Şimdi Ara

Karbüratörlü ile Enjeksiyonlu arasında fark (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
1
Favori
74.088
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Karbüratörlü sistem mekanik olduğu için her şey net ve bellidir. Gaza bastığınız anda tepki alır, gazı bıraktığınız anda motor devri düşmeye başlar. Ancak enjeksiyonlu sistem bazı durumlara karşı toleranslar ve sıkıntılara karşı önlemler uygulama konusunda çok daha başarılıdır çünkü basit ve mekanik bir sistem değildir.

    En basit örneği, jikle.
    Soğuk havalarda daha zengin bir karışım ihtiyacını karbüratörde jikle çekerek yapar, motor ısınınca jikleyi elle kapatırsınız. Enjeksiyonlu araçlarda jikle yerine, hararet müşürünün Ecu'ya gönderdiği değere göre Ecu enjektörlere daha fazla yakıt göndererek bunu otomatik yapar. Sıcaklık arttıkça karışım ufak ufak fakirleştirilir (Böylece sıcaklık ideal seviyeye geldiğinde karışım asıl olması gereken değere ulaşır). Karbüratörde böyle bir şansınız yoktur.

    Karbüratörlü motorda hararet müşürünün tek amacı fan açıp kapatmak ve sürücüyü bilgilendirmektir mesela.


    Bununla beraber enjeksiyonlu sistem avansını otomatik ayarlayabilir. Bununla birlikte mesela karbüratörde gazı bıraktığınız anda motora giden yakıt kesilir. Hatta şöyle örnekleyeyim;
    3. viteste gidiyorsunuz. Devir 3000'de ve 4. vitese atınca 2200 devirden devam etmesi gerekiyor. Normalde debriyaja basıp gazı bıraktığınız anda karbüratörlü araba çok kısa bir süre içerisinde rölanti devrine düşer. 4. Vitese taktıktan sonra gaz pedalına basarak motoru 2200 devir civarına çıkarmadan debriyajı bırakırsanız sarsıntılı bir vites geçişi yaparsınız. Usta şoförler bunu ezberden ve refleks olarak yaparlar. Ancak enjeksiyonlu araçlarda, artık bilerek mi yapılmış yoksa gaz tepkilerinin biraz gecikmeli olmasından mıdır bilmiyorum şöyle bir durum var; 3000 devirde gidiyorsunuz. 3. vites yine. 4. vitese geçeceksiniz ve devir 2200 olacak. Debriyaja basıp gazı bıraktınız, devir bir süre daha 3000'de tutunmaya devam ediyor (Benim gaz pedalını geç bırakıyor olmamdan dolayı devir tutunuyor olması çok zor, öyle olsa ya devirlenirdi boşa çıktığı için ya verdiğim gaz az gelirdi ikisinin ortasını her defasında muntazaman tutturamam ya) sonradan düşmeye başlıyor. Ve aradaki geçen süre normal bir vites değişimini tamamlamaya yetiyor, tam debriyajı bırakacağım anda devir yaklaşık 2200'lerde oluyor ve sarsıntısız bir vites geçişi oluyor.
    Yine enjeksiyonun bir nimeti olarak görüyorum.

    Bunun gibi bir sürü avantajı var enjeksiyonun. Telli gaz pedalı ile elektronik gaz pedalı gibi düşünülebilir.




  • Benim arabam karbüratörlü ama jikle yok otomatik midir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SweentLyy

    Benim arabam karbüratörlü ama jikle yok otomatik midir?

    Otomatiktir. Benim 58 Belair'da bile otomatik jikle var.

    Karbüratörlü aracın tepkisi daha iyi olacak diye bir şart da yoktur. Gaz tepkisi karbüratörlü çoğu araçtan iyi olan telli gazlı da, elektronik gazlı da bir çok enjektörlü araba mevcuttur. Arkadaşlar ekonomik karbüratörlü araba vs. ekonomik enjektörlü araba karşılaştırması yapmışlar.

    Özetle karbüratörlü araçlarda karbüratör, hava-benzin karışımını mekanik olarak yaparak, yanma odasında tam olarak ne olduğunu bilmeden motorun beslemesini sağlar iken,

    enjektörlü araba sensörler vasıtası ile yanma odasının sıcaklığı, hava sıcaklığı gibi bilgilere göre yanma odasına ideal oranda benzini, ideal oranda hava ile yollar. Hali ile enjektörlü araba daha verimlidir. Yanma odasında yarı yanmış veya yanmamış yakıt istenilen oranın üzerine çıkmaz. Yanma odası sürekli optimum sıcaklığında tutulur. Yükseklik, nem gibi değişkenler de performansı daha az etkiler. Motor daha stabil çalışır. Bla bla bla...


