Şimdi Ara

Kayıp Malezya uçağının gizemini su altı sinyalleri çözebilir

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
180
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Kayıp Malezya uçağının gizemini su altı sinyalleri çözebilir
    Malezya Hava Yolları'na ait MH370 sefer sayılı uçuş 8 Mart 2014 tarihinde Malezya'daki Kuala Lumpur Uluslararası Havalimanı'ndan planlanan varış noktası olan Çin'deki Pekin Başkent Uluslararası Havalimanı'na uçarken kaybolmuştu. Bazı enkaz kalıntıları bulunsa da uçağın kaybolmasının arkasındaki gizem halen daha sürüyor. Cardiff Üniversitesi araştırmacıları ise yaptıkları yeni çalışmada bu tip okyanusta kaybolan uçakları tespit edecek bir yöntem önerdi.



    Cardiff Üniversitesi'nin araştırmasına göre, su altı mikrofonlarından alınan sinyaller, MH370 gibi uçakların okyanusa düştüklerinde yerlerinin tespit edilmesinde anahtar rol oynayabilir. Araştırmada, geçmişte meydana gelen 10 uçak kazası ve bir denizaltı kaybolması sonrasında hidrofon olarak bilinen cihazlar tarafından yakalanan 100 saatten fazla veri analiz edildi.



    MH370'in kaybolmasından on yıl sonra Scientific Reports'ta yayınlanan bulgular, uçağın bilinen son konumunun daha fazla araştırılması için öneriler sunuyor ve gelecekte benzer olayların ele alınması için bir çerçeve oluşturuyor.



    Su altı akustik sinyalleri düşen uçakları bulabilir



    Kayıp Malezya uçağının gizemini su altı sinyalleri çözebilir
    Yapılan çalışmada uçak kazaları gibi şiddetli okyanus kazaları, suda büyük mesafeler kat eden ve deniz tabanındaki çeşitli konumlardan hidrofon teknolojisi ile kaydedilen ayırt edici akustik imzalar ürettiği belirtiliyor. Ekip, önceki uçak kazalarından gelen net basınç sinyallerinin, 3.000 km'yi aşan mesafelerde bile hidrofonlarda tespit edilebildiğini söylüyor.



    Kayıp Malezya uçağının gizemini su altı sinyalleri çözebilir
    MH370 vakasındaki resmi soruşturmalar uçağın muhtemelen INMARSAT ile son iletişimin kurulduğu 7. yay yakınlarında düştüğüne işaret ediyor. Yedinci yay boyunca uzanan birincil arama alanı, Avustralya'nın Leeuwin Burnu'ndaki hidroakustik istasyondan 2,000 kilometre mesafede. Bununla birlikte, resmi araştırma tarafından önerilen zaman dilimi ve konum dahilinde, yalnızca nispeten zayıf bir sinyal tespit edildi. Ancak araştırmacılar daha detaylı değerlendirmelerin gerekli olduğunu söylüyor.



    Ayrıca Bkz.Türkiye ve Çin, enerjide işbirliği yapacak: Nükleer santral masada



    Araştırmacılar, yetkililerin 7. yay boyunca kontrollü patlamalar yaratarak istasyonların topladığı sinyallerin karşılaştırılmasını öneriyor. Çalışmaya göre MH370 ile karşılaştırılabilir enerji seviyelerine sahip bu tür denemeler kayıp uçağın nerede olduğuna ışık tutabilir. Esasında benzer bir çalışma 2017 yılında Arjantin açıklarında kaybolan ARA San Juan adlı denizaltının arama kurtarma çalışmaları sırasında yapılmıştı. Araştırmacılara göre bu yöntemli kullanmak oldukça basit.



    Araştırmacılara göre bu yöntem ve uygulamalar kullanılarak MH370 uçağının konumu neredeyse kesin olarak belirlenebilir. Öte yandan çok uluslu kapsamlı arama çalışmalarına rağmen uçağın nerede olduğu, 239 yolcu ve mürettebatının akıbeti belirsizliğini koruyor. Çalışmanın arkasındaki Dr. Usama Kadri, kayıp uçak ile ilgili yeni bir arama başlatmak için gereken kesinlikte bir sinyal bulamadıklarını söylerken şu ifadeleri kullandı: "Bununla birlikte, tavsiyelerin ilgili makamlar tarafından takip edilmesi halinde, gözlemlenen sinyallerin uygunluğunu değerlendirebilir ve potansiyel olarak MH370'in konumuna ışık tutabiliriz."




    Kaynak:https://interestingengineering.com/innovation/cardiff-tracking-mh370-aircraft-ocean-signals
    Kaynak:https://www.nature.com/articles/s41598-024-60529-1







  • mantığa en uygun teorinin anlatıldığı belgesel şurda:


    Kayıp Malezya uçağının gizemini su altı sinyalleri çözebilirFoşix Erlikyoutube
    Orijinal Video: https://youtu.be/MhkTo9Rk6_4?si=jm6ayR44S_6Z9g50 Yayın Tarihi: 26 Mart 2024 Edit By: Shuto Outro Song: Tarkan Adımı Kalbine Yaz 🎬 ERLİK: 1. YouTube Kanalı: @ERLİK 📱 ERLİK Sosyal Medya: Discord: https://discord.gg/ZRZXTvZNhP Instagram: https://instagram.com/takendisiyimben Twitter: https://twitter.com/sjw_erlik 🎤 ERLİK Podcastleri: Podcast Tadında Videolar: https://open.spotify.com/show/3KfzkxlmNMdhyfhAu5ibjf Taht Oyunları Serisi: https://open.spotify.com/show/3sfM2KXvccHAhEmvYMwJKG Kazalar ve Kalanlar: https://open.spotify.com/show/3rmbcb7SgtiwkFqDTe9gGj Balon Patlıyor: https://open.spotify.com/show/3bQCdmqUe16hou7v3zGPom
    https://www.youtube.com/watch?v=1c2aQeWa9kA
  • stableRevulation kullanıcısına yanıt
    Yalnız orijinal videoyu yapan eleman boşlukları kendi kafasına göre doldurmuş. Örneğin "uçağın pilotu, kopilota gidip kahve alması için ricada bulundu." Bunu bilmesine imkan yok.

    Dahası, uçağı kaçıran gerçekten pilot mu, eğer öyleyse derdi neydi, bunlar belli değil.

    Gerçek bir pilot olan bir eleman var aşağıdaki linkte, kendi yorumunu eklemeden anlatmaya özen gösteriyor. Bu yüzden MH370 ile ilgili videosunu daha başarılı buldum (Türkçe değil malesef):
    Mentour Pilotyoutube
    A NEW Trace! The FULL MH370 Story, so Far..
    https://www.youtube.com/watch?v=Y5K9HBiJpuk





  • Bu uçak düşeli bu kadar oldu mu yahu.

  • msegmx M kullanıcısına yanıt

    tabi olabilir. benim attığımda kendince en mantıklı teoriyi olgu gibi sunmuş. teorinin açıklaması denilebilir ve olaya baya uygun

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.