Şimdi Ara

KASKO ŞİRKETLERİ En iyisi, en kötüsü? Hangisini tercih edelim? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
231
Cevap
3
Favori
130.791
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Kaskosuz gezmek bence hiç bir şekilde daha ekonomik olamaz. Kaskoyu sadece kendi aracın için düşünme. Bir porsche'a çarpıp hatalı çıkma olasılığı da var bunu da göz önüne almak lazım:)

    Neyse en iyi kasko hangisi bilmiyorum ama bugüne kadar axa oyak bana hiç bir sorun çıkarmadı. En son ön camım çatladı ve 3 yıllık hasarsızlığım bozulmadan expere bile gerek duymadan değiştirdiler.
    Bence de kasko da en önemli olan senin kullandığın servisle o şirketin anlaşmalı olması yoksa çok uğraşırsın.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: byurt

    Arabamın sol arka kelebek camını kırdılar. YIlda bir adet cam değiştirme hakkım olduğu için direk servise gittim camın fiyatı 190 YTL idi. Pressli olduğu için yurtdışından geliyor cam. Türkiyede direk eski lastiği çıkarıp temizliyorlar içine camı yapıştırıyorlar. Kasko bu orjinal servisten değiştirdiğim camı ödedi fakat hasarsızlığımı bitirdi, sebep olarakta anlaşmalı olduğu yere gitmediğim mazeretini gösterdi. Ama anlaşmalı oldukları yerde orjinal cam yoktu zaten adam kendisi bir şekilde oraya bir cam takacaktı.

    markası KOC ALLIANZ dı

    zaten direk bu sene bıraktım şu an CU dan yaptırdım sigortayı



    Koç Allianz'ta Cam hasarları , Anlaşmalı servisler dahilinde hasarsızlık indirimini kesinlikle etkilememektedir , bunu size poliçe üretimi yapan acentenin söylemesi lazım idi ... Bunun ile beraber Asistans hizmetide anlaşmalı çekiciler dahilinde geçerlidir , aksi taktirde ödeme yapılmaz ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi guide -- 7 Kasım 2005, 7:38:20 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: __SaDRaZaM__

    Koç Allianz iyi diyenler çoktu, arkadaşıma "hazır senin aracının firması ile de anlaşması var, onu tercih et" demiştim. Gittik, gerekli görüşmeler yapıldı. Poliçe önümüze geldi, ben alıp inceledim ve itiraz ettim. Aracın orjinal olan deri koltukları, sunroofu vb aksesuarları poliçeye yazılmamış, güvence altına alınmamıştı. Onların da eklenmesini istedim. Olmaz dediler. İzmir Bölgeyi arayıp yetkili şahıs ile görüşüldü. Israr ile ek prim ödememiz gerektiği söyleniyordu. Oysa faturalı orjinal fabrikasyon aksesuarlardı bunlar. Telefonu ben alıp yetkilileri ile konuştum, bana dediği şu: " biz kiataba bakarak fiyat çıkartıyoruz. Bir aracın belirlenmiş fiyatı en alt donanım seviyesininkidir. Biz risk gerçek olduğunda sadece en alt donanımı öderiz. Aynı marka ve model arabanın arada iki - üç kat fiyat farkı oluşturan aksesuar düzeyleri var, ben neye göre poliçe yapayım. bi focus un 15 milyarlık modeli de var, 40 milyarlık da... Bizim aldığmız prim 15 milyarlığın primi... Dolayısı ile de biz en alt donanımı öderiz. O aracın çelik jantlı olmayan modeli varsa, çelik jant bile ödemem" dedi, kesti attı.

    Bir hayal edin, özene bezene araç almışsınız, dünyanın parasını vermişsiniz ve aksesuarlısını tercih etmişsiniz. Mesela Dijital kllima olsun demişsiniz. Mesela deri opsiyonunu bir de ısıtmalı kullanmışsınız. Ve aracınız hasar görmüş, yanmış... Size kumaş koltuk parası ve normal klima ödeniyor. YUUUUHHHHH!!!! Ayıpppp....!!!

    Arkadaşımı alıp çıktığımız için poliçe kaldı. Başka bir şirketten yaptırdık ve bu defa koltuklar da poliçede yerini aldı.

