Şimdi Ara

Kapasitör yardım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
2.238
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar hangi bu markalardan hangisini tavsiye edersiniz. Boss 2.0-Cadence 1.2-Ass 1.0-For-x 2,0



  • neden cap? onun yerine kücük 12V motorsiklet aküsü taksan?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: guru68

    neden cap? onun yerine kücük 12V motorsiklet aküsü taksan?
    4 tane 7 ah lık aküde koydum hiç işe yaramadı araç giderken bas vurunca geri tepiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: guru68

    neden cap? onun yerine kücük 12V motorsiklet aküsü taksan?
    quote:

    Orjinalden alıntı: guru68

    neden cap? onun yerine kücük 12V motorsiklet aküsü taksan?

    Akıl var mantık var sende ikiside yok. Hangi arabada kapasitör yerine motorsiklet aküsü görülmüş?. Lütfen mantıklı olalım...

    Arkadaşım tesisatını yazarsan sana daha iyi yardımcı olabilirim. Bu 2.0 faradlık ile 1.2 faradlık aynı değildir. Tesisatın güçlülüğüne bağlı olarak kapasitör seçimi yapılır. Bende kapasitör alıcam. 1.2 faradlık cadence kapasitörü 130 liraya buldum 0 olarak. İstersen pmden adres verebilirim. Bende ufak bir sistem var o yüzden ground zero 1.0 faradlık kapasitör almayı planlıyorum...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Capiton_

    quote:

    Orjinalden alıntı: guru68

    neden cap? onun yerine kücük 12V motorsiklet aküsü taksan?

    Akıl var mantık var sende ikiside yok. Hangi arabada kapasitör yerine motorsiklet aküsü görülmüş?. Lütfen mantıklı olalım...

    Arkadaşım tesisatını yazarsan sana daha iyi yardımcı olabilirim. Bu 2.0 faradlık ile 1.2 faradlık aynı değildir. Tesisatın güçlülüğüne bağlı olarak kapasitör seçimi yapılır. Bende kapasitör alıcam. 1.2 faradlık cadence kapasitörü 130 liraya buldum 0 olarak. İstersen pmden adres verebilirim. Bende ufak bir sistem var o yüzden ground zero 1.0 faradlık kapasitör almayı planlıyorum...

    Alıntıları Göster
    2 tane jbl gt4-10 1000w,2tane Pioneer 6992 460w, Aplin usa-504, Jbl 75.2 mono anfi var.
    cadence 1,2farad 130 a bende buldumda kaldırırmı diye düşünüyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nexsuslord

    2 tane jbl gt4-10 1000w,2tane Pioneer 6992 460w, Aplin usa-504, Jbl 75.2 mono anfi var.
    cadence 1,2farad 130 a bende buldumda kaldırırmı diye düşünüyorum.

    Alıntıları Göster
    75.2 bendede var ancak mono amfi değildir. 2 tane gt4'ü 75.2ye köprüleyerek mi sürdünüz yoksa 2 tanesinede tek kanal mı bağladınız köprüleyerek 2 tanesinide bağladıysanız amfinize çok büyük zarar verirsiniz ayrıca cadence 1.2 faradlık kapasitör fazlasıyla yetecektir. Adam 2 tane cvr 1000watt rmslik basslara jameson 1.0 faradlık capasitör kullanıyorsa sen 1.2 faradlık cadence kapasitörü çok rahat biçimde kullanırsın...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Capiton_

    75.2 bendede var ancak mono amfi değildir. 2 tane gt4'ü 75.2ye köprüleyerek mi sürdünüz yoksa 2 tanesinede tek kanal mı bağladınız köprüleyerek 2 tanesinide bağladıysanız amfinize çok büyük zarar verirsiniz ayrıca cadence 1.2 faradlık kapasitör fazlasıyla yetecektir. Adam 2 tane cvr 1000watt rmslik basslara jameson 1.0 faradlık capasitör kullanıyorsa sen 1.2 faradlık cadence kapasitörü çok rahat biçimde kullanırsın...

    Alıntıları Göster
    Aldığım yer bas anfisi diye verdi ama bilmiyorum dediğiniz gibi olabilir. İkisinide ayrı ayrı kanallara bağladım. 1,2farad yetiyorsa o zaman bugun alayım.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Cevap: PCB Yapımı [Yardım]
    10 yıl önce açıldı
    Kapasitör seçiminde yardım.
    9 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nexsuslord

    Aldığım yer bas anfisi diye verdi ama bilmiyorum dediğiniz gibi olabilir. İkisinide ayrı ayrı kanallara bağladım. 1,2farad yetiyorsa o zaman bugun alayım.

