Şimdi Ara

Karlı zeminde lastik basınçları hk. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
0
Favori
2.887
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Resme baktığımızda havaları indirince yere uygulanan basınç artıyor yüzey azaldığı için.ayrıca lastiğin dışındaki desenler karda tutunmaya daha yatkın olduğu için indirmek daha mantıklı gibi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • .IsTanBul. kullanıcısına yanıt
    Sizin dediğiniz şeyde mantık yok, yanlış var. Basit fizik kurallarında bahsediyoruz. Bakın kar patiklerini düşünün.

     Karlı zeminde lastik basınçları hk.


    Karda yürürken bunlarla avantajlı hale geçer ve batmadan yürürüz değil mi? Bizler adım atarak ilerliyoruz. Otomobiller ise tekerleklerini ekseninde döndürerek. Arkaya doğru iterek sürtünmeden çekiş alan bir sistem. Çok farklı bir sistem. Bu paletli sistemi otomobillere uygularsak, yani lastiğin yüzey alanı genişleyip kara batamazsa dönen tekerlek zaten kaygan olan zeminde anında patinaja düşer, çünkü yere değen yüzey alanı küçük. Kar gibi zeminde otomobil tekerleğinin tutunabilmesi için, insanın tam aksine tekerleğin kara saplanması ve alttaki karı ezerek sertleştirmesi ya da sert zemine ulaşması gerekir. Bunu ne kadar ince bir tabanla yaparsa en ufak alana o kadar çok basınç uygular. Bu da traksiyon yani sürtünmeden gelen çekişi arttırmış olur. Arabanın toplam döndürme gücünü olabildiğince ufak bir alana vermiş olursunuz, bunu yaparken de lastikleri yere basıyor olduğunuz için araba rahat yol alır.

    Geniş tabanda, düşük havada bunun tam tersi olur, hem çekiş gücünü geniş -kaygan- alana yayarsınız-, hem de lastiklerin sert zemine inip tutuş sağlamasını zorlaştırırsınız. Bu yaptığınız yukarıdaki kar paletlerini giymiş bir insanın yokuş yukarı kar çıkmaya çalışmasına benzer. Düz yolda batmadan gayet güzel ilerlerken, yokuşta, kara girmeyen paletler kayacak ve kişi yukarı tırmanamayacaktır. O yüzden zemin kayganlaştıkça yüzeyi ısırıcı daha sivri ekipmanlar kullanır. Otomobilde de aynı. Bakın kardaki rallilere otomobil lastikleri normalin yarısı kalınlığında. Sizin mantıkla olsa kuru yol lastiğinde daha da kalın lastik kullanarak tutuş sağlamaları beklenirdi ki, olsa bir şey değil.

    Yani işin özeti; tutuşu arttırmak için aracın ağırlığını 4 teker yüzeyinde olabildiğince ufak alana yaymak lazımdır ki her teker o ufak alana iyice baskı yapabilsin. Ne kadar yere baskı o kadar tutuş. Bunu da daha ince ya da normalden daha hava basılmış lastiklerle elde edersiniz. 1 tonluk araçta her tekere 250 kilo düşer diyelim teoride. 250 kiloyu 80cm2 alana yedirmek, 100cm2 alana yedirmekten daha fazla baskı yapar yüzeyde.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Sizin dediğiniz şeyde mantık yok, yanlış var. Basit fizik kurallarında bahsediyoruz. Bakın kar patiklerini düşünün.

     Karlı zeminde lastik basınçları hk.


    Karda yürürken bunlarla avantajlı hale geçer ve batmadan yürürüz değil mi? Bizler adım atarak ilerliyoruz. Otomobiller ise tekerleklerini ekseninde döndürerek. Arkaya doğru iterek sürtünmeden çekiş alan bir sistem. Çok farklı bir sistem. Bu paletli sistemi otomobillere uygularsak, yani lastiğin yüzey alanı genişleyip kara batamazsa dönen tekerlek zaten kaygan olan zeminde anında patinaja düşer, çünkü yere değen yüzey alanı küçük. Kar gibi zeminde otomobil tekerleğinin tutunabilmesi için, insanın tam aksine tekerleğin kara saplanması ve alttaki karı ezerek sertleştirmesi ya da sert zemine ulaşması gerekir. Bunu ne kadar ince bir tabanla yaparsa en ufak alana o kadar çok basınç uygular. Bu da traksiyon yani sürtünmeden gelen çekişi arttırmış olur. Arabanın toplam döndürme gücünü olabildiğince ufak bir alana vermiş olursunuz, bunu yaparken de lastikleri yere basıyor olduğunuz için araba rahat yol alır.