    KOÇ ALLİANZ kullananlara özellikle dikkat etmelerini öneririm, gerekirse İzmir bölgeden görüştüğümüz yetkilinin adını da soracak olan şahıslara söyleyebilirim...





    Acente ile görüşmenizde farkına varmış olduğunuz durumu AYIP olarak ve YUH olarak yansıtmanız bence çok yanlış ...

    Yapılan veya yapılacak olupta yapılmayan poliçe üretimindeki detaylar çok doğrudur . Araçlarda standart donanım baz alınır . Aracı bayiden alırken, extra almış olduğunuz donanım ürünleri için extra ücret ödüyoruz (örneğin sunroof için 1-2 milyar civarında yapılan ödeme ) , kasko poliçesi üretiminde de aksesuar teminatı adı altında nitelik ve bedel girilerek extra ücret ödememiz gerekmektedir ve bu gayet basit ve normal bir uygulamadır.

    Bazı araçlarda deri koltuk , sunroof vs. standart olarak ek ücret ödemeden bize sunulmaktadır. Bu araçlar için poliçe üretimi çalışıldığında ise aksesuar teminatına bedel girilmesine gerek yoktur .




  • ray sigortaya yaptırıyorum kaskomu hiiiç başım ağrımıyor
    en ufak bir çizikte bile hemen hallediyorlar hasarı ne para ödüyorum ne bana ödenmesini bekliyorum nede polis raporuyla uğraşıyorum 1500 YTL lik hasara kadar hasarsızlığımda bozulmuyor.
    e pess yani daha ne istiyim kaskodan.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: guide


    quote:

    Orjinalden alıntı: __SaDRaZaM__

    Koç Allianz iyi diyenler çoktu, arkadaşıma "hazır senin aracının firması ile de anlaşması var, onu tercih et" demiştim. Gittik, gerekli görüşmeler yapıldı. Poliçe önümüze geldi, ben alıp inceledim ve itiraz ettim. Aracın orjinal olan deri koltukları, sunroofu vb aksesuarları poliçeye yazılmamış, güvence altına alınmamıştı. Onların da eklenmesini istedim. Olmaz dediler. İzmir Bölgeyi arayıp yetkili şahıs ile görüşüldü. Israr ile ek prim ödememiz gerektiği söyleniyordu. Oysa faturalı orjinal fabrikasyon aksesuarlardı bunlar. Telefonu ben alıp yetkilileri ile konuştum, bana dediği şu: " biz kiataba bakarak fiyat çıkartıyoruz. Bir aracın belirlenmiş fiyatı en alt donanım seviyesininkidir. Biz risk gerçek olduğunda sadece en alt donanımı öderiz. Aynı marka ve model arabanın arada iki - üç kat fiyat farkı oluşturan aksesuar düzeyleri var, ben neye göre poliçe yapayım. bi focus un 15 milyarlık modeli de var, 40 milyarlık da... Bizim aldığmız prim 15 milyarlığın primi... Dolayısı ile de biz en alt donanımı öderiz. O aracın çelik jantlı olmayan modeli varsa, çelik jant bile ödemem" dedi, kesti attı.

    Bir hayal edin, özene bezene araç almışsınız, dünyanın parasını vermişsiniz ve aksesuarlısını tercih etmişsiniz. Mesela Dijital kllima olsun demişsiniz. Mesela deri opsiyonunu bir de ısıtmalı kullanmışsınız. Ve aracınız hasar görmüş, yanmış... Size kumaş koltuk parası ve normal klima ödeniyor. YUUUUHHHHH!!!! Ayıpppp....!!!

    Arkadaşımı alıp çıktığımız için poliçe kaldı. Başka bir şirketten yaptırdık ve bu defa koltuklar da poliçede yerini aldı.

    KOÇ ALLİANZ kullananlara özellikle dikkat etmelerini öneririm, gerekirse İzmir bölgeden görüştüğümüz yetkilinin adını da soracak olan şahıslara söyleyebilirim...





    Acente ile görüşmenizde farkına varmış olduğunuz durumu AYIP olarak ve YUH olarak yansıtmanız bence çok yanlış ...