    Keyif için tercihim tabii ki karbüratörlü araç olacaktır. Ancak hemen her konuda enjektörlü araç üstündür dersek abartmış olmayız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    quote:

    Orijinalden alıntı: SweentLyy

    Benim arabam karbüratörlü ama jikle yok otomatik midir?

    Otomatiktir. Benim 58 Belair'da bile otomatik jikle var.

    Karbüratörlü aracın tepkisi daha iyi olacak diye bir şart da yoktur. Gaz tepkisi karbüratörlü çoğu araçtan iyi olan telli gazlı da, elektronik gazlı da bir çok enjektörlü araba mevcuttur. Arkadaşlar ekonomik karbüratörlü araba vs. ekonomik enjektörlü araba karşılaştırması yapmışlar.

    Özetle karbüratörlü araçlarda karbüratör, hava-benzin karışımını mekanik olarak yaparak, yanma odasında tam olarak ne olduğunu bilmeden motorun beslemesini sağlar iken,

    enjektörlü araba sensörler vasıtası ile yanma odasının sıcaklığı, hava sıcaklığı gibi bilgilere göre yanma odasına ideal oranda benzini, ideal oranda hava ile yollar. Hali ile enjektörlü araba daha verimlidir. Yanma odasında yarı yanmış veya yanmamış yakıt istenilen oranın üzerine çıkmaz. Yanma odası sürekli optimum sıcaklığında tutulur. Yükseklik, nem gibi değişkenler de performansı daha az etkiler. Motor daha stabil çalışır. Bla bla bla...


    Keyif için tercihim tabii ki karbüratörlü araç olacaktır. Ancak hemen her konuda enjektörlü araç üstündür dersek abartmış olmayız.



    Otomatik jiklesi olan karbüratörlü araç da varmış. Öğrenmiş oldum. Ama yine mekanik bir aksamla mümkün sanırım. Çünkü enjeksiyon sizin de dediğiniz gibi her şeyi elektronik olarak optimum kıvamda ayarlayabiliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    quote:

    Orijinalden alıntı: SweentLyy

    Benim arabam karbüratörlü ama jikle yok otomatik midir?

    Otomatiktir. Benim 58 Belair'da bile otomatik jikle var.

    Karbüratörlü aracın tepkisi daha iyi olacak diye bir şart da yoktur. Gaz tepkisi karbüratörlü çoğu araçtan iyi olan telli gazlı da, elektronik gazlı da bir çok enjektörlü araba mevcuttur. Arkadaşlar ekonomik karbüratörlü araba vs. ekonomik enjektörlü araba karşılaştırması yapmışlar.

    Özetle karbüratörlü araçlarda karbüratör, hava-benzin karışımını mekanik olarak yaparak, yanma odasında tam olarak ne olduğunu bilmeden motorun beslemesini sağlar iken,

    enjektörlü araba sensörler vasıtası ile yanma odasının sıcaklığı, hava sıcaklığı gibi bilgilere göre yanma odasına ideal oranda benzini, ideal oranda hava ile yollar. Hali ile enjektörlü araba daha verimlidir. Yanma odasında yarı yanmış veya yanmamış yakıt istenilen oranın üzerine çıkmaz. Yanma odası sürekli optimum sıcaklığında tutulur. Yükseklik, nem gibi değişkenler de performansı daha az etkiler. Motor daha stabil çalışır. Bla bla bla...


    Keyif için tercihim tabii ki karbüratörlü araç olacaktır. Ancak hemen her konuda enjektörlü araç üstündür dersek abartmış olmayız.



    Otomatik jiklesi olan karbüratörlü araç da varmış. Öğrenmiş oldum. Ama yine mekanik bir aksamla mümkün sanırım. Çünkü enjeksiyon sizin de dediğiniz gibi her şeyi elektronik olarak optimum kıvamda ayarlayabiliyor.

    58 Chevrolet'de orjinalden olduğunu sanmıyorum. Eski sahibi taktırmış olabilir gibi geliyor. Ancak 80 Silverado vardı bizde. Onda jikle otomatikti. Çoğu son dönem karbüratörlü araçlar otomatik jikleli...