    Alıntıları Göster
    1.2 farad yeterlidir ancak 75.2 90 rms veriyordu tek kanalına sen 250 watt rmslik basslara 90 watt rms veriyorsun amfinin çıkışlarını zorluyorsun. Kendine 75.2yi satıp 75.4 al 2 kanalıda bass olarak kullan. Yada 75.2yi 2le 2 bassa ayrı ayrı amfiyle besleme yap daha sağlıklı sonuçlar alırsın. 1.2 faradlık kapasitör fazlasıyla yetecektir...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Capiton_

    1.2 farad yeterlidir ancak 75.2 90 rms veriyordu tek kanalına sen 250 watt rmslik basslara 90 watt rms veriyorsun amfinin çıkışlarını zorluyorsun. Kendine 75.2yi satıp 75.4 al 2 kanalıda bass olarak kullan. Yada 75.2yi 2le 2 bassa ayrı ayrı amfiyle besleme yap daha sağlıklı sonuçlar alırsın. 1.2 faradlık kapasitör fazlasıyla yetecektir...

    Alıntıları Göster
    Pardon benimki 301.1 imiş kutusuna baktım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nexsuslord

    Pardon benimki 301.1 imiş kutusuna baktım.

    Alıntıları Göster
    Ass, stringer, Gorund zero, rockford fosgate. bu markaların capasitörlerinden kesinlikle şaşmayın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: audiocu

    Ass, stringer, Gorund zero, rockford fosgate. bu markaların capasitörlerinden kesinlikle şaşmayın.

    Alıntıları Göster
    merhaba
    benim tavsiyem Cadence 1.2 Farad Capasitor. burdan bakabılırsınızhttp://www.meka-shop.com/cadence-farad-capasitor-p-185.html
    iyi günler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: locked13

    merhaba
    benim tavsiyem Cadence 1.2 Farad Capasitor. burdan bakabılırsınızhttp://www.meka-shop.com/cadence-farad-capasitor-p-185.html
    iyi günler

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar benim bu capasitör hakkında pek bir bilgim yok acaba sistemde capasitör olmazsa ne gibi zararı olur sisteme,faydası nelerdir.Şimdiden teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Uyuryazar

    Arkadaşlar benim bu capasitör hakkında pek bir bilgim yok acaba sistemde capasitör olmazsa ne gibi zararı olur sisteme,faydası nelerdir.Şimdiden teşekkürler

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: bloody24

    Arkadaşlar benim bu capasitör hakkında pek bir bilgim yok acaba sistemde capasitör olmazsa ne gibi zararı olur sisteme,faydası nelerdir.Şimdiden teşekkürler

    Her tesisata ufakta olsa bir kapasitör bağlanmalıdır. Tesisatında neler var yazarsan daha iyi yardımcı olabilirim...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Uyuryazar

    Arkadaşlar benim bu capasitör hakkında pek bir bilgim yok acaba sistemde capasitör olmazsa ne gibi zararı olur sisteme,faydası nelerdir.Şimdiden teşekkürler

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: bloody24

    Arkadaşlar benim bu capasitör hakkında pek bir bilgim yok acaba sistemde capasitör olmazsa ne gibi zararı olur sisteme,faydası nelerdir.Şimdiden teşekkürler


    tesisat kapasitör olmadan da çalışır. ancak tesisatlar çalışma esnasında, bilhasssa bas seslerde aküden aniden fazla akımlar çekerler. Çok kısa süreliğine çekilen bu akım aracın tüm elektrik tesisatında voltajların düşmesine yani 12 volt olan elektrik teissatının 8~10 voltlara düşmesine neden olur bu durumda da aracın ışıklarında kısılma olur silecekler bas vurdukça yavaş çalışır. kapasitör yani elektronikteki adıyla kondansatör aküden gelen elektriğe devamlı şarj olur tesisatın her bas vuruşunda kapasitörüniçindeki elektrik aracın elektrik sistemine aktarılır. kapasitörun icindeki elektrik aracın elektrik tesisatına boşaldıktan sonra tekrar 1 saniyeninde altında bir sürede tekrar akünün elektriğine şarj olur




  • quote:

    Orijinalden alıntı: audiocu

    quote:

    Orjinalden alıntı: bloody24

    Arkadaşlar benim bu capasitör hakkında pek bir bilgim yok acaba sistemde capasitör olmazsa ne gibi zararı olur sisteme,faydası nelerdir.Şimdiden teşekkürler


    tesisat kapasitör olmadan da çalışır. ancak tesisatlar çalışma esnasında, bilhasssa bas seslerde aküden aniden fazla akımlar çekerler. Çok kısa süreliğine çekilen bu akım aracın tüm elektrik tesisatında voltajların düşmesine yani 12 volt olan elektrik teissatının 8~10 voltlara düşmesine neden olur bu durumda da aracın ışıklarında kısılma olur silecekler bas vurdukça yavaş çalışır. kapasitör yani elektronikteki adıyla kondansatör aküden gelen elektriğe devamlı şarj olur tesisatın her bas vuruşunda kapasitörüniçindeki elektrik aracın elektrik sistemine aktarılır. kapasitörun icindeki elektrik aracın elektrik tesisatına boşaldıktan sonra tekrar 1 saniyeninde altında bir sürede tekrar akünün elektriğine şarj olur

    Alıntıları Göster
    Tamam analadım verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: locked13

    merhaba
    benim tavsiyem Cadence 1.2 Farad Capasitor. burdan bakabılırsınızhttp://www.meka-shop.com/cadence-farad-capasitor-p-185.html
    iyi günler

    Alıntıları Göster
    Aynı ürünü bugun buldum 150 ytl ye satıyordu burda pahalıymış.



    quote:

    Orjinalden alıntı: locked13

    merhaba
    benim tavsiyem Cadence 1.2 Farad Capasitor. burdan bakabılırsınızhttp://www.meka-shop.com/cadence-farad-capasitor-p-185.html
    iyi günler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Capiton_

    quote:

    Orjinalden alıntı: guru68

    neden cap? onun yerine kücük 12V motorsiklet aküsü taksan?

    Akıl var mantık var sende ikiside yok. Hangi arabada kapasitör yerine motorsiklet aküsü görülmüş?. Lütfen mantıklı olalım...

    Arkadaşım tesisatını yazarsan sana daha iyi yardımcı olabilirim. Bu 2.0 faradlık ile 1.2 faradlık aynı değildir. Tesisatın güçlülüğüne bağlı olarak kapasitör seçimi yapılır. Bende kapasitör alıcam. 1.2 faradlık cadence kapasitörü 130 liraya buldum 0 olarak. İstersen pmden adres verebilirim. Bende ufak bir sistem var o yüzden ground zero 1.0 faradlık kapasitör almayı planlıyorum...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Capiton_


    quote:

    Orjinalden alıntı: guru68

    neden cap? onun yerine kücük 12V motorsiklet aküsü taksan?

    Akıl var mantık var sende ikiside yok. Hangi arabada kapasitör yerine motorsiklet aküsü görülmüş?. Lütfen mantıklı olalım...

    Arkadaşım tesisatını yazarsan sana daha iyi yardımcı olabilirim. Bu 2.0 faradlık ile 1.2 faradlık aynı değildir. Tesisatın güçlülüğüne bağlı olarak kapasitör seçimi yapılır. Bende kapasitör alıcam. 1.2 faradlık cadence kapasitörü 130 liraya buldum 0 olarak. İstersen pmden adres verebilirim. Bende ufak bir sistem var o yüzden ground zero 1.0 faradlık kapasitör almayı planlıyorum...


    dediklerine biraz dikkat etsen iyi olur. aküde bir 'cap'dir. bkn audicunun yazdığına:

    "tesisat kapasitör olmadan da çalışır. ancak tesisatlar çalışma esnasında, bilhasssa bas seslerde aküden aniden fazla akımlar çekerler. Çok kısa süreliğine çekilen bu akım aracın tüm elektrik tesisatında voltajların düşmesine yani 12 volt olan elektrik teissatının 8~10 voltlara düşmesine neden olur bu durumda da aracın ışıklarında kısılma olur silecekler bas vurdukça yavaş çalışır. kapasitör yani elektronikteki adıyla kondansatör aküden gelen elektriğe devamlı şarj olur tesisatın her bas vuruşunda kapasitörüniçindeki elektrik aracın elektrik sistemine aktarılır. kapasitörun icindeki elektrik aracın elektrik tesisatına boşaldıktan sonra tekrar 1 saniyeninde altında bir sürede tekrar akünün elektriğine şarj olur "

    yani aynı görevi aküde görür. bence arkadaşımızın anfisinde zayıflık var yada amfinin içindeki besleme cap ler kurumaya yüz tutmuş olabilir. Veya aracın aküsü ya zayıf geliyor yada eskimiş. başka neden de kabloların çapı düşük olabilir. ne kadar kalın kablo o kadar fazla akım, bu arada + ve - kabloları aynı çapta olmasına özen göstermek lazım.
    saygılarımla




  • quote:

    Orijinalden alıntı: guru68

    quote:

    Orjinalden alıntı: Capiton_


    quote:

    Orjinalden alıntı: guru68

    neden cap? onun yerine kücük 12V motorsiklet aküsü taksan?

