Şimdi Ara

Karda Yaz Lastiği İle Araç Kullanmak (16. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
313
Cevap
4
Favori
57.101
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag


    quote:

    Orijinalden alıntı: RS7N

    Sonlarda yagmur testi de var.



    güzel test.
    leonlarda güzel çıkmış renk renk :)
    Summer ile winter arasında gerçekten çok fark var. Ancak all weather ile winter arasında ne kadar fark var? Bunla ilgilide video lazım...


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    quote:

    Orijinalden alıntı: catalyst


    quote:

    Orijinalden alıntı: kvadankpakal

    yahu sen ne kadar kışlık lastik takarsan tak, her kurala uy, parana kıy herşeye dikkat et - bilinçli ol, karda kontrolü kaybetmiş duramayan araba geliyor göz göre göre sana vuruyor.. ondan sonra masrafa sen girmesende ne olacak, zamanın çalınıyor, soguk üşüyorsun bide 10 saat uğraş.. hayır, sen herşeye dikkat ediyorsun ama çevre o kadar bilinçli değilki..
    birde kanımca çoğu şöför kar şöförü değil yani, kim ehliyet alırken karda nasıl araba kullanılır, vs... pratik olarak eğitim aldı? ben almadım şahsen, yolda kendim öğrendim

    Egitim olsa ne olur millette beyin yok beyin.

    Beyin bedava oldugu icin bizim turkler almamis ithal ediliyor olsaydi kredi kartina 12 taksit + %10 chip para veriyor olsaydi hemen herkes gidip bir tane alirdi.

    sizin türkler kimler? kendin ve çevrendekiler mi?

    Çünkü genel olarak bütün Türkleri kötülemek senin haddine değil.

    @kvadankpakal
    ayrıca o şekilde korku ile yaşanmaz. Erzurum kars ne yapsın. sonuçta her şart göre uyum sağlayıp yaşam devam etmeli. Bakımları yapılmış, kar lastikli, acemi olmayan, trafik kurallarına uyan her araç istanbul karında trafiğe çıkabilir. Bu şartları beğenmeyen çıkmaz. Kimsenin kimseyi karlastiği aldı veya alamdı diye suçlama hakkı yok.

    Yok senin cevrendekiler.




  • Evet arkadaşlar 225/45/17 UG8 ve Subaru Legacy ikilisi ile yaptığım maymunlukları düzenledim. İki parça halinde youtube'a koydum. Bu işleri yaptığım araç CVT otomatik, 1620kg. Ancak 4 çeker. Dolayısı ile yokuş inmede dezavantajı, yokuş çıkmada avantajı var. Ancak nereleri çıkıp indiğimi video'larda görürsünüz.

    http://www.youtube.com/watch?v=CCapQgBi0dw

    Asıl aksiyon 2. video ile başlıyor. 2. Video'nun sonunda Angara gençleri olarak Apache'lik yapmasak olmazdı. Bunun için özel olarak geniş alan bulmaya kasamayacağım için, Benzinlik otoparkında iki döndük. Alan dar olduğu için hızım az ve ASR açık. Aracın kar lastikleri ile neler yapabildiğini iyice öğrendik. Bir dahaki kara ASR kapalı yüksek hızla bir iki geyik yaparım söz!

    http://www.youtube.com/watch?v=BuR_VdL5Zp8



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 9 Ocak 2013; 17:26:50 >




  • Bu söz forumda efsane oldu bence, '' üç gün için gereksiz...''

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    Evet arkadaşlar 225/45/17 UG8 ve Subaru Legacy ikilisi ile yaptığım maymunlukları düzenledim. İki parça halinde youtube'a koydum. Bu işleri yaptığım araç CVT otomatik, 1620kg. Ancak 4 çeker. Dolayısı ile yokuş inmede dezavantajı, yokuş çıkmada avantajı var. Ancak nereleri çıkıp indiğimi video'larda görürsünüz.

    http://www.youtube.com/watch?v=CCapQgBi0dw

    Asıl aksiyon 2. video ile başlıyor. 2. Video'nun sonunda Angara gençleri olarak Apache'lik yapmasak olmazdı. Bunun için özel olarak geniş alan bulmaya kasamayacağım için, Benzinlik otoparkında iki döndük. Alan dar olduğu için hızım az ve ASR açık. Aracın kar lastikleri ile neler yapabildiğini iyice öğrendik. Bir dahaki kara ASR kapalı yüksek hızla bir iki geyik yaparım söz!

