Şimdi Ara

Kazalı yada Boyalı Araç almak neden sakıncalı ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
39
Cevap
0
Favori
2.594
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Boyasiz olsun ama motor bitmis olsun millet aliyor. Boyaya takmis durumda yurdum insani

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sokulen takilan parca olunca ses olabilir ya da ustanin isciligi kotu olabilir. ama yetkili serviste yapilmissa alinir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bal974

    Bu konu ile ilgili çoğu başlıkta yazmışımdır.
    20 yıl önce böyle bir durum yoktu. Büyük kaza var mı? Şasede, direklerde sorun var mı? Ona bakılırdı.
    Küçük kazalar sorun değildi. Arabanın temizliğine bakılırdı, boyası güzel yapılmış mı?

    Sonra galericiler ucuza araba kapatmak için boyayı sorun gibi göstermeye, değişeni de hurdaymış gibi göstermeye çalıştılar.
    Biz de halk olarak galeyana geldik ve zamanla boya ve değişeni büyük sorun görmeye başladık.
    Kapısı değişen arabaya pert gözüyle bakmaya başladık.

    Araba bu tabii ki sağı solu çarpılacak ve boyanacak. Gerektiğinde kapı saçı, çamurluk veya bagaj kapağı değişecek.
    Çekiçle düzeltilip bol macunlanıp zımparalanmasından sa değişmesini tercih ederim.

    Yeter ki büyük kazası olmasın, taklası olmasın, direklerde ve şasede sorun olmasın.
    Gerisi kabuk.

    kesinlikle katılıyorum

    daha dün altunizadede ışıklarda sıkışık trafikte bekliyordum arkadan bir araba çarptı sinirle indim aşağı ve bir baktım 90 yaşında dede şahinle gelip vurmuş, açtı kapıyı çarptık galiba diyor ne diyim ki ben şimdi? amca sen bin taksiye ver anahtarı anca karşılar tamponu mu dicem? geçmiş olsun dedim yoluma baktım

    bunun gibi bir sürü olay oluyor arabanın parçaları değişir bundan hiçbir sıkıntı çıkmaz ama arkadaşın dediği gibi ''Yeter ki büyük kazası olmasın, taklası olmasın, direklerde ve şasede sorun olmasın''




  • Şasede, direklerde, motorda yürüyende problem yoksa her araç alınır.

    2-3 boyadan birşey olmaz. Güneş yanığı olmuştur komple boyatılmıştır. Problem değil. Yeter ki yukarıda dediklerim sağlam olsun.
  • almanya da oturan arkadaşım orada boyalı aracın daha çok tuttuğunu hatta galericilerin araçları boyattığını söylemişti.tabi bu çizik,güneş yanığı,hafif kazalar için geçerli.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: greencher

    Benim de anlamadığım değişen parçanın neden iyi olmadığı . Aslında orjinaliyle değişen parçadan pek fazla korkmamak gerekir diye düşünüyorum. Sonradan düzelmiş olan parçadan iyidir bana kalırsa :/

    Değişen parçalar serviste boyanıyor ve orjinal boya gibi olamıyor. Zamanla kenarlardan boya atmaya başlıyor. Düzeltme+boya işlemi bu konuda daha garanti oluyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben (ciddi kazası yoksa) boyalı arabayı her zaman alırım .. Hele modeli biraz dusukse yeni boyanmış araba tercihimdir... Çünkü daha temizdir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wurtz


    quote:

    Orijinalden alıntı: greencher

    Benim de anlamadığım değişen parçanın neden iyi olmadığı . Aslında orjinaliyle değişen parçadan pek fazla korkmamak gerekir diye düşünüyorum. Sonradan düzelmiş olan parçadan iyidir bana kalırsa :/

    Değişen parçalar serviste boyanıyor ve orjinal boya gibi olamıyor. Zamanla kenarlardan boya atmaya başlıyor. Düzeltme+boya işlemi bu konuda daha garanti oluyor.

    Ben boya olarak değilde sağlamlık olarak düşünmüştüm. Sonuçta parça bir kere esneklik kazanmış.. Tekrar aynı sağlamlıkta olmayacaktır. Daha önce esnediği yere meğilli olacaktır diye düşünüyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bal974

    Bu konu ile ilgili çoğu başlıkta yazmışımdır.
    20 yıl önce böyle bir durum yoktu. Büyük kaza var mı? Şasede, direklerde sorun var mı? Ona bakılırdı.
    Küçük kazalar sorun değildi. Arabanın temizliğine bakılırdı, boyası güzel yapılmış mı?

