara

Kamyonlarda da elektrik çağı başlıyor: İşte yeni Mercedes eActros

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
721
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Kamyonlarda da elektrik çağı başlıyor: İşte yeni Mercedes eActros



    Otomotivdeki elektrik dönüşümü sadece binek araçları değil lojistik sektörünün bel kemiği olan kamyonları da etkisi altına almış durumda. Bu konuda öncü firmalardan biri olan Mercedes-Benz de yeni eActros modeliyle karşımızda.



    Yeni eActros 400 km'ye kadar menzil sunuyor



    Mercedes-Benz eActros'ta arka aks üzerine konumlandırılmış iki adet sıvı soğutmalı elektrik motoru bulunuyor. 443 beygir devamlı güç, 536 beygir maksimum güç üreten motorlar kamyonun hızlanmasını iyileştirmek için iki ileri şanzımanla kombine edilmiş.



    Ayrıca Bkz.Kanada, 2035'ten itibaren içten yanmalı model satışını yasaklayacak



    Elektrikli kamyon üç veya dört batarya paketiyle tercih edilebiliyor. Söz konusu bataryaların her biri 105 kWsa kapasiteye sahip. Yani eActros'un batarya kapasitesi en üst versiyonda 420 kWsa'e kadar ulaşıyor. Bu da kamyonun tam dolu bataryayla 400 kilometre sürüş menziline sahip olmasını sağlıyor.



    Kamyonlarda da elektrik çağı başlıyor: İşte yeni Mercedes eActros



    160 kW'a kadar hızlı şarj desteğine sahip olan Mercedes-Benz eActros, 400A DC şarj istasyonunda 1 saat içinde yüzde 20'den yüzde 80 doluma ulaşabiliyor. Binek otomobillerde olduğu gibi eActros'ta da rejeneratif fren sistemi mevcut. Bu sayede frenlemeden elde edilen enerji bataryalarda depolanabiliyor.



    Yeni eActros, 2039 yılı itibariyle Avrupa'daki tüm kamyon filosunu elektrikliye çevirmeyi hedefleyen Mercedes'in yeni adımı olarak karşımıza çıkıyor. Kamyonun seri üretimi bu yılın sonunda Wörth am Rhein fabrikasında başlayacak. eActros'un fiyatıysa henüz belli değil.





    Resim Galerisi

    Resimin Açıklaması
    Kamyonlarda da elektrik çağı başlıyor: İşte yeni Mercedes eActros
    Kamyonlarda da elektrik çağı başlıyor: İşte yeni Mercedes eActros
    Kamyonlarda da elektrik çağı başlıyor: İşte yeni Mercedes eActros
    Kamyonlarda da elektrik çağı başlıyor: İşte yeni Mercedes eActros
    Kamyonlarda da elektrik çağı başlıyor: İşte yeni Mercedes eActros
    Kamyonlarda da elektrik çağı başlıyor: İşte yeni Mercedes eActros
    Kamyonlarda da elektrik çağı başlıyor: İşte yeni Mercedes eActros
    Kamyonlarda da elektrik çağı başlıyor: İşte yeni Mercedes eActros
    Kamyonlarda da elektrik çağı başlıyor: İşte yeni Mercedes eActros
    Kamyonlarda da elektrik çağı başlıyor: İşte yeni Mercedes eActros
    Kamyonlarda da elektrik çağı başlıyor: İşte yeni Mercedes eActros
    Kamyonlarda da elektrik çağı başlıyor: İşte yeni Mercedes eActros








  • Elektrikli kamyonlar gerçekten ticarette kullanılırsa, çevre kirliliğini azaltır.

  • Eski siyah duman çıkaran tüm kamyonları revize etmek lazım.

  • Arkasında tam dolu damper var iken bakalım kaç km gidiyor. Kamyoncu için önemli olan o

  • bunlar Avrupa yolları için, dağ yok tepe yok rampa yok, dümdüz eğimsiz yollar.



    Bu tır Türkiye gelsin de yüklüyken 17 km lik Pozantı rampasını tırmansın bakalım

  • Siz gene de elektrik motorlarını fazla küçümsemeyin...
    Kamyonlarda da elektrik çağı başlıyor: İşte yeni Mercedes eActros

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • TIGERSHARK kullanıcısına yanıt
    Avrupa sadece Hollanda’dan ibaret değil. Alpler pireneler karpatlar Balkanlar, iskandiinavya bizim ülkemizden daha dağlık…

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Menzil ile takograf saatinde uyum yakalanırsa ve şarj süresi biraz daha kısalırsa olacak gibi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araclarin menzilleri hesaplanırken kullanılacak olan ısıtma/soğutma sistemleri yada ses sistemleri (Bluetooth VS) hesaplanarak mi 400 km menzil deniliyor.
    Yoksa çalışan bu sistemler kullanıldıkça belirtilen menzil düşüyor mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel - Elektrik / Benzin - Elektrik hibrit sistemi ağır yük çeken ticariler için çok daha iyi olur bence.

