Şimdi Ara

Karlı zeminde lastik basınçları hk.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
34
Cevap
0
Favori
2.852
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba Arkadaşlar;

    Özellikle istanbul gibi yılın 2 günü 3 cm kar yağan bölgelerde çoğu sürücüler kışlık lastik kullanımını gereksiz görüyolar.

    Bu şekilde karlı yola çıkan veya yolda kalan arkadaşlara tavsiyem lastik havalarını indirin.(Çoğu uzman kişi lastik basınçlarıyla oynamayın diyor.)

    Neden in-di-re-lim?(sansür koyuyor??)

    Yazlık lastiklerine baktığımızda orta kısımda düz kanallar kenar kısımlarda yatay kanallar vardır.Bizi karda götürecek ve durduracak kısım yatay kanallardır.

    Bizde lastik havasını indirip bu yatay kanalların zeminle daha iyi buluşmasını sağlıyoruz.

    Yine yılın 1-2 günü karlı geçen bölgelerde yaşanlar kar lastiği almıyorlarsa yaz lastiğini asimetrik desenli lastikleri tercih etsinler


    Yazdıklarım tavsiye niteliğindedir tartışmaya açıktır.

     Karlı zeminde lastik basınçları hk.

     Karlı zeminde lastik basınçları hk.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi .IsTanBul. -- 10 Şubat 2015; 10:35:49 >







  • Ben olsam indirmek yerine şişiririm.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Blackberry Smoke

    Ben olsam indirmek yerine şişiririm.
    Yalnış..

    İnik kış lastiği lastiğin kara tutunmasını sağlayan tırnakların kapanmasına sebep olur.Zaten soğuk havada kış lastiğinin içindeki hava dahada düşer.O zaman hem yola tutunamaz karda yürütemez hemde lastiği bozarsınız.Bu yüzden araç üreticisi kaç değer vermişse o değerde yada ona yakın hava basılmalı.Eğer hava çok soğuksa 2-3 psi verilen değerden fazla basılmalıdır.Örn araç üreticiniz 33 psi vermişse 32-33 basmak kafidir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zugasi_berepe -- 10 Şubat 2015; 11:11:44 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zugasi_berepe

    Yalnış..

    İnik kış lastiği lastiğin kara tutunmasını sağlayan tırnakların kapanmasına sebep olur.Zaten soğuk havada kış lastiğinin içindeki hava dahada düşer.O zaman hem yola tutunamaz karda yürütemez hemde lastiği bozarsınız.Bu yüzden araç üreticisi kaç değer vermişse o değerde yada ona yakın hava basılmalı.Eğer hava çok soğuksa 2-3 psi verilen değerden fazla basılmalıdır.Örn araç üreticiniz 33 psi vermişse 32-33 basmak kafidir

    Alıntıları Göster
    Tavsiyen hatalı, senin tavsiyene uyup da kaza yapacak şahsın sunacağı hürmetlere de açık mısın?
    Karlı yolda yapılacak en büyük yanlışlık hava basıncını indirmektir...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: degobar

    Tavsiyen hatalı, senin tavsiyene uyup da kaza yapacak şahsın sunacağı hürmetlere de açık mısın?
    Karlı yolda yapılacak en büyük yanlışlık hava basıncını indirmektir...

    Alıntıları Göster
    Karlı havalarda tam aksi olarak lastik havaları yükseltilir. Bu sayede tutunma daha iyi olur.

    Havaları indirmek tamamen yanlış bilgi.
  • Tamamen yanlis ve hatali bilgi vermissiniz.Gereken cevabi arkadaslar vermis zaten.Ben 1 2 psi fazla basiyorum kisLik lastiklerime.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: !sTaNbLuE

    Tamamen yanlis ve hatali bilgi vermissiniz.Gereken cevabi arkadaslar vermis zaten.Ben 1 2 psi fazla basiyorum kisLik lastiklerime.
    Kar lastiği zaten karlı zemin için üretildiğ için havası ile oynanmaz.
    Kar lastiği yoksa lastiklere normalin biraz üzerinde hava basarak aracın karlı zemin ile temas alanını küçültmek tutunmayı arttırabilir.
    Ama siz yine de buna fazla güvenmeyin, kara basacaksanız kar lastiğiniz olsun.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    doğru lastik basıncı ?
    12 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: !sTaNbLuE

    Tamamen yanlis ve hatali bilgi vermissiniz.Gereken cevabi arkadaslar vermis zaten.Ben 1 2 psi fazla basiyorum kisLik lastiklerime.
    Karda inik lastikle gitmek kabak lastikle gitmekten farksız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Discursive

    Karda inik lastikle gitmek kabak lastikle gitmekten farksız.