    Yapılan veya yapılacak olupta yapılmayan poliçe üretimindeki detaylar çok doğrudur . Araçlarda standart donanım baz alınır . Aracı bayiden alırken, extra almış olduğunuz donanım ürünleri için extra ücret ödüyoruz (örneğin sunroof için 1-2 milyar civarında yapılan ödeme ) , kasko poliçesi üretiminde de aksesuar teminatı adı altında nitelik ve bedel girilerek extra ücret ödememiz gerekmektedir ve bu gayet basit ve normal bir uygulamadır.

    Bazı araçlarda deri koltuk , sunroof vs. standart olarak ek ücret ödemeden bize sunulmaktadır. Bu araçlar için poliçe üretimi çalışıldığında ise aksesuar teminatına bedel girilmesine gerek yoktur .

    Ben de buna katılıyorum çünkü sen arabaya etra aksesuar için nasıl fiyat farkı ödüyorsan kaskoya da ödemek zorundasın. Kaldı ki bunu baştan açıklamışlar. benim ilk kasko yaptırdığım zamanlarda yıllarca çalıştığımızAXA OYAK acentesi böyle bir açıklama yapmadığından bayağı bir kazık yemiştim. 3 yıldan beri bütün poliçelerim Koç Allianz.
    Senin yaptırdığın poliçede deri koltuk , sun roof orjinal deyipte prim almadılarsa yarın öbür gün böyle bir hasar meydana geldiğinde fabrikadan bilgi isteyecekler ve bunların standart olmadığını söylediklerinde sana standartın fiyatını ödeyecekler. Böylece benim AXA OYAk tan yediğim kazığı birde senin arkadaşın yemiş olacak malesef. Ama prim farkı ödediysen eğer zaten Koç Allianz ın sana baştan söylediği olay onların duyarlılığını gösterir. İzmir Bölgeden kimle konuştuğun önemli değil zaten çünkü genel müdürün bile yapabileceği bir şey yok bu konuda




  • başaktan yaptırdım araç değerinin % 10 una kadar hasarlar indirimi etkilemiyor.
  • anadolu en ufak çiziğe bile kazasızlıgı bozuyor
  • quote:

    Orjinalden alıntı: oregon123

    anadolu en ufak çiziğe bile kazasızlıgı bozuyor

    auto king denilen bir hizmeti var onda çizikler düzeltilebiliyor..eger istemessen gidip serviste arabanı yaptırma imkanın da var.kasko bedelinin %5ine kadar olan hasarlarda kazasızlık indirimi bozulmuyor
  • Benimki güven sigorta adını hiç duymamıştım.Araştırdım.1920 de kurulmuş.ilk kaskomu CU ya yaptırdım.2. sene yine fiyat aldım.850 ytl fiyat çıkardılar. Anadolu axa hemen hemen aynı fiyatı verdi.Sonra Güven e gittim.Eski poliçeden daha iyi koşullarla olmak üzere 540 YTL ye yapıldı.Daha iyi koşullar derken CU da % bilmem kaç muafiyet vardı.Bunda 0 muafiyet.İhtiyari 15000 ytl iken bunda 25000 ytl vs.Primlerde neden bu kadar fark olduğunu anlamış değilim.Geçen ay ön cam patladı onu değiştirdim.Sadece camcının camı getirmesi zaman aldı.Hasarsızlık değişmedi.
    Bu arada bir arkadaş sormuş CU nun adı aviva oldu.
  • CU da hasarsızlık %65 e vardığında bir daha hasarsızlık bozulmuyordu. Yeni şirkette de bu devam ediyor mu acaba bilen var mı?
  • Arkadaşlar nasıl düşündüğünüzü anlamak mümkün değil

    madem böyle bir durum var, neden diğer şirketler bunu uygulamıyor? madem aldığım araba extra oluyor; sormak istiyorum kaç tanenizin aracının poliçesinde bu extralar poliçeye dahil edildi?