    Geniş tabanda, düşük havada bunun tam tersi olur, hem çekiş gücünü geniş -kaygan- alana yayarsınız-, hem de lastiklerin sert zemine inip tutuş sağlamasını zorlaştırırsınız. Bu yaptığınız yukarıdaki kar paletlerini giymiş bir insanın yokuş yukarı kar çıkmaya çalışmasına benzer. Düz yolda batmadan gayet güzel ilerlerken, yokuşta, kara girmeyen paletler kayacak ve kişi yukarı tırmanamayacaktır. O yüzden zemin kayganlaştıkça yüzeyi ısırıcı daha sivri ekipmanlar kullanır. Otomobilde de aynı. Bakın kardaki rallilere otomobil lastikleri normalin yarısı kalınlığında. Sizin mantıkla olsa kuru yol lastiğinde daha da kalın lastik kullanarak tutuş sağlamaları beklenirdi ki, olsa bir şey değil.

    Yani işin özeti; tutuşu arttırmak için aracın ağırlığını 4 teker yüzeyinde olabildiğince ufak alana yaymak lazımdır ki her teker o ufak alana iyice baskı yapabilsin. Ne kadar yere baskı o kadar tutuş. Bunu da daha ince ya da normalden daha hava basılmış lastiklerle elde edersiniz. 1 tonluk araçta her tekere 250 kilo düşer diyelim teoride. 250 kiloyu 80cm2 alana yedirmek, 100cm2 alana yedirmekten daha fazla baskı yapar yüzeyde.


    Halen geniş taban diyorsunuz

    hemicanın paylaştığı fotoya bakın bakalım hangi basınçta geniş taban oluşuyor hangisinde dar?

    CM2 alan hesabı yapsak ne kadar fark olur cok merak edıyorum ayıca?.




  • Böyle YANLIŞ bilgiler içeren başlık ile insanları yanlış yönlendirip yolda kazalara davetiye çıkartıyorsunuz..

    1. Kış lastiği demek sadece karda kullanılan lastik demek değildir. Önce bunu öğrenin. Kış lastiği +7 derecenin altında, Islak, Kuru, Karlı her türlü yolda yazlık lastiklere göre daha emniyetli bir tutunma ve fren mesafesi sunar.

    2. Kar yağdığında lastik havaları indirilmez.. Lastik havası indirmekle güvenli tutunma ve fren mesafesi sağlanmaz.


    Arkadaşlar bunların detayını gayet güzel izah etmeye çalışmışlar.. Anlamışsınızdır umarım yanlış bilgiye sahip olduğunuzu...

    Yok hala bilgi istiyorum diyorsanız, bu işin uzmanlarının konularını okuyun...

    Mesela : KARDA ve BUZDA NASIL ARABA KULLANILIR .. (Sondan 3. cümle gayet anlaşılır bir cümledir. )


    Trafikte can taşınıyor... Bu hatalı bilginizi okuyup, yarın öbürgün karlı havada uygulayıp kazaya sebep olarak kişilerin vebalini almayın.. Lütfen konunun silinmesi için yöneticilere mesaj atın, ilk mesajı da silin..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yolcum -- 9 Şubat 2015; 21:09:36 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yolcum

    Böyle YANLIŞ bilgiler içeren başlık ile insanları yanlış yönlendirip yolda kazalara davetiye çıkartıyorsunuz..

    1. Kış lastiği demek sadece karda kullanılan lastik demek değildir. Önce bunu öğrenin. Kış lastiği +7 derecenin altında, Islak, Kuru, Karlı her türlü yolda yazlık lastiklere göre daha emniyetli bir tutunma ve fren mesafesi sunar.

    2. Kar yağdığında lastik havaları indirilmez.. Lastik havası indirmekle güvenli tutunma ve fren mesafesi sağlanmaz.


    Arkadaşlar bunların detayını gayet güzel izah etmeye çalışmışlar.. Anlamışsınızdır umarım yanlış bilgiye sahip olduğunuzu...

    Yok hala bilgi istiyorum diyorsanız, bu işin uzmanlarının konularını okuyun...

    Mesela : KARDA ve BUZDA NASIL ARABA KULLANILIR .. (Sondan 3. cümle gayet anlaşılır bir cümledir. )


    Trafikte can taşınıyor... Bu hatalı bilginizi okuyup, yarın öbürgün karlı havada uygulayıp kazaya sebep olarak kişilerin vebalini almayın.. Lütfen konunun silinmesi için yöneticilere mesaj atın, ilk mesajı da silin..





