Şimdi Ara

Kaza yaptım. Motora çarptım. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
1
Favori
3.148
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • çok geçmiş olsun allah beterinden saklasın
  • Allah razı olsun arkadaşlar. uyurken bile kaza anı aklıma geliyor. Allah kimsenin başına vermesin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İstisnası hariç motorlular sürekli sağdan soldan kör noktadan çıkıyorlar, başkasının başına da çorap örecekler, şimdi olaydaki eleman da kasksız ve ehliyetsiz yola çıkmış, kendine şerit edinmek yerine farenin delikten geçmesi gibi geçmeye çalışmış yani hak etmiş diyecem ama sana yazık sevgili kardeşim diğerine acımadım açıkçası...
  • geçmiş olsun aynısı benim başıma da otoparktan çıkarken gelmişti hızla giden motorcuya çarpmıştım özellikle kuryeler trafikte fark edilmesi zor tehlikeler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zero01

    Arkadaşlar bugün 11:00 sularında ara caddede dönerken, kör noktadan fark edemediğim bir motorlu geldi.
    Kurtarmaya çalıştıysak da ön tampona dokunarak dengesini yitirip sürüklendi.

    Adamı kendi imkanlarımla hastaneye götürüp, kaşına dikiş attırdım. Yara berelerini sardırdım.
    Kafa röntgeninde herhangi bir sorun çıkmadı. İstirahat edecek.
    Adam şikayetçi olmadı. Kask ve ehliyeti yok motorlunun.

    Gerçekten çok zor bir durum.
    Hayatımda ilk kez kaza yaptım. Moralim bozuldu ve keyfim kaçtı.
    Sizlerle paylaşmak istedim.




    Gecmis olsun. Millet kendi canini dusunmez; kask takmaz, ehliyet almaz sonra bir sey olursa olan sizin gibi masum vatandasa olur. Allah sizi korumus.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • ehliyetsiz sürücü ne hakkı talep edecek?
  • Çok geçmiş olsun. Daha kötüsü de olabilirdi motor bu sonuçta neresine güvenilir ki
  • Kör nokta aynası ve araç içi kamera almayı düşünüyorum git gide.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-BDE369A63 -- 10 Ağustos 2013; 15:23:02 >
  • Kaskın yok ehliyetin yok. Allah'a emanet gidiyorsun. Milletin vebaline giriyorsun. Ne adamlar var ya?

    Geçmiş olsun. Üzmeyin hocam kendinizi sizlik bir durum yok. Sonuçta kaza bu, nereden geleceği belirsiz.
  • bu işin her zaman kör nokta ile alakası yok.

    amerika'da yapılan bir araştırma görtermiştir ki ;

    otobanda gitmekte olan bir aracın sol şeridine bir motor yaklaşır ve onunla hızını sabitler yani otomobille aynı hızda otomobil sağ şeritte, motosiklette sol şeritte yanyana gelirler. her ikisi de birbirine bakar, başlarıyla selamlaşırlar. yani otomobil sürücüsü hemen solunda bir motosiklet olduğunu görür ve yoluna döner. bir süre bu şekilde seyahat ederler, fakat bir süre sonra otomobil sürücüsü solundaki motosikleti unutur ve önüne gelen aracı sollamak üzere, sol tarafı boşmuş gibi sola, motosikletin üzerine kırar aracını.

    motosikletin maalesef böyle bir handikapı var. bir çok kişinin, marjinal ve sıradışı olmak için öyle olduğunu zannettiği ancak tam tersine, amacı sadece daha fazla dikkat çekmek ve görülmek olan basit bir güvenlik önlemi amacıyla düşünülmüş, kaskların, montların ve motosikletlerin birbirine zıt, keskin ve cıvıl cıvıl renkli boyamaları bile ne yazık ki, otomobil içinden motosikletlerin görülmesini sağlayamıyor. bu insan beyninin çalışma mantığı ile de alakalı bir durum...

    o nedenle, eski bir motosiklet sürücüsü olarak bizzat trafikte motosiklet gördüğümde, arayı açarım, yavaşlarım yani uzaklaşmak ve uzak kalmak için ne gerekiyorsa yaparım. çünkü motosikletin nasıl bir alet olduğunu, yapabileceklerini ve yapamayacaklarını zamanında üstünde mesai harcamış birisi olarak bilirim. önümde giden bir motorun şerit içinde bir sağa bir sola gezinmesinin nedeninin artistlik yapmak değil, şeritte bir iz tutturmaya çalışmak olduğunu bilirim.

