Şimdi Ara

Karavan ve Römork İçin En Uygun Araç Sizce Hangisi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
0
Favori
60.694
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Yakit onemli degil demissiniz, soyle ya da boyle ceksin dememissiniz, 1.6 atmosferik 120 bg ve ustu frenleri iyi ve oturakli bir c sinifi bir arac bile karavan ceker, sadece yakiti icer. Biri 2000 devirde rahatca hareket ettirir, oburu 5000 devirde bile kalkabilir, gurultu cikarir, ama hareketini aldiktan sonra gayet guzel gider.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: causeandeffect

    Araca ayırdığınız miktar nedir acaba?Çünkü işin ucu açık kalmış,Ford F450 Super Duty'e kadar yolu var.Hem kamyon vergisi alınıyor,az bir şey o da

     Karavan ve Römork İçin En Uygun Araç Sizce Hangisi


    Ortalama bir bütçeye sahipseniz Hyundai H1 her işinizi görür,şüpheniz olmasın.

     Karavan ve Römork İçin En Uygun Araç Sizce Hangisi


    Fazla para vermeye gerek yok. 20, en fazla 20 bin lira diyelim. Belki römork çekecek araba yıl boyunca birkaç defa kullanılacak ama arkadaşların dediği gibi çeki demirine dikey düşen ağırlık fazla değilse, arkası makaslı araç yerine amortisörlü almak daha iyi olur.

    @SilverBlue, 3 litrelik motoru ile H1 de aklımdan geçmişti. Baktım, minibüs olursa vergisi epey düşük oluyor, şehir merkezine girmesi sorun olmadığı için günlük kullanılabilir ve hız sınırı da otomobil gibi. İçki kullanmadığım için o tür sıkıntılarım olmaz. Römork veya karavanla hızlı gidilmeyeceği için hız sınırı zaten sorun olmaz.

    İstediğim B sınıfı ehliyet ile kullanılabilecek bir araç ve römork. Römork ile araziye girilmeyeceği için SUV veya pickup gereksiz olur diye düşünüyorum.

    Motoru güçlü olan araçların genellikle frenleri de güçlü oluyor. Bunu göz önünde bulundurarak motoru güçlü bir araç tavsiyesi istemiştim zaten. Otomobil olursa en azından 2 litre olmalı, verdiği yüksek torktan dolayı turbo dizel olmalı.

    Römork da olacağı için çekme karavanların daha kullanışlı olduğunu düşünüyorum. Bir de yılda birkaç defa kullanılacak bir araç almak doğru olmaz. Karavan çeken araçla yine birkaç iş görülebilir ama o kamyon gibi karavanla ne yapılabilir ki? :)

    Aslında evi satıp otobüs almak var. Kendimizi dört duvar arasına sıkıştırdık. Karadeniz dağlarından gezmeye başlardım. :)




  • Bir tane 2004-2005 Ford Mondeo dizel sizin işinizi görür.
    Sw alırsanız, bagaj olarak da kullanışlı bir otomobildir.
    2.0 litre dizel motorunun gücü ve torku yeterlidir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • H1'ler 20bin sınırını biraz aşar ama yukarıdaki mesajda @bal974'ün dediği gibi 2.0 dizel SW bir araç tam aradığınız araç olabilir.

    Veya şöyle bir şey olabilir,hafif arazide de işinizi görür.Adventure modelinin normal Partner'lardan farkli özellikleri var ilgilenirseniz araştırabilirsiniz veya ben bahsedebilirim.

    Örnek ilan;
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-minivan-van-panelvan-peugeot-2006-model-110-bide-orjinal-99386085/detay

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-minivan-van-panelvan-peugeot-sahibinden-cok-temiz-2008-adventure-94080281/detay




  • Fabrika çıkış çeki demiri ile sonradan yapılan arasında ne tür farklılıklar olabilir? Geçem ABD konsolosluğu yakınlarında beyaz bir Chevy gördüm, arkasındaki çeki demirini çıkartmışlardı. Yani takılıp çıkartılabilinir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tahrikk

    Fabrika çıkış çeki demiri ile sonradan yapılan arasında ne tür farklılıklar olabilir? Geçem ABD konsolosluğu yakınlarında beyaz bir Chevy gördüm, arkasındaki çeki demirini çıkartmışlardı. Yani takılıp çıkartılabilinir.

    Fabrika çıkışında çeki demiri olan bir araç için ruhsata işletme gibi bir durum yok zaten araca ruhsat çıkarılırken çeki demiri olduğu da ruhsata işlenir. Ancak 2.el bir araca sonradan çeki demiri takıp ruhsata işletmek istiyorsanız öncelikle takacağınız çeki demirinin sıfır olması ve "CE" belgesine sahip olması gerekir. Çeki demirinin faturası ve makine mühendisinden onaylı planı, TSE belgesini taktırdığınız yerden almak zorundasınız yoksa ruhsata işletme gibi bir şansınız yok o belgelerle muayeneye gireceksiniz. Bundan dolayı düzgün bir yer seçmenizde fayda var. Çeki demiri takıldıktan sonra aracın muayenesi olsa bile yeniden sıfırdan TÜV' e girmesi gerekir. Araç muayeneden geçtikten sonra alacağınız belgeyle trafik şubeye gidip ruhsata işletmeniz gerekir ( biraz bürokrasiyle uğraşacaksınız randevu vs almanız gerekiyor). Takıp çıkarılan demirle ilgili bilgim yok o konuda bir şey söyleyemeceğim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zaqwear

    quote:

    Orijinalden alıntı: tahrikk

    Fabrika çıkış çeki demiri ile sonradan yapılan arasında ne tür farklılıklar olabilir? Geçem ABD konsolosluğu yakınlarında beyaz bir Chevy gördüm, arkasındaki çeki demirini çıkartmışlardı. Yani takılıp çıkartılabilinir.