    Sonra galericiler ucuza araba kapatmak için boyayı sorun gibi göstermeye, değişeni de hurdaymış gibi göstermeye çalıştılar.
    Biz de halk olarak galeyana geldik ve zamanla boya ve değişeni büyük sorun görmeye başladık.
    Kapısı değişen arabaya pert gözüyle bakmaya başladık.

    Araba bu tabii ki sağı solu çarpılacak ve boyanacak. Gerektiğinde kapı saçı, çamurluk veya bagaj kapağı değişecek.
    Çekiçle düzeltilip bol macunlanıp zımparalanmasından sa değişmesini tercih ederim.

    Yeter ki büyük kazası olmasın, taklası olmasın, direklerde ve şasede sorun olmasın.
    Gerisi kabuk.

    Aynen söylediklerinize katılıyorum.Bu olay araba alıp satmada karlılığı artırmak için daha çok bu işin üç kağıtçıları tarafından yayılmış birşeydir.Boyasız araçtansa ağır hasarı olmayan boyalı aracı tercih ederim herzaman.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bal974

    Bu konu ile ilgili çoğu başlıkta yazmışımdır.
    20 yıl önce böyle bir durum yoktu. Büyük kaza var mı? Şasede, direklerde sorun var mı? Ona bakılırdı.
    Küçük kazalar sorun değildi. Arabanın temizliğine bakılırdı, boyası güzel yapılmış mı?

    Sonra galericiler ucuza araba kapatmak için boyayı sorun gibi göstermeye, değişeni de hurdaymış gibi göstermeye çalıştılar.
    Biz de halk olarak galeyana geldik ve zamanla boya ve değişeni büyük sorun görmeye başladık.
    Kapısı değişen arabaya pert gözüyle bakmaya başladık.

    Araba bu tabii ki sağı solu çarpılacak ve boyanacak. Gerektiğinde kapı saçı, çamurluk veya bagaj kapağı değişecek.
    Çekiçle düzeltilip bol macunlanıp zımparalanmasından sa değişmesini tercih ederim.

    Yeter ki büyük kazası olmasın, taklası olmasın, direklerde ve şasede sorun olmasın.
    Gerisi kabuk.

    Bizim insanımız takıntılı insandır. Örneğin sıfır araç alır, kaza yapıp sırf kapısı değişti diye içi içini yer, saplantı olur. Satar aynısından alır yine.

    Bundan 20 sene önce diyorsunuz, bende diyorum ki, 20 sene öncesine kadar, 30 sene öncesine kadar ne araç vardı ki doğru düzgün? O zamanlar Uno'lar, Şahin'ler, Doğan'lar kral araç değil miydi? Bunlar kaza yapmışsa bile düzgün tamiri olmuşsa her şekilde alınır.

    Günümüzdeki araçlar pahalı araçlar. Siz 1 araca 35-40 bin lira verecekseniz sorunsuz olanı istemenizden doğal bir şey yok. Amaa, 30 bin lirası olup, piyasası 35 binlik araç istiyor ise, 1-2 değişen olan modellere yöneliyor. Yani 35 binlik modeli 30 bin liraya alıyor bu sebepten ötürü.

    Mesela ben Jetta aracımı sattım. Parayı iş için kullandım. Şimdilik getirsin götürsün diye Uno kullanıyorum. Ve bu aracın hiç bir yerine baktırmadım. Bindik, 2 tur attık, kasa da düzgün, aldım gitti. 98 model Uno'nun her tarafı orjinal olsa nee, değişse ne? Teneke değil mi sonuçta?

    Çamurluk değişti diye 3 parça değişeni çıkıyor aracın. Hiç bir şey yok denilen aracın büyük kazası çıkıyor. Satıcılar yalan, dolan, Allah katıp edebiyat yaparak satmaya çalışıyor aracını.

    Jetta almadan önce Passat beğenmiştim. Piyasaya göre ucuz fiyatı bir bit yeniği var ama arayalım soralım dedik. Satıcı anlatıyor; Hiç bir şeyi yok diyor. Kardeşim neyi varsa söyle diyorum. İşte siz bu araçta ailenizi, çocuğunuzu taşıyacaksınız, bizde yalan olmaz vs bir güzel edebiyat yapıyor.