    megane II dyn alacaksınız ve size hasar sonrası authantic parası ödenecek öyle mi? kimse kusura bakmasın, ben buna her türlü itirazımı yaparım. Ben arabamı saklamıyorum, özellikleri de aracın ruhsatında yazıyor. Her ne marka model olursa olsun ruhsatta bir takım veriler oluyor, ( 1.6 glx vs) bu donanım düzeyini de kabul ediyor ki kasko şirketi, bana poliçe kesiyor.
    "
    Madem dediğiniz gibi bir durum var, ya arabayı ayrıntılı muayene edecekler ya da bana bir form verecekler ve diyecekler ki; "doldur ve imzala.." "beyanını esas kabul edeceğim" diyecekler.. o zaman ben sunroofumu işaretlemezsem, hasar anında karşıma çıkartacaklar. Fakat böyle bir durum yok. kaldı ki hiçbir kasko acentesi sormuyor deri var mı, sunroof var mı diye... Bence bu dedikleriniz tamamen sonradan takılmış olan aksesuarlar için geçerli.

    Arkadaşlar,

    Diyelim ki haklısınız.. O zaman neden diğer şirketler FATURADA NE YAZIYORSA ONU ÖDERİZ diyorlar?

    Ben aracımın faturasını ibraz edebiliyorsam ya da firma bu arabayı ben sattığımda üzerinde bunlar vardı dediğinde kasko şirketi yan çiziyorsa ben bunu ahlaki bulmam. Poliçe satıp primleri alırken iyi, ödemeye gelince yan çizmek olmaz. Madem öyle, delikanlıca en başından o poliçeyi yapma !!! ben bu arabayı bu şartlarla kaskolamam de..

    Ben araba üzerinde oynamayı sevmeyen birisiyim. İlk kez arabamda orjinal kasetçalarımı çıkartıp yerine MP3 player taktım. Arabalarımın üzerinde yaptığım en büyük değişiklik de budur. Ama arabayı nasıl aldıysam, nasıl sigortalattırdıysam, o şekilde de ödenmesini isterim.

    Çok şükür ki şimdiye kadar ihtiyacım olmadı. Ama hayli papaz olurmuşuz demek ki.




    quote:

    Orjinalden alıntı: duduco


    quote:

    Orjinalden alıntı: guide


    quote:

    Orjinalden alıntı: __SaDRaZaM__

    Koç Allianz iyi diyenler çoktu, arkadaşıma "hazır senin aracının firması ile de anlaşması var, onu tercih et" demiştim. Gittik, gerekli görüşmeler yapıldı. Poliçe önümüze geldi, ben alıp inceledim ve itiraz ettim. Aracın orjinal olan deri koltukları, sunroofu vb aksesuarları poliçeye yazılmamış, güvence altına alınmamıştı. Onların da eklenmesini istedim. Olmaz dediler. İzmir Bölgeyi arayıp yetkili şahıs ile görüşüldü. Israr ile ek prim ödememiz gerektiği söyleniyordu. Oysa faturalı orjinal fabrikasyon aksesuarlardı bunlar. Telefonu ben alıp yetkilileri ile konuştum, bana dediği şu: " biz kiataba bakarak fiyat çıkartıyoruz. Bir aracın belirlenmiş fiyatı en alt donanım seviyesininkidir. Biz risk gerçek olduğunda sadece en alt donanımı öderiz. Aynı marka ve model arabanın arada iki - üç kat fiyat farkı oluşturan aksesuar düzeyleri var, ben neye göre poliçe yapayım. bi focus un 15 milyarlık modeli de var, 40 milyarlık da... Bizim aldığmız prim 15 milyarlığın primi... Dolayısı ile de biz en alt donanımı öderiz. O aracın çelik jantlı olmayan modeli varsa, çelik jant bile ödemem" dedi, kesti attı.

    Bir hayal edin, özene bezene araç almışsınız, dünyanın parasını vermişsiniz ve aksesuarlısını tercih etmişsiniz. Mesela Dijital kllima olsun demişsiniz. Mesela deri opsiyonunu bir de ısıtmalı kullanmışsınız. Ve aracınız hasar görmüş, yanmış... Size kumaş koltuk parası ve normal klima ödeniyor. YUUUUHHHHH!!!! Ayıpppp....!!!

    Arkadaşımı alıp çıktığımız için poliçe kaldı. Başka bir şirketten yaptırdık ve bu defa koltuklar da poliçede yerini aldı.

    KOÇ ALLİANZ kullananlara özellikle dikkat etmelerini öneririm, gerekirse İzmir bölgeden görüştüğümüz yetkilinin adını da soracak olan şahıslara söyleyebilirim...