    Ancak otomatik jiklenin çalışma prensibi basit. 32-38 dereceye ayarlı termostat, bir röle, bir it-çek tipi elektrik motoru... Motor suyu sıcaklığı 32 dereceyi gördüğünde termostat açılarak devreyi tamamlıyor, röle kapanıyor. Motor kendini geri çekiyor. Jikle itilmiş oluyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SweentLyy

    Arkadaşlar karbüratörlü bir araba ile enjeksiyonlu araba arasında ne tür farklıklar vardır ?
    Karbüratörlünün enjeksiyonludan üstün bi tarafı var mıdır ? Yoksa enjeksiyon her açıdan daha mı iyidir ?
    Bu soru biraz saçma olabilir ama enjeksiyonlu arabalarda karbüratör var mıdır ?

    Enjeksiyonlu bir araçla karbüratörlü bir aracı karşılaştırmak çokta doğru değildir. Günümüzde kullandığımız en ucuz otomobilde bile onlarca sensör varken eski nesil karbüratörlü araçlarda krank mili sensörü (hepsinde değil, elektronik ateşlemeli olanlarda), hararet müşürü gibi birkaç basit elemandan başka birşey göremezsiniz.

    Yeni nesil araçlarda en basitinden jikle tertibatı bile dış sıcaklıktan motor sıcaklığına kadar birçok veriyi dikkate alarak jikleyi devreye alıyor. Eski nesil karbüratörlü araçlarda jikle tertibatı çoğu zaman elle kumanda edilir erken kapatırsanız ayağınızı gazdan çektiğiniz anda stop eder. Yeni nesil araçlarda ise dikkatli şekilde otomatik olarak ayarlanır. Karbüratörlü araçta rölanti devri otomatik olarak ayar edilemez (birçoğunda), kışın yüksek rölantiye ayarlasanız araba motor ısındıktan sonra bile sürekli bağırır, düşük rölantiye ayarlasanız karbüratör boğazı ısınmadan sürekli stop eder. (kırmızıda beklerken, hatta bazen gazdan ayağınızı çekince bile)

    Karbüratörlü araçlar gaza daha çabuk tepki verir çünkü gaz kelebeği tel ile kontrol edilir gaza bastığınız anda hem birinci gerekirse ikinci boğazda açılır. Enjeksiyonlu araçların gaz kelebeği elektronik kontrollü olanları gaza genelde daha geç tepki verir. (Eski araçların 8V olmasıda etkili tabi)

    Karbüratör hassas bir parçadır, yapısı basit gözükmesine karşın ayarı bozulursa araba geç hızlanır, yüksek süratlere çıkamaz. İşçilikte ustanın birikimi önemlidir, hatta eskiden sanayide sadece karbüratörcüler vardı. Enjeksiyonlu sistemde bu tip arızalar daha az görülür.

    Saygılar...




  • Çok şey yazılabilir ama ben sürücüdeyarattığı his olarak karşılaştırma yapacağım.

    Karbüratörlü araç manuel vitesli araba gibi hissettirir,mekaniktir haz verir ,ama araçtan ve ayarlarından anlamak gerekir , haz almak için bilgi birikimi veya iyi bir karbüratörcü usta gereklidir, ancak merak varsa herkes zaman içinde ayarları öğrenebilir .

    Enjektörlü ise otomatik vtesli araba kullanıyormuşsunuz gibi his vermektedir .Kontrol sürücüde değildir elektronik kontroller altında yaşamaya benzer .farklılıkları sürücü yaratamaz .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 11 Şubat 2015; 23:51:16 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • karbüratörlü sistem enjektörlü sisteme kıyasla daha ucuzdur enjektörlü sistem daha pahalıdır
    karbüratölü sistemde tek enjektör vardır ve hava yardımı ile gerekli pistona gider ama her pistona örneğin 1. ve 4. pistonlar 2 ve 3 pistona kıyasla daha az hava yakıt karışımı gider bu yüzden enjetörlü sistem hem daha ekonomik hemde daha performanslıdır
  • arkadaşlar,

    peki araç motorunun karbüratörlü mü yoksa enjeksiyonlu mu olduğunu nasıl anlarız? motora bakınca bariz gözle gözüken bir fark var mıdır?

  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.