Şimdi Ara

Kar ve yolculuk (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
77
Cevap
1
Favori
2.899
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaş kurt konusunda haklı 2007-2008 in ağır kışında istanbula giderken bilenler bilir,akdağmadeni-yıldızeli arasında yolda takla attı araba önümüzde inip adamı çıkarıp getirmemle olayın arasından 5 dk geçmeden havlamalar ve ulumalar gitgide yaklaştı.Allahdan adam da birşey yoktu ama çok korkmuştuk orada :s



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi portalkal -- 4 Aralık 2013; 3:03:19 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapmanız gerekenleri yapmışsınız zaten, dikkatli olun yeter.Aralık ayının sonunda Erzurum'dan Kocaeli'ye GP getirmiştim yaz lastikli.


    Sivas'a kadar yoğun kar,tipi,sis ne ararsan vardı
  • Hangi güzergahı kullanmayı düşünüyorsunuz ?

    @portalkal
  • Yurtdisinda yasiyorum ve devamli karli buzlu yollarda seyahat edenbirisi olarak arkadaslar cok guzel tavsiyelerde bulunmus. Bende 3-4 kez karda yolda kalmis birisi (bir tanesi avrupanin gobeginde 8 saat olmak uzere :) )olarak tavsiyede bulunmak istedim.

    -Deponuzu devamli yuksek tutmaya calisin.

    -Aracta cocugunuz da oldugunu goz onune alarak yedek yiyecek icecek isinma icin battaniye varsa cakmak girisiyle calisan su isitma cihazlarindan yaninizda bulunsun ufaklik icin hazir corba kendiniz ve anne babaniz icin cay kahve yapabilirsiniz.

    - Lastiklerinizin yeni olmasi bir avantaj

    - Kar gozlugu

    - Sis farlarinizi kontrol edin.

    - Cekme halati kesinlikle yaninizda bulunsun sakin bunu ihmal etmeyin

    - Antifrizli silecek suyunuzun yedegi olsun atin bagajin bir kosesine dursun

    - Buz cozucu sprey ve kazima aleti olsun.

    Bunu disinda sakin arac kullanin ani hizlanma manevra ve frenlerden kacinin. Takip mesafesini koruyun arkanizdan gelen trafigide devamli kontrol edin.

    Benim aracim Airmatic destekli 4Matic ama inanin bazi sartlarda yetersiz kaliyor. Aracinizi 4 ceker degilmis gibi kullanmak size bir sey kaybettirmez, aksine tasidiginiz canlar icin daha emniyetli bir seyahat saglar




  • Bin tedbiri bir takdir bozar tedbirini al yinede tedbir gerektiği icin degil sünnet oldugu icin alinir
    Iyi yolculuklar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçen kış 3 arkadaş gece vakti Bursa'ya gitme kararı almıştık. Hyundai Elantra vardı. Araba bir oraya bir buraya kayıp duruyordu O gece hangi kafayla çıktık yola bilmiyorum. Takip mesafesi çok önemli. Çünkü buzda araç durmuyor. Hele birde yol eğimliyse gaza basmış etkisi yaratır.
  • araç ne onu da bi öğrenseydik... Bu arada söylenilebicek herşeyi söylemiş arkadaşlar
  • Karlı havada araç kullanmayı çok severim, hatta özellikle karlı tipili zamanlarda uzun yola çıkma gibi bir özelliğim vardır.

    -Karlı yollarda iniş ve viraj öncesi kısımlarda sakin seyretmek lazım, viraj içinde ve iniş sonunda fren yapma ihtiyacı olmasın diye.
    -Kar çamur gibi olduğu zamanlar da kavşak noktalarına doğru zeminde buzlanma sık olur, bu yüzden bağlantı noktalarına hız düşürerek yaklaşmak lazımdır.
    -Çok şeritli yollarda yolun yarısı temizlenmiş yarısı temizlenmemiş olduğu zaman temiz kısımda trafik yavaş aksada burdan ayrılıp karlı tarafa gitmeyin. Hızlı ama güvensiz ilerlersiniz.
    -Lastiklerin bir kısmı zemine temas ederken diğer kısmı buzlu zemine dek geliyorsa savrulma riski yüksektir, ESP olan araçlarda savrulma önlenir ama fren mesafesi uzar! Genellikle tuzlanma sonrası böyle bir manzara ile karşılaşmak söz konusudur.
    -Yolun buzlu olduğunu anladığınızda adım hızına düşmek gerekir, çünkü kar lastikleri dahi buzda tutunamaz.
    -Eldiven, kar kazıyıcı, buz çözücü, yedek antifrizli cam suyu, mümkünse buğu çözücü ve önleyici, yolcular için sıcak içecek dolu termos ve battaniye, el feneri bulunması iyi olur.
    -Eskiden ilk kalkışlar için kömür tozu yani sobalarda kalan kül kullanılırdı şimdi kimyasalları çıkmış, bakınız alttaki resim. Şayet kalkışta zorluk yaşanırsa kullanılacak bir şeyler bulmak zor oluyor bu konuya dikkat etmek lazım.
     Kar ve yolculuk