    Acente ile görüşmenizde farkına varmış olduğunuz durumu AYIP olarak ve YUH olarak yansıtmanız bence çok yanlış ...

    Yapılan veya yapılacak olupta yapılmayan poliçe üretimindeki detaylar çok doğrudur . Araçlarda standart donanım baz alınır . Aracı bayiden alırken, extra almış olduğunuz donanım ürünleri için extra ücret ödüyoruz (örneğin sunroof için 1-2 milyar civarında yapılan ödeme ) , kasko poliçesi üretiminde de aksesuar teminatı adı altında nitelik ve bedel girilerek extra ücret ödememiz gerekmektedir ve bu gayet basit ve normal bir uygulamadır.

    Bazı araçlarda deri koltuk , sunroof vs. standart olarak ek ücret ödemeden bize sunulmaktadır. Bu araçlar için poliçe üretimi çalışıldığında ise aksesuar teminatına bedel girilmesine gerek yoktur .

    Ben de buna katılıyorum çünkü sen arabaya etra aksesuar için nasıl fiyat farkı ödüyorsan kaskoya da ödemek zorundasın. Kaldı ki bunu baştan açıklamışlar. benim ilk kasko yaptırdığım zamanlarda yıllarca çalıştığımızAXA OYAK acentesi böyle bir açıklama yapmadığından bayağı bir kazık yemiştim. 3 yıldan beri bütün poliçelerim Koç Allianz.
    Senin yaptırdığın poliçede deri koltuk , sun roof orjinal deyipte prim almadılarsa yarın öbür gün böyle bir hasar meydana geldiğinde fabrikadan bilgi isteyecekler ve bunların standart olmadığını söylediklerinde sana standartın fiyatını ödeyecekler. Böylece benim AXA OYAk tan yediğim kazığı birde senin arkadaşın yemiş olacak malesef. Ama prim farkı ödediysen eğer zaten Koç Allianz ın sana baştan söylediği olay onların duyarlılığını gösterir. İzmir Bölgeden kimle konuştuğun önemli değil zaten çünkü genel müdürün bile yapabileceği bir şey yok bu konuda





  • finansbankta döviz hesabı açtırıp en az 50000$ ı 3 ay vade ile yatırırsanız, 1 yıllık kasko hediye. siz 3 ay sonra paranızı çekseniz bile kaskonuz devam ediyor. banka faizide değişmiyor. %2.75 sanırım.
  • o kadar param olduktan sonra ne ugraşıyımki
  • iyimiş ama bende de o kadar para yok... :( üzgünüm..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: __SaDRaZaM__

    Arkadaşlar nasıl düşündüğünüzü anlamak mümkün değil

    madem böyle bir durum var, neden diğer şirketler bunu uygulamıyor? madem aldığım araba extra oluyor; sormak istiyorum kaç tanenizin aracının poliçesinde bu extralar poliçeye dahil edildi?

    megane II dyn alacaksınız ve size hasar sonrası authantic parası ödenecek öyle mi? kimse kusura bakmasın, ben buna her türlü itirazımı yaparım. Ben arabamı saklamıyorum, özellikleri de aracın ruhsatında yazıyor. Her ne marka model olursa olsun ruhsatta bir takım veriler oluyor, ( 1.6 glx vs) bu donanım düzeyini de kabul ediyor ki kasko şirketi, bana poliçe kesiyor.
    "
    Madem dediğiniz gibi bir durum var, ya arabayı ayrıntılı muayene edecekler ya da bana bir form verecekler ve diyecekler ki; "doldur ve imzala.." "beyanını esas kabul edeceğim" diyecekler.. o zaman ben sunroofumu işaretlemezsem, hasar anında karşıma çıkartacaklar. Fakat böyle bir durum yok. kaldı ki hiçbir kasko acentesi sormuyor deri var mı, sunroof var mı diye... Bence bu dedikleriniz tamamen sonradan takılmış olan aksesuarlar için geçerli.

    Arkadaşlar,

    Diyelim ki haklısınız.. O zaman neden diğer şirketler FATURADA NE YAZIYORSA ONU ÖDERİZ diyorlar?