    Akıl var mantık var sende ikiside yok. Hangi arabada kapasitör yerine motorsiklet aküsü görülmüş?. Lütfen mantıklı olalım...

    Arkadaşım tesisatını yazarsan sana daha iyi yardımcı olabilirim. Bu 2.0 faradlık ile 1.2 faradlık aynı değildir. Tesisatın güçlülüğüne bağlı olarak kapasitör seçimi yapılır. Bende kapasitör alıcam. 1.2 faradlık cadence kapasitörü 130 liraya buldum 0 olarak. İstersen pmden adres verebilirim. Bende ufak bir sistem var o yüzden ground zero 1.0 faradlık kapasitör almayı planlıyorum...


    dediklerine biraz dikkat etsen iyi olur. aküde bir 'cap'dir. bkn audicunun yazdığına:

    "tesisat kapasitör olmadan da çalışır. ancak tesisatlar çalışma esnasında, bilhasssa bas seslerde aküden aniden fazla akımlar çekerler. Çok kısa süreliğine çekilen bu akım aracın tüm elektrik tesisatında voltajların düşmesine yani 12 volt olan elektrik teissatının 8~10 voltlara düşmesine neden olur bu durumda da aracın ışıklarında kısılma olur silecekler bas vurdukça yavaş çalışır. kapasitör yani elektronikteki adıyla kondansatör aküden gelen elektriğe devamlı şarj olur tesisatın her bas vuruşunda kapasitörüniçindeki elektrik aracın elektrik sistemine aktarılır. kapasitörun icindeki elektrik aracın elektrik tesisatına boşaldıktan sonra tekrar 1 saniyeninde altında bir sürede tekrar akünün elektriğine şarj olur "

    yani aynı görevi aküde görür. bence arkadaşımızın anfisinde zayıflık var yada amfinin içindeki besleme cap ler kurumaya yüz tutmuş olabilir. Veya aracın aküsü ya zayıf geliyor yada eskimiş. başka neden de kabloların çapı düşük olabilir. ne kadar kalın kablo o kadar fazla akım, bu arada + ve - kabloları aynı çapta olmasına özen göstermek lazım.
    saygılarımla

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: guru68


    quote:

    Orjinalden alıntı: Capiton_


    quote:

    Orjinalden alıntı: guru68

    neden cap? onun yerine kücük 12V motorsiklet aküsü taksan?

    Akıl var mantık var sende ikiside yok. Hangi arabada kapasitör yerine motorsiklet aküsü görülmüş?. Lütfen mantıklı olalım...

    Arkadaşım tesisatını yazarsan sana daha iyi yardımcı olabilirim. Bu 2.0 faradlık ile 1.2 faradlık aynı değildir. Tesisatın güçlülüğüne bağlı olarak kapasitör seçimi yapılır. Bende kapasitör alıcam. 1.2 faradlık cadence kapasitörü 130 liraya buldum 0 olarak. İstersen pmden adres verebilirim. Bende ufak bir sistem var o yüzden ground zero 1.0 faradlık kapasitör almayı planlıyorum...


    dediklerine biraz dikkat etsen iyi olur. aküde bir 'cap'dir. bkn audicunun yazdığına:

    "tesisat kapasitör olmadan da çalışır. ancak tesisatlar çalışma esnasında, bilhasssa bas seslerde aküden aniden fazla akımlar çekerler. Çok kısa süreliğine çekilen bu akım aracın tüm elektrik tesisatında voltajların düşmesine yani 12 volt olan elektrik teissatının 8~10 voltlara düşmesine neden olur bu durumda da aracın ışıklarında kısılma olur silecekler bas vurdukça yavaş çalışır. kapasitör yani elektronikteki adıyla kondansatör aküden gelen elektriğe devamlı şarj olur tesisatın her bas vuruşunda kapasitörüniçindeki elektrik aracın elektrik sistemine aktarılır. kapasitörun icindeki elektrik aracın elektrik tesisatına boşaldıktan sonra tekrar 1 saniyeninde altında bir sürede tekrar akünün elektriğine şarj olur "