    Plakayı sorguluyorum, bilmem ne kadar hasar çıkıyor. Bu nedir diyorum? Ee, şey, ben yurt dışındayken kardeşim çarpmış aracı vs..


    Yine bir fiesta almaya niyetleniyorum, 2 parça boyası var değişeni yok diyor. Expertizde, 5 parça boya, 1 değişen çıkıyor. Belki 4 parça boya idi tam hatırlamıyorum. Motor duman atıyor. Bu ne diyorum? Ben o tamircinin, Allah 1 dediğine inanayım mı gibi bir şeyler zırvaladı. Günahına girmeyeyim ama öyle bir şeyler duydum. Ne diyorsun kardeşim sen, bu adam babamın oğlu mu, buyur servisine gidelim orada da baktıralım madem diyorum. Düşün kaşın sen biz gidelim diyor. Neler neler.

    Olayın özeti: Bu hale gelmelerindeki tek sebep galericiler değil. Siz bugün 700-800 liraya ikinci el telefon alacaksanız, çiziği, vuruğu, kırığı olmayan bir model ararsınız. Diyebiliyor musunuz ki, varsın kasası değişsin, tamir görmüş olsun yinede alırım?




  • Velhasıl , istanbulda yaşıyorsanız kazasız arabayı bulmak ya çok zordur yada şimdilik kaza yapmamış ama yapacak araç vardır(mücbir sebepler dahil) :)))

    Aracın kontrolleri, sacına , çürüğüne bakılır elden geçer nesi var nesi yok ona göre alınır, 2.el araç alınacaksa da hem tok satıcıdan alınır (paraya acil lazım olandan da alınabilir) hemde ustaya baktırılır gerisi teferruattır, gereksizdir.

    Al bizim arkadaş 93 yada 95 hatırlamıyorum şahin aldı orjinal hiçbirşeyi değişmemiş duruşu asaleti yeter gel gör ki orjinal olan şahin in masrafı bitmedi niye mi ??
    - Orjinal diye... tek civata değişmemiş o civata zamanla yağmurla onla bunla sorun çıkarıyor zaten.

    Yukarıda da yazılmış araba hurdalıktan hayata döndürülmemiş ise (klasikler hariç çünkü yapan bilen fabrika çıkışlı yapıyor) ustaya baktırılır ve alınır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Stones_

    quote:

    Orijinalden alıntı: bal974

    Bu konu ile ilgili çoğu başlıkta yazmışımdır.
    20 yıl önce böyle bir durum yoktu. Büyük kaza var mı? Şasede, direklerde sorun var mı? Ona bakılırdı.
    Küçük kazalar sorun değildi. Arabanın temizliğine bakılırdı, boyası güzel yapılmış mı?

    Sonra galericiler ucuza araba kapatmak için boyayı sorun gibi göstermeye, değişeni de hurdaymış gibi göstermeye çalıştılar.
    Biz de halk olarak galeyana geldik ve zamanla boya ve değişeni büyük sorun görmeye başladık.
    Kapısı değişen arabaya pert gözüyle bakmaya başladık.

    Araba bu tabii ki sağı solu çarpılacak ve boyanacak. Gerektiğinde kapı saçı, çamurluk veya bagaj kapağı değişecek.
    Çekiçle düzeltilip bol macunlanıp zımparalanmasından sa değişmesini tercih ederim.

    Yeter ki büyük kazası olmasın, taklası olmasın, direklerde ve şasede sorun olmasın.
    Gerisi kabuk.

    Bizim insanımız takıntılı insandır. Örneğin sıfır araç alır, kaza yapıp sırf kapısı değişti diye içi içini yer, saplantı olur. Satar aynısından alır yine.

    Bundan 20 sene önce diyorsunuz, bende diyorum ki, 20 sene öncesine kadar, 30 sene öncesine kadar ne araç vardı ki doğru düzgün? O zamanlar Uno'lar, Şahin'ler, Doğan'lar kral araç değil miydi? Bunlar kaza yapmışsa bile düzgün tamiri olmuşsa her şekilde alınır.

    Günümüzdeki araçlar pahalı araçlar. Siz 1 araca 35-40 bin lira verecekseniz sorunsuz olanı istemenizden doğal bir şey yok. Amaa, 30 bin lirası olup, piyasası 35 binlik araç istiyor ise, 1-2 değişen olan modellere yöneliyor. Yani 35 binlik modeli 30 bin liraya alıyor bu sebepten ötürü.