    Ben aracımın faturasını ibraz edebiliyorsam ya da firma bu arabayı ben sattığımda üzerinde bunlar vardı dediğinde kasko şirketi yan çiziyorsa ben bunu ahlaki bulmam. Poliçe satıp primleri alırken iyi, ödemeye gelince yan çizmek olmaz. Madem öyle, delikanlıca en başından o poliçeyi yapma !!! ben bu arabayı bu şartlarla kaskolamam de..

    Ben araba üzerinde oynamayı sevmeyen birisiyim. İlk kez arabamda orjinal kasetçalarımı çıkartıp yerine MP3 player taktım. Arabalarımın üzerinde yaptığım en büyük değişiklik de budur. Ama arabayı nasıl aldıysam, nasıl sigortalattırdıysam, o şekilde de ödenmesini isterim.

    Çok şükür ki şimdiye kadar ihtiyacım olmadı. Ama hayli papaz olurmuşuz demek ki.




    Megane II Dynamic aldığınız taktirde kasko poliçesi üretiminde de bu versiyon girilmişse aracın bedeli ne ise aynını alırsınız ... Ama Dynamic olup Authentic olarak üretim yapılmış ise Authantic araç bedelini alırsınız , gayet basit bir mantıktır bu ... Yineliyorum : Fabrika çıkışı orjinal deri koltuk sunroof klima vs var ise araçta ayrıca belirtmeye gerek yoktur , aksi durumlarda poliçe üretiminde bedel girilerek poliçeye dahil edilmelidir ...


    Diğer şirketler konusuna aslında pek girmek istemiyorum , Koç Allianz da işleyiş bu şekildedir ve doğrusu budur! risk gerçekleştiğinde çoğu şirketin ne tür sorunlar çıkardığı aşikar... Dileyen güvence bakımından bu şirketi tercih eder... Megane II Dynmamic misal 28 milyar görünüyor , sen arabayı 34 e maal ediyorsun bayii çıkışı olarak , 28 milyar üzerinden prim ödüyorsun ( AZ ) ve 34 milyar gibi bir rakam beklentin var ... Komik ... Duygusal olarak yaklaşmamak lazım bu tür işlerde ...

    Ayrıca bu tür hususlarda papaz olmak kişiye pek birşeyde kazandırmaz




  • abicim ben bmw kullanıcısı olduğum dönemden bahsedeyim sana...

    al sana 328i araba, 98 model.

    kitaba bak sadece tek kapı 4 kapı ayrımı var. bir de otomatik olup olmadığı.

    araç fabrika çıkışı deri de olabilir kumaş da... sunroofu olabilir de omayabilir de.. reno gibi paket paket değil ki BMW ya da Mercedes... Ne istersen onu alabiliyorsun. Hatta jant modeline kadar seçebiliyorsun.

    Nasıl belirleyecekler. Kendileri bile belirleyemiyorlar. O fiyat çıkarttıkları ekranda bunun sorgusunu yapabilecekleri bir seçenek yok!

    Seçenek olmadan ne yapabilir ki..

    Benim aracım faturalı, üzerinde ne set var, ampli nedir, kolonlar ne marka, park sensörü nerede hepsi yazıyor. ben bu faturayı onlardan esirgemiyorum da.... Alsın faturayı, ne fiyat çıkartacaksa çıkartsın. Ama böyle yapmıyorlar..Aaa hoşgeldiniz, kaç model, ne marka, marka modeli ne? hımm 1 sn ltf, mmm; eveet sizin aracınız şu kadar ediyor kasko değeri olarak ve şu kadar ödemeniz gerekiyor diyorlar.


    Üstelik de aracım söz gelimi 30 milyar ediyorsa onlar 40 milyar gösteriyorlar. 92 den beri sigortalı araba ile dolaşırım, bir kere piyasa değerine kasko yapmadılar, bir kere de altın yapmadılar. Hep üstüne hep üstüne.. öyle %5 ya da %10 da olmuyor fark...




  • Nerede yaptırısan yapta İSVİÇRE SİGORTA olmasın
  • ak sigortaya güwenmeyin milleti mağdur ediyo beni etti!!
  • İsviçre sigorta güvenilir kardeş
  • ismi batsın isvicrenin
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.