    yani aynı görevi aküde görür. bence arkadaşımızın anfisinde zayıflık var yada amfinin içindeki besleme cap ler kurumaya yüz tutmuş olabilir. Veya aracın aküsü ya zayıf geliyor yada eskimiş. başka neden de kabloların çapı düşük olabilir. ne kadar kalın kablo o kadar fazla akım, bu arada + ve - kabloları aynı çapta olmasına özen göstermek lazım.
    saygılarımla


    aynı görevi akü görmez, göremez. burdaki dolma-boşalma işlemi çok kısa bir sürede 1 saniye gibi bir sürede olmalıdır hatta daha da kısa. akü ile kapasiteör temel mantığı aynı ikisi de elektriğe şarj olur, ancak akü en az 1 saatte dolarken capasitör 1 saniyeden daha da kısa bir sürede elektriğe şarj olur ve bu elektriği 1-2 seniyede tesisata bırakır.

    edit: yazım hatası



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi audiocu -- 13 Eylül 2008; 19:57:40 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: audiocu

    quote:

    Orjinalden alıntı: guru68


    quote:

    Orjinalden alıntı: Capiton_


    quote:

    Orjinalden alıntı: guru68

    neden cap? onun yerine kücük 12V motorsiklet aküsü taksan?

    Akıl var mantık var sende ikiside yok. Hangi arabada kapasitör yerine motorsiklet aküsü görülmüş?. Lütfen mantıklı olalım...

    Arkadaşım tesisatını yazarsan sana daha iyi yardımcı olabilirim. Bu 2.0 faradlık ile 1.2 faradlık aynı değildir. Tesisatın güçlülüğüne bağlı olarak kapasitör seçimi yapılır. Bende kapasitör alıcam. 1.2 faradlık cadence kapasitörü 130 liraya buldum 0 olarak. İstersen pmden adres verebilirim. Bende ufak bir sistem var o yüzden ground zero 1.0 faradlık kapasitör almayı planlıyorum...


    dediklerine biraz dikkat etsen iyi olur. aküde bir 'cap'dir. bkn audicunun yazdığına:

    "tesisat kapasitör olmadan da çalışır. ancak tesisatlar çalışma esnasında, bilhasssa bas seslerde aküden aniden fazla akımlar çekerler. Çok kısa süreliğine çekilen bu akım aracın tüm elektrik tesisatında voltajların düşmesine yani 12 volt olan elektrik teissatının 8~10 voltlara düşmesine neden olur bu durumda da aracın ışıklarında kısılma olur silecekler bas vurdukça yavaş çalışır. kapasitör yani elektronikteki adıyla kondansatör aküden gelen elektriğe devamlı şarj olur tesisatın her bas vuruşunda kapasitörüniçindeki elektrik aracın elektrik sistemine aktarılır. kapasitörun icindeki elektrik aracın elektrik tesisatına boşaldıktan sonra tekrar 1 saniyeninde altında bir sürede tekrar akünün elektriğine şarj olur "

    yani aynı görevi aküde görür. bence arkadaşımızın anfisinde zayıflık var yada amfinin içindeki besleme cap ler kurumaya yüz tutmuş olabilir. Veya aracın aküsü ya zayıf geliyor yada eskimiş. başka neden de kabloların çapı düşük olabilir. ne kadar kalın kablo o kadar fazla akım, bu arada + ve - kabloları aynı çapta olmasına özen göstermek lazım.
    saygılarımla


    aynı görevi akü görmez, göremez. burdaki dolma-boşalma işlemi çok kısa bir sürede 1 saniye gibi bir sürede olmalıdır hatta daha da kısa. akü ile kapasiteör temel mantığı aynı ikisi de elektriğe şarj olur, ancak akü en az 1 saatte dolarken capasitör 1 saniyeden daha da kısa bir sürede elektriğe şarj olur ve bu elektriği 1-2 seniyede tesisata bırakır.

    edit: yazım hatası

    Alıntıları Göster
    Anfiler daha yeni 1 sene olmadı aküde yeni + - kabloları aynı ölçüde kalın kablo ve şaseden aldığım ise kalın bakır kablo




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nexsuslord

    Anfiler daha yeni 1 sene olmadı aküde yeni + - kabloları aynı ölçüde kalın kablo ve şaseden aldığım ise kalın bakır kablo

    Alıntıları Göster
    @ audiocu, haklısın elko daha hızlı ama akünün kabloları kalın tutulursa bence gerek kalmaz. benim görüşüm bu lakin teori ve pratik arasında akıl ermiyecek farklar ortaya çıkıyor.

    @ nex, hmm o zaman cap takmak şart kalıyor, taktıktan sonra bi bilgi versen makbule geçer...
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.