    Mesela ben Jetta aracımı sattım. Parayı iş için kullandım. Şimdilik getirsin götürsün diye Uno kullanıyorum. Ve bu aracın hiç bir yerine baktırmadım. Bindik, 2 tur attık, kasa da düzgün, aldım gitti. 98 model Uno'nun her tarafı orjinal olsa nee, değişse ne? Teneke değil mi sonuçta?

    Çamurluk değişti diye 3 parça değişeni çıkıyor aracın. Hiç bir şey yok denilen aracın büyük kazası çıkıyor. Satıcılar yalan, dolan, Allah katıp edebiyat yaparak satmaya çalışıyor aracını.

    Jetta almadan önce Passat beğenmiştim. Piyasaya göre ucuz fiyatı bir bit yeniği var ama arayalım soralım dedik. Satıcı anlatıyor; Hiç bir şeyi yok diyor. Kardeşim neyi varsa söyle diyorum. İşte siz bu araçta ailenizi, çocuğunuzu taşıyacaksınız, bizde yalan olmaz vs bir güzel edebiyat yapıyor.

    Plakayı sorguluyorum, bilmem ne kadar hasar çıkıyor. Bu nedir diyorum? Ee, şey, ben yurt dışındayken kardeşim çarpmış aracı vs..


    Yine bir fiesta almaya niyetleniyorum, 2 parça boyası var değişeni yok diyor. Expertizde, 5 parça boya, 1 değişen çıkıyor. Belki 4 parça boya idi tam hatırlamıyorum. Motor duman atıyor. Bu ne diyorum? Ben o tamircinin, Allah 1 dediğine inanayım mı gibi bir şeyler zırvaladı. Günahına girmeyeyim ama öyle bir şeyler duydum. Ne diyorsun kardeşim sen, bu adam babamın oğlu mu, buyur servisine gidelim orada da baktıralım madem diyorum. Düşün kaşın sen biz gidelim diyor. Neler neler.

    Olayın özeti: Bu hale gelmelerindeki tek sebep galericiler değil. Siz bugün 700-800 liraya ikinci el telefon alacaksanız, çiziği, vuruğu, kırığı olmayan bir model ararsınız. Diyebiliyor musunuz ki, varsın kasası değişsin, tamir görmüş olsun yinede alırım?

    20 sene önce kullandığım araba 3 yaşındaki Mitsubishi Galant Super Saloon idi.

    E36 3 serisi Bmw'ler 22 sene önce yollara çıkmıştı.
    E34 5 serisi 25 yıl önce yollara çıkmıştı.
    W126 kasa Mercedesler 34 yıl önce yollara çıkmıştı.
    W124 kasa Mercedes'ler 28 yıl önce yollara çıkmıştı.
    Toyota Corona, corolla, mazda 323, 626, honda accord, honda crx, yollardaydı.
    Vectra A 25 yıl önce yollardaydı. Aynı şekilde Omega da. Bundan 21 yıl önce Vectra torbalı'da üretiliyordu.
    Astra 22 yıl önce yollara çıktı.
    O yıllarda şahin, doğan da piyasada çoktu. Ve şahin doğan da sahipleri için kıymetliydi. 88 yılında sıfır km. Şahin almıştık ve yeni kasası çıktığı için 3 ay sıra beklemiştik.

    Ve o yıllarda araba almak bugüne göre daha zordu.
    Her apartmanda her dairenin arabası yoktu.
    Olanlarda da 2 tane arabası olan çok azdı.
    Bir kapı değişti diye arabasından soğuyan yoktu. Yaptırılır ve binilmeye devam edilirdi.

    Bugün yalancı satıcı çok. Bunun nedeni yine galericiler. Kendileri değişeni olan arabaya pert muamelesi yaptılar, şimdi de alıcılar da kendileri gibi davranmaya başlayınca değişeni olan arabaları satabilmek için çekinmeden yalan söylüyorlar. Galericilerden daha utanmazı al-sat yapanlar. Belli bir mekanları olmadığı için yalan söylerken çok rahatlar. Satıştan sonra cep telefonunu da değiştirirse bul bulabilirsen.

    Bu arada son olarak ikinci el telefon almam. Cep telefonu minnacık elektronik bir alet. Yere düşse risk başlıyor. Elektronik devre ve karttan oluşan komplike bir cihaz. Araba ile kıyaslamak bence anlamsız. Bir tane alırım ve işimi gördüğü sürece, yıllarca kullanırım. Yeni modeli çıkmış diye hemen gidip almaya çalışmam.