    Alıntıları Göster
    İndirmek eski şöförlerin yüzeyi arttırmak için kullandıkları bir yöntemdi.

    Fakat günümüzde görüldü ki iki dezavantajlı durumu var.

    1-Tahliye kanallarının kapanması.
    2-Cm2 ye düşen basıncı azalttığı için tutunmayı negatif etkilemesi.

    İleri ve defansif sürüş tekniklerinde uygulamalı eğitimlerde görüldüğü üzere,

    Hangi hava ve yol koşulu olursa olsun üreticinin ( Araç) değerlerine uyunuz.

    Saygılarımla




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cavalier79

    İndirmek eski şöförlerin yüzeyi arttırmak için kullandıkları bir yöntemdi.

    Fakat günümüzde görüldü ki iki dezavantajlı durumu var.

    1-Tahliye kanallarının kapanması.
    2-Cm2 ye düşen basıncı azalttığı için tutunmayı negatif etkilemesi.

    İleri ve defansif sürüş tekniklerinde uygulamalı eğitimlerde görüldüğü üzere,

    Hangi hava ve yol koşulu olursa olsun üreticinin ( Araç) değerlerine uyunuz.

    Saygılarımla

    Alıntıları Göster
    bizzat yaşayan biri olarak.basıncı yüksek lastik basıncı düşük lastiğe göre daha çok kayıyor.İnanmayan denesin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Spirited

    bizzat yaşayan biri olarak.basıncı yüksek lastik basıncı düşük lastiğe göre daha çok kayıyor.İnanmayan denesin.

    Alıntıları Göster
    Benim dediklerim tamamen yazlık lastik ve deseniyle ilgilidir.

    Bakın cm2 alandan basınçtan vs bahsetmişşiniz ama düz kanal basan yüzey geniş olsa ne olur dar olsa ne olur?

    Karlı zemin virajlarda lastik basıncını arttırarak daha iyi viraj kabiliyeti alırsınız fakat kardaki sıkıntı gitmek ce durmaktır.

    Sen hava basarak lastiğin kenarlarını yukarı kaldırdın mı karı tutacak yüzey bırakmıyorsun ki?

    tam anlatmak istediğim olay resimde gözteriyor.

    Turuncu kısımları yere daha ii basması için havayı indiriyoruz aksi taktirde hava bastığımızda sadece orta kısım yere temas edicek oradaki hangi kanal sizin durmanızı veya ilerlemenizi sağlıyacak

     Karlı zeminde lastik basınçları hk.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi .IsTanBul. -- 9 Şubat 2015; 13:24:22 >




  • Isinan hava genlesir soguyan hava buzusur.
    Lutfen havalarinizi kontrol edip orijinal fabrika tavsiyesi degerlere getirin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: froster2006

    Isinan hava genlesir soguyan hava buzusur.
    Lutfen havalarinizi kontrol edip orijinal fabrika tavsiyesi degerlere getirin.
    Yanlış bilgi. Googledan aratıp bu konuya düşenler umarım sadece ilk mesajı okuyup kapatmazlar. YANLIŞ. LASTİK HAVALARINI İNDİRMEYİN!
  • Karlı zeminde kaymamak için kar tahliyesi gerekir. Kar nekadar lastiğin altında kalırsa araç o kadar kayar.

    lastiklere önden değilde yandan baktığınızda bunu net şekilde görebilirsiniz:

     Karlı zeminde lastik basınçları hk.

    sonuç:

    karda lastiği daha fazla şişirmek daha iyi tutunma sağlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ugurozer -- 10 Şubat 2015; 10:58:13 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    Karlı zeminde kaymamak için kar tahliyesi gerekir. Kar nekadar lastiğin altında kalırsa araç o kadar kayar.

    lastiklere önden değilde yandan baktığınızda bunu net şekilde görebilirsiniz:

     Karlı zeminde lastik basınçları hk.

    sonuç:

    karda lastiği daha fazla şişirmek daha iyi tutunma sağlar.
    Denildiği gibi yanlış tavsiye.

    Karlı zeminde daha yüksek havalı ve daha ince tekerler tavsiye edilir ki kara daha iyi batıp sürtünme sağlasın. Lasik alanı genişledikçe lastik kar üzerinde yayılıp tutuşunu kaybeder ve patinaja düşer. Yüzey kaygan olduğu için, aracın tekerlek başına düşen ağırlığını daha küçük alana yayarak, noktasal yüksek baskıyla -çekiş- sağlanır. Kuru havada tam tersi ağırlık geniş alana yayılarak yüksek hızlarda -tutuş- sağlanır. Viraj kabiliyeti gibi.