    -Cam suyunu bol bol koyun, uzun yolda -10 sürüş esnasında daha soğuk hissedileceği ve araca fazla yansıyacağı için çabuk donma riski oluşur, en az -20 ye uygun cam suyu doldurun.
    -Kar küreme araçlarından uzak durmaya çalışın, tuz parçalanarak atılsa da araca zarar verecek boyutta gelebilir veya araçtan kopan buz parçaları yolunuza düşer ve size zarar verecek şekilde araca çarpabilir. Bu tip araçları sollarken sağını solunu ve önünü iyice hesap edin. Açtığı yolda önü çok kalın karlı ise hiç tenezzül etmeyin uygun mesafede takipte kalın.
    -Gidiş geliş olan yerde karşıdan küreme aracı gelirse yana yanaşma ihtiyacı duyarsınız, bu durumda sağ taraf kara gelebilir hızı düşürmek gerekir, benzeri durumları önlemek için yol şartlarına bağlı olarak gerekirse adım hızına düşün. Küreme aracı geçtikten sonra kar bulutları etrafınızı sarar görüşü düşürür bunu da unutmayalım.
    -Viyadük, köprü ve üst geçitlerin hem altı hemde üstü açık olduğu için en çok buzlanma buralarda olur (bknz. Bolu Tüneli çıkış ve girişi, Ankara Keçiören Fatih Köprüsü, İstanbul Galata köprüsünde yaşanan kaymalı kazalar) yol akışına uygun geçmeye önem gösterin.

    Daha çok nokta var da, şimdilik bu kadar yeter.


    Şöyle bir yolda araba kullanmak kadar zevkli bir sürüş benim için yok!
     Kar ve yolculuk
     Kar ve yolculuk


    Dikkatli sürüşler! Yolunuz açık olsun.




  • portalkal P kullanıcısına yanıt
    Yozgatlı olduğumdan ve Sivasta da 7 yıl çalışmış olmamdan dolayı bu yolculuğun en zor kısmı zaten bizim taraflar.Orada yaşadığın için de zaten karda buzda araç kullanmayı öğrenmişsindir diye düşünüyorum.Uzun yolculuklar kar kış farketmez çok yapılmıyorsa zaten heyecan vericidir.
  • En çok gizli buza dikkat edin, yol açık diye kaptırmış giderken ufacık bir frenle savrulunca fark etmek hoş olmuyor.
  • yola gündüz çıkın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fikrijohn33

    araç ne onu da bi öğrenseydik... Bu arada söylenilebicek herşeyi söylemiş arkadaşlar

    yukarıda yazılmış , santa fe .
  • Arkadaşlar, abiler gereken her şeyi bi hayli fazlasıyla yazmışlar. Sivastan çıkarken gündüz çıkın, Sivasa dönerkende karın olabileceği yerleri yani sivas taraflarını gündüze getirmeye çalışın.
    Zaten Sivas ve çevresi en önemli yer. Geri kalanında daha bu zamandan bi sıkıntı olacağını sanmıyorum.
  • Herkese teşekkürler güzergahım,sivas yoZgat kırıkkale ankara bolu adapazarı izmit istanbul

    Akdağmadeni
    Elmadağ ve bolu tüneli giriş çıkışlarında artık aşırı yavaş gideceğiz başka çare yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yavaş gidin ve aynalara bakın yeter, hayırlı yolculuklar
  • Gündüz yola çıkın ki buzlanma olmasın. Birde hız açısından temkinli gidildikten sonra problem olacağını sanmıyorum. Sonuç olarak ara yollara girmedikten sonra şehirlerarası yollarda çok kar birikmesi olmaz. Zaten birikse de 4x4 araba ile kolay kolay yolda kalmazsınız. Sizin için eğlenceli bir yolculuk olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: portalkal

    Herkese teşekkürler güzergahım,sivas yoZgat kırıkkale ankara bolu adapazarı izmit istanbul

    Akdağmadeni
    Elmadağ ve bolu tüneli giriş çıkışlarında artık aşırı yavaş gideceğiz başka çare yok

    Sivastan cıktıgınızda yozgat tarafından degilde kayseri ,kırşehir ,kırıkkale oradanda ankara dan gecseniz daha emniyetli olur ,
    Tavsiye ettigim güzergahı sürekli kullanan biri olarak çok rahat yolculugunuz olur düşüncesindeyim .
    Biraz yolunuz uzar ama idare edin artık :)


    Kardeş ne güzel acıkladın öyle ,valla şimdi kalkıp keyfi olarak kar ,kış,tipi demeden seyahate cıkasım geldi :) konuyu güzel özetlemişiniz .

    @matgab
  • Haklısında ,kayseri yolu 250 km uzatıyor arada sadece akdağmadeni var o kar ve tipide sivas-kayseri arasının bembeyaz düzlüklerinde gitmektense 150 km dağ yolunu göze almak daha evla gibime geliyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • net w kullanıcısına yanıt
    Herkes yazın tatile gider ben kışın tatile gidiyorum. Konu hakkında daha evvelden bilgide toplamıştım yeri gelince bahsettim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: portalkal

    Haklısında ,kayseri yolu 250 km uzatıyor arada sadece akdağmadeni var o kar ve tipide sivas-kayseri arasının bembeyaz düzlüklerinde gitmektense 150 km dağ yolunu göze almak daha evla gibime geliyor

    Sivas kayseri arası şuan bembeyaz degil ,sadece sivastan cıktınız kayseriye 60 70 km kala sarıoglana geldiginiz zaman sorun bitmiştir sonrası ankaraya kadar düzlük ve virajsız tertermiz yollar .
    Yinede secim sizin 250 km uzatmaya degmez diyorsanız o da olur yani secim size kalmış :)
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.