    Selamlar ve iyi forumlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bal974 -- 14 Ocak 2013; 10:53:01 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • kazalı araba neden alınmaz. çünkü araç kaza yaptığında sadece o kısıma zarar gelmiyor tüm arabayı etkiliyor. Otomobil dediğimiz şey binlerce küçük büyük parçanın bir araya gelmesinden oluşmuş hassas ölçüleri dahilinde bir araya getirilmiş ve bunların uyumu içerisinde çalışan bir makine.
    Diyelimki aracımız önden 40-50 km hızla birşeye çarptı ve sadece tampon parçalandı, bu küçük bir kaza olabilir ama kaza yaptığı anda tüm araba esniyor ve etkileniyor. Amerika, avrupada yapılan kaza test videolarına baktığınızda 64 km gibi bir hızda arabaların alttan eksozu ve diğer tüm bağlantıları esneyerek arabanın altından yere doğru hareket ediyor, kapılar ve ön kaput, ve tavan esniyor ve deniz gibi dalgalanıyor ve bizim gözümüzle tekrar düzeliyor gibi görünsede kazın ayağı öyle değil. Kazalı arabada değişen parçalarla araba eskisi gibi oldu denemez hiçbirzamanda yenisi gibi olmayacaktır.




  • Kazasinin ne oldugu belliyse, yetkili serviste kaskoyla yapilmissa ve sahibi bilincli biri olup piyasanin da 3-5 altina veriyorsa(mesela 2.elde bir alt donanim paketinin alinabildigi fiyata ust paketi satiyorsa) almamak icin hicbir sebep yoktur.

    Arac ile amaci karistiranlar, "boyali aractan uzak dur agggbiggg" diyenlere de bir gun kaskosu falan olmayan disarida toplanma, pertten cikma bir araci kakalarlar da haberleri olmaz, sonrada burada konu acip aglarlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçen sene bu zamanlar tempra aldım 97 model Ankara'da ara ara bulamadım sonra sahibinden Bi araç buldum araç Edirne de sahibi ile konuşdum adam kefilm dedi atladım gittim adam galerici çıkdı dedi beğenmezsen yol paranı veririm geri gidersin dedi ei dedim bende arabayı inceledim şaşe direk kullandım aldım geldim fazla kafaya takmamak lazım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracı tanımak da önemli örneğin Palio ların tavanları hep boya atar bu nedenle de millet işte bu tavan boyatmaya tırstığından kel kabak gibi gezerler. Bu arada biz de boyatmamıştık öyle kel kel geziyoduk :D Ama bizi gelip dese ki kardeş bu arabanın tavan boyalı bu sebepten dolayı dese inanırım çünkü bu aracın huyu bu. Tabi ustaya da götürülür bir danışılır o ayrı.
  • Herkes için geçerli değil bu sadece takıntılı insanların kafalarına taktıkları bişey ben kontrol ettirip onay aldıktan sonra pert araçta alırım her köşesi boyalı araçta.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • arabanın kaputu, bagaj kapağı serviste orjinali ile değişse ne olur, ne olacak araba daha yeni olur...

    ama önemli olan neden değiştiği, motorda, diğer rijit kısımlarda ezilme bükülme deformasyon var mı yok mu onu bilmediğimizden kaçıyoruz

    bir de ikinci elde satarken yaşatacağı sıkıntılar var...

    babamın arkadaşının 10 yıldır bindiği fairway'i var, o aracı bilenler bilir boyaları hep atardı, komple boyattı araba pırıl pırıl oldu...
  • Mesele iscilikde.
    Kimisi araci oyle bir toplar boyar ki akliniza kazali olma ihtimali gelmez kimisi bir vidayi eksik takar sanki aracin komple sasesi egriymis gibi gelir.
    Iscilik temiz olsa o kadar buyutulecek konu degil bence.
    Tabi sadece kaporta icin konusuyorum.
    Yurtdisindan ornek vereyim
    Dayimin aracini bir dugunde komple cizmizler kaskosu ucretsiz boyatti,yeni aldigim aracin sadece on tampon degismis yeni boyanan tampon rengi tutmamis komple boyanmis bence buyuk sorun degiller ama yinede komple boyanmislar.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.