    http://www.youtube.com/watch?v=BuR_VdL5Zp8

    Maşallah diyelim.
    Benim teorime göre ülkemizdeki kar şartları düşünüldüğünde "ince kar lastiği daha iyi çekiş yapar" ifadesi çok uyuşmuyor. 225 ince sayılamaacak bir taban güzel gitmişsiniz. gerçi 4x4 aracınız ama.
    yanınızdaki kişinin de ses tonu sunucu gibi. Belli bir metin üzerine konuşsa pro. yayın gibi olurmuş :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oquzdag -- 9 Ocak 2013; 18:23:06 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    Evet arkadaşlar 225/45/17 UG8 ve Subaru Legacy ikilisi ile yaptığım maymunlukları düzenledim. İki parça halinde youtube'a koydum. Bu işleri yaptığım araç CVT otomatik, 1620kg. Ancak 4 çeker. Dolayısı ile yokuş inmede dezavantajı, yokuş çıkmada avantajı var. Ancak nereleri çıkıp indiğimi video'larda görürsünüz.

    http://www.youtube.com/watch?v=CCapQgBi0dw

    Asıl aksiyon 2. video ile başlıyor. 2. Video'nun sonunda Angara gençleri olarak Apache'lik yapmasak olmazdı. Bunun için özel olarak geniş alan bulmaya kasamayacağım için, Benzinlik otoparkında iki döndük. Alan dar olduğu için hızım az ve ASR açık. Aracın kar lastikleri ile neler yapabildiğini iyice öğrendik. Bir dahaki kara ASR kapalı yüksek hızla bir iki geyik yaparım söz!

    http://www.youtube.com/watch?v=BuR_VdL5Zp8

    Tebrik ederim. 2. videodaki 3:40 saniyeden sonrasını da gördükten sonra diyecek birşey yok. Bir de lastikler daha dar tabanlı olsaydı, büyük ihtimalle orayı da hiç zorlanmadan çıkardınız.

    Ekleme: Ben olsam o araçta 225/45/17'nin %0.0 değişimli eşdeğeri olan 195/65/15'e geçerdim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi soğutucu -- 9 Ocak 2013; 18:57:04 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    Evet arkadaşlar 225/45/17 UG8 ve Subaru Legacy ikilisi ile yaptığım maymunlukları düzenledim. İki parça halinde youtube'a koydum. Bu işleri yaptığım araç CVT otomatik, 1620kg. Ancak 4 çeker. Dolayısı ile yokuş inmede dezavantajı, yokuş çıkmada avantajı var. Ancak nereleri çıkıp indiğimi video'larda görürsünüz.

    http://www.youtube.com/watch?v=CCapQgBi0dw

    Asıl aksiyon 2. video ile başlıyor. 2. Video'nun sonunda Angara gençleri olarak Apache'lik yapmasak olmazdı. Bunun için özel olarak geniş alan bulmaya kasamayacağım için, Benzinlik otoparkında iki döndük. Alan dar olduğu için hızım az ve ASR açık. Aracın kar lastikleri ile neler yapabildiğini iyice öğrendik. Bir dahaki kara ASR kapalı yüksek hızla bir iki geyik yaparım söz!

    http://www.youtube.com/watch?v=BuR_VdL5Zp8

    videoda tam anlayamadım gerçi aracınız yeni özelliklerini de bilmiyorum yokuşta kalkış desteği falan varmıdır yok mudur fakat sizinkine benzer bir yokuşta bende kalkmıştım lastiklerim 195 tabanlı çok fazla zorlanmadım, elbette karın cinsi de farkediyor kimi karda daha az direnç göstereibliyor lastikler doğal olarak. Fakat gaza nasıl bastınız merak ediyorum. Yüklenmediğinizi tahmin ediyorum acemi şoförler gibi fakat az basıp aralıksız mı bastınız acaba çıksn diye ?

    Size tavsiyem, az gaz verilse bile uzun süreli patinaj çekerek aracın çıkmasını beklememek. Çok dik değilse el frensizde kalkıla bilir fakat benim tavsiyem otomatik değilse yada yokuş kalkış desteği yoksa ve çok dikse yokuş elfreni ile hafif kaldırın arabayı kavramaya başladığında elfrenini hafif hafifce indirerek ayağınızla sürekli yarımaz debriyaj yapın ABS nasıl lastikleri kitlemiyor ara ara dönmesini sağlıyor sizde benzer sıklıkta (abs kadar olamaztabi ) gaz verin, lastik sürekli karda patinaj çekmesin sık sık kısa süreli ama aynı seviyede gaz verin hep. Daha az zorlanma ile çıkabilirsiniz.