    Ama zemin kaygansa ve "çekiş" gerekiyorsa, karda lastik havasını indirmek yapılacak en büyük yanlış olur.




  • Yaz-Kış 38psi kullanın.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Yaz-Kış 38psi kullanın.
    Ya arkadaşlar bırakın şu yüzey alanı olayını büyük resme odaklanın ya sen havasını indirince yüzey alanını büyütmüyorsun ki orta yüzeyi tam olarak yüzeye bastırmadığın için yüzey alan büyümüyor??

    Bide kar tahliyesi denmiş arkadaşım su mu bu tahliyesi olsun?

    Bu görüşüme karşıt en destekli görüş lastik havasının düştüğü için kanalların daralması olabilir oda düz kanal yanal kanal farkından dolayı BENCE önemini yitiriyor.

    Şu resme bakın bakalım sizi karda durdurup haraket ettirecek kısım hangi bölge?

    O yeşil kısım alandan,basınçtan hesaplasan ne olur düz kanal?

     Karlı zeminde lastik basınçları hk.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: .IsTanBul.

    Ya arkadaşlar bırakın şu yüzey alanı olayını büyük resme odaklanın ya sen havasını indirince yüzey alanını büyütmüyorsun ki orta yüzeyi tam olarak yüzeye bastırmadığın için yüzey alan büyümüyor??

    Bide kar tahliyesi denmiş arkadaşım su mu bu tahliyesi olsun?

    Bu görüşüme karşıt en destekli görüş lastik havasının düştüğü için kanalların daralması olabilir oda düz kanal yanal kanal farkından dolayı BENCE önemini yitiriyor.

    Şu resme bakın bakalım sizi karda durdurup haraket ettirecek kısım hangi bölge?

    O yeşil kısım alandan,basınçtan hesaplasan ne olur düz kanal?

     Karlı zeminde lastik basınçları hk.

    Alıntıları Göster
    Lastik havasi tek bir yerde indirilir o da off road (ozellikle kum zemin). Sebep ise taslardan falan gecerken lastik onlari kavrasin ve zarar vermeden gec diye, kumda ise batma diye.

    Gelelim simdi senin iddiana. LAstik ideal sekilde sisik iken zaten kenarlari da yere bas. Bu en ideal durumdur cok sisiririsen kenari yere basmaz ama ideal basinca ayarlarsan kenari da basar merak etme. KArda giderken lastik izlerine bak butun kanallarin izlerinin ciktigini gorursun yani hepsi basiyor yere. Indirirek sadecearacin kara batmamasini saglarsin ki (ayni kum mantigi) bu daha kotu olur cunku daha cok kayarsin.

    Bak su resim acikliyor olayi.

     Karlı zeminde lastik basınçları hk.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hemican -- 9 Şubat 2015; 18:07:56 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican

    Lastik havasi tek bir yerde indirilir o da off road (ozellikle kum zemin). Sebep ise taslardan falan gecerken lastik onlari kavrasin ve zarar vermeden gec diye, kumda ise batma diye.

    Gelelim simdi senin iddiana. LAstik ideal sekilde sisik iken zaten kenarlari da yere bas. Bu en ideal durumdur cok sisiririsen kenari yere basmaz ama ideal basinca ayarlarsan kenari da basar merak etme. KArda giderken lastik izlerine bak butun kanallarin izlerinin ciktigini gorursun yani hepsi basiyor yere. Indirirek sadecearacin kara batmamasini saglarsin ki (ayni kum mantigi) bu daha kotu olur cunku daha cok kayarsin.

    Bak su resim acikliyor olayi.

     Karlı zeminde lastik basınçları hk.


    Öncelikle cevabınız için teşekkür ederim.

    Benim dediğim mantik sizin resimdeki inik şekli en soldaki gibi oluyor ve tutunma için olan kanallar tam etkili şekilde oturuyor.(normal şişmede de kenarlar oturuyor fakat tam istenilen kıvamda oturmuyor düz zeminde bakarsaniz o en sağdaki gibi dümdüz olmuyor hafif kıvrımlı oluyor.

    En önemlisi ben inik vaziyette denedim bariz şekilde fark oluyor tutunmada bayır aşağı giderken bile gaza basmanız gerekiyor ve ayagınızı gazdan cektiğiniz an araç yavaşlıyor frene basmanıza gerek kalmıyor.

    Ve kar bittikten sonra lastiği şişirmeye gittigimde bi kaç kişi vardı lastik şişirmek için hepsi karda lastik indirmişti hepside memnundu.

    Ama ben kesinlikle kar-kış lastiğinden bahsetmiyorum

    Teşekkürler

    .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Yaz-Kış 38psi kullanın.

    28 olacaktı herhalde..

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.