    ani fren durumunda fren mesafesinin benim içinde bulunduğum otomobil gibi kısa ve güvenli olmadığını bilirim. önüne bir engel çıkması durumunda, bir otomobil kadar kıvrak ve esnek bir şekilde ondan kaçamayabileceğini bilirim. bir tehlike durumunda önüme düşeceğini ve bir motosiklet sürücüsünün o anki durumda düşüneceği ilk şeyin, etrafında kendisini ezme potansiyeli olan araçlar değil, önündeki engele çarpmamak olduğunu bilirim. o nedenle kendisi zaten önünü, sağını solunu kontrol etmek zorunda kalan bir motosiklet sürücüsünün bir de arkasından gelen ve dibine yapışan bir otomobille cebelleşmek ve tehlike anında sadece önündeki değil bir de arka çamurluğundaki otomobille uğraşmak zorunda kalmaması için motosikletlerle aramda her zamankinden daha fazla mesafe bırakırım.


    sıkışık trafikte ilerlemeye çalışırken, arkadan bir motosiklet geldiğini görürsem, tipik türk sürücüsü profilindeki gibi gıcıklığına araları kapatıp geçmesini engellemek yerine, tam tersine, yanımdaki araçlarla aramı açıp geçebileceği mesafe açarım. çünkü "ben gitmiyorsam, o da gidemesin, beklesin" demek yerine, gidebilme imkanı varsa gidebilmesini sağlarım. çünkü o alet zaten otomobillerin gidemediği yerlerde gidebilmek için yapılmış bir alet. onun yolunu kapatıp ilerlemesine engel olmak otomobil sürücülerine hiç bir şey katmaz. tam tersine, o sıkışıklıkta 1 araçlık yer de onların kaplamasına sebep olup, zaten içinde bulunduğunuz durumu daha da çıkmaza sokmaktan başka bir şey değildir.

    bir motosikletle trafikte zıtlaşmanın, insan halinizle, ormanda bir ayıyla karşı karşıya kalmaktan çok bir farkı yok güç dengeleri açısından baktığınızda. o nedenle motosiketler tehlike oluşturmadan aralardan gidebiliyorsa, yardımcı olun, bırakın gitsinler. o aletler bunun için varlar zaten...

    hep söylemişimdir, otomobil sürücülerinin motosikletleri daha iyi anlayabilmeleri için aslında her araç sürücüsünün hayatında bir kez olsun bir motosiklette artçı olarak seyahat etmesi şarttır. aslında sürücü belgesi alımlarında böyle bir uygulama yapmak ve bunu sınavın ve sürücülük eğitiminin bir parçası haline getirmek, motosiklet ve trafik güvenliği açısından müthiş bir adım olurdu...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 10 Ağustos 2013; 17:11:53 >




  • bizim yollarda iki teker kullanan taraf da, dört teker kullanan taraf da genelde bilinçsiz.

    keşke siz şikayetçi olsaydınız, zabıt tuttursaydınız. o kişi ölmüş olsaydı, sizin başınıza kim bilir neler gelecekti...
  • İlk kazamı ben de bir motosikletle çarpışarak yapmıştım. Motor bana çarptıktan sonra hışımla inip elemana kızmıştım ama sonrasında iyi ki canına bişey olmadı diye şükrettim. Geçmiş olsun.
  • Bazı arkadaşlar ehliyetsiz ve kasksız ne hakkı olacak şeklinde yorumlar yapmışlar fakat buna benzer ölümlü bir kaza yakın bir akrabamın başına geldi. ehliyetsiz, kasksız hatta motoru bile kendine ait değil biri benim akrabaya çarparak düşüyüor ve ölüyor. Aşırı hız yok, sağ şeritten ilerliyor akrabamız. Bunun sonucunda 1 yıldır süren mahkemeler sonucu ölen kişinin ailesi sigortadan kan parası aldılar, akrabanın ehliyetine 2 yıl el kondu. aynı suçtan tekrar mahkemeye çıkarsa 4 yıl kesinleşmiş hapis cezası var. avukat ve mahkeme masrafları 15 bin lirayı buldu. bende bu aptal adamlar nefret ediyordum, artık iyice düşman oldum. adamın trafikte olmaya hiç hakkı yok ama kendi bile çarpıp ölse bütün hayatını mahvedebiliyor. Bir de işin vicdani boyutu var bir insanın ölümüne karışmak da çok ağır. Devletin buna birşey yapacağı yok, anca viraj ağızlarına, yokuş başlarına radar kurup para toplasınlar. Dikkatli olmakta fayda var.




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.