Artık hayatı kolaylaştıran, iş hayatında yer edinmeyi sağlayan koçlar, danışmanlar , eğitmenler mevcut. Bunlardan bir kaç tanesini yazmak istiyorum bilgi olsun. Tek tek kavramları aramaktansa hepsini bir ara da bulmak daha kolay olacaktır. 1) Yönetici koçluğu; asıl amaç yöneticilerin performanslarını geliştirmek ve başarı kaydedenler için destek sunmak. Başka bir deyişle kurumsal başarıda bireysel katkıyı artırmak. 2)Takım koçluğu; asıl amaç profesyonel hayatta birlikte yol alan bireylerin, birbirlerini anlayarak ve empati kurarak, aralarındaki sorunları çözerek, kendi aralarında özel bir iletişim geliştirerek gerçek bir takım olmalarını sağlamak. 3)İmaj ve iletişim koçluğu; asıl amaç yöneticilerin kendi kültürlerini kaybetmeden şirket kültürünü ve imajını benimseyip dışarıya en doğru şekilde yansıtmalarını sağlamak.
Aklıma gelenler bunlar şimdilik ama merak edilen bir kavram olursa yardımcı olabilirim. Birde bildiğim kadarıyla tüm bu kavramların birleşmesiyle "Değişim Yönetimi" ortaya çıkıyor. O da ayrı bir konu ...
Kavramları açıklaman iyi olmuş ama değişim yönetimini yanlış biliyorsun biraz. Değişim Yönetimi hizmeti için hepsini bir arada alman gerekmez. Herkes in alması gereken eğitim farklıdır sonuçta :) Eğitim aldım değişicem demek de pek doğru değil. Sen bir süreç için adım atıyorsun ve zamanla kalıcı bir şekilde davranış değişikliği meydana gelebilir. Bu biraz da kişiyle alakalı.