    Bu arada Türkler güzel bir icat yapmış. Çoğu kar paletine göre takımı daha kolay olmuş bence. :)

    http://www.youtube.com/watch?v=LKyRWR1Jh8E
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: optiarc

    Tebrik ederim. 2. videodaki 3:40 saniyeden sonrasını da gördükten sonra diyecek birşey yok. Bir de lastikler daha dar tabanlı olsaydı, büyük ihtimalle orayı da hiç zorlanmadan çıkardınız.

    Ekleme: Ben olsam o araçta 225/45/17'nin %0.0 değişimli eşdeğeri olan 195/65/15'e geçerdim.

    Araç uzun yol aracı. Yaptığı kilometrenin 2/3'ünü Ankara-İstanbul arasında 160km hızla yapıyor. O yüzden lastik tabanının geniş olması bizim için çok önemli. Bu lastikleri alma sebebim tamamen buydu. Hatta 215/50/17 orjinal ebat. Bu ebatta spor desenli, yağmur oluklu nispeten ucuz; ama performansı yüksek bir lastik bulamadığım için 225/45/17 aldım. Uzun yol ve özellikle su yarması o derece önemli diyeyim.

    Bir de çok luzumsuz işler yaptık. O yokuşta durup, geri kalkmamızın falan bir anlamı yoktu. Bir de CVT işi bayağı bir bozuyor. Şöyle ki, arçta gaa dokunduğunuzda ilk kalkış anında biraz hızlı bir hızlanma yaratıyor CVT. Bunu kontrol edemiyorsunuz. Gaza çok az da bassanız aracı orta bir ivmelenme ile kaldırıyor. Bu da karda kalkış için olumsuz bir durum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online

    videoda tam anlayamadım gerçi aracınız yeni özelliklerini de bilmiyorum yokuşta kalkış desteği falan varmıdır yok mudur fakat sizinkine benzer bir yokuşta bende kalkmıştım lastiklerim 195 tabanlı çok fazla zorlanmadım, elbette karın cinsi de farkediyor kimi karda daha az direnç göstereibliyor lastikler doğal olarak. Fakat gaza nasıl bastınız merak ediyorum. Yüklenmediğinizi tahmin ediyorum acemi şoförler gibi fakat az basıp aralıksız mı bastınız acaba çıksn diye ?

    Size tavsiyem, az gaz verilse bile uzun süreli patinaj çekerek aracın çıkmasını beklememek. Çok dik değilse el frensizde kalkıla bilir fakat benim tavsiyem otomatik değilse yada yokuş kalkış desteği yoksa ve çok dikse yokuş elfreni ile hafif kaldırın arabayı kavramaya başladığında elfrenini hafif hafifce indirerek ayağınızla sürekli yarımaz debriyaj yapın ABS nasıl lastikleri kitlemiyor ara ara dönmesini sağlıyor sizde benzer sıklıkta (abs kadar olamaztabi ) gaz verin, lastik sürekli karda patinaj çekmesin sık sık kısa süreli ama aynı seviyede gaz verin hep. Daha az zorlanma ile çıkabilirsiniz.





    Bu arada Türkler güzel bir icat yapmış. Çoğu kar paletine göre takımı daha kolay olmuş bence. :)

    http://www.youtube.com/watch?v=LKyRWR1Jh8E


    Türklerin yaptığı icat "Şerefsizim aklıma gelmişti!" Geçen sene patlattığım 4 civarında zincirden sonra aklıma bu dizayn gelmişti. Ben de Audi'ye bir çift kendi dizaynım kolay takılan zincir vari birşey yaptıracağım.


    Bendeki aracın birçok dezavantajı var:

    1) Öncelikle el freni elektronik. Bir-iki tık çekemiyorum.

    2) Araç CVT otomatik. Gaza dokunduğum zaman bile biraz hızlı bir ilk hızlanma yapan enteresan bir Şanzıman. Aynı şanzımanda ara ara gaz vermeniz lastiklere iletilmiyor, onun yerine CVT yaptığınız bu hatayı "telafi" ediyor. Şanzıman Scooter şanzımanının gelişmişi olduğu için, doğası gereği durum bu.

    3) Araç Japon arabası. Yokuş destek sistemim mükemmel!? Durduğunuzda, yokuşta ise el frenini çekiyor. Gaza dokunduğumda zaten kendisi geri indiriyor. Kısaca yokuş destek sistemim var; ama yok. Bir işe yaradığı yok. Çok daha iyisini ben ayağımla yaparım.

