Şimdi Ara

Kapasitör yardım (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
2.238
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: guru68


    quote:

    Orjinalden alıntı: Capiton_


    quote:

    Orjinalden alıntı: guru68

    neden cap? onun yerine kücük 12V motorsiklet aküsü taksan?

    Akıl var mantık var sende ikiside yok. Hangi arabada kapasitör yerine motorsiklet aküsü görülmüş?. Lütfen mantıklı olalım...

    Arkadaşım tesisatını yazarsan sana daha iyi yardımcı olabilirim. Bu 2.0 faradlık ile 1.2 faradlık aynı değildir. Tesisatın güçlülüğüne bağlı olarak kapasitör seçimi yapılır. Bende kapasitör alıcam. 1.2 faradlık cadence kapasitörü 130 liraya buldum 0 olarak. İstersen pmden adres verebilirim. Bende ufak bir sistem var o yüzden ground zero 1.0 faradlık kapasitör almayı planlıyorum...


    dediklerine biraz dikkat etsen iyi olur. aküde bir 'cap'dir. bkn audicunun yazdığına:

    "tesisat kapasitör olmadan da çalışır. ancak tesisatlar çalışma esnasında, bilhasssa bas seslerde aküden aniden fazla akımlar çekerler. Çok kısa süreliğine çekilen bu akım aracın tüm elektrik tesisatında voltajların düşmesine yani 12 volt olan elektrik teissatının 8~10 voltlara düşmesine neden olur bu durumda da aracın ışıklarında kısılma olur silecekler bas vurdukça yavaş çalışır. kapasitör yani elektronikteki adıyla kondansatör aküden gelen elektriğe devamlı şarj olur tesisatın her bas vuruşunda kapasitörüniçindeki elektrik aracın elektrik sistemine aktarılır. kapasitörun icindeki elektrik aracın elektrik tesisatına boşaldıktan sonra tekrar 1 saniyeninde altında bir sürede tekrar akünün elektriğine şarj olur "

    yani aynı görevi aküde görür. bence arkadaşımızın anfisinde zayıflık var yada amfinin içindeki besleme cap ler kurumaya yüz tutmuş olabilir. Veya aracın aküsü ya zayıf geliyor yada eskimiş. başka neden de kabloların çapı düşük olabilir. ne kadar kalın kablo o kadar fazla akım, bu arada + ve - kabloları aynı çapta olmasına özen göstermek lazım.
    saygılarımla

    Akü kapasitör kadar hızlı şarj olmaz. Normal aküler hızlıca şarj olsaydı millet kapasitör takmazdı. Akünün tepkimesi daha düşüktür kapasitör aküden 1 saniye bile geçmeden hemen enerji depolar ve bu enerjiyi çekmek isteyen kapasitöre yardımcı olur anında istediği enerjiyi çok hızlı bir şekilde verip tekrar depolayabilir. Aynı şeyi motorsiklet aküsü içinde düşünelim. Motorsiklet aküsünin vereceği amper ile oto aküsünün verdiği enerji bile aynı değildir. Biraz araştırıp burada yardım isteyenlere yardım etmen daha iyi olacaktır. Yanlış bilgilendirme yapmamak için...




  • @ capiton: buraya kadar dediklerin tamam. bütün sorun amfinin bas için çektiği enerji, elektrik girişinde voltaj ve akım düşüşüne sebep oluyor. misalen bas anında çektiği yüksek akımdan dolayı amfinin içdirenci aşırı düşüyor ve bunu akü karşılamak zorunda kalıyor, karşılayamadığı için voltaj düşüyor. kabul edelimki bunu karşılayacak kadar güçlü bir akü kullanıldığında ve kablolarıda akımı karşılayacak çapta ve kısa tutulduğunda elkoya gerek kalmıyor. doğrumu?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: guru68

    @ capiton: buraya kadar dediklerin tamam. bütün sorun amfinin bas için çektiği enerji, elektrik girişinde voltaj ve akım düşüşüne sebep oluyor. misalen bas anında çektiği yüksek akımdan dolayı amfinin içdirenci aşırı düşüyor ve bunu akü karşılamak zorunda kalıyor, karşılayamadığı için voltaj düşüyor. kabul edelimki bunu karşılayacak kadar güçlü bir akü kullanıldığında ve kablolarıda akımı karşılayacak çapta ve kısa tutulduğunda elkoya gerek kalmıyor. doğrumu?

    Bu gücü karşılayacak bir akü var o da kuru müzik aküsü alırsın arabaya bağlarsın ancak çok geç şarj oldukları için çok ileri müzik sistemleri için kullanılıyor. Bazıları aküden paralel kablo çekip müzik aküsüne şarj ettiriyorlar ancak bunun içinde güçlü bir şarj dinamosuna ihtiyaç var. Yani gene her şartta kapasitör şart kılınıyor...




  • @ capiton: umarım böylece konuya açıklık getirdik.
  • Kapasitörü bağladım artık araç giderken geri tepme olayı olmuyor, rolantide ışıklar titremiyor gayet iyi keşke 3 faradlık alsamıydım diye düşünmüyor değilim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: nexsuslord

    Kapasitörü bağladım artık araç giderken geri tepme olayı olmuyor, rolantide ışıklar titremiyor gayet iyi keşke 3 faradlık alsamıydım diye düşünmüyor değilim.

    Boşuna alırsın. Sana 1.2 faradlık yeterlidir. 1.0 farad 1000watt rms destekliyor sende 500 watt rms var ancak amfin o bassları yeterli besleyemiyor. Bu sana yeterlidir 3 faradlık alarak cebinden fazla para ödersin sadece o kadar...
  • 601.1 veya bir tane daha 301.1 almayı düşünüyorum.
  • 301.1 amfini sat 601.1 al 301.1 amfi ile düzgün besleyemezsin o subları ayrıca amfinide zorlarsın. Değiştirmende fayda var...
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.