    Hem menzil kısalığı - sürekli şarj etme sorunu olmaz,
    Hem ivmelenme çok daha iyi ve az yakıt tüketimi ile olur,
    Hem bakım aralığı uzar, sistemin yıpranması yavaşlar,
    VS vs...

    İki sistemin tüm avantajları tek yerde toplanır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: True_Sun

    Araclarin menzilleri hesaplanırken kullanılacak olan ısıtma/soğutma sistemleri yada ses sistemleri (Bluetooth VS) hesaplanarak mi 400 km menzil deniliyor.
    Yoksa çalışan bu sistemler kullanıldıkça belirtilen menzil düşüyor mu?

    Düşüyor

  • Elektrikli kamyonla/tırla yolda kalmak hiç iyi olmaz. Dur aküyü doldurup geleyim mi diyecek şoför?

  • Schtroumpf Grognon kullanıcısına yanıt

    Ilk 2-3 viteste 400 beygirlik dizellerde 10,000-12000 N/m den fazla tekerlek torku verebiliyor bu bir ölçüt değil fakat elektrik motoru daha verimli olsada batarya teknolojisi problem dedikleri gibi 40 km yüklü bir sekilde pozanti rampasini ciktiktan sonra o batarya isinip kapasitesinin büyük kismini kaybedecek


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TIGERSHARK

    Düşüyor



    Alıntıları Göster

    Hocam o zaman elektrikli araçlar için her şey yolun çok başında.


    Gelir düzeyi yüksek olanlar içi şimdilik iyi bir merak ve oyuncak ancak günlük kullanımdan daha çok uzak gibi.


    En azından biz ve bizim düzeyimizde olan ülkeler için.


    Ayrıca menzil verilecekse elektrik yükü yaratacak donanımların ortalama düşüreceği menzil hesaplanıp verilmeli. (değişkenler çok, ez azından 3 aşağı 5 yukarı hesaplanıp düşülmeli)


    Bu şekilde son kullanıcı için çok yanıltıcı...





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mesutzgvn

    Elektrikli kamyonla/tırla yolda kalmak hiç iyi olmaz. Dur aküyü doldurup geleyim mi diyecek şoför?

    Bunları uzun yola vurmazlar ki, günde yapacağı yol belli


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: True_Sun

    Hocam o zaman elektrikli araçlar için her şey yolun çok başında.


    Gelir düzeyi yüksek olanlar içi şimdilik iyi bir merak ve oyuncak ancak günlük kullanımdan daha çok uzak gibi.


    En azından biz ve bizim düzeyimizde olan ülkeler için.


    Ayrıca menzil verilecekse elektrik yükü yaratacak donanımların ortalama düşüreceği menzil hesaplanıp verilmeli. (değişkenler çok, ez azından 3 aşağı 5 yukarı hesaplanıp düşülmeli)


    Bu şekilde son kullanıcı için çok yanıltıcı...



    Alıntıları Göster

    Elektrikli araçlarda wltp değerleri benzinli araçlarda olduğu gibi gerçeğe yakın hiç tutmuyor. Araç yüksek hızda (120km) pili çok hızlı tüketiyor ama benzinli araçlarda (120km) motorun cc göre bu iş verimli yada verimsiz olarak çok değişebiliyor. Fiyat olarakta çok verimsiz mesela sıfır km full aksesuar clioyu aşağı yukarı 250 bin civarına alabiliyorken reno zore i 350 bin civarı bir rakama alabiliyorsun.Sen olsan hangisini alırsın? Gelecekte bu değişecektir tabiki ama Şu an için elektirkli araçlar zenginler için bir oyuncaktan ötesi değil kanımca





  • Kamyonlarda da elektrik çağı başlıyor: İşte yeni Mercedes eActros

    Troleybüs gibi şöyle bir alternatif de var. Menzil sorunu yok, elektrik hattı olduğu sürece devam.

  • CapriceClassic kullanıcısına yanıt

    Düz yolda gidebilir.Büyük harfiyatlarda durum aynı olabilirmi?

  • FurkanEmir411 F kullanıcısına yanıt

    Orası türkiye her şey beklenir. :)

  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Troleybüs gibi şöyle bir alternatif de var. Menzil sorunu yok, elektrik hattı olduğu sürece devam.

    Kaçak hat çekenler yakalanıyormuş falan :)

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.