    Tüm bu dezavantajlara rağmen, araba net bir biçimde arazi lastikli, düz vites, Ağır şanzımanlı Opel Frontera'dan daha iyi yokuş çıkıyor ve iniyor. En güzeli yokuş inerken durabilmek. Çıkamamak gene sorun değil. 1600kg ve üzeri araçlarda yokuş aşağı durabilmek büyük nimet. Frontera'yı hiçbir kuvvet durduramazdı. Tabi kışlık lastikle o da dururdu muhtemelen de, yarı arazi lastiği ile durmuyordu.

    Kar lastiğini akıl eden, ar-gesinde çalışan herkesin Allah ne rızası varsa versin, ölenlerinin mekanı cennet olsun! O derece!

    CVT'nın ilk anda yüksek ivme vermesi yüzünden, bu araçla yazlık lastikle düz yolda yengeç gibi gidiyordum. Gaza dokunuyorsunuz, aracın arkası anında dönüyor. Sonra yan yan gidiyorsunuz. Araç düz gidemiyordu. Yan eğimlerde yan yan kayıyordu, kimse onu tutamıyordu. En hafif yokuşta kontrolsüz bir biçimde aşağı kayıyordu. ZR lastikli, önden çeker, DSG A3, yaz lastikli Legacy'den çok daha güvenli karda.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    quote:

    Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online

    videoda tam anlayamadım gerçi aracınız yeni özelliklerini de bilmiyorum yokuşta kalkış desteği falan varmıdır yok mudur fakat sizinkine benzer bir yokuşta bende kalkmıştım lastiklerim 195 tabanlı çok fazla zorlanmadım, elbette karın cinsi de farkediyor kimi karda daha az direnç göstereibliyor lastikler doğal olarak. Fakat gaza nasıl bastınız merak ediyorum. Yüklenmediğinizi tahmin ediyorum acemi şoförler gibi fakat az basıp aralıksız mı bastınız acaba çıksn diye ?

    Size tavsiyem, az gaz verilse bile uzun süreli patinaj çekerek aracın çıkmasını beklememek. Çok dik değilse el frensizde kalkıla bilir fakat benim tavsiyem otomatik değilse yada yokuş kalkış desteği yoksa ve çok dikse yokuş elfreni ile hafif kaldırın arabayı kavramaya başladığında elfrenini hafif hafifce indirerek ayağınızla sürekli yarımaz debriyaj yapın ABS nasıl lastikleri kitlemiyor ara ara dönmesini sağlıyor sizde benzer sıklıkta (abs kadar olamaztabi ) gaz verin, lastik sürekli karda patinaj çekmesin sık sık kısa süreli ama aynı seviyede gaz verin hep. Daha az zorlanma ile çıkabilirsiniz.





    Bu arada Türkler güzel bir icat yapmış. Çoğu kar paletine göre takımı daha kolay olmuş bence. :)

    http://www.youtube.com/watch?v=LKyRWR1Jh8E


    Türklerin yaptığı icat "Şerefsizim aklıma gelmişti!" Geçen sene patlattığım 4 civarında zincirden sonra aklıma bu dizayn gelmişti. Ben de Audi'ye bir çift kendi dizaynım kolay takılan zincir vari birşey yaptıracağım.


    Bendeki aracın birçok dezavantajı var:

    1) Öncelikle el freni elektronik. Bir-iki tık çekemiyorum.

    2) Araç CVT otomatik. Gaza dokunduğum zaman bile biraz hızlı bir ilk hızlanma yapan enteresan bir Şanzıman. Aynı şanzımanda ara ara gaz vermeniz lastiklere iletilmiyor, onun yerine CVT yaptığınız bu hatayı "telafi" ediyor. Şanzıman Scooter şanzımanının gelişmişi olduğu için, doğası gereği durum bu.

    3) Araç Japon arabası. Yokuş destek sistemim mükemmel!? Durduğunuzda, yokuşta ise el frenini çekiyor. Gaza dokunduğumda zaten kendisi geri indiriyor. Kısaca yokuş destek sistemim var; ama yok. Bir işe yaradığı yok. Çok daha iyisini ben ayağımla yaparım.