    Fabrika çıkışında çeki demiri olan bir araç için ruhsata işletme gibi bir durum yok zaten araca ruhsat çıkarılırken çeki demiri olduğu da ruhsata işlenir. Ancak 2.el bir araca sonradan çeki demiri takıp ruhsata işletmek istiyorsanız öncelikle takacağınız çeki demirinin sıfır olması ve "CE" belgesine sahip olması gerekir. Çeki demirinin faturası ve makine mühendisinden onaylı planı, TSE belgesini taktırdığınız yerden almak zorundasınız yoksa ruhsata işletme gibi bir şansınız yok o belgelerle muayeneye gireceksiniz. Bundan dolayı düzgün bir yer seçmenizde fayda var. Çeki demiri takıldıktan sonra aracın muayenesi olsa bile yeniden sıfırdan TÜV' e girmesi gerekir. Araç muayeneden geçtikten sonra alacağınız belgeyle trafik şubeye gidip ruhsata işletmeniz gerekir ( biraz bürokrasiyle uğraşacaksınız randevu vs almanız gerekiyor). Takıp çıkarılan demirle ilgili bilgim yok o konuda bir şey söyleyemeceğim.

    lpg yi işlettirmekten farkı yok.muayene zamanı olursa daha iyi tekrar muayene derdinden kurtulursunuz.
    .çok uğraştıracak birşey değil.




  • 2010 HYUNDAİ MATRİX
    2010 HYUNDAİ MATRİX 1,5 GL 110 HP bu işi görür mü?BENİM MEVCUT ARABAM BU...
  • çekeceğin araç düşük devirde torkunu verebilen bir araç olmalıdır bu ise dizellerde olmakta sadece. düm düz bir yolda muhtemelen a noktasından b noktasına ilerlemeyeceksindir, yokuş olur eğim olur yokuş eğim çıkmak inmek olur o yüzden arkadan çekişli veya 4x4 araç almalısın. önden çeker araç asla kesinlikle yokuşta yük çekemez günümüzde 1 litrelik araçların kataloğunda bile 1300 1500 kg ağırlık çekebilir denmekte ama düz yoldadır bu düz yolda o ağırlığı bisikletle bile çekersin ama yokuşta eğimde asla.

    alacağın araç dizel arkadan çeker yada 4x4 olmalıdır. her 100 kg 100 cc demektir 1.6 araç için 1600 kg yükü asla geçmemelisindir bu kuralı unutma.
  • 1.5 65hp kango bile çeker. önemli kriter dizel olması. Dizel araç çekebilir
  • C sınıfı ve üzeri, torku yüksek her araba olur.

    1.6tdci Focus Station manuel alıp, o da kullanılır. Transit-Connect falan da kullanılır. Station araçları sık kullanmalarının sebebi hacimdir. Station'lar tavana kadar yükleyince çok çok fazla eşya alır. Çekme karavanlarda karavanın içinde alan kısıtlı olduğundan, bu tarz karavanları kullanan kişiler arabanın bagajını da depo olarak kullanır.

    Çekmeli karavanda zaten hız yapılamadığı için, torku yeterli olan her araba işinizi görecektir. Bir seçenekte zorlanmadan 120 ile gidebilecek olsanız bile , Türkiye duble yollarında arkanızda römork ile 120 ile gitmeye korkarsınız. Zaten düzlükte 100-110, virajda 80 gideceksiniz. Sınıfında performansı iyi C sınıfı ve üzeri dizel araç bakın. Yeter.

    Tavsiyem çekme karavan alacaksanız, gündelik kullandığınız araç ne ise, karavanı onunla çekmeniz olacaktır. Çekme karavanın bütün esprisi o zaten! Hiç vergi ödememek!




  • +300 Nm torklu bir araba tavsiye edilir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: farazicosmos

    çekeceğin araç düşük devirde torkunu verebilen bir araç olmalıdır bu ise dizellerde olmakta sadece. düm düz bir yolda muhtemelen a noktasından b noktasına ilerlemeyeceksindir, yokuş olur eğim olur yokuş eğim çıkmak inmek olur o yüzden arkadan çekişli veya 4x4 araç almalısın. önden çeker araç asla kesinlikle yokuşta yük çekemez günümüzde 1 litrelik araçların kataloğunda bile 1300 1500 kg ağırlık çekebilir denmekte ama düz yoldadır bu düz yolda o ağırlığı bisikletle bile çekersin ama yokuşta eğimde asla.

    alacağın araç dizel arkadan çeker yada 4x4 olmalıdır. her 100 kg 100 cc demektir 1.6 araç için 1600 kg yükü asla geçmemelisindir bu kuralı unutma.

    Burda bu yorumu yazdıktan sonra niye şu konuyu açtınız??http://forum.donanimhaber.com/m_112980027/f_//tm.htm#113041248




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.