    Sondan 3. cümleyi okuduğumuzda lastiğin tam olarak yere basmayacağını söylüyor.Zaten benim düşüncemde lastiği tam yüzeyini yere bastırmak gibi bir niyetim yok ağırlıgı lastik kenarlarına dağıtmak ve yandaki kanal yapısı sayesinde tutunmayı artırmak .


    Yukardaki arkadaşların hepsi yüzey alanının hesabından dolayı daha az bi tutunma olacağını söylüyolardı fakat hemican arkadasın paylastıgı resme bakarsanız yuzey alanda genısleme yok aksine daralma var
    .




  • Çıkarım baştan sona yanlış lastikleri sabit bileşen olarak düşününce tabi sadece yüzeyine göre kafa vurdurma oluyor :) bunu yüzey etkisi ile izah etmeyede çalışmak da yanlış.
    Siz ilk önce liontechin lastik konusunu okuyun iyice öğrenin lastiklerin farklılıklarını ve nedenlerini ilk önce kavrayamadığından zulüm geliyor kış lastiği konusu tabi. Basınç ile farklı hamur ve çalışma sıcaklıklarına sahip latiğin tutunma katsayısını yuvarlanma direncini öyle yakalayamazsınız. Her lastiğin performans deyip geçtiğimiz verimli tutunma, tolerasyon çalışma sıcaklıkları aralığı vardır bu da işin en başında hamur karakteristiği tasarımı ile başlar. Yazlık lastiğin çalışma koşul aralığını zaten yakalayamadığınızdan yanaklarla tolerans çabası sadece düzlemsel olmayan aşınmaya ve tel kırmaya sebep olur o kadar. Kışlık lastiklerde dikey kanal olmadığı sanılıyor galiba.
  • Tutturmuşsunuz hemicanın paylaştığı fotoğraf diye. O çizimlerde ne olduğu anlaşılabilsin diye durum abartılarak çizilmiş. Siz zannediyor musunuz lastik havasını indirince o resimdeki gibi sadece keneralar yere değercek, ortası değmeyecek? Böyle mi düşünüyorsun8uz gerçekten? O resimler o durumlarda lastiğin neresinin aşınacağını göstermek için yapılmıştır, lastiğin hangi alanı değdiği değil. Tren tekerleğimi bu ortası boş gitsin? Lastil malzeme, tam havada ayarlanan yüzey alanı basar, fazla havadakenarlar basmaz ya da az basar, orta aşınır, az havada, lasik yere yayılır ve kenarlardan ezilir. Hem ortası hem de normalde değmemesi gereken yanakların uç kısımları da yere değer bu yayılmadan dolayı. Yani yere basan yüzey alanı en çok bu tipte olur. Ortasındaki hava az olduğundan dolayı da kenarlar daha fazla aşınma gösterir. Yani ortası değmez, kenarlar değer diye birşey yok, tüm lastik yola yayılır ama aşınma farklı olur. Dolayısıyla aslak karda kullanılmaz. Bu kadar insan aynı şeyi söylüyor, tüm dünyada kabul eidlmiş bir olgudur, üstüne ralli örneği veriyoruz, hala burnunuzun dikine kafanızda kendinizi inandırdığınız iddianıza devam ediyorsunuz.

    Bu kadar inat etmekte karalıysanız, hazır kar yağıyor yurtta şu an. Bir normalden biraz fazla hava basıp sürün aracınızı, sonrada havaları indirip sürün farkı görün.. Yalnız düşük havalı lastiklerle trafikte dolaşmayın, insanların mal ve can sağlığıyla oynamayın..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Tutturmuşsunuz hemicanın paylaştığı fotoğraf diye. O çizimlerde ne olduğu anlaşılabilsin diye durum abartılarak çizilmiş. Siz zannediyor musunuz lastik havasını indirince o resimdeki gibi sadece keneralar yere değercek, ortası değmeyecek? Böyle mi düşünüyorsun8uz gerçekten? O resimler o durumlarda lastiğin neresinin aşınacağını göstermek için yapılmıştır, lastiğin hangi alanı değdiği değil. Tren tekerleğimi bu ortası boş gitsin? Lastil malzeme, tam havada ayarlanan yüzey alanı basar, fazla havadakenarlar basmaz ya da az basar, orta aşınır, az havada, lasik yere yayılır ve kenarlardan ezilir. Hem ortası hem de normalde değmemesi gereken yanakların uç kısımları da yere değer bu yayılmadan dolayı. Yani yere basan yüzey alanı en çok bu tipte olur. Ortasındaki hava az olduğundan dolayı da kenarlar daha fazla aşınma gösterir. Yani ortası değmez, kenarlar değer diye birşey yok, tüm lastik yola yayılır ama aşınma farklı olur. Dolayısıyla aslak karda kullanılmaz. Bu kadar insan aynı şeyi söylüyor, tüm dünyada kabul eidlmiş bir olgudur, üstüne ralli örneği veriyoruz, hala burnunuzun dikine kafanızda kendinizi inandırdığınız iddianıza devam ediyorsunuz.

    Bu kadar inat etmekte karalıysanız, hazır kar yağıyor yurtta şu an. Bir normalden biraz fazla hava basıp sürün aracınızı, sonrada havaları indirip sürün farkı görün.. Yalnız düşük havalı lastiklerle trafikte dolaşmayın, insanların mal ve can sağlığıyla oynamayın..

    Dostum gecen kar yağdıgında normal basınçla çıkamadığım yokuşu lastiği indirdikten sonra cok rahat çıktım.

    Sizde tutturmuşsunuz yüzey alan yüzey alan diye kaç cm2 büyüyor veya küçülüyor ki batma çıkma olsun?

    Araç lastiği indirildiğinde bi kere yuvarlanma direnci artıyo buda araçın daha ii tutunmasını sağlıyor.



    .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: .IsTanBul.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Tutturmuşsunuz hemicanın paylaştığı fotoğraf diye. O çizimlerde ne olduğu anlaşılabilsin diye durum abartılarak çizilmiş. Siz zannediyor musunuz lastik havasını indirince o resimdeki gibi sadece keneralar yere değercek, ortası değmeyecek? Böyle mi düşünüyorsun8uz gerçekten? O resimler o durumlarda lastiğin neresinin aşınacağını göstermek için yapılmıştır, lastiğin hangi alanı değdiği değil. Tren tekerleğimi bu ortası boş gitsin? Lastil malzeme, tam havada ayarlanan yüzey alanı basar, fazla havadakenarlar basmaz ya da az basar, orta aşınır, az havada, lasik yere yayılır ve kenarlardan ezilir. Hem ortası hem de normalde değmemesi gereken yanakların uç kısımları da yere değer bu yayılmadan dolayı. Yani yere basan yüzey alanı en çok bu tipte olur. Ortasındaki hava az olduğundan dolayı da kenarlar daha fazla aşınma gösterir. Yani ortası değmez, kenarlar değer diye birşey yok, tüm lastik yola yayılır ama aşınma farklı olur. Dolayısıyla aslak karda kullanılmaz. Bu kadar insan aynı şeyi söylüyor, tüm dünyada kabul eidlmiş bir olgudur, üstüne ralli örneği veriyoruz, hala burnunuzun dikine kafanızda kendinizi inandırdığınız iddianıza devam ediyorsunuz.

    Bu kadar inat etmekte karalıysanız, hazır kar yağıyor yurtta şu an. Bir normalden biraz fazla hava basıp sürün aracınızı, sonrada havaları indirip sürün farkı görün.. Yalnız düşük havalı lastiklerle trafikte dolaşmayın, insanların mal ve can sağlığıyla oynamayın..

    Dostum gecen kar yağdıgında normal basınçla çıkamadığım yokuşu lastiği indirdikten sonra cok rahat çıktım.

    Sizde tutturmuşsunuz yüzey alan yüzey alan diye kaç cm2 büyüyor veya küçülüyor ki batma çıkma olsun?

    Araç lastiği indirildiğinde bi kere yuvarlanma direnci artıyo buda araçın daha ii tutunmasını sağlıyor.



    .

    Yuvarlanma direnci kuru zeminde etkilidir ve istenendir. Kar gibi akıcı zeminde hiçbir vasfı yoktur ve lastik kar üzerinde palet misali kızaklama yapar. Lastiğin kuru zemine ulaşması yada karın derinine inerek tutuşu sertleştirmesi gerekir. Bundan dolayıdır ki performans lastiklerinde yüzey daha düzken hatta yarış lastikleri slickler tamamen düz yüzeyliyken, yağmur ve kış lastikleri daha derin ve bol dişlidir. Her bir diş karı yüzeyine daha iyi girsin ve tutuş sağlasın diye. Sizin mantıkla altı dümdüz slick lastik en çok yüzey temasıyla en iyi yuvarlanma direncine sahip olup karda en iyi çekerdi. Var mı böyle birşey, ayakkabının altına naylon geçirip yürümeye çalışmaktan farksız olur.

    Ben hiç bir mesajımda daha yüksek hava, normalden çok fark yaratır, yüzey alanını çok değiştirir, tutuşu süper arttırır demiyorum, önerilen daha yüksek basınçtır daha iyisi daha ince tekerlektir diyorum ve her cümlemin sonuna ekledim karda hava düşürmek yanlıştır ve kimse tarafından önerilmez diye.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: .IsTanBul.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Tutturmuşsunuz hemicanın paylaştığı fotoğraf diye. O çizimlerde ne olduğu anlaşılabilsin diye durum abartılarak çizilmiş. Siz zannediyor musunuz lastik havasını indirince o resimdeki gibi sadece keneralar yere değercek, ortası değmeyecek? Böyle mi düşünüyorsun8uz gerçekten? O resimler o durumlarda lastiğin neresinin aşınacağını göstermek için yapılmıştır, lastiğin hangi alanı değdiği değil. Tren tekerleğimi bu ortası boş gitsin? Lastil malzeme, tam havada ayarlanan yüzey alanı basar, fazla havadakenarlar basmaz ya da az basar, orta aşınır, az havada, lasik yere yayılır ve kenarlardan ezilir. Hem ortası hem de normalde değmemesi gereken yanakların uç kısımları da yere değer bu yayılmadan dolayı. Yani yere basan yüzey alanı en çok bu tipte olur. Ortasındaki hava az olduğundan dolayı da kenarlar daha fazla aşınma gösterir. Yani ortası değmez, kenarlar değer diye birşey yok, tüm lastik yola yayılır ama aşınma farklı olur. Dolayısıyla aslak karda kullanılmaz. Bu kadar insan aynı şeyi söylüyor, tüm dünyada kabul eidlmiş bir olgudur, üstüne ralli örneği veriyoruz, hala burnunuzun dikine kafanızda kendinizi inandırdığınız iddianıza devam ediyorsunuz.

    Bu kadar inat etmekte karalıysanız, hazır kar yağıyor yurtta şu an. Bir normalden biraz fazla hava basıp sürün aracınızı, sonrada havaları indirip sürün farkı görün.. Yalnız düşük havalı lastiklerle trafikte dolaşmayın, insanların mal ve can sağlığıyla oynamayın..

    Dostum gecen kar yağdıgında normal basınçla çıkamadığım yokuşu lastiği indirdikten sonra cok rahat çıktım.

    Sizde tutturmuşsunuz yüzey alan yüzey alan diye kaç cm2 büyüyor veya küçülüyor ki batma çıkma olsun?

    Araç lastiği indirildiğinde bi kere yuvarlanma direnci artıyo buda araçın daha ii tutunmasını sağlıyor.



    .

    Yuvarlanma direnci kuru zeminde etkilidir ve istenendir. Kar gibi akıcı zeminde hiçbir vasfı yoktur ve lastik kar üzerinde palet misali kızaklama yapar. Lastiğin kuru zemine ulaşması yada karın derinine inerek tutuşu sertleştirmesi gerekir. Bundan dolayıdır ki performans lastiklerinde yüzey daha düzken hatta yarış lastikleri slickler tamamen düz yüzeyliyken, yağmur ve kış lastikleri daha derin ve bol dişlidir. Her bir diş karı yüzeyine daha iyi girsin ve tutuş sağlasın diye. Sizin mantıkla altı dümdüz slick lastik en çok yüzey temasıyla en iyi yuvarlanma direncine sahip olup karda en iyi çekerdi. Var mı böyle birşey, ayakkabının altına naylon geçirip yürümeye çalışmaktan farksız olur.

    Ben hiç bir mesajımda daha yüksek hava, normalden çok fark yaratır, yüzey alanını çok değiştirir, tutuşu süper arttırır demiyorum, önerilen daha yüksek basınçtır daha iyisi daha ince tekerlektir diyorum ve her cümlemin sonuna ekledim karda hava düşürmek yanlıştır ve kimse tarafından önerilmez diye.

    Yanş tabi karlı zeminde kış lastiği kullanılmalıdır ince tabanlı lastlik geniş tabanlıya göre daha iyidir.

    Ama aynı lastikte şişikle inik arasında yüzey alanı farkı olmayacağı düşüncesindeyim

    Gecende denediğimde baya fark gördüm artık gidemez dediğim yerlere çıktı araba

    Üzerinde 2010 turanza lastik var resimdeki yerde sorunsuz kullandım
     Karlı zeminde lastik basınçları hk.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Tamamen yanlış bilgi, hava koşulları ne olursa olsun önerilen değerleri korumak gerekir. Uygun değerler genellikle kapı içlerinde ya da torpidoda belirtilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kış lastiğinde özellikle belirtmek gerekirki lastiği yerde tutan şey orta tabanıdır yani sırt desenidir.Sen lastiğin havasını indirdiğin zaman sırt deseninin tahliye kanallarını ve z şeklindeki kılcal kanallarını kapatırsın.Bunlar kar üzerinde pençev işlevi görür.Lastiğin omuz deseni yani yan kısımları değildir kış lastiği yolda tutan.Bu yüzden kış lastiği kullanırken tabanın yolda olması lazım bunun içinde örn normalde 195 kullanılan lastik kışlıkta 185 kullanılabilir ve fazla şişirilir.Ancak az şişirilen kış lastiğinin sadece yanakları yol yüzeyinde kalır.

    Bunlarda bazı bilgiler lastik üreticilerinden ;

    Michelin :

    Kış aylarında lastiklerin şişirilmesi

    Havalar soğuduğunda, lastik hava basınçlarınız düşmektedir. Örneğin, bir lastik 20ºC’de 2 bar (29 psi) şişirildiyse, lastik hava basıncı 0ºC’de sadece 1,8 bar (26 psi) okunabilmektedir. Lastik hava basınçlarınız soğuk havada kontrol ettiğinizde düşükse, taşıt imalatçısının tavsiyelerine göre lastikleri yeniden şişiriniz.

    Tavsiyemiz:

    Lastik hava basınçlarınızı soğuk lastiklerle ayarlarken (dışarıdaki ortam sıcaklığında lastik sıcaklığı) araç üreticisinin tavsiye edilen basınçlarına ayarlayınız.
    Lastik hava basınçlarınızı sıcak bir garaj veya atölyede ayarlarsanız, araç üreticisinin tavsiye edilen basınçlarına 0,2 bar (3 psi) ilave ediniz. Bu ise sizin soğuk havayı telafi etmenizi ve doğru hava basıncıyla kullanmanızı sağlayacaktır.


    Bridgestone :

    - Kış zamanı tutunmayı arttırmak adına lastik hava basıncını birkaç psi düşürmek faydalı olur mu?

    Hava her 3-4 derece soğuduğunda lastik iç basıncı 1 psi düşmektedir. Bunun üstüne kışın lastiğin basıncını daha da azaltmak hem lastiğin ömrünü kısaltacak hem de ciddi güvenlik tehlikesi doğuracaktır. Yapılması gereken, araç üreticisinin önerdiği optimum hava basıncını tüm yıl boyunca korumaktır.


    Lassa :

    Lastik basınçlarında mevsimsel farklar etkili olur mu?

    Lastiğin içine basılan gaz ne olursa olsun fizikteki gazlar kanunu geçerlidir. Bir
    başka deyişle aynı lastik ve aynı hava miktari söz konusu olduğunda bile 0 derecedeki
    basınç değeri 30 derecedeki basınç değerinden yaklaşık olarak %10 daha
    düşüktür.
    Doğru uygulama, her mevsimde lastiklerin hava basıncını soğuk durumda iken
    araç üreticisinin tavsiye ettiği değerlere getirmektir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zugasi_berepe

    Yalnış..

    İnik kış lastiği lastiğin kara tutunmasını sağlayan tırnakların kapanmasına sebep olur.Zaten soğuk havada kış lastiğinin içindeki hava dahada düşer.O zaman hem yola tutunamaz karda yürütemez hemde lastiği bozarsınız.Bu yüzden araç üreticisi kaç değer vermişse o değerde yada ona yakın hava basılmalı.Eğer hava çok soğuksa 2-3 bar verilen değerden fazla basılmalıdır.Örn araç üreticiniz 33 psi vermişse 32-33 basmak kafidir

    psi yerine yanlışlıkla bar yazmışsınız. Lastiğe (binek oto) 2-3 bar fazla hava basmak içindeki basıncı 2-2.5 katına çıkarmak demektir. 1 bar = 14.5 psi

    Saygılar..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Haklısınız psi yerine bar yazmışım teşekkürler düzeltiyorum
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.