    Tüm bu dezavantajlara rağmen, araba net bir biçimde arazi lastikli, düz vites, Ağır şanzımanlı Opel Frontera'dan daha iyi yokuş çıkıyor ve iniyor. En güzeli yokuş inerken durabilmek. Çıkamamak gene sorun değil. 1600kg ve üzeri araçlarda yokuş aşağı durabilmek büyük nimet. Frontera'yı hiçbir kuvvet durduramazdı. Tabi kışlık lastikle o da dururdu muhtemelen de, yarı arazi lastiği ile durmuyordu.

    Kar lastiğini akıl eden, ar-gesinde çalışan herkesin Allah ne rızası varsa versin, ölenlerinin mekanı cennet olsun! O derece!

    CVT'nın ilk anda yüksek ivme vermesi yüzünden, bu araçla yazlık lastikle düz yolda yengeç gibi gidiyordum. Gaza dokunuyorsunuz, aracın arkası anında dönüyor. Sonra yan yan gidiyorsunuz. Araç düz gidemiyordu. Yan eğimlerde yan yan kayıyordu, kimse onu tutamıyordu. En hafif yokuşta kontrolsüz bir biçimde aşağı kayıyordu. ZR lastikli, önden çeker, DSG A3, yaz lastikli Legacy'den çok daha güvenli karda.

    Şimdi anladım hocam dün fox ta bir kar paleti gösterdiler yoğun kar yağışlı yerler için yapılmış. Videosunu çok aradım ama bulamadım :/ 4 tane bildiğiniz ufak palet yapılmış özel bir platforma. Araçla onun üstüne çıkıyorsun lastik döndükçe palette dönüyor 4x4 araç dağ tepe yoğun karda gidiyordu. Batmasın gömülmesin diye de önüne koruyucu koymuşlar. ambulanslar için falan mesela süper çözüm olur.

    Kışlık lastik büyük nimet vallahi. Birde çivisi girip çıkan bişi olsa keşe, tam buzlu yolda mesela çivili halde kullanabilsek böyle bir özelliklte lastik olsa tadından yenmez




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online


    Şimdi anladım hocam dün fox ta bir kar paleti gösterdiler yoğun kar yağışlı yerler için yapılmış. Videosunu çok aradım ama bulamadım :/ 4 tane bildiğiniz ufak palet yapılmış özel bir platforma. Araçla onun üstüne çıkıyorsun lastik döndükçe palette dönüyor 4x4 araç dağ tepe yoğun karda gidiyordu. Batmasın gömülmesin diye de önüne koruyucu koymuşlar. ambulanslar için falan mesela süper çözüm olur.

    Kışlık lastik büyük nimet vallahi. Birde çivisi girip çıkan bişi olsa keşe, tam buzlu yolda mesela çivili halde kullanabilsek böyle bir özelliklte lastik olsa tadından yenmez

    Bu olmasın:

    http://resim.donanimhaber.com/m_70104367/mpage_1/f_/key_//tm.htm#70104367




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online


    Şimdi anladım hocam dün fox ta bir kar paleti gösterdiler yoğun kar yağışlı yerler için yapılmış. Videosunu çok aradım ama bulamadım :/ 4 tane bildiğiniz ufak palet yapılmış özel bir platforma. Araçla onun üstüne çıkıyorsun lastik döndükçe palette dönüyor 4x4 araç dağ tepe yoğun karda gidiyordu. Batmasın gömülmesin diye de önüne koruyucu koymuşlar. ambulanslar için falan mesela süper çözüm olur.

    Kışlık lastik büyük nimet vallahi. Birde çivisi girip çıkan bişi olsa keşe, tam buzlu yolda mesela çivili halde kullanabilsek böyle bir özelliklte lastik olsa tadından yenmez

    Bu olmasın:

    http://resim.donanimhaber.com/m_70104367/mpage_1/f_/key_//tm.htm#70104367

    Vallaha o bende dünden beri arıyorum youtube da diğer video sitelerinde. Adamlar direk ürün adıyla video koymuşlar sistem güzel bence , kişisel olarak kullanımı abartı olur tabi şehir içinde ama bazı araçlar için devlet düşünebilir. :)




  • Internet'te birsey ararken denk geldim.
    Yazmadan duramadim.

    Iste bu kafalar yuzunden her sene binlerce kisi olüyor. Onbinlerce insan agliyor. Anasiz babasiz cocuklarinda, sakat sandelyesine dusenlerinde, isini gucunu kaybedenlerinde, hayatlari karartanlarinda, bayramlari zindan yapanlarinda sebebi bu insanlar...

    Tum dunyada insanlar keriz zaten.. Akil sahibi zeka kupu bir